eitaa logo
یا علی مدد حیدر
304 دنبال‌کننده
635 عکس
565 ویدیو
314 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
جایگاه و منزلت خدیجه سلام الله علیها و پیامبر صلوات الله علیه و آله ابن اسحاق در سيرة خود آوده: وَكَانَتْ خديجةُ امْرَأَةً حَازِمَةً شَرِيفَةً لَبِيبَةً، مَعَ مَا أَرَادَ اللهُ بِهَا مِنْ كَرَامَتِهِ خدیجه سلام الله علیها زنی هوشیار و دور اندیش، شریف ، و خردمندی استوار بود علاوه بر کرامت که خداوند متعال برای او اراده کرد. وَكَانَتْ خَدِيجَةُ إبْنَةُ خُوَيْلِدٍ إمْرَأَةً ‌تَاجِرَةً، ذَاتَ شَرَفٍ وَمَالٍ، تَسْتَأْجِرُ الرِّجَالَ فِي مَالِهَا، وَتُضَارِبُهُمْ إيَّاهُ، بِشَيْءٍ تَجْعَلُهُ لَهُمْ. خدیجه سلام الله علیها دختر خُوَيْلِد ، زنی تاجر ، صاحب شرف و مال بود مردانی را اجیر می کرد تا معامله کنند و در مقابل چیزی (پول یا از اجناس مورد معامله) برای آنان در نظر می گرفت . موقعیت خدیجه سلام الله علیها در ایام ازدواجش با حضرت رسالت وَكَانَتْ خديجةُ يَوْمئِذٍ أوسطَ نِسَاءِ قُرَيْشٍ نَسَبًا، وأعظمهنَّ شَرَفًا، وَأَكْثَرَهُنَّ مَالًا، كُلُّ قومِها كَانَ حَرِيصًا عَلَى ذَلِكَ منها لو يقدُرُ عليه خدیجه سلام الله علیها (زمانی برای ازدواجش با حضرت رسالت، پیشنهاد ازدواج می دهد) پاک ترین و خوش انصاف ترین ، و شَریف ترین و ثروتمند ترین زنان قریش بود. همه قومش حریص تر و مشتاق تر بر موقعیت مالی خدیجه سلام الله علیها ، از خود حضرت خدیجه سلام الله علیها بودند اگر برایشان مقدور و مُیَسَّر می شد. علل علاقمندی حضرت خدیجه سلام الله علیها به نبی رحمت صلوات الله علیه و آله يَا ابْنَ عَمِّ أَنِّي قَدْ رَغِبْتُ فِيكَ لِقَرَابَتِكَ مِنِّي ، ‌وَشَرَفِكَ ‌فِي ‌قَوْمِكَ ، وَسِطَتِكَ فِيهِمْ ، وَأَمَانَتِكَ عِنْدَهُمْ ، وَحُسْنِ خُلُقِكَ ، وَصِدْقِ حَدِيثِكَ ثُمَّ عَرَضَتْ عَلَيْهِ نَفْسَهَا من به تو علاقمند شدم بخاطر قرابت و خویشاوندی که با من داری، شرافتی که در میان قومت داری ، پاک ترین و خوش انصاف ترین فرد بین قومت هستی، و امانتداریت که نزد قومت داری ، و اخلاق نیک ، و راستگویی تو . و سپس از حضرت ، برای خودش خواستگاری می کند. «سيرة ابن اسحاق(متوفی151هـ ق) = السير والمغازي» ص82-81. نکات: 1- خدیجه سلام الله علیها، با این اوصاف و کمالات و ثروت ، تمام مال و دارای خود را بذلِ رشد اسلام کرد و اگر فدک را (که برای دخترش فاطمه سلام الله علیها بود) بعد از رحلت بنی اکرم (صلوات الله علیه و آله) غاصبین خلافت ، غصب و تصاحب نمی کردند فاطمه سلام الله علیها هم تمام عوائد و فوائد فدک را همچجون مادرش خدیجه سلام الله علیها تقدیم راه اسلام می کرد اما از آنجا که غاصبین خلافت با خود اندیشدند که صِرف خلافت کافی نیست و باید حتما فدک(درآمد خوبی داشته) تحت سلطه و تصرف ما باشد والا اگر دست فاطمه (سلام الله علیها) باقی بماند او تمام سود حاصل از فدک را به شوهرش علی بن ابی طالب(علیهما السلام) می دهد و علی بن ابی طالب(علیهما السلام) بعد از چند صباحی قُشون و لشکر ترتیب می دهد و دیگر یارای مقابله با او نخواهیم شد. 2- ازدواج باید با همین مبانی حضرت خدیجه سلام الله علیها باشد والا رَه به جایی نخواهد یافت. 3- در امر ازدواج : مادر را ببین، دختر را بگیر .
