31 Sharh Khotbe Fadakie - Voice.mp3
3.57M
⏳ طرح ختم خطابه فدک - 🔊 فایل صوتی
#شرح_خطابه_فدک قسمت 31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺الثأر لرجال المحور هو
🔻إزالة إسرائيل من الوجود
🎥 شهید #حاج_قاسم سلیمانی: قصاص خون عماد و همه عمادها در لبنان و فلسطین و ایران و هر جای دیگر برچیدن رژیم کودک کش صهیونیستی است
#مرد_میدان
جلسه 00342.aac
8.84M
بررسی نبیّ در آیات ۳۰ و ۴۱ سوره مریم و آیه ۸۹ سوره انعام، 32
∞♥∞
#پای_درس_دل 🌿
بعضی از اعمال وگناهان #مانـــع
اجابت دعا هستند. یڪی ازآن ها
#دلشڪـستن میباشد متاسفانه
بعضۍاز مابه راحتۍدلمیشکنیم
و #توفــیقات را از خودمان سلب
مـےڪنیم!
💠 #آیتاللهفاطمـےنیا
#والپیپر
57_Shah_Shenas_1399_10_10_15_Jamadiolavval_1442_Mashhade_Moghaddas.mp3
23.11M
🔈 #شه_شناس
🔈 #مادر_پدر
* ام ابیها به چه معناست؟
* چه ارتباطی بین شب قدر و حضرت زهرا س وجود دارد؟
* حقیقت حضرت زهرا س در عالم چیست؟
* آثار تلاوت آیات
* چرایی توجه پیامبر اکرم ص به حضرت زهرا س
* چرا به حضرت زهرا س ام ابیها گفته میشود؟
* فاعلیت و قابلیت اهلبیت علیهمالسلام
* علم مجازی با عمل حقیقی میشود علم حقیقی
* عبودیت را چگونه در خود ایجاد کنیم؟
* نظام آموزشی مبتنی بر سیره اهلبیت علیهمالسلام
* روایات کمتر شنیده شده در فضیلت حضرت زهرا س
* چرا آیات حضرت زهرا را تلاوت نمیکنیم؟
* دعای حضرت زهرا س هنگام شهادت
📅 99/10/10
⏰ مدت زمان: ۵۶:۰۷
#حضرت_زهرا
شه شناس ۳۱.mp3
27.05M
🔈 #شه_شناس
🔈 #چهار_سال_پایانی / 14
🔈 #بازگشت / 1
🔊 جلسه سی و یکم
* در تحلیل مسائل، نگاه کلان داشته باشیم
* فهم دورههای تاریخی، راهگشای مسائل
* تاریخ را با نگاه تحلیلی و تمدنی مطالعه و بررسی کنیم
* دستهبندی دوران زندگی اهلبیت علیهمالسلام
* دوره اول؛ دوره مصونسازی در برابر کجرویها
* دوره دوم؛ دوره تشکیلات
* دوره سوم؛ اقدام برای حکومت
* تفاوت دوران جاهلیت قبل و بعد از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله
* آیا امیرالمومنین علی علیهالسلام از حکومت فراری بودند؟
* فضای حاکم بر دوره حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام
* معرفی کتاب: امامان اهلبیت، مرزبانان حریم اسلام، اثر شهید صدر
📅99/03/28
⏰ مدت زمان: ۱:۰۴:۲۲
#مشهد
#مجتمع_فرهنگی_امیرالمومنین ع
#تاریخ_اسلام
مقام عرشی حضرتزهرا_12.mp3
13.53M
مقام عرشی حضرت زهرا سلام الله علیها
قسمت دوازدهم
✨ نوع دفاع #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها در برابر ولایت ، محدودهی ولایتمداری ما را کاملاً مشخص میکند!
بانویی که ؛
نه زن بودن ـ نه بارداری ـ نه مادر بودن ؛
مانع دفاع او از ولیّ معصومش نشد!
✦ دست و پایِ ما را، چه چیزی بند کرده است، که در ولایتمداری آنقدر ضعیف بودهایم،
که ولیّ معصوممان بیش از هزار سال است که منتظر یاری ماست؟
#استاد_شجاعی
🔴 پیشگویی حیرتانگیز رسول خدا صلیالله علیه و آله..
⭕️ طلوع شاخ شیطان از سرزمین نجد...
🟢 سیداکبر رسول خدا صلیالله علیه و آله فرمودند:
«خدایا منطقهٔ شام را برای ما مبارک گردان، بار خدایا یمن را برای ما مبارک گردان، گفتند و منطقه (نجد) را چطور؟؟ فرمودند: بار خدایا شام را بر ما مبارک گردان، بارالها یمن را بر ما مبارک گردان، گفتند و منطقه نجد را چطور؟ فرمودند: در نجد زلزلهها و فتنهها به وقوع خواهد پیوست. و شاخ شیطان از آنجا طلوع خواهد کرد.!!»
