eitaa logo
🇮🇷 عکس‌نوشتہ‌سیاسی 🇮🇷
5.5هزار دنبال‌کننده
46.8هزار عکس
15.6هزار ویدیو
384 فایل
🇮🇷ارتباط با ما @KavoshGar0 انتشار محتوای کانال با هر اسم و رسمی « ان شاء الله » واجب 😎 و مصداق زکاتِ علم و صدقه جاریه می باشد
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول حاکم بر کنش دیپلماتیک ایران ✍🏻 مهدی محمدی - ۴ خرداد ۱۴۰۵ آنچه در ادامه می‌آید، نه متن یک توافق نهایی، که تحلیلی مقدماتی از اصول حاکم بر کنش سیاسی و میدان مذاکرات است. تأکید می‌کنم این ارزیابی شخصی و غیررسمی است. هنوز توافق مدونی وجود ندارد و اختلافات کلیدی باقی است. شش اصل تحلیلی: 1️⃣ فقدان توافق و اصل عدم عقب‌نشینی برخلاف شایعات، توافقی امضا نشده و مذاکرات ادامه دارد. در هندسۀ فعلی، این آمریکاست که باید کوتاه بیاید. به‌تعبیر دبیر شورای عالی امنیت ملی، «عقب‌نشینی» در قاموس ایران جایی ندارد. متون ردوبدل‌شده غیرمتعهدآور است. اگر اصول ایران تأمین نشود، توافقی شکل نمی‌گیرد و اعلام رسمی منوط به نهایی‌شدن همۀ جزئیات است. 2️⃣ مذاکره به مثابه تاکتیک در میدان جنگ توهم صلح نکنید. فضای جنگی تمام‌عیار و وضعیت «آستانه‌ای» ادامه دارد. حتی در صورت توافق، حداکثر شاهد یک «آتش‌بس تاکتیکی» چندماهه خواهیم بود، نه پایان خصومت. رویکرد تصمیم‌سازان، نگاه به توافق به‌عنوان «ابزاری جنگی» برای خرید زمان، کسب منابع مالی و ترمیم آسیب‌های داخلی است. هدف، تقویت موضع برای رویارویی‌های آتی و کاهش بسترهای اغتشاش و ضربۀ نظامی دشمن است. صلحی در کار نیست؛ این صرفاً مانوری در دل جنگ مستمر است. 3️⃣ اجماع سیاسی و اشراف کامل حاکمیتی کشور دچار ازهم‌گسیختگی یا تصمیم‌سازی پنهانی نیست. تحلیل معاملۀ زیرزمینی بر سر تنگۀ هرمز یا مسائل راهبردی، از اساس بی‌اطلاعی است. سازوکار نظام به‌گونه‌ای است که پس از مباحثات کارشناسی، تصمیم نهایی در عالی‌ترین سطح گرفته و برای همه فصل‌الخطاب می‌شود. این اشراف راهبردی، به‌ویژه در مسائل نظامی-امنیتی، تضمین‌کنندۀ وحدت رویه است. 4️⃣ عدم تکرار تجربۀ برجام این تحلیل که برجام تکرار می‌شود، به دو دلیل مردود است: نخست آنکه تیم امروز از جنس مدیران میدان نبرد است، نه معتقدان به صلح با آمریکا. اینان آمریکا را «دشمنی شیطان‌صفت» و بدعهد می‌دانند و در پی عادی‌سازی روابط نیستند، بلکه آمادۀ شهادت‌اند. دوم آنکه بی‌اعتمادی به آمریکا، فرمت مذاکرات را تغییر داده است. برخلاف گذشته، این ایران نیست که اقدام اعتمادساز انجام دهد؛ این آمریکاست که باید نخست گام‌های اعتمادساز بردارد. پیش از آن، دهان ایران در پروندۀ هسته‌ای بسته است. 5️⃣ بحران اجرا و تداوم چالش‌ها توافق نقطۀ پایان نیست، که تازه ابتدای چالش اجراست. دشمن از ساعات اولیه به دنبال نقض خواهد بود، اما سناریوهای مقابل طراحی شده. رژیم صهیونیستی با آگاهی از ضرر راهبردی، در لبنان به دنبال معادلات جدید است. آنچه تغییر کرده، فهم قدرت ایران است؛ ایرانی که دو بار جنگیده، طرح‌های نظامی را خنثی کرده و تنگۀ هرمز را در مشت دارد. امروز ترامپ التماس مذاکره می‌کند، اما جرأت تهدید نظامی ندارد. 6️⃣ هسته‌ای؛ خط قرمز به تأخیر افتاده مذاکرات فعلی غیرهسته‌ای است. تا واشنگتن تعهدات یکجانبۀ اعتمادساز را اجرا نکند، ایران وارد فاز هسته‌ای نخواهد شد. خروجی مراحل بعدی نیز باز و منوط به حفظ خطوط قرمز و مصالح نظام است. اگر اقدام اعتمادساز انجام نشود، پروندۀ هسته‌ای بسته می‌ماند. 