بسم الله
یه مثال از زندگی حضرت فاطمہ ی زهرا✨🌱
.
وقتی از حجاب حرف میزنیم، ناخودآگاه یاد حضرت فاطمه زهرا میافتیم.
یه روایت معروف هست که میگه ایشون حتی نسبت به مرد نابینا هم حریم رو رعایت میکرد.
وقتی ازش پرسیدن چرا،
فرمود:
«او من را نمیبیند، اما من او را میبینم.»🥲🥺
این فقط یه حکم خشک نبود.
یه نگاه بود.
نگاه به اینکه رابطهی زن و مرد، حتی وقتی خطری هم ظاهراً نیست، باید با وقار و مرز همراه باشه.
یا وقتی برای دفاع از حقش در مسجد خطبه خوند،
با اینکه در جمع مردان صحبت کرد،
اما با کاملترین حجاب و وقار وارد شد.
یعنی حضور اجتماعی داشت،
سکوت منزوی نبود
اما کرامتش رو هم خرج جلب توجه نکرد.
این خیلی مهمه
اسلام نگفته زن حذف بشه !
گفته با شأن خودش دیده بشه !!
آزادی یا اسارت نگاهها؟
خیلیا میگن حجاب محدودیت میاره.
اما یه سؤال جدی :
وقتی ارزش آدم به ظاهرش گره بخوره،
وقتی مدام زیر ذرهبین باشه،
وقتی مقایسه بشه،
وقتی دیده شدن تبدیل بشه به معیار مهم بودن …
آیاا این آزادیه؟
یا یه مدل دیگه از اسارته؟
حجاب اگه فقط یه پارچه باشه، معلومه سنگینه.
اما اگه تبدیل بشه به یه انتخاب آگاهانه،
یه جور اعلام موضعه:
«من فقط ظاهر نیستم.»
«من قراره برای فکر و شخصیت و ایمانم دیده بشم.»✨
از زاویه مهدویت
منتظر بودن یعنی تمرین یه جامعه سالمتر.
جامعهای که توش انسان ابزار نمایش نباشه.
جامعهای که نگاهها پاکتر باشه.
که زن و مرد، هر دو، مسئول باشن.
حجاب میتونه تمرین همین فرهنگ باشه.
تمرینِ مرز داشتن.
تمرینِ احترام گذاشتن به خود و بقیه.
آخرش هم انتخابه.
اما انتخاب وقتی زیباست که با فهم باشه.
حجاب وقتی از اجبار باشه، دل رو پس میزنه.
اما وقتی از فهم کرامت باشه،
تبدیل میشه به هویت.
یه پوشش ساده،
با یه فلسفه عمیق پشتش. 🌿
دختر رسول خدا « فاطمه » براى من سرمشقى نيكو است !'
- اماممهدی عليهالسلام؛
یعنی حجت خدا روی زمین، برای زندگیاش، برای صبرش، برای دفاعش، برای حیا و وقارش
به مکتب حضرت فاطمه «سلام الله علیها » نگاه میکند🌱
حالا یک سؤال جدی؛
اگر امامِ من از حضرت فاطمه «سلام الله علیها» الگو میگیرد، پس ما که منتظر او هستیم چقدر باید زندگیمان را شبیه حضرت زهرا کنیم؟
منِ دختر شیعه از چه کسی باید الگو بگیرم؟🤔
فاطمی بودن فقط اسم گذاشتن روی خودمان نیست! سبک زندگی میخواهد.
یعنی منتظر واقعی؛
در دفاع از حق، فاطمی است.
در حیا و حجاب، فاطمی است.
در سادهزیستی، فاطمی است.
در غیرت دینی و بصیرت، فاطمی است.
مسیر رسیدن به امامزمان جانمون از کوچههای مدینه میگذرد. هرکس که میخواهد یار مولا باشد باید شاگرد مکتب فاطمه « سلام الله علیها» باشد🌱!