eitaa logo
انصارالقرآن
149 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
876 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
980217-Panahian-M-ImamHosein-HalatEnsanDarQuran-01-18k.mp3
6.5M
🔉 #حالات_انسان_در_قرآن (۱) #استاد_پناهیان #ماه_رمضان 📅 جلسه اول | ‌۹۸/۰۲/۱۷ تهران، مسجد امام حسین(ع) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
980218-Panahian-M-ImamHosein-HalatEnsanDarQuran-02-18k.mp3
6.36M
🔉 #حالات_انسان_در_قرآن (۲) 📅 جلسه دوم | ‌۹۸/۰۲/۱۸ تهران، مسجد امام حسین(ع) #استاد_پناهیان #ماه_رمضان ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
🔸ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف ماه رمضان ویژه برادران و خواهران 🔹 ۹الی ۱۱خرداد ماه 🔹 مکان:مسجد اعظم قم 🔹 تارخ ثبت نام ۵ الی ۲۰ ماه مبارک رمضان 🔹زمان برگزاری ۲۵،۲۶،۲۷ رمضان 🔹علاقه مندان میتوانند از طریق سایت www.etekafqom.com ثبت نام را انجام دهند. 🆔 @ansarquran
جمعه زیباست اگر غصه خرابش نکند فکر هجران کسی، نقش بر آبش نکند جمعه زیباست و این جمله حقیقت دارد اگر اندوه دلت، همچو سرابش نکند... 😢😢😢 🌱السلام علیک یا ابا صـالحَ المھــدی🌱 آقا جان 😢 جمعه تون صاحب الزمانی یا علی
اشتیاق امام عصر به ما-هاشمی نژاد.mp3
621.2K
🌟🌺اشتیاق امام عصر به ما🌺🌟 ✅حاج آقای هاشمی نژاد✅ 🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ 🌹درنشرمعارف اهل بیت سهیم باشید. @ansarquran
امروز جمعه است و باز بیش از پیش دلم بهانه ات را گرفته است؛ ای مولای غریب . . . بیاکه دیگر بدون تو نفس ها، سخت از حنجره ها خارج میشوند... و چقدر غروب های دلگیری جمعه ها دارد و هر جمعه بیش از پیش دلم میگیرد، و از هوایی که از یاد تو غافل است دلم درد میگیرد و سینه ام پر ز خون می شود... بیا تا هر جمعه این غروب ها دلگیر و دلگیر تر نشود، بیا که من هر روز... هر لحظه بیشتر به یاد تو نفس هایم، از نامت پر میشود، بیا که دیگر نمیدانم چگونه کلمه ها را کنار هم بچینم تا انتظارت را معنی کنم... و بیا که هوای جمعه ها از نبودنت خالیست و نفس کشیدن عذاب آور... الّلهُـــمَّ عَجِّــــلْ لِوَلِیِّکَـــــ الْفَـــــرَج @ansarquran
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢انتشار کلیپ معنی‌دار از سوی وب سایت رهبر معظم انقلاب 📍دیدار بسیار صمیمی با خانواده‌های مدافع حرم لشکر فاطمیون افغانستانی‌؛ «بنده‌ حقیر به شما افتخار میکنم... » ✍️@ansarquran
با سلام متاسفانه به دلیل بروزرسانی ایتا تمامی کانال ها و گروه هایمان را در ماه مبارک رمضان از دست دادیم به حمد الله با کمک دوستان دوباره کانال راه افتاد و مشکلش حل شد
با سلام به اطلاعتون برسونم به حمد الله استاد بهجت پور مشغول بازبینی جلد اول بر اساس منهج نهایی شده هستند و به سوره تکویر رسیدند به حمدالله استاد در سوره های جلد اول به نکات نغز بسیاری در نگاه جدید در این هفت هشت سال پس از چاپ رسیده بودند که در گفتگوها مطرح می شد و اثری از آنها در تفسیر نبود و به حمد الله به زودی شما عزیزان و جامعه علمی از آن بهره مند خواهد شد. دعا بفرمایید استاد با مشغله ای که دارند، خدا به وقتشان برکت دهد و تا پایان تابستان ان شآء الله این جلد را تحویل دهند تا بلکه تا اخر امسال به جامعه علمی تحویل دهیم ان شاء الله