رسول خدا صلوات الله علیه و آله فرمودند: "‌أَفْضَلُ ‌نِسَاءِ ‌أَهْلِ ‌الْجَنَّةِ ‌خَدِيجَةُ ‌بِنْتِ ‌خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ، وَمَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امْرَأَةُ فِرْعَوْنَ" برترین زنان بهشت خدیجه(سلام الله علیها) دختر خُوَيْلِد ، و فاطمه(سلام الله علیها) دختر محمد(صلوات الله علیه و آله ) ،مریم (سلام الله علیها) دختر عِمران، و آسیه (سلام الله علیها) دختر مُزاحِم هستند.
❇️خدیجه سلام الله علیها در زمان ازدواج با پیامبر صلوات الله علیه و آله 🔵علیرغم اینکه برخی قصد دارند سن ایشان را در وقت ازدواج 40ساله یا بیشتر و ثَیّب و بیوه معرفی کنند اما رجوع به برخی منابع خلاف این مطلب آشکار می شود 👈نخستین ازدواج قوام السنة ؛ إسماعيل الأصبهاني (٤٥٧ - ٥٣٥ هـ ق) در دلائل النبوة آورده: وَكَانَتْ خَدِيجَةُ امْرَأَةً بَاكِرَةً ذَاتَ شَرَفٍ وَمَالٍ كَثِيرٍ وَتِجَارَةٍ [1] خدیجه(سلام الله علیها) زنی باکره ، صاحب شَرَف و صاحب مال زیاد و اهل تجارت بود. 👈سن ازدواج منابع متعددی سن حضرت خدیجه سلام الله علیها را در وقت ازدواج با نبی اکرم صلوات الله علیه و آله 28 سالگی آوردند. بن سعد(متوفای 230هـ ق)در طبقات و دیگران آوردند: كَانَتْ ‌خَدِيجَةُ يَوْمَ ‌تَزَوَّجَهَا رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ابْنَةَ ‌ثَمَانٍ ‌وَعِشْرِينَ ‌سَنَةً ومهرها اثنتي عَشْرَةَ أُوقِيَّةً. وَكَذَلِكَ كَانَتْ مُهُورُ نِسَائِهِ.[2] خدیجه سلام الله علیها در وقت ازدواج با حضرت رسالت(صلوات الله علیه و آله)28 ساله بوده و مهریه ایشان 12 أُوقِيَّة (5/ 7 مثقال یا حدود 34 گرم) [طلا= 480دِرهَم و نقره]بوده است. [1] «دلائل النبوة لإسماعيل الأصبهاني؛ قوام السنة (٤٥٧ - ٥٣٥ هـ ق) » ص178. [2]«الطبقات الكبرى ط العلمية» (8/ 13) ؛«المحبر» (ص79)؛«أنساب الأشراف للبلاذري» (1/ 98)؛«الذرية الطاهرة للدولابي» (ص30)؛«خلاصة سير سيد البشر» (ص38)؛«تاريخ دمشق لابن عساكر» (3/ 193)؛«كنز الدرر وجامع الغرر» (3/ 36)؛«فتح القريب المجيب على الترغيب والترهيب» (14/ 64)؛«بهجة المحافل وبغية الأماثل» (1/ 48).
