eitaa logo
‹قمـر‌بنے‌هـاشم¹³³›
351 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
165 ویدیو
25 فایل
‌ ‌اکنون سوال ها را جستجو کن ، شاید بعد ها روزی دوردست در آینده ، بی آن که خودت بفهمی راهِ رسیدن به جواب ها را هم گم کردی . . https://daigo.ir/secret/56363792 ناشناس↑‌ @AGHILEH_BANIHASHEM کانال اصلی ↑
مشاهده در ایتا
دانلود
📪 پیام جدید 💬https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/9998 توی والیبال گاهی اوقات از بدن شخص فیلم گرفته میشه برای مثال وقتی میخواد سرویس بزنه اول از کفش فیلم میگیرن تا به توپ تو دستشون و خودشون برسن،من تو اینطور مواقع باید چشمامو ببندم؟؟ - حکم فوتبال و والیبال یکی هست .. اگر پخش مستقیم از تلوزیون باشه که چطوری متونید چشماتون رو کل بازی ببندید خوب اصلا نگاه نکنید اگر هم پخش زنده نیست دیدنش با لذت و ..باشه جایز نیست در غیر این صورت میتونید ببینید ..
📪 پیام جدید 💬سلام اگه نامحرم اتفاقی ببینتمون گناهه؟ مم تو حیاط نشسته بودم و هدفون گوشم بود نشنیده بودم که پسر خاله ام داره میاد تو برای همین اومد و منو همینطوری بی حجاب دید💔😭 الان عذاب ولم نمیکنه کلی از خدا دور شدم الان - سلام گناه نکردید .. چون خیلی روی این مسئله حساس بودید دچار عذاب وجدان شدید ..
📪 پیام جدید 💬https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/10024 پخش زنده و غیر زنده چه فرقی داره؟ - به صورت زنده با غیر مستقیم فرق دارد نگاه به فیلم حکم شخص ندارد ولی در زنده حکم نامحرم دارد
📪 پیام جدید 💬دحو الارض چه روزیه و در تعالیم اسلامی چه جایگاهی داره؟ - روز بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض است. «دَحو» به معنای بسط و گسترش است.[۱] بعضی نیز آن‌را به معنای تکان دادن چیزی از محل اصلی‌اش تفسیر کرده‌اند.[۲] منظور از دحوالارض(گسترده شدن زمین) این است که در آغاز، تمام سطح زمین را آب فراگرفته بود و خشکی‌ها آرام آرام از زیر آب سر برآوردند و گسترده شدند.[۳] دحوالارض در قرآن در قرآن کریم به دحوالارض اشاره شده است. آن‌جا که می‌فرماید: «و زمین را بعد از آن گسترش داد».[۴] بیشتر مفسران، در ذیل این آیه، مسئله دحوالارض را مطرح کرده‌اند. در کتاب‌های دعا و سنن امامیه روزی به عنوان «دحو الارض» ثبت شده است که روز بیست و پنجم ماه ذیقعده است، برای روزه و عبادت این روز ثواب بسیار نوشته‌اند، و در این روز نماز و دعای مخصوصی وارد شده است. دعای این روز مشتمل بر مضامین عالی اخلاقی - اجتماعی و طلب رحمت و توفیق توبه و پیروزی اهل حق می‌باشد. گویا تعیین یک روز خاص رمزی است از دوره‌ای که زمین از وضع پیشین متحول شده و چهره سوزان و خشمناک آن به تدریج به صورت رحمت درآمده و زمین و هوا آماده برای پیدایش آب و گیاه و انسان گشت.[۵] فضیلت روز دحوالارض در هر سال، چهار روز عظیم القدر نزد خداوند متعال وجود دارد که در اصطلاح شرعی به آن ایام اربعه می‌گویند: دَحْو الارض، غدیر، میلاد و مبعث پیامبر اکرم(ص). روزه هر یک از این ایام معادل شصت سال روزه گرفتن و شصت سال متصل عبادت کردن است و غسل کردن در هر یک از این روزها سنّت مؤکّده، و کفّاره بسیاری از گناهان است و صدقه دادن در این روزها از افضل قُرُبات است. در بعضی احادیث ائمه طاهرین صلوات اللّه علیهم وارد شده که یک درهم صدقه در این روزها معادل صد هزار درهم در روزهای دیگر است و افطار دادن به مال حلال به یک مؤمن متعبّد صائم عالم به مسائل دین در این شب‌ها به منزله افطاری به صد هزار صدّیق صائم در سابر شب‌ها است. راوی می‌گوید: «به هنگام جوانی در شب بیست و پنجم ذی‌قعده به همراه پدرم در خدمت امام رضا(ع) شام خوردیم، پس امام(ع) فرمود: شب بیست و پنجم ماه ذی القعده حضرت ابراهیم و حضرت عیسی بن مریم- که بر آنان درود باد- متولد شدند. و زمین در آن شب از زیر کعبه گسترش پیدا کرد، و نیز فضیلتی در این شب وجود دارد که هیچ‌کس از آن یاد نکرده است و آن این است که هر کس در آن روز روزه بگیرد مانند کسی است که شصت ماه روزه گرفته باشد».