فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان انتقادی #امام_جمعه شهرستان عباس آباد حجت الاسلام سیدمصطفی محمدی:
♦️تو از اسلام چه می فهمی که گستاخانه حرف می زنی و ادعای اسلام شناسی داری!
♦️مردم 6سال است که هزینه ناکارآمدی دولت ناکارآمد شما را می دهد
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
4_5821432367016838584.mp3
6.13M
🎧 #بشنوید
❌ فرزندآوری یا سگ و گربه آوری...
🎙 #استاد_خاتمی_نژاد
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
15.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبری همه کاره و ما هیچ کاره!
🔸کلیپی از سخنرانی جنجالی دکتر حسن عباسی
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
سم هندوانه شب یلدا .mp3
1.87M
شب یلدا هندونه نخورید
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🔴 #شبهه/ بودجه نهادهای فرهنگی و مذهبی
بر این بودجه بایست گریست(در این شبهه که با برجسته سازی و تحریف عامدانه بودجه ۹۷ است به مقایسه بودجه برخی وزارتخانه ها با برخی نهادهای فرهنگی و دینی شده است. با توجه به طولانی بودن شبهه از ذکر آن معذوریم )
🔴 #پاسخ_اجمالی
1⃣ جمع کل بودجه این ۱۳ نهاد، مبلغ ۲۲۵۰ میلیارد تومان است در حالی که کل بودجه عمومی دولت ۴۲۵۰۰۰ میلیارد تومان است. یعنی سهم این نهادها از بودجه عمومی دولت فقط حدود نیم درصد است. یعنی ما نباید برای نهادهای فرهنگی کشور نیم درصد هزینه کنیم؟ هر چند ممکن است انتقاداتی به برخی از این نهادها هم داشته باشیم.
2⃣ بودجه این ۱۳ نهاد فرهنگی حدود یک پنجم اختلاس صندوق فرهنگیان است. یعنی با رقم اختلاس صندوق فرهنگیان میتوان بودجه ۵ سال این موسسات را تامین کرد!
3⃣ انتشار دهندگان این موج تخریبی با ردیف کردن بودجه تعدادی از ادارات و سپس مقایسه آن با بودجه این نهادها فریاد وا مردما سر داده و این سوال را مطرح میکنند که چرا بودجه نهادهای فرهنگی صرف فقرا نمیشود! به این قسمت متن شبهه و دروغ شب یلدایی توجه کنید:
«عجیبتر اینکه بودجه "جامعه المصطفی" بیشتر از بودجه وزارت کار و رفاه به علاوه بودجه وزارت راه وشهرسازی و به علاوه بودجه سازمان غذا و دارو است».
🔹 #اولاً اعداد مربوط به دستگاهها و وزارتخانههای دولتی به صورت ناشیانهای دستکاری شده و کمتر از میزان واقعی اعلام شده است! مثلا بودجه ارگانهای دولتی را اینگونه نشان میدهد که بسیار کمتر از میزان واقعی است:
«وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۶۲ میلیارد تومان (صفحه ۵۸۶)
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۲۶۰ میلیارد تومان (صفحه ۱۷۴)
سازمان غذا و دارو با ۳۳ میلیارد تومان (صفحه ۵۲۹)
وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۹۷ میلیارد تومان (صفحه ۵۲۹)
و.».
اما ارقام مندرج در بودجه اعلامی دولت بسیار بیشتر از رقمهای فوق است. ببینید:
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بودجه رقم ۱۷۰۷ میلیارد تومان
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳۵۹ میلیارد تومان
سازمان غذا و دارو با ۱۸۳ میلیارد تومان
وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۳۲ میلیارد تومان
و.
🔸 #ثانیا بر اساس لایحه بودجه دولت فقط رقم بودجه هزینهای (و نه کل بودجه) وزارت تعاون، میراث فرهنگی و سازمان غذا و دارو برابر ۲۲۵۰ میلیارد تومان است که برابر بودجه ۱۳ نهاد فرهنگی مورد اشاره است!