عائشه دختر ابوبکر"خلیفه اول اهل سنت" زن پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله ، در زمان ازدواج با حضرت رسالت صلوات الله علیه و آله ، دوشیزه نبوده و قبلا شوهری به نام "جُبَيْر بن ‌مُطْعِم" داشته بعد از طلاق به ازدواج پبامبر صلوات الله علیه و اله می آید. بن سَعْد متوفای 230هـ ق در الطبقات الكبرى ط العلمية» (8/ 47): أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ عَنِ الأَجْلَحِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ قَالَ: خَطَبَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ‌عَائِشَةَ إِلَى أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي كُنْتُ ‌أَعْطَيْتُهَا ‌مُطْعِمًا لابْنِهِ جُبَيْرٍ فَدَعْنِي حَتَّى أَسُلَّهَا مِنْهُمْ. فَاسْتَسَلَّهَا مِنْهُمْ فَطَلَّقَهَا فَتَزَوَّجَهَا رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ طَبَرانِي (متوفای 360هـ ق) در المعجم الكبير للطبراني» (23/ 26): 62 - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْحَضْرَمِيُّ، ثنا عَبْدُ اللهِ بْنُ عُمَرَ بْنِ أَبَانَ، ثنا أَبُو أُسَامَةَ، عَنِ الْأَجْلَحِ، عَنِ ابْنِ أَبِي مُلَيْكَةَ، قَالَ: «‌خَطَبُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌عَائِشَةَ إِلَى أَبِي بَكْرٍ وَكَانَ أَبُو بَكْرٍ قَدْ زَوَّجَهَا ‌جُبَيْرَ ‌بْنَ ‌مُطْعِمٍ فَخَلَعَهَا مِنْهُ، فَزَوَّجَهَا رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهِيَ ابْنَةُ سِتِّ سِنِينَ، تَرَكَهَا ثَلَاثَ سِنِينَ، ثُمَّ بَنَى بِهَا وَهِيَ بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ» و...
سُهیلی (٥٠٨ - ٥٨١ هـ ق) از علمای اهل سنت در الرَّوْض ‌الأُنُف گفته: به خدیجه سلام الله علیها در زمان جاهلیت و در زمان اسلام طاهره می گفتند. و ‌أَبِي ‌الْمُعْتَمِرِ ‌سُلَيْمَانَ ‌بْنِ ‌طَرْخَانَ ‌التَّيْمِيِّ (متوفی143هـ ق) در کتابش "‌سيرة رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَآله وَسلم" آورده که به خدیجه سلام الله علیها سَيّدَةَ نِسَاءِ ‌قُرَيْش می گفتند. ‌وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ تُسَمّى: الطّاهِرَةَ فِي الْجَاهِلِيّةِ وَالْإِسْلَامِ وَفِي سِيَرِ التّيْمِيّ. أَنّهَا كَانَتْ تُسَمّى: ‌سَيّدَةَ نِسَاءِ ‌قُرَيْشٍ «الرَّوْض ‌الأُنُف للسُّهَيْلِيّ ‌ (٥٠٨ - ٥٨١ هـ ق)ت تدمري» (2/ 157).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شیخ و عالم اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر : ❣ بسیاری از طلاب و اساتید و حتی محدثین بزرگ اهل سنت دارند شیعه میشوند..در روزگار سختی به سر میبریم.. از اساتید شیخ محمود ممدوح سعید که عالِم و مُحَدِّث بزرگ است که شیعه شده و لعن صحابه می کند پایان کلیپ سخن شیخ وهابی است که می گوید: به داد اهل سنت بشتابید که اهل سنت شیعه می شوند. کسی از👆قافله👆عقب نمونه تا چه رسد که جا بماند همه باید مظلومیت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بدانند همچنانکه بعد از شهادت دردناک امام حسین علیه السلام ، و شناخت به حضرت و مظلومیت ایشان ، تشیع در دولت های اسلامی متشر شد همچنانکه ابومنصور مَاتُرِيدي گفته:وبعد أن استشهد الحسين في كربلاء، انتشر التشيع في أنحاء الدولة الإسلامية...،وعرف هَؤُلَاءِ بالشيعة الإمامية [تفسير المَاتُرِيدي=تأويلات أهل السنة،٩/١] 📍این مسئله نتیجه وحدت و اظهار عقیده و اقامه ادله عقلی و نقلی بدون فحاشی است وگرنه هیچکس به فحاشی لبیک نمی گوید. این👆حرکت عظیم👆 یکی از ثمرات 🌹نظام جمهوری اسلامی ایران🌹 است 👆نشرش بده تا کسی جا نمونه دست 🌹علي🌹 (علیه السلام) یارتان خدا🌹 نگهدارتان 🌹یا علي🌹
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان جالب عالم اهل سنت الازهر در مورد توسل به پیامبر (صلوات الله علیه و آله) و پناه بردن به ایشان🌸 ✍ دکتر یسری جبر الحسنی خطاب به وهابیت: 👈 وهابی های احمق می گویند این عقاید شرک است و پیامبر (صلوات الله علیه و آله) مرده است! 👈 ای احمق! پیامبر رحمت است، رحمت چگونه می میرد؟! 👈 وهابیت همان شیطان هستند و ........
