جمله ی سلمان فارسی ،که به فارسی در جریان #سقیفه گفت و توضیح بَلَاذُري از علمای اهل سنت
قَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ حِينَ بُويِعَ أَبُو بَكْرٍ: «كرداذ وناكرداذ» ، أَيْ عَمِلْتُمْ وَمَا عَمِلْتُمْ، لَوْ بَايَعُوا عَلِيًّا لأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ.
اگر با امام علی علیه السلام بيعت كنيد از نعمت هاي آسمان و زمين، بهرهمند خواهيد
أنساب الأشراف للبَلَاذُري (م279ه ) ؛ ج 1ص591.
فهرست
.
پیامبری که دستور به وصیت کردو خود وصیت نکرد و از دنیا رفت
كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ المَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْرًا، الوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى المُتَّقِينَ (بقره 180)
أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَا حَقُّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ لَهُ شَيْءٌ يُوصِي فِيهِ، يَبِيتُ لَيْلَتَيْنِ إِلَّا وَوَصِيَّتُهُ مَكْتُوبَةٌ عِنْدَهُ
برای مسلمانی كه مالی دارد و باید درباره آن،وصیت كند،جایز نیست كه دو شب بر او بگذرد بدون اینكه وصیتاش را نوشته باشد
صحيح البخاري 256هق ج4ص2ح2738
حَدَّثَنَا طَلْحَةُ بْنُ مُصَرِّفٍ، قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِي أَوْفَى رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا
هَلْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْصَى؟فَقَالَ: «لاَ»، فَقُلْتُ:كَيْفَ كُتِبَ عَلَى النَّاسِ الوَصِيَّةُ أَوْ أُمِرُوا بِالوَصِيَّةِ؟قَالَ: «أَوْصَى بِكِتَابِ اللَّهِ»
طَلحَة بن مُصَرِّف از عبد الله بن أَبی أَوْفَی پرسید: آیا رسول الله وصیتی كرده بود؟ گفت: خیر. به او گفتند: چرا بر مردم ، وصیت كردن ، لازم شده است یا چرا مردم به آن، امر شدهاند؟ گفت : رسول الله برای عمل به كتاب خدا، و صیت كرده بود.
صحيح البخاري 256هق ج4ص3ح2740
ابوبکر در آخر عمرش وصیت به خلافت عمر کرد فَإِنِّي قَدِ اسْتَخْلَفْتُ عَلَيْكُمْ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ
الكامل في التاريخ بن اثير ابوالحسن م 630 هق (2/ 266) / تاريخ الطبري م310 ه ق (3/ 429)
وصیت عمر بن خطاب به خلیفه بعدی
فَقَالُوا: أَوْصِ يَا أَمِيرَ المُؤْمِنِينَ اسْتَخْلِفْ، قَالَ: مَا أَجِدُ أَحَدًا أَحَقَّ بِهَذَا الأَمْرِ مِنْ هَؤُلاَءِ النَّفَرِ، أَوِ الرَّهْطِ، الَّذِينَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ عَنْهُمْ رَاضٍ، فَسَمَّى عَلِيًّا، وَعُثْمَانَ، وَالزُّبَيْرَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدًا، وَعَبْدَ الرَّحْمَنِ
صحيح البخاري 256هق،ج 5ص15،ح3700
قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو
برای خودشان حسبی کتاب الله ، نیست
برای خودشون وصیت به خلیفه بعد هست
اما رسول خدا صلوات الله علیه و آله ، طبق حرف بی منطق و بی اساس اهل سنت ، العیاذ بالله نفهمید و وصیت نکرد و وصیت حضرت را از قرآن خواستند بفهمند ولی وصیت خودشون نیازمند کتابت و نگارش بود.
رسول خدا وصیت خواست بنویسد گفتندمریض هست و نمی فهمد چه می گوید(العیاذبالله)
قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ» فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الوَجَعُ، وَعِنْدَكُمُ القُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ.
صحيح البخاري 256هق ج 7ص 120ح 5669
أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمين (هود:18)
و اینگونه 🌷امام علي علیه السلام🌷مظلوم شد
💐عید الله الاکبر🌷 عید سعید غدیر خم🌷 بر همه ارداتمندان به مولی المتقین امیر المؤمنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد💐
فهرست
.
۹ ذی الحجه سالروز دستور پیامبر صلوات الله علیه و آله "سد الابواب" که همه درب هایی که از خانه ها صحابه به مسجد النبی باز می شد بسته شدند و فقط درب خانه حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه بسته نشد!!!
سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود
مباهله و قَدْرِ مولا
فهرست
.
سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود
حاکم نیشابوری(م405 هق) از علمای اهل سنت صاحب المستدرک علی الصحیحین ، در مستدرک آورده:
قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ:
لَقَدْ أُعْطِيَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ثَلَاثَ خِصَالٍ لِأَنْ تَكُونَ لِي خَصْلَةٌ مِنْهَا أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أُعْطَى حُمْرَ النَّعَمِ
قِيلَ: وَمَا هُنَّ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟
قَالَ: «تَزَوَّجُهُ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ،
وَسُكْنَاهُ الْمَسْجِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَحِلُّ لَهُ فِيهِ مَا يَحِلُّ لَهُ
وَالْرَايَةُ يَوْمَ خَيْبَرَ
هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ
عُمَرِ بن خَطّاب ؛ خلیفه دوم اهل سُنَّت گفت:
به علی بن ابی طالب[سلام الله علیهما] سه ویژگی و خصلت داده شده که اگر یکی از آنها برای من بود از داشتن شتران سرخ مو برایم محبوب تر و با ارزش تر بود!
پرسیدند این ویژگی ها چیست؟
۱. همسری فاطمه زهرا ؛ علی همسر شخصی به نام فاطمه بنت رسول الله شد، پیامبر دخترش را به علی داد.
۲. سکنی در مسجد (تمام درهای منازل که به مسجد راه داشتند غیر از خانه پیامبر صلوات الله علیه و آله و منزل علی علیه السلام مسدود شدند) و اینکه هر آنچه (ورود به مسجد در حالی که غسلِ واجب در گردن هست) برای پیامبر صلوات الله علیه و آله در مسجد حلال است برای علی علیه السلام هم حلال می باشد.
۳. پرچم فتح خیبر به دست حضرت علی علیه السلام بود.
در پایان حاکم نیشابوری می نویسد این حدیث صحیح الاسناد هست که بخاری و مسلم در صحیح خود نیاودرند.
المستدرك على الصحيحين للحاكم ج3 ص 135،ح 4632.
مباهله و قَدْرِ مولا
بازگشت به فهرست
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولای ما نمونه ی دیگر نداشته است - سید حمیدرضا برقعی
فهرست
.
ابن أَبي عاصم (م 287 هق) از علمای اهل سنت ، در کتاب السنة باب مخصوصی را تحت عنوان «بَابُ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ» که در آن باب 21 روایت آورده است
حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ الْغَيْلَانِيُّ، ثنا أَبُو عَامِرٍ، ثنا كَثِيرُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَامَ بِحُفْرَةِ الشَّجَرَةِ بِخُمٍّ، وَهُوَ آخُذٌ بِيَدِ عَلِيٍّ، فَقَالَ: «أَيُّهَا النَّاسُ، أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ رَبُّكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أَوْلَى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. «وَأَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مَوْلَاكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «فَمَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ هَذَا مَوْلَاهُ» .
از علی علیه السلام نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله بر کُندِه درختی در غدیر خم ایستاده بود ؛ در حالی که دست علی علیه السلام به دست او بود .
سپس فرمود :
ای مردم ! آیا شهادت میدهید که خداوند پروردگار شما است؟
گفتند : آری
فرمود : آیا شهادت میدهید که خدا و رسول خدا از خود شما بر شما سزاوارترند ؟
گفتند : آری
فرمود : آیا شهادت میدهید که خدا و رسول او سرپرستان شما هستند
گفتند : آری
فرمود : هرکس من مولای او هستم ، این (علی علیه السلام) مولای او است .
السنة لابن أبي عاصم 287 هق ؛ ج 2ص 605 ، ح 1361
فهرست
.
👇نکاتی در معنای وَلِیّ و مولا 👇
👈اصل واژه «وَلِیّ» : شدت قُرب و ارتباط خاص هست لذا هر دو گونه" اللهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا "و " أَوْلِياءَ الله " در قرآن آمده است.
👈اولین معنای متبادر از کلمه وَلِیّ (اولی،مولا،مولانا،مولوی و...)به معنای سرپرست ،کسی که باید از آن اطاعت کرد،می باشد
👈«وَلِیّ» و «مولا» هر معنایی داشته باشد روایت«مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ»فقط و فقط در حق امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام می باشد
👈اهل سنت«مولا» را در مورد حضرت علی علیه السلام به معنای دوست می گیرند اما نسبت به مولوی ها خودشان به معنای بزرگ،مسئول ، سرپرست و کسی که باید از آن اطاعت کرد می دانند.
👈«وَلِیّ» در روایت لاَ نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ (دختر باید با اجازه وَلِیِّ خود ازدواج کند) کیست؟
🤔سرپرستِ دختر یا دوستِ دختر؟🤔
✍️ کسی نگفته «وَلِیّ دختر» دوستشه!!
✍️همه سرپرست معنا کردند
👈«وَلِیِّ زن »کیست؟شوهرش یا دوستش؟!
✍️کسی دوست نگفته!
👈در انجمن اولیاء و مربیان ، مقصود از أولیاء(جمع «وَلِیّ»)کیست؟
🤔سرپرست دانش آموز یا دوستِ دانش آموز؟ 🤔
✍️هیچ معلم و مدیری در هیچ مدرسه ای دوست دانش آموز را به عنوان «وَلِیّ» نمی داند! بلکه سرپرست می داند.
👈 «وَلِیِّ دَم یا اولیاءِ دَم» کیست؟
🤔 سرپرست مقتول یا دوستِ مقتول؟🤔
✍️هیچ مجمع حقوقی و دادگاهی دوستِ مقتول را «وَلِیِّ دَم یا اولیاءِ دَم» نمی داند! و همه سرپرست می دانند.