سوره حمد تا اینجا شاهکار شده و بسیار شیرین و نغز و عالی سعی می کنم در حد مقدوراتم بی نصیبتون نذارم ارتباط سوره حمد با سوره های قبل رو خدمتتون تقدیم می کنم البته متن پیش از ویرایش است. 👇👇👇 گذشت که تغییر شرایط نامطلوب جامعة عصر نزول، در دستور کار قرآن قرار داشت؛ ازاین‌رو بر نقش‌های پروردگار به منظور ایجاد احساس نیاز به او (در سورة علق)، مسئولیت انسان در برابر وی (در سورة قلم) و جایگاه پیامبر اکرم9 به عنوان رسولِ مورد حمایت خدا (در سورة مزمل) تأکید شد. با استفاده از این سه عامل، به هشدار و انذار مردم به آینده (در سورة مدثر)، پرداخته شد تا مردم برای پذیرش تغییر آماده شوند. در سورة حمد زیر ساخت های نجات انسان از شقاوت و وصول به سعادت مطرح می شود؛ این زیر ساخت در رابطه انسان با پروردگار نهفته است. دیدگاه انسان به اینکه تمام ستایش ها مخصوص خداست و بر جهان تنها یک اراده حکمرانی می کند، اینکه تنها خدای متعال معبود ومستعان است وبر پایه ی این اظهارات، ازوی راهی استوار برای رهایی از شقاوت و وصول به سعادت طلب می کند. به عبارت بهتر، کلید ورود به برنامة تحول و پذیرش تکالیف و دستورهای پروردگار متعال، بیان موضع و نگاه انسان به خداست. خدای متعال در این سوره و از زبان انسان، نگاهی را که باید به حضرت پروردگار داشته باشد، بیان می کند، و بر پایه این نگاه، از زبان انسان و موجودات مختار، درخواست هدایت به راه مستقیمی را که به رهایی از شقاوت و وصول به سعادت بینجامد، تقاضا می کند.
ذیل آیه شریفه الحمد لله رب العالمین 👇👇👇 این آیه در صدد بیان انحصار حمد و ستایش به خدای متعال بر پایه پذیرش توحید افعالی خدای متعال و از زبان بندگان است. (اَلحَمدُ لِلّهِ) «ال» در «الحمد» به معني عموميت و شمول حمد و «حَمد» ثنا و ستايش از كسي است كه صفت يا صفاتي نيک را در خود به اختيار جمع كرده باشد. قيد اختيار واژه‌ی حمد را از مدح جدا ميكند؛ زيرا در مدح شخص يا چيزي بر امري اعم از اختياري يا غير اختیاری ستايش ميشود. اين واژه با شكر و سپاس نيز تفاوت دارد؛ زيرا شكر در مواردي استعمال ميشود كه ديگري با ميل و اراده، نعمتي یا لطفي را به شخص سپاسگزار رسانده باشد، اما در حمد چنين ملاحظهاي وجود ندارد؛ بنابراين حمد محدودتر و به اصطلاح اخصّ از مدح است، اما گستردهتر و اعم از شكر ميباشد. «لام» در «لله» برای مختص کردن حمد به «الله» است. بهکار گرفتن لفظ «الله» در این عبارت، نشان از آن دارد که الله که مورد پذیرش همه مردم حتی مشرکان بود هم او نقش ربوبیت و صاحب اختیاری جهانیان را دارد. هرگونه ستايشي بر كمالات اختياري و مستقل، به خداي متعال كه نام مباركش الله گوياي همه‌ی صفات و نامهاي نيك اوست، اختصاص دارد؛ زيرا كمالاتی كه در موجودات عالم مشاهده ميشود، پرتویي از فيض الهي است و هيچ‌كس هيچ چيزي از خود ندارد. خدای متعال اختیارداری است که اصلاح، پرورش و شكوفايي كمالاتي كه در