فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️شنیدم دو دست تو از تن جداشد
🎥 محمد الجنامی
وفات حضرت امالبنین(سلام الله علیها) تسلیت باد.
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️شنیدم دو دست تو از تن جداشد
🎥 محمد الجنامی
وفات حضرت امالبنین(سلام الله علیها) تسلیت باد.
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا لَيْتَ شِعْرِي أَ كَمَا أَخْبَرُوا بِأَنَّ عَبَّاسا قَطِيعُ الْيَمِينِ
اى كاش می دانستم آیا چنان که خبر دادند؛ عباس من دست راستش قطع شده بوده است؟
#حضرت_عباس سلام الله علیه
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 کل عالم به فرمان امالبنینه
🔊 حسن عطایی
👈فهرست کانال👉
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
——————
📚 «گاهنوشتههای من» 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 بکن نذر از بهر #ام_البنین
پس از نذر آثار آن را ببین
که ما آزمودیم این نذر را
بسی حاجتی که زِ ما شد روا 🍃
🔊 حجةالاسلام معاونیان
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"دیگر مرا امالبنین نخوانید"
مرحوم کوثری
👈فهرست کانال👉
#وفات_حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها
May 11
May 11
لَعَنَ اللهُ الْفُرُوجَ عَلَى السُّرُوجِ.jpg
950.7K
لعن الله الفروج علی السروج
شناخت مختصری از زندگانی امام نهم؛حضرت محمد تقی الجواد علیه السلام
نام«محمد»وکنیه اش«ابوجعفر»ولقب او«تقی» و«جواد»است،در ماه رمضان سال195هـ ق در شهر«مدینه»دیده به جهان گشود.[۱]مادر او «سبیکه» که از خاندان «مَارِيَّة قِبْطِيَّة» همسر پیامبر اسلام به شمار میرود [۲]، از نظر فضائل اخلاقی در درجه والایی قرار داشت و برترین زنان زمان خود بود [۳]، به طوری که امام رضا (علیه السلام) از او به عنوان بانویی منزه و پاکدامن و بافضیلت یاد میکرد. [۴] روزی که پدر بزرگوار امام جواد (علیه السلام) درگذشت، او حدود هشت سال داشت و در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسید [۵] و در قبرستان قریش در بغداد در کنار قبر جدّش، موسی بن جعفر(علیهماالسلام) به خاک سپرده شد.
خلفای معاصر حضرت جواد علیه السلام
پیشوای نهم در دوران امامت خود با دو خلیفه عباسی یعنی «مأمون» (۱۹۳ ۲۱۸) و «معتصم» (۲۱۸ ۲۲۷) معاصر بوده است و هر دو نفر او را به اجبار از مدینه به بغداد احضار کردند و طبق شیوه سیاسی ای که مأمون در مورد امام رضا به کار برده بود، او را در پایتخت زیر نظر قرار دادند.
سيره پیشوایان -مهدی پیشوایی
----------
[۱]: کلینی، اصول کافی، ج۱، ص ۴۹۲; شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۱۶. برخی، تولد او را در نیمه رجب همان سال نوشته اند (طبرسی، إعلام الوری بأعلام الهُدی، ص ۳۴۴).
[۲]: کلینی، همان کتاب، ص۳۱۵ و ۴۹۲; ابن شهرآشوب، مناقب آل ابی طالب، ج۴، ص۳۷۹.
[۳]: مسعودی، اثبات الوصیة، ص۲۰۹.
[۴]: قدّست امّ ولدته قد خلقت طاهرة مطهرة (مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۰، ص۱۵).
[۵]: کلینی، همان کتاب، ص۴۹۲; شیخ مفید، همان کتاب، ص۳۱۶; طبرسی، همان کتاب، ص۳۴۴.
امام جواد علیه السلام فرمودند:
إِظْهَارُ الشَّيْءِ قَبْلَ أَنْ يُسْتَحْكَمَ مَفْسَدَةٌ لَهُ.
رسانه ای کردن چیزی؛ اظهار نظر؛ سخن گفتن؛ إظهار سوء ظن و بدگمانی با قول یا فعل؛ قضاوت عجولانه ؛ قبول و امضای معامله و قرارداد؛ و... قبل از اطمینان به موضوع ، مفسده و آثار زیانبار (تهمت و عواقب آن) دارد.
تحف العقول
امر به معروف و نهی از منکر - رضایت یا کراهت به عمل قومی
امام جواد علیه السلام فرمودند:
مَنْ شَهِدَ أَمْراً فَكَرِهَهُ كَانَ كَمَنْ غَابَ عَنْهُ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَهُ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ.(تحف العقول)
هر کسی که شاهد چیزی و کاری ، و موضوعی باشد و از آن ناراحت باشد و بدش بیاید همچون کسی هست که از آن چیز غایب هست
و هر کسی غایب از چیزی و کاری ، و موضوعی باشد و در جریان نباشد اما بدان راضی باشد(اگر متوجه می شد راضی بود) مثل کسی هست که شاهد آن بوده است.
هر کسی که شاهد دزدی و دروغ گفتن و اختلاس ، و حقوق نجومی و ظلم امثال اینهاست و یا غایب و راضی به آن هست بداند او گنهکار هست چرا که مولای متقیان امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام فرمودند:
الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ [الرِّضَا] الرِّضَى بِه
كسيكه بكار گروهى خوشنود باشد مانند آنست كه با ايشان در آن كار همراه بوده (چون رضا بكار زشت مستلزم دوست داشتن آنست و آن از صفات رذيله و گناه و مستحقّ كيفر مىباشد) و (امتياز بين كننده كار و راضى بآن اينست كه) بر هر كننده كار باطل و نادرست دو گناه است (يكى) گناه بجا آوردن آن، و (ديگرى) گناه رضا و خوشنودى بآن (كه در نيّت و دل است).
نهج البلاغه حکمت 146.
فهرست