[۶] پی نوشت: [۱]. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۴، ص۲۵۱،‌دار صادر، بیروت، چاپ سوم، ۱۴۱۴ق. [۲]. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، تحقیق: داودی، صفوان عدنان، ص۳۰۸، دارالقلم‌، الدار الشامیة، دمشق، بیروت، چاپ اول، ۱۴۱۲ق. [۳]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۶، ص۱۰۱،‌دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ اول، ۱۳۷۴ش. [۴]. نازعات، ۳۰، «وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِکَ دَحاه». [۵]. طالقانی، سید محمود، پرتوی از قرآن، ج۳، ص۱۰۶، پاورقی، شرکت سهامی انتشار، تهران، چاپ چهارم، ۱۳۶۲ش. [۶]. شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص۷۹،‌دار الشریف الرضی للنشر، قم، چاپ دوم، ۱۴۰۶ق. «أَبِی ره قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِیسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحُسَینِ عَنْ أَبِی طَاهِرِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی الْوَشَّاءِ قَالَ کُنْتُ مَعَ أَبِی وَ أَنَا غُلَامٌ فَتَعَشَّینَا عِنْدَ الرِّضَا(ع) لَیلَةَ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ فَقَالَ لَیلَةُ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ وَ وُلِدَ فِیهَا عِیسَی ابْنُ مَرْیمَ(ع) وَ فِیهَا دُحِیتِ الْأَرْضُ مِنْ تَحْتِ الْکَعْبَةِ وَ أَیضاً خَصْلَةٌ لَمْ یذْکُرْهَا أَحَدٌ فَمَنْ صَامَ ذَلِکَ الْیوْمَ کَانَ کَمَنْ صَامَ سِتِّینَ شَهْرا».
‹قمـر‌بنے‌هـاشم¹³³›
📪 پیام جدید 💬دحو الارض چه روزیه و در تعالیم اسلامی چه جایگاهی داره؟ - روز بیست و پنجم ذیقعده،
چهارشنبه یعنی امروز دحو الارض اتفاق میوفته اعمالش یادتون نره .. https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/10027 💢افرادی که بیدارید این ثواب رو از دست ندید ؛💢
📪 پیام جدید 💬واقعا خیلی خوب به بعضی سوالات پاسخ میدین مطالعات خاصی داشتید که میتونید انقدر خوب پاسخ به شبهات را بدین؟ - نه راستش فقط کتاب مطالعه میکنم .. قرارگاه هایی که انجمن های اسلامی برگزار می‌کنه شرکت میکنم . نهایتش هم جستجو دنبال چیزیه که تو ذهنمه ؛
📪 پیام جدید 💬سلام خوبید راستش یکی از دوستام پرسید پیامبرکه نماز میخوند موقع نماز خوندن به خودش سلام میداد؟ در جوابش با مدرک چی باید گفت؟ - سلام متشکر ؛ بله در این شکی نیست که پیامبر گرامی در اذان و اقامه و تشهد نماز به رسالت خویش شهادت می دادند و به خویش و آل خود درود می فرستاد زیرا ایشان همانند سایر مسلمین باید به تکالیف شرعیه عمل کنند مگر آنکه دلیلی خاص اقامه شود که آن حضرت نسبت به یک حکم شرعی تکلیف ندارد اما در موارد مذکور چنین دلیلی نداریم . از روایات به وضوح این مطلب استفاده می شود. شیخ صدوق می نویسد: «پیامبر اذان می گفت و در اذان خود چنین عرضه می داشت که شهادت می دهم من پیامبر خدا هستم و می گفت شهادت می دهم که محمد رسول خداست .