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَعْطَی اللَّهُ عَلِیّاً مِنَ الْفَضْلِ جُزْءاً لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ وَأَعْطَاهُ اللَّهُ مِنَ الْفَهْمِ لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ شَبَّهْتُ لِینَهُ بِلِینِ لُوطٍ وَ خُلُقَهُ بِخُلُقِ یَحْیَی وَ زُهْدَهُ بِزُهْدِ أَیُّوبَ وَسَخَاءَهُ بِسَخَاءِ إِبْرَاهِیمَ وَبَهْجَتَهُ بِبَهْجَةِ سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ وَقُوَّتَهُ بِقُوَّةِ دَاوُدَ وَلَهُ اسْمٌ مَکْتُوبٌ عَلَی کُلِّ حِجَابٍ فِی الْجَنَّةِ بَشَّرَنِی بِهِ رَبِّی وَکَانَتْ لَهُ الْبِشَارَةُ عِنْدِی عَلِیٌّ مَحْمُودٌ عِنْدَ الْحَقِّ مُزَکَّی عِنْدَ الْمَلَائِکَةِ وَخَاصَّتِی وَخَالِصَتِی وَظَاهِرَتِی وَمِصْبَاحِی وَجُنَّتِی وَرَفِیقِی آنَسَنِی بِهِ رَبِّی زبان گفتگو در شب معراج فَقَالَ[رسول الله]خَاطَبَنِی بِلُغَةِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع... قُلْتُ یَارَبِّ أَخَاطَبْتَنِی أَنْتَ أَمْ عَلِیٌّ؟..خَلَقْتُکَ مِنْ نُورِی وَخَلَقْتُ عَلِیّاً مِنْ نُورِکَ فَاطَّلَعْتُ عَلَی سَرَائِرِ قَلْبِکَ فَلَمْ أَجِدْ عَلَی قَلْبِک أَحَبَّ مِنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَخَاطَبْتُکَ بِلِسَانِهِ کَیْمَا یَطْمَئِنَّ قَلْبُکَ
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف به ولایت حضرت علی علیه السلام "روز غدیر خم"در مسند احمد حنبل از منابع اهل سنت توجه کنید به سخن عمر(خلیفه دوم اهل سنت)هَنِيئًا يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ، أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ.. عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ، قَالَ: كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي سَفَرٍ، فَنَزَلْنَا بِغَدِيرِ خُمٍّ، فَنُودِيَ فِينَا: الصَّلَاةُ جَامِعَةٌ، وَكُسِحَ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَحْتَ شَجَرَتَيْنِ، فَصَلَّى الظُّهْرَ،وَأَخَذَ بِيَدِ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ: «أَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنِّي أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ؟» قَالُوا: بَلَى قَالَ: «أَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنِّي أَوْلَى بِكُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ نَفْسِهِ؟» قَالُوا: بَلَى قَالَ:فَأَخَذَ بِيَدِ عَلِيٍّ، فَقَالَ: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ، فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ» قَالَ: فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذَلِكَ ، فَقَالَ: لَهُ «هَنِيئًا يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ، أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مَوْلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ، وَمُؤْمِنَةٍ»
23.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخی از طرف عالم اهل سنت به که نشان میزان دانش تاریخی ایشان در موضوع است. ایشان میگوید: ◼️ بعد از وفات پیامبر (ص) هیچیک از ، در هیچ جنگ و معرکه ای، به حضرت توسل نکردند! پ‌ن: شاید ایشان قصد دروغ گویی نداشت، اما نشان داد سوادش در حوزه تاریخ تا چه اندازه پایین است! مع الاسف، همین کم دانشی ها سبب گمراهی عوام در مسئله توسل، استغاثه و غیره میگردد و باعث پرورش تکفر وهابیت در حوزه های علمیه اهل سنت ایران شده است.