🔸 اصول حاکم بر هر توافق احتمالی (چارچوب اعتمادساز معکوس) اگر توافق شود، مبنا الزام دشمن به عقب‌نشینی است. ایران سند پیروزی در جنگ را با این اصول تخلف‌ناپذیر تنظیم کرده: 🔹توقف عملیات نظامی در همه جبهه‌ها با ضمانت آمریکا؛ هر حملۀ اسرائیل به مقاومت، نقض توافق از سوی کاخ سفید است. 🔹تنگۀ هرمز به روش سابق باز نمی‌گردد؛ تردد منوط به پروتکل ایران (مسیر ورود و خروج، هزینه خدمات و منع حمل تهدیدات) است. 🔹رفع کامل محاصره و بازگشت عبورومرور بنادر به وضع پیش از جنگ. 🔹آزادسازی هم‌زمان دارایی‌های بلوکه‌شده در حساب‌های مورد تأیید تهران. 🔹تعلیق تحریم‌های نفتی و صادرات آزاد نفت. تنها با اجرای این پنج گام، ایران ممکن است وارد مذاکرۀ هسته‌ای شود و تا آن زمان هیچ محدودیتی اعمال نشده و نخواهد شد. این چرخش تاریخی قدرت است؛ امروز ماییم که برای دشمن «اقدامات اعتمادساز» تعیین می‌کنیم. اگر دشمن تمکین کرد، پیروزی تاریخی ملت ایران رقم خورده، و اگر نکرد، بر مواضع قدرت استواریم و جنگ برای تقویت بنیۀ نبرد قهرمانانه ادامه می‌یابد. 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️ حضرت‌ آیت‌الله العظمی شهید خامنه‌ایی[رضوان‌الله‌علیه]: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 🇮🇷 جهت تعجیل در فرج امام زمان[عج]، سلامتی رهبر و پیروزی جمهوری اسلامی ایران و نابودی اسرائیل و آمریکا قرائت جزء ۸ ۱) آیات ۱۱۱ تا ۱۲۴ سوره انعام ۲) آیات ۱۲۵ تا ۱۳۸ سوره انعام ۳) آیات ۱۳۹ تا ۱۵۲ سوره انعام ۴) آیات ۱۵۳ تا ۱۶۵ سوره انعام ۵) آیات ۱ تا ۱۴ سوره اعراف ۶) آیات ۱۵ تا ۲۸ سوره اعراف ۷) آیات ۲۹ تا ۴۲ سوره اعراف ۸) آیات ۴۳ تا ۵۶ سوره اعراف ۹) آیات ۵۷ تا ۷۰ سوره اعراف ۱۰) آیات ۷۱ تا ۸۷ سوره اعراف 💎 در صورت حضور و مشخص شدن آیاتی که باید قرائت نمایید به آیدی زیر مراجعه نمایید @shahid_ahmadali_nayeri 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
🇮🇷 عکس‌نوشتہ‌سیاسی 🇮🇷
❌❌❌شبهه
🔴🔴🔴فرمانده هوافضای سپاه صفحه‌ای در پلتفرم X ندارد | فرمانده هوافضای سپاه صفحه‌ای در پلتفرم X ندارد بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از حذف حساب کاربری قبلی خود در این پلتفرم، هیچ‌گونه صفحه ای در ایکس ندارد و حساب‌های ایجاد شده تحت این نام جعلی هستند. به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، برخی کاربران در شبکه اجتماعی ایکس مدعی فعالیت صفحه جدیدی منتسب به سردار سید مجید موسوی شده‌اند. بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از حذف حساب کاربری قبلی خود در این پلتفرم، هیچ‌گونه صفحه ای در ایکس ندارد و حساب‌های ایجاد شده تحت این نام جعلی هستند. لازم به ذکر است سردار موسوی صرفاً در پیام‌رسان‌ داخلی «ویراستی» و همچنین پلتفرم مستقل «آپ‌اسکرولد» (UpScrolled) که توسط یک جوان فلسطینی راه‌اندازی شده، فعالیت رسمی دارد. گفتنی است بزودی حساب کاربری فرمانده هوافضای سپاه در پلتفرم خبرگزاری فارس نیز راه‌اندازی خواهد شد. https://farsnews.ir/AliShafieeAghdam/1776452445581857957/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-X-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF پی نوشت ؛ در پی نشر مطلبی دروغین منتسب به سردار سید مجید موسوی ، طبق تحقیقات انجام شده ، ایشان فعلا صفحه ای در شبکه ایکس ندارند و کسانی که با نام ایشان در شبکه ایکس هستند، افراد متقلب هستند. بسیار جای تأسف دارد که افراد برای اثبات توهمات و تحلیل های خود، هر کذبی را باور و به راحتی نشر می دهند 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