روایاتی وارد شده است که پیامبر به این دو تعبیر به رسالت خود شهادت می داد» (1) شهادت پیامبر به نبوت و رسالت خود در واقع نوعی تاکید بر صداقت خود  و صادق بودن وحی الهی در نصب ایشان می‌باشد. همین طور در تشهد نماز نیز ایشان هم به رسالت خود شهادت می داده اند و هم برای  خود و اهل بیتشان صلوات و رحمت الهی را تقاضا می کردند (2) و ما دلیلی نداریم که پیامبر را از این نحو ادا کردن تشهد مستثنی کند. در مورد سلام نماز هم گفتنی است؛ سلام به معنای تحیت و سلامت می باشد و سلام علیک به معنای سلام الله علیک است .یعنی خداوند سلامت و تحیت خود را شامل تو بگرداند.(3) امام باقر علیه السلام فرمود: «زمانی که وارد خانه شدید و کسی در خانه نبود تا به او سلام دهید  بر خود سلام دهید و بگویید:« السلام علینا من عند ربنا»(4) بنابراین سلام کردن انسان بر خود هیچ گونه منعی ندارد و با توجه به روایات پیامبر گرامی نیز در نماز بر خود سلام می کرده است و تحیت و سلامت الهی را برای خود درخواست می کرده است. بنابر این پیامبر اذان و اقامه و نماز را به تعلیم پروردگار همانند همه مسلمانان بیان می فرمود و از آنجا که پیامبر الگوی همه در عبادات بودند به صورت کامل آن را بیان می کردند. پی نوشت ها: 1- الفقیه ج1 ص297. 2- التهذیب ج2 ص92. 3- تفسیر نمونه ج4 ص42 4- وسائل الشیعه ج12 ص81
📪 پیام جدید 💬من واقعا از تحلیل کردن لذت میبرم بنظرتون این تو انتخاب رشتم تاثیر داره که چه رشته ای برم؟ اخه پدر مادر میگن تحربی هودم که هنوز تصمیم نگرفتم ولی من عاشق اینم که تحلیل کنم مسائل رو و بنویسمش و جایی بگمش کنم. تو عمق مسائل میرم و.... . ایا اینا مشخصات رشته و مهارته ؟ - دوست ِعزیز بهتر بود کمی بیشتر در مورد مسئله خود توضیح می دادید و بیان می کردید علاقه به تحلیل چه مسائلی بیشتر دارید و ... تا بهتر بتوانیم شما را راهنمایی نماییم. ظاهر امر این است که علاقه شما به بیان و تحلیل مسائل یه مهارت به حساب می آید و می تواند در تمام رشته ها کاربرد داشته باشد که در صورت تمرین و مطالعه بیشتر و آموزش برخی نکات، می تواند کمک زیادی در پیشرفت شما در بیان مسائل در تدریس ها و سخنرانی ها و و کنفرانس های علمی و ... نماید.    اما برای انتخاب رشته مناسب  لازم است به  پنج عامل، استعداد و توانایی، علاقه و انگیزه، تلاش و پشتکار ، توکل به خدا و استعانت از او  و شرایط زندگی توجه نمایید. به این صورت که در وهله اول باید یک شناختی کاملی از قابلیت و استعداد های خود داشته باشد، قطعاً قدم گذاشتن در راهی که هیچ استعدادی در آن نداریم، جز هدر دادن زمان چیز دیگری نصیب تان نخواهد کرد. دوم باید علاقه تان را به رشته تحصیلی مورد بررسی قرار بدهید، این را بدانید که عدم علاقه واقعی به رشته تحصیلی یا ... حتی در صورت داشتن استعداد بالا نیز موجبات عدم پیشرفت مناسب انسان را مهیا می کند. به این نکته توجه کنید که انگیزه شما به موفقیت و پیشرفت در کار و یا درس و انتخاب آنها با علاقه ای که به آن دارید بیشتر خواهد بود و به طبع آن، احتمال موفقیت شما در آنها نیز بسیار بیشتر خواهد بود. شرایط زندگی و بازار کار شما نیز در انتخاب این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد. به هر حال هدف نهایی از تحصیل یا بخش مهی از هدف تحصیل، در نهایت به بازار کار و کسب درآمد برای برطرف کردن نیاز های زندگی برمی‌گردد. با توجه به شرایط فعلی و مسائل اقتصادی جامعه، اکیداً توصیه می کنیم در انتخاب رشته تحصیلی شرایط زندگی و مالی خود را نیز در نظر بگیرید و رشته تحصیلی را انتخاب کنید که این مسئله نیز در آن مورد توجه قرار گرفته باشد.