تصویر صفحات لایحه بودجه و ارقام بودجه ارگانهای دولتی میتوانید در آدرس های زیر دنبالکنید👇
@ammar110
@zamanehh
4⃣ نکته جالب دیگر اینکه حقوق و دستمزد پرسنل وزارتخانهها جدا از بودجه هزینهای آنها است. مثلا باید هزینههای حقوق و دستمزد کارکنان وزارت تعاون را به رقم بودجه هزینهای آن که ۱۷۰۷ میلیارد تومان است اضافه کنیم تا کل بودجه آن حاصل شود در نتیجه رقم بودجه اصلی وزارت تعاون بسیار بیشتر از عدد ۱۷۰۷ میلیارد تومان خواهد شد. (بسیار دقت فرمایید)
5⃣ کارکرد بیشتر از مجموعه های فرهنگی مثل جامعه المصطفی العالمیه از وظایف اصلی و تخصصی وزارت ارشاد و دولتمردان محترم است که در راستای چابک سازی و ارتقاء کیفیت و به نهادی تخصصی واگذار شده است. که صدالبته اتخاذ این سیاست موجب کارآمدی بیشتر شده است.
6⃣ تحریف عامدانه در مورد اعتبار هزینه ای سازمان های مذهبی در آستانه تقدیم بودجه توسط دولت به مجلس موضوعی جدید نیست. این تکنیک نخ نما با شبهات دلفینی هرساله در زمان تقدیم بودجه مطرح میشود.
👌 باید به مظلومیت فرهنگ در مملکتی که پر از گنجینههای فرهنگی است گریست. /عمار۱۱۰
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
💎 ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی :
یکی دیگر از ویژگی های حضرت امام این بود که اگر تشخیص می دادند که با اجرای کاری و برنامه ای به مقصد و قرب الهی می رسند، ملاحظه خشنودی مردم و یا ناخشنودی آنان را نمی کردند و ملامت ملامتگران تردیدی در اراده الهی ایشان ایجاد نمی کرد. در اوایل مبارزات که اعلامیه های متعدد، متعاقبا از ایشان صادر می شد،
یکی از علمای تهران توسط بنده پیامی برای حضرت امام به قم فرستاد، به این مضمون:
چون حضرت عالی در عداد مراجع و صاحبان رساله هستید، زیبنده شما نیست این اندازه اعلامیه بدهید، قدری آنها را کم کنید.
بنده پیام را به امام تقدیم کردم.
ایشان فرمودند:
«سلام مرا به ایشان برسانید، بگویید من نمی خواهم مرجع شوم، می خواهم به وظیفه عمل کنم».
#امام_خمینی
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🔹۲۸ آذر ۹۷ | #رحیم_پور_ازغدی باردیگر به انتقاد از حوزه پرداخت!
🔻حسن رحیمپور ازغدی در نشست روز چهارشنبه با موضوع « #سکولاریسم در حوزه و دانشگاه»:🔻
💠 در پایان دهه چهارم قضاوتهای سطحی، ادبیات خشن، تکفیر، نبود اخلاق، ادب، منطق و پرخاشگری وجود دارد. اگر امثال مطهری، بهشتی و مفتح بودند و همان حرفها را میزدند امکان #ترور آنها وجود داشت. هنوز این سخنان بعد از یک دوره و رفت و برگشت غریب است. در دهه 60 ابتدا این افراد را با توهین و تکفیر با زبان مذهبی و غیرمذهبی ترور شخصیت میکردند. #بهشتی را که یکی از باسعهصدرترین علما بود را به این متهم کردند که فاشیسم و رهبر خشونتطلبان است. به مفتح نیز اتهامات زیادی وارد کردند.
💠 حوزه نیز در مشهد، قم، نجف و شهرهای دیگر #سکولار هستند که حوزه دین، تمدن، سیاست و غیره را تفکیک کردند، سواد این کار و قدرت اجتهاد ندارند، ضعیف هستند و به تدریج هدفشان به جای دفاع از دین، دفاع از خودشان میشود.
💠 بارها مشاهده کردیم که به دین حملات سنگینی شده و آنها سکوت و توجیه کردند. از دهه ۷۰ که جریانهایی در قم، مشهد و شهرهای دیگر نفوذ کرده و سکولاریزه کردند، مقاله مینویسند و حقوق بشر سکولار را به جای حقوق بشر اسلامی بیان میکنند.