🔴 جناب ایزدی تنگه با نظامات و ترتیبات امنیتی جمهوری اسلامی باز میشه کما اینکه الان هم باز هست و با نظارت جمهوری اسلامی و ترتیباتی که چیده انجام میشه 🔴 جناب ایزدی پیش شرط های ما برای مذاکره است ما داریم از این فرصت استفاده می کنیم شروطی رو پیگیری کردیم که اگه دشمن خواست بزنه زیرش برد با ما باشه ... بلایی که سر برجام به سر ما اومد داره سر آمریکا میاد ... ایندفعه مذاکره کنندگان زیرک هستند ۲۴ میلیارد دلار پول بلوکه شده به دست ما برسه و دوباره جنگ بشه ما ضرر می کنیم یا آمریکا؟! جنگ در لبنان تا قبل مذاکره متوقف بشه و عزیزان حزب الله نفسی بکشن به ضرر ما هست یا دشمن؟ محاصره دریایی تا قبل مذاکره برداشته بشه و ما راحت نفت بفروشیم و اقتصاد مون رو ترمیم کنیم به نفع ما هست یا دشمن ؟! فهم این مطالب برای احمق‌ها واقعا سخته اما برای شما که تصور تحلیل گر بودن دارید هم سخته؟!😳 چرا مدام در حال تخریب هستید؟🧐 چرا همزمان فقط شما و رژیم صهیونسیتی مخالف توافق هستید ؟ اگه قرار دنبال نفوذی هم بگردیم اول باید از شماها شروع کنیم🤨 سید پرهام آریا
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یادمان باشد‼️ رهبر شهیدمان فرمودند: ◀️ «هرکسی مردم را از آینده ناامید کند، برای دشمن کار میکند! چه بداند، چه نداند!!! ◀️هر کسی ایمانهای مردم را تضعیف کند، به‌ سود دشمن کار میکند، چه بداند، چه نداند!!!! ◀️ هرکسی مردم را نسبت به فعالیت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور، بی‌اعتقاد و بدبین کند، به سود دشمن کار میکند! چه بداند و چه نداند !!!» ۱۴۰۱/۳/۲۲ یادمان نرود‼️ ⛔️ 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI
♨️از رنجی که می‌بریم.....😔 انقلابی‌نمایانی که به شدددددت به براندازان ، شبیه شده‌اند!!!!! ایکاش مؤمنینی که دنبال‌کننده‌ی کانالهای زرد انقلابی‌نما هستند، هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوند!!!! 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI
زمان: حجم: 1.4M
آیا همه چیز با رهبر هماهنگ است؟ هم بله هم خیر!! چی شد؟؟!!! بشنو صوت رو برای بقیه هم بفرست... 🇮🇷 @AXNEVESHTESIYASI
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹روایت استاد علیرضا افتخاری از یکی از دیدارهایش با رهبر شهید انقلاب: آقا فرمودند چرا اینقدر غمناک میخوانی و شاد نمیخوانی؟ شما جوانی؛ چرا برای مردم کنسرت نمیگذاری؟ 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI
♨️داشتم با نشر این توئیت فیک، منتسب به سردار موسوی، توسط سوپرانقلابی‌‌های کوچولو، کنار میومدم که این تصویر رو دیدم!!!!😐😐😐 آخه تو مثلا نماینده‌ی مجلسی مرد حسابی!!!! تو دیگه چرا از هول حلیم افتادی تو دیگ؟؟؟ منافع جناحی‌تون اونقدر ارزش داره که به خاطرش دروغ بگید و دشمن خدا باشید؟؟؟😔 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI
📌معاون برق و انرژی وزیر نیرو: مشترکان خانگی با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق می‌توانند تا ۳۰ درصد تخفیف در قبض دریافت کنند. 🇮🇷@AXNEVESHTESIYASI