📪 پیام جدید 💬عذرخواهی میکنم یک شبهه برام پیش اومده لطف کنید پاسخ بدید! چرل وقتی حائز میره مشهد یا کربلا نمیتونه وارد حرم بشه ولی وقتی زنده بودن این حکم نبود نه برام عوام و نه برای زن هاشون‌‌ دلیلش چیه؟!! - سلام ؛  اولا-  از کجا معلوم  که در زمان حیات ائمه سلام الله علیهم،  زن حایض به حضور امام  می توانسته مشرف شود؟  در ثانی - این مسله تابع دلیل  خاص خود است گرچه علما نظر های متفاوت دارد اما در مجموع باید گفت : آنچه بر شخص جنب حرام است، بر زن حائض نیز حرام است که یکی از آن موارد توقف در حرم ائمه اطهار(ع) می‌باشد. البته برخی از فقها اصل ورود به حرم امام را نیز جایز نمی دانند. مراجع تقلید در این باره می گویند: ۱. امام خمینی، خوئی، تبریزی، سیستانی، سبحانی و مکارم شیرازی،خامنه‌ای، اراکی، فاضل: احتیاط واجب این است که زن حائض (مانند شخص جنب) در حرم امامان (ع) توقف نکند.(۱) ۲. بهجت، گلپایگانی و صافی: احتیاط واجب نرفتن در حرم ائمه (ع) است، اگر چه از یک در وارد و از در دیگر خارج شود.(۲) بنابراین، شما می توانید طبق فتوای مرجع تقلید خود عمل نمایید. ضمنا لازم به تذکر است که، مراد از حرم؛ همان زیر گنبد مبارک و جائى است که به آن حرم و مشهد شریف گفته مى‌شود، ولى ساختمان‌هاى ملحق به آن و شبستانها حکم حرم را ندارند و ورود جنب و حائض به آنجا مکانها اشکال ندارد، مگر جاهائى که عنوان مسجد را داشته باشد.(۳) در هر حال آنچه گذشت مربوط به حرم امامان معصوم(ع) بود و حرم امام زادگان مشمول این حکم نبوده و حایض یا جنب می تواند در این حرمها حضور یابد مگر اینکه حرم امام زاده، عنوان مسجد را نیز داشته باشد. و از آن جا که بیشتر حرم های ائمه اطراف قبور شان مسجد است لذا رفتن به آن ممنوع شده است چون رفتن زن حایز به مسجد منع شده ۱-. موسوی خمینی، سید روح الله، توضیح المسائل (محشّی)، ج ۱، ص ۲۱۲ و ۲۱۳، ذیل م ۳۵۵،  سبحانی، جعفر، توضیح المسائل، ص ۱۶۱، ؛ مکارم شیرازی، ناصر، توضیح المسائل، ص ۷۵، آیت‌الله‌ فاضل: (اگر چه اولى آن است که حکم مسجد الحرام و مسجد پیامبر صلى اللّٰه علیه و آله و سلم را در حرم امامان علیهم السلام رعایت نماید). ۲-. همان. ۳-. همان، ج‌۱، ص ۵۱۷،س ۴۲۴.