موجودات عالم هستي وجود دارد را در دست دارد. اين صاحب‌اختيار ـ كه بر طبق آيات سوره علق ـ، موجودات عالم و از جمله انسان را آفريد و ظرفيتهاي لازم، استعداد و كمالات هر يك را به او بخشيد، اگر اين كمالات را شكوفا نمينمود و شرايط مناسب رسیدن به كمال را در آن‌ها مهيّا نميكرد، همه‌ی موجودات و كمالات اختياري آن‌ها همچون استعدادهاي نهفته در دانه حبوبات، درختان و نطفههاي جانداراني ميشدند كه هیچ‌گاه به فعليت و شكوفايي نميرسيدند. پس هيچ‌كدام جز در پرتو رحمت و لطف پروردگار، كمالات اختياري خود را شكوفا نميسازند و به طور مستقل مالك آن نيستند. (رَبِّ العَالَمِینَ) این بخش از آیه علت انحصار ستایش به خدا را بيان ميكند؛ در سوره علق گفته شد که «رَبّ» كسي است كه مالک و اصلاح‌کننده‌ی چيزي باشد و دائماً ملازم چيزي باشد تا آن را به كمال و رشد لايقش برساند. «ال» در «العالمین» برای «استغراق» و دلیل عمومیت ربوبیت خدا به تمام جهانیان است. «عَالَمين» جمع عالَم است، گاهی به چيزي گفته می‌شود كه به وسيلهاش ديگري شناخته ميشود و در اینجا از آن جهت كه موجودات عالم هستي، نشانه و علامت شناخت خدا هستند، بر آن‌ها عالَمين اطلاق ميشود. مراد آيه: حمد و ستايش مخصوص خداست كه همه موجودات عالم را در نظام ربوبي خود تحت پرورش قرار ميدهد تا به كمال و رشد لایق خود برسند. نکته ها: 1. در اين آيه كه از زبان انسان بيان ميشود، نقش خدای متعال، آن‌چنان برجسته ميشود كه هيچ نقشی براي ديگري باقي نميماند. اين مطلب، حقيقت توحيد فاعلي است كه جهان را با همه كمالات و آثار و نمودهاي آن، فعل خداي متعال شمرده و استقلال و نقشي براي ديگران نميبيند. ربوبیت خداوند نسبت به عالم هستي كه در 926 مورد از آيات قرآن تكرار شده، ارزش و اهميت اين حقيقت توحيدي را نمايان ميسازد. 2. معنویت عبارت از توجه انسان به فراتر از جهان ماده و نسبت های بین پدیده های طبیعی است. انسان معنوی دست خدا را بر جهان مُلک مشاهده می کند و نقش و تأثیرآن را بر جهان درک می کند. این نقش هر چند در آغاز از شناخت پدیده های مادی آغاز می شود اما به تدریج نقش خدای متعال و عالم معنا در پدیده ها چنان عمیق، گسترده و پر رنگ می شود که همه کمالات و جمالات موجود در پدیده های جهان را اعم از بخش مادی و غیر مادی آن، متأثر از افاضات خدای متعال می داند. این دانش در ادامه تبدیل به بینش و بصیرتی می شود که جهان غیر خدا را آئینه دار جمال حق و نشانه ی او جل و علی می بیند. این معنویت آغاز باز شدن چشم بصیرت به غیب و ایمان به غیب است. اصولا قرآن و از جمله ایه بالا در صدد نماسان کردن نقش خدا در زندگی و گسترش معنویت در ابعاد مختلف زندگی است.
هدایت شده از مبلغان
قدرت برتر در بیانیه گام دوم.pdf
2.2M
💠 سخنرانی : ! 🌀 مناسبت : تبیین 🔷ماهیت : تبیین عنصر اراده و امید به عنوان قدرت برتر و اصلی موفقیت و پیروزی در جنگ حاضر که به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگ اراده ها است. ♻️پیام : پرورش نهال امید، جهاد نخست جوانان دریافت در سایت بسته فرهنگی http://bastefarhangi.ir @enqelabee https://eitaa.com/moballeghan