نه قبله در تو که قبله نماست در تو بقیع نه کعبه کعبه اهل ولاست در تو بقیع هزار مرتبه برتر از عرش حق هستی نیاز خانه اهل سماء است در تو بقیع *** سلام من به مدینه، به آستان رفیعش به مسجد نبوی و به لاله های غریبش سلام من به علی و به حلم و صبر عجیبش سلام من به بقیع و چهار قبر غریبش *** نشسته باز دلم پشت درب بسته آنجا گرفته باز دلم بهر قبر مخفی زهرا *** بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را درعزا بنشاند او ، شمع و گل و پروانه را بشکند دستی که هتک حرمت این خانه کرد شیعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه کرد *** درون قلب جهان، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا *** این گلستان نبی بار دگر ویران شده چشم های منتقم، بار دگر گریان شده بعد تخریب بقیع و این ستم در آن دیار گشت روشن، از چه قبر فاطمه پنهان شده *** در بقیع، اشک است که سخن می‌گوید و حال، گویاتر از قال است و چشم‌های اشکبار، ترجمان دل‌های داغدار و بی ‌قرار است. *** قبور آل پیمبر، خراب و ویران است فرشتگان همگان اند سوگوار بقیع در این مصائب عظمى ولىّ عصر بوَد شکسته خاطر و محزون و داغدار بقیع حرامیان به حرم تا که حاکم اند روا ست که مسلمین همه باشند شرمسار بقیع *** اینجا بقیع است و این خاک، گنجینه‌ دار فریادی است که قرن‌ ها، ارباب جور آن را در سینه ما محبوس کرده ‌اند. *** حکایت بقیع، حکایت غربت است، غربت اسلام و با که باید این راز را باز گفت که اسلام در مدینه النبی از همه جا غریب‌ تر است. *** در جهان، هم شأن و همتائی کجا دارد بقیع چونکه یک جا، چار محبوب خدا دارد بقیع نور چشمان رسول و، پور دلبند بتول صادق و سجاد و باقر، مجتبی دارد بقیع *** اینجا بقعه‌ای است از بُقاع بهشت! و آن نفخه‌ ای که در بهشت، روح می‌دمد، از سینه این خاک برمی‌آید چرا که اینجا مدفن کلید داران بهشت است. *** جلوه جنت ‏به چشم خاکیان دارد بقیع یا صفاى خلوت افلاکیان دارد بقیع گر حصار کعبه را جبریل دربانى کند صد چو موسى و مسیحا پاسبان دارد بقیع *** بقیع، بقعه‌ای خاموش و تاریک است، اما روشن از نور امامت. بقیع، آشنایی غریب است، همدم غربت در جمع آشنایان. بقیع، مزرعه غم و کشتزار اندوه است. *** این گلستان نبیّ بار دگر ویران شده چشمهای منتقم ، بار دگر گریان شده بعد تخریب بقیع و این ستم در آن دیار گشت روشن، از چه قبر فاطمه پنهان شده *** در بقیع عقده‌ های دل با سرانگشت اشک، گشوده می‌ شود و اشک دیده، زخم ‌دل و سوز درون را تسکین می ‌دهد. *** دریغ و درد که از ظلم دشمنان خدا خراب شد همه آثار بى شمار بقیع خراب کرد ستم، مشهد چهار امام کز آن شرف به سما یافت خاکسار بقیع *** مدینه، هم‌ چنان مظلوم است و ... بقیع مظلوم ‌تر! اهل‌ بیت هم‌ چنان غریب ‌اند و ... پیروانشان غریب ‌تر! *** رنج‌ نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ این مزار، گویا از هر زمان به شِکوه و شهادت ایستاده است. *** ای بقیع مطهر ای رازدار صدیق صدیقه اطهر و ای هم ‌نوای مولا مهدی آ‌ن‌گاه که غریبانه آنجا به زیارت می‌آید. ای بقیع با ما سخن بگو با ما از رازهای سر به مُهری که در سینه داری بگو *** یا رب چه حکمتى‎ست در این قطعه شریف مهمان غریب و بارگه