📪 پیام جدید 💬شما گفتید بعضی افراد میگویند انسان زیباییش را از حوری گرفته در حالی که ما میگوییم حوری ها را خدا به شکل انسان در اورد . و ایا خدایی که انسان را از جنس خاک افرید نمیتواند حوری را تبدیل به انسان کند؟ و گفتید قبل از ادم انسان های دیگری وجود داشته است اما تمام ما معتقدیم اولین انسان ها ادم و حوا بودند قبل از انها موجودات دیگری بوده که شکل و شباهت کمی به انسان داشته اند اما انسان نبوده اند و توانایی ازدواج با ما را نداشته اند از همین رو فرشتگان به خدا گفتند که چرا میخواهی چیز دیگری درست کنی که در دنیا ظلم و ستم کند مانند قبلی ها - سلام ؛ بطور کلی در باره حوریه باید گفت: در آیاتی از قرآن که در مورد حور العین اشاره‌ای فرموده‌اند و عمده آنها در سوره الرحمن و سوره واقعه می‌باشند، سخنی از این که حور العین فرشته است یا نه؟ مطرح نشده فقط اوصافی از آنها گفته شده که با توجه به این آیات و اوصاف پی خواهیم برد که یک سری ویژگی‌هایی دارند که مخصوص زنان است، مثلاً در آیه‌ای که می‌فرماید: «و جعلناهن ابکارا»؛ ما آنها را باکره آفریدیم. [۱] و یا در آیه‌ای دیگر که می‌فرماید: «و لهم فیها ازواج مطهره»؛ که در بهشت برای متقین زوج های پاکیزه‌ای است. [۲] و در تفسیر آن ذکر فرموده‌اند اینها زوج هایی هستند که از تمام خبائث ظاهری و باطنی بدور هستند، از جمله از خون حیض و عادت زنانگی [۳] و از این ها که بگذریم در خود معنای حور العین و وجه تسمیه این کلمه فرموده‌اند حور به معنی سفید اندام و عین به معنای گشاده چشم و یا معنای این که سفید چشم که در نهایت سفیدی است و سیاهی آن در غایت سیاهی و صفا و طراوت. همه این اوصافی که ذکر شد دلالت دارند بر اینکه این موجودات بهشتی را خداوند به شکل زنان دنیوی با ویژگی‌های خاص خلق فرموده است. و امّا اگر بخواهیم خلقت اصلی حور العین برایمان مشخص شود باز روایتی در این رابطه آمده است که تصریح به خلقت حور العین فرموده‌اند: امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌خواهد ابی بصیر را با توصیف بهشت به شوق آورد، حضرت پس از بیان اوصافی از بهشت و نعمت‌هایش به توصیف حور العین می‌پردازد. راوی سؤال می‌کند: فدایت شوم، حور العین از چه چیزی خلق شده است؟ فرمودند: از خاک و سرشت بهشتی. [۴] و در روایتی دیگر نیز که از امام رضا ـ علیه السّلام ـ نقل شده  می‌فرمایند حور العین جنسش از خاک و زعفران بهشتی است که هرگز فاسد نمی‌شود. [۵] (نتیجه) با توجه به آیات و روایات و توضیحات مذکور می‌توان دریافت که حوریان موجودات بهشتی از جنس خاک بهشت هستند که خداوند آنها را به شکل زنان خلق فرموده پی نوشت ها: ۱ . واقعه (۵۶)/ ۳ ۲- . آل عمران (۳)/ ۱۵ ۳- . دستغیب، کتاب معاد، ، ص ۱۴۵ ۴- . مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۸، ‌ص ۱۲۱ ۵- . همان، ص ۱۲۲
💬 https://eitaa.com/AGHILEH_BANIHASHEM_69/9750 کدوم علما قبول نداشتن.؟ دقیق نمیدونم اما یادمه چندتا از علما ایشون رو قبول نداشتن چون از علم ابجد استفاده میکردن شما میتونین فیلم هایی ایشون رو تماشا کنین و بعد خودتون تصمیم بگیرین درستن یا نه
📪 پیام جدید 💬سلام میشه لطفا ایدی بدیدی پیوی درمورد یه چیزی کمکم کنید لطفا دختر سلام خوشحال میشم کمکتون کنم @Khadem_mahdiy