👈«والِي و مُتَوَلِّي»کیست؟دوست یا حاکم شهر و متصدی یک امر که دیگران باید از او اطاعت و تبعیت کنند!
✍️کسی دوست معنا نکرده!
👆قربون برم خدا رو ، یک بام و دو هوا را ☝️
فهرست
.
موسی بن جعفر علیهما السلام برای همه و نزد همه باب الحوائج هست
نظر برخی از علمای اهل سنت
ما همني أمر فقصدت قبر مُوسَى بْن جعفر فتوسلت به إلا سهل الله تعالى لي ما أحب.
احمد بن جعفر بن حمدان قطیعی گوید از حسن بن ابراهیم(ابو علی خلال) شنیدم می گفت:در هر ناگواری و سختی که برایم پیش می آمد نزد قبر موسی بن جعفر می رفتم و توسل به ایشان می کردم و خدای متعال ، آنچه را که دوست داشتم را برایم سهل و آسان می کرد.(1)
وكان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب
شافعی همواره می گفت قبر موسی بن جعفر دارویی مجرب و مشکل گشاست(2)
(1)تاريخ بغداد وذيوله،ط العلمية(1/ 133)
(2)حياة الحيوان الكبرى(1/ 189)
🌷💐ولادت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد.💐🌷
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دیدگاه مولوی طارق جمیل از علماء اهل سنت و أمیر جماعت تبلیغ پاکستان و کل جهان ، درباره حدیث 🌷💐من کنت مولاه فعلی مولاه"💐🌷
بیوگرافی طارق جمیل مبلغ دعوت و تبلیغ جهان اسلام(اهل سنت).
مولانا طارق جميل در فيصل آباد پنجاب پاكستان،در خانواده اي بسيار متمول،فرهنگي و دانشگاهي بدنيا آمد،در كودكي بسيار تيزهوش و زيرك بود،وارد دانشگاه شده و در رشته پزشكي مشغول به تحصيل مي شود در همين دوران با گروهي از جماعت تبليغ ملاقات مي كند كه در پي آن سه روز تشكيل مي شود.
پس از سه روز تشكيل تحول عجيبي در وي به وجود مي آيد. به گونه اي كه دانشگاه را ترك كرده و براي تحصيل علوم ديني(با وجودمخالفت پدرش) به مركز جهاني جماعت تبليغ مي رود و تا پايان تحصيلات در آنجا مي ماند. سپس فعاليت هاي خود را از مدرسه و تبليغ شروع مي كند،تا جايي كه امروزه به شهرت جهاني دست حاصل كرده است .
وي سرپرست و مدير مدرسه اي در فيصل آباد كه اكثر طلاب آن از كشورهاي خارجي هستند.
#پیشنهاد #دانلود و #استماع
#کلیپ
#فضائل_امیرالمؤمنین
#غدیر_خم
🌷💐حب آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین💐🌷
قَالَ النَّبِيُّ صلوات الله علیه و آله
مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِيداً
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، شهید از دنیا رفته است
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ مَغْفُوراً
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، آمرزیده شده از دنیا رفته است
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ تَائِباً
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، با توبه از دنیا رفته است
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ مُؤْمِناً مُسْتَكْمِلَ الْإِيمَانِ
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، با ایمان کامل از دنیا رفته است
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ بَشَّرَهُ مَلَكُ الْمَوْتِ بِالْجَنَّةِ ثُمَّ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، فرشته مرگ و سپس نکیر و منکر او را بشارت به بهشت می دهد
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ فُتِحَ لَهُ فِي قَبْرِهِ بَابَانِ إِلَى الْجَنَّةِ
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، در قبرش دو درب به بهشت باز می شود
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ جَعَلَ اللَّهُ قَبْرَهُ مَزَارَ مَلَائِكَةِ الرَّحْمَةِ
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، خداوند متعال قبرش را مزار و محل زیارت ملائکه رحمت قرار می دهد
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ عَلَى السُّنَّةِ وَ الْجَمَاعَةِ
هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، بر راه و روش پیامبر و جماعت مؤمنین از دنیا رفته است
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ
هر کس با بُغض و کینه آل محمّد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، روز قیامت که می آید بر پیشانی او نوشته است: مأیوس از رحمت خداست.
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ كَافِراً
هر کس بر بغض آل محمّد (صلوات علیهم اجمعین ) بمیرد کافر از دنیا رفته
أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ.
و هر کس بر بغض آل محمّد(صلوات علیهم اجمعین )بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.
مأخذ اهل سنت:
ثعلبى، احمد بن محمد(م 427 ه ق)، الكشف و البيان المعروف تفسير الثعلبي، 10جلد؛ ج8ص314، دار إحياء التراث العربي - لبنان - بيروت، چاپ: 1، 1422 ه.ق.
مأخذ شیعه:
شعيري، محمد بن محمد(قرن 6 هق)، جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص166- نجف، چاپ: اول، بى تا.