وَ عَنْهُ رسول: اَللهُمَّ بَارِك لَنَا فِي شَامِنَا وَ بَارِكْ لَنَا فِي يَمنِنَا قَالُوا وَ فِي نَجْدِنَا فَقَالَ اَللَّهُمَّ بَارِك لَنَا فِي شَامنَا وَ بَارِك لَنَا فِي يَمَننَا قَالُوا وَ فِي نَجدِنَا قَالَ: هُناكَ اَلزَّلازِلُ وَ اَلفِتَن وَ بِهَا يَطلُعُ قَرنُ اَلشَّيطَان»
📗مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۰۷
📗عوالي اللئالي، ج ۱، ص ۱۵۴
📗أعیان الشیعة، ج۱۲، ص۵۹
📗السنن الواردہ فیالفتن، ج۱، ص۴۶
📗معجمالاحادیث، ج۲، ص۴۱
-------------------------------
«نجد سرزمينی قديمى است كه در دل جزيرة العرب واقع است و ترجمه انگليسى آن «دل عربستان» است.»👇👇
🔴 منظور از «امانت» و «انسان نادان» کیست؟
«ما امانت را بر آسمانها و زمين و كوهها عرضه داشتيم، آنها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسيدند؛ امّا انسان آن را بر دوش كشيد؛ او بسيار ستمكار و نادان بود.» (احزاب/۷۲)
🟢 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«هِیَ وَلَایَهًُْ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ»
منظور از الْأَمانَةَ، ولایت امیرالمؤمنین علیهالسلام است.
🟢 امام رضا علیهالسلام فرمودند:
«الْأَمَانَهًُْ الْوَلَایَهًُْ مَنِ ادَّعَاهَا بِغَیْرِ حَقٍّ فَقَدْ کَفَرَ.»
الْأَمانَةَ، ولایت است، هرکس به ناحقّ مدّعی آن شود، کافر شده است.
🟢 امام باقر علیهالسلام فرمودند:
«قَالَ الْوَلَایَهًُْ أَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا کُفْراً بِهَا وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ وَ الْإِنْسَانُ الَّذِی حَمَلَهَا أَبُوفُلَانٍ.»
منظور از «الْأَمانَةَ» ولایت است که از روی کفر به آن، امتناع ورزیدند آن را حمل کنند. وَ «حَمَلَهَا الْإِنْسانُ»، و آن انسانی که آن را حمل کرد، ابو فلان بود.(ابوبکر)
🟢 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«الْأَمَانَهًُْ الْوَلَایَهًُْ وَ الْإِنْسَانُ أَبُوالشُّرُورِ الْمُنَافِقُ.»
منظور از «الْأَمانَةَ»، ولایت و منظور از الْإِنْسانُ،(ابوبکر) است.
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۱۲، ص۲۸۸
📗تفسير الصافي ج ۴، ص ۲۰۷
📗تفسير نور الثقلين ج ۴، ص ۳۱۱
📗تفسير کنز الدقائق ،ج ۱۰، ص ۴۵۳
📗البرهانفي تفسيرالقرآن، ج۴، ص۵۰۰
📗الکافی، ج۱، ص۴۱۳
📗بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۸۰
📗بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۷۵
📗تأویل الآیاتالظاهرهًْ، ص۴۶۰
📗بصائرالدرجات، ص۷۶
📗عیون أخبارالرضا ج۱، ص۳۰۶
📗معانی الأخبار، ص۱۱۰
🔴 برائت از امیرالمؤمنین علیهالسلام از علائم قیام امام زمان علیهالسلام...
🟢 آقا امام صادق علیهالسلام فرمودند:
قائم عجلالله فرجه خروج نخواهد كرد تا آن كه دو فرمان (قطعنامه) مبنى بر بيزارى از علىّ عليهالسّلام خوانده مىشود: یکی در بصره و دیگری در كوفه»
لاَ يَخْرُجُ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَتَّى يُقْرَأَ كِتَابَانِ كِتَابٌ بِالْبَصْرَةِ وَ كِتَابٌ بِالْكُوفَةِ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
📗فضائل أمیر المؤمنین ع، ج۱، ص۸۸
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۰
📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۰۷
📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۶۸
🔴 شکایت اهلبیت علیهمالسلام به پیامبر صلوات الله علیه و آله در زمان رجعت...