میزبان، غریب یا رب کرامتى! که زنم بوسه بر بقیع سر را نهم به خاک و بگویم بر آن غریب *** درون قلب جهان ، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا *** بقیع ای تربت مطهر! ای آن‌ که بر تربت تو، جای جای، نشانه پای حبیب ما و اثر اشک‌های غریبانه او باقیست! ای کاش ما بجای خاک تو بودیم و هنگامی که آن یار غایب از نظر به زیارت قبور می‌آمد بر پای او بوسه می‌زدیم *** آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه حرم برای تو شه کرم میسازه سالروز تخریبِ خاک بهشت و نیستان غربت، بر عاشقان زیارت بهشت تسلیت باد. *** ای بقیع با ما سخن بگو با ما از رازهای سر به مُهری که در سینه داری بگو بگو، با ما بگو لابد صدای گریه غریبانه آن یار را هنگامی که بر غربت اسلام می‌گرید، شنیده‌ای؟ بگو، با ما بگو که حبیب ما در رازگویی‌های علی‌ وار خویش و در مناجات‌های سجادگونه‌‌اش، چه می‌گوید
ضریح بقیع؛ آخرین خاطره عکاس آلمانی از اصفهان نیم قرن پیش در شهر مونستر واقع در ایالت نوردراین وستفالین آلمان، عمارت خانوادگی ارنست هولتسر، مهندس آلمانی و از عکاسان پیشگام نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی دچار ترکیدگی لوله و جاری شدن آب در زیرزمین خانه شد. این اتفاق ساده منجر به پیدا شدن بخشی از حافظه تاریخ ایران و به صورت ویژه میراث اسلام شیعی شد. در درون صندوق‌های قلع اندود شده، اثری از آخرین پیشکش ایرانیان به امامان بقیع (علیهم السلام) بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَوْمُ‌ ‌الْمِهْرَاس "جنگ اُحُد" و فضیلت مولی الموحدین علی بن ابی طالب سلام الله علیهما،و شهادت قَتِیلُ يَوْمَ ‌الْمِهْرَاس با جستجوی يَوْم‌ُ الْمِهْرَاس که همچون موشک نقطه زن است به فضیلت حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (ع) حیدر(همچون شیر، شجاع است) کَرّار (هیچ وقت فرار نمی کندو تا وقتی که دشمن را نابود نکرده یا به زانو در نیاورده دست از جنگ نمی کِشد)می رسیم. ‌پیامبر(صلوات الله علیه وآله) ٥٠ تیرانداز به فرماندهی عبد ‌الله ‌بن ‌جُبَيْر را به حراست ونگهبانی بر جَبَلُ ‌عَيْنَيْن (نام کوهی،که ‌‌‌جَبَلُ ‌الرُّمَاة نیز نام دارد) مامور کرد تا مانع ورود مشرکین از این سمت گردند. بعد از پیروزی نخست مسلمین،بیشتر تیراندازان(غیر از عبد ‌الله ‌بن ‌جُبَيْر و کمتر از ده نفر) به طمع جمع غنائم پایین آمده و مشرکین متوجه شده و مسلمین را غافلگیر کردند لذا مسلمان ها فرار کردند عُثمان بن عَفّان خلیفه سوم اهل سنت که به همراه تعدادی از جنگ اُحُدچنان فرارکردکه بعد از٣روز نزد حضرت برگشت لذا نام دیگرجنگ اُحُد، يَوْمُ عَيْنَين است. ولی حضرت علی ع ماند و فرار نکرد و از پیامبر ص دفاع کرد و وقتی اوضاع آرام شد رفت از مِهْرَاس (سنگ گودی که در دره های کوه اُحُد که و آب باران در آن جمع شده بود) آب آورد و صورت خونین نبی مکرم اسلام ص را شست. در جنگ اُحُد حمزه سید الشهداء (سلام الله علیه) به دست وحشی به دستور هند مادر معاویه و زن ابوسفیان به شهادت رسید و بدنش مُثْلَِة(سینه اش را شکافتند وجگر او را در آوردند و...)کردند به "قَتِیلُ يَوْمَ ‌الْمِهْرَاس کسی که در اطراف مهراس در روز مِهْرَاس به شهادت رسید" شناخته شد.