💠 در حال حاضر نیز درون حوزهها جریانهایی به طور علنی حضور دارند که #طلبهها نیز به دنبال آنها بوده و تبلیغ میکنند. برخی جریانها همچون حجتیه مدرن به شدت فعال هستند و توهین میکنند اما هیچ کس اعتراضی نمیکند اما اگر نقدی به کسی وارد شود آتشفشان میشود.
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🌀ازغدی، ادامه ی شریعتی یا مطهری؟!
#بخش_اول
🔷حوزه ی بی عیب!
شریعتی از اسلامی انقلابی می گفت که در آن نقش جدی ای برای مرجعیت و روحانیت نبود! انتقادهای زیادش از این نهاد او را نماد "اسلام منهای روحانیت" کرد و فتوایی از مراجع آنروز مبنی بر ضاله بودن کتابهایش صادر شد!
مطهری اما منتقدی از روحانیت بود که اعتراف به مزایایش داشت. اعتقاد داشت با لزوم حفظ و نگهداری اش باید آنرا اصلاح کرد. اسلام منهای روحانیت را خیانت می دید و فقهاء را تنها سلسله ی معرفتی متصل به معصوم می شمرد.
⬅️آیا حوزه و روحانیت پس از انقلاب و خورده گیری های آندو(با حفظ تفاوت) از آسیبها مبرا شد؟!
🔺مثلا مطهری هم از "لوس و ننر و امتیاز طلب و مسرف" بودن برخی فرزندان علماء گله داشت که "همه حواسشان متوجه پستها و مقامات است که کی برد و کی محروم شد و چگونه خودشان آنها را بربایند یا به دوستان خودشان اختصاص دهند"! مطهری اینان را "تحمیل بزرگی به بودجه روحانیت" می خواند(یادداشتها ج۴ص۵۵۵).
اینبار ازغدی پیش از خطبه ها چیزی از این جنس گفت: "امام گفت مرجع پاپ نیست، مرجعیت نمایشی نیست، مرجعیت ارثی نیست"!
از قضا برخی آقازادگان زود به خود خریدند و موضع گرفتند و البته واضح است همه امکانات پدر و مرجع عظیم الشأن را هم به ارث برده اند!
🔺مطهری از نظارت برمرجعیت و پاسخگویی آن هم می گفت! صراحتا در ده گفتار آورد: "تقلید ممدوح و مشروع سرسپردن و چشم بستن نیست. چشم باز کردن و مراقب بودن است وگرنه مسئولیت و شرکت در جرم است"!(مجموعه آثار ج۲۰ص۱۷۶). (جملات تیز و تندترش را جرأت نمی کنم نقل کنم به یادداشتها ج۴ص۵۵۶ رجوع کنید).
شاید بازخوانی این تفکر مطهری علت گران شدن سخنان ازغدی بر بعض بزرگان شد!
آنچه دارد کم کم نمودار میشود مواجهه ای از جنس شریعتی با ازغدی توسط زعمای حوزه است. البته دو نکته را نمی توان لحاظ نکرد:
1⃣ حوزه مطهری را هم روی دست نگرفت بلکه در مواردی بایکوت هم کرد!اگر خون پاکش سند حقانیتش نمی شد معلوم نبود اقلا با بخشی از آرائش مواجهه شریعتی نشود!
2⃣ قیاس ازغدی هم با مطهری از جهاتی، از جمله وزان علمی و اتصال به بزرگان و مفاخر حوزه(مثل مرحوم بروجردی و علامه طباطبایی)مع الفارق است.
❓جان کلام اینکه: آیا آسیبها و عیوب سازمان روحانیت تمام شده یا رو به صفر است؟! و امروز نیازی به فریادهای مطهری وار نیست؟
❓اصلا شریعتی و مطهری هردو به کنار، امام خمینی تا آخرین سخنان از این آسیبها و هم خطر ارتجاع و تحجر و مارهای خوش خط و خال در حوزه می گفت(آخرین نمونه ها در منشور روحانیت منعکس است). یعنی نه قبل از انقلاب که حتی تا سال ۶۸مرجع و زعیم منحصر بفردی مثل امام از آسیبها و حتی خطرات می گفت! بعد امام چه شد؟! آیا همه آن آسیبها و نگرانی ها یکباره خود به خود مرتفع شد؟!