⭕️ شکایت اول مظلوم عالم، علی بن ابی طالب علیهالسلام:
🟢 آقا امام صادق علیه السلام فرمودند: ...ای مفضل! گویا میبینم که ما ائمه، در آن وقت در حضور پیغمبر جمع شده و به آن حضرت شکایت میکنیم که امت بعد از وی، چه به روز ما آوردند، میگوییم که امت ما را تکذیب کردند و بی اعتنایی و نفرین و لعنت و تهدید به قتل نمودند؛ والیان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آوردند و به پایتخت خود بردند و جمعی از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر صلیالله علیه و آله سخت گریه میکند و میفرماید: ای فرزندان من! هر چه به شما رسید، بیشتر به جد شما رسید.
😭...سپس امیرالمؤمنین علیهالسلام محنتهای عظیمی را که بعد از پیغمبر دید و با آن امتحان خود را داد، به آن حضرت شکایت میکند و میگوید: یا رسول اللَّه! داستان من مانند داستان
هارون است و من به شما همان را میگویم که هارون به موسی گفت: «ای فرزند مادرم، این قوم، مرا ناتوان یافتند و چیزی نمانده بود که مرا بکشند. پس مرا دشمن شاد مکن و مرا در شمار گروه ستمکاران قرار مده.»(اعراف/۱۵۰). من هم صبر کردم، تسلیم حوادث شدم و راضی به رضای خدا گشتم، و با مخالفتی که با من نمودند و نقض عهد خود که با آنها درباره من معاهده نمودی، حجت بر آنها تمام گشت. یا رسول اللَّه! من متحمل رنجها و گرفتاریهایی شدم که هیچ جانشین پیغمبری در هیچ امتی متحمل نگشت، تا جایی که با ضربت عبدالرحمن بن ملجم مرا به قتل رساندند، و خداوند شاهد بر چگونگی نقض بیعت من است.
طلحه و زبیر عایشه را به بهانه ادای مراسم حج و عمره به مکه بردند، ولی او را گردش دادند و به بصره آوردند. من هم ناچار برای جلوگیری از بلوای آنها، بسیج کردم و خدا و شما را به یاد آنها آوردم، ولی آنها برنگشتند، تا اینکه خداوند مرا بر آنها پیروز گرداند و خون بیست هزار نفر از مسلمانان ریخته شد و هفتاد دست که میخواست مهار شتر عایشه را نگه دارد، بریده شد. یا رسول اللَّه! آنچه در جنگهای شما و جنگهای بعد از شما دیدم، از جنگ جمل بر من دشوارتر نبود، زیرا آن جنگ از سخت ترین و هول انگیزترین و بزرگترین جنگهایی بود که من دیدم. پس صبر کردم، همان طور که خدا مرا به همان آداب شما تأدیب نمود به این آیه: « پس همان گونه که پیامبرانِ نستوه، صبر کردند، صبر کن.(احقاف/ ۳۵) و آیه: «و صبر کن و صبر تو جز به توفیق خدا نیست(نحل/۱۲۷). من نیز صبر کردم.
یا رسول اللَّه! به خدا قسم تأویل این آیه که خدا درباره امت پس از تو نازل فرمود، واقعا بعد از شما تحقق یافت: «و محمد، جز فرستادهای که پیش از او هم پیامبرانی آمده و گذشتند، نیست. آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، از عقیده خود برمیگردید؟ و هر کس از عقیده خود بازگردد، هرگز هیچ زیانی به خدا نمی رساند، و به زودی خداوند سپاسگزاران را پاداش میدهد.(آل عمران/۱۴۴)
📗عوالمالعلوم و المعارف،ج ۱۱، ص۷۴۹
🔴 انکار امیرالمومنین علیهالسلام، انکار تمام پیامبران:
🟢 هنگامیکه این آیه: «وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً» (انفال/۲۵)، نازل شد، سید اکبر آقا رسولالله صلیالله علیه و آله فرمودند: «هرکه پس از وفات (شهادت) من به علی علیهالسلام ستم کند و مقام خلافت مرا از او بگیرد، بهمنزلهٔ این است که نبوّت من و نبوّت پیامبران قبل از من را انکار کرده باشد.»
«الرّسول فِی تَأْوِیلِ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً ... قَالَ لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الآیَهًُْ قَالَ النَّبِیُّ مَنْ ظَلَمَ عَلِیّاً مَقْعَدِی هَذَا بَعْدَ وَفَاتِی فَکَأَنَّمَا جَحَدَ نُبُوَّتِی وَ نُبُوَّهًَْ الْأَنْبِیَاءِ قَبْلِی.»
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۵،ص۵۲۰
📗تفسير نورالثقلين، ج۲، ص۱۴۳
📗البرهان فيتفسيرالقرآن،ج ۲، ص۶۶۷
📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۸
📗شواهد التنزیل، ج۱، ص۲۷۱
📗الطرایف، ج۱، ص۳۵
📗بحار الأنوار، ج۲۷، ص۶۰
📗 بحار الأنوار، ج۳۱، ص۵۷۴