❓اگر اقلا برخی از آنها باقی است چرا بزرگان حوزه و بخصوص شاگردان امام، آن خط را دنبال نکرده چیزی از جنس آن فریادها و روشنگری ها نشنیده ایم؟!نمونه های کوچکی از تذکر به یک مرجع توسط بزرگی در حوزه را همین ماهها دیدیم چگونه برخورد شد؟! و از سوی زعماء هیچ حمایتی نشد!
❓تازه آیا نگرانی های امام فقط مربوط به متحجرین ضدانقلاب بود؟! نگرانی و گله از زیاد شدن تشریفات و تجملات، ساختمانها و ماشین ها و...کم زبان زدند؟!آیا در جواب هم مباحثه خود(آیت الله حسن فرید گلپایگانی) مرقوم نفرمود: "بهتر است که بنده و جنابعالی در فکر قبه و بارگاه نباشیم..."!(صحیفه امام ج۲۰ص۲۴۵). آیا واقعا شاگردان دیروز امام همه مبرای از این تجملات و نگرانی هایند؟! آیا...
پس چرا مطهری ای در حوزه پیدا نمیشود تا مثل ازغدی(طلبه ی کت وشلواری) ساکت بماند؟!
❗️ادامه متن را در بخش دوم بخوانید
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
🌀ازغدی، ادامه شریعتی یا مطهری؟!
#بخش_دوم
🔷 یک نقص مطهری و نقضی از او!
حتی مطهری با وجود تشخیص درست و فریادهای به حقی که داشت "یک نقص" داشت که بالتبع مثل ازغدی هم دارند. امام خمینی آن نقص را در کشف الاسرار برای منتقدین حوزه و روحانیت بیان می کند. و آن نبودن در کسوت زعامت و مرجعیت است.
امام نیز عیوب و آسیبهای حوزه را قبول داشت و حتی با زعیم آن روز حوزه(آیت الله بروجردی) سرآنها مباحثه داشت اما تصریح می کند اصلاح این عیوب بدون تکیه زدن زعامت و مرجعیت ممکن نیست.
❓سخن اما این است که زعماء چرا حرکت مصلحانه مطهری بلکه امام خمینی را در زدودن عیوب حوزه یا اقلا روشنگری دراینباره که آن عیوب به حساب اسلام نرود، را دنبال نکرده اند؟
چرا بزرگان امروز آنجور که سالهای انقلاب در کسوت یک مدرس سطح بر مرجع بزرگ شیعیان -آیت الله العظمی خویی- شوریدند و در ماجرای دیدار فرح پهلوی با ایشان، شهریه او را حرام کردند، امروز همان مقدار را برای فضلای دیگر(مثل دیروز خود) برنمی تابند و حمایت نمی کنند؟! آیا مثلا "حکومت گمراه خواندن"، جمهوری اسلامی از وارد شدن فرح پهلوی در روز غدیر برمرجع شیعیان کمتر است؟! بلکه بالاتر چرا خود آن بزرگان در کسوت زعامت و مرجعیت همان خط انقلابی را در طرد و افشاء سطحی بینی، تحجر و هم اشرافیت مذهبی و...تعقیب نمی کنند؟! امروز برخورد برخی فضلای انقلابی با مثل آن نمونه بسیار پخته تر و متین تر از نمونه های گذشته انجام میشود اما دوچندان از آن نمونه ها طرد و رد میشود!
❓مرجعیت آیا مسئولیت ندارد پس از فوت مرجعی، مهر او را -مثل سلف صالح-شکسته و اموالی که مربوط به شخصیت حقوقی آن مرجع بوده را به مرجع بعد -نه الزاما بیت و پسران- بسپارد؟! و آیا بدون انجام این وظایف، خطر موروثی شدن مرجعیت حرف گزافی است؟!
🔷نقض شهید مطهری برآن نقص!
مطهری در آسیبهای سازمان روحانیت از این مشکل می گوید که گمان میکردیم برخی مصلحان اگر در حوزه زعیم شوند مشکل حل میشود اما دیدیم زعیم شدند و مشکل باقیست بعد بحث شریف و دقیقی مبتنی بر "تقدم سازمان صالح بر زعیم صالح" پیش می کشد: "نظامات اجتماعی نسبت به افراد اجتماع، مانند خیابانها و کوچه های یک شهر است نسبت به مردم آن. مردم مجبورند از همین خیابانها و کوچه ها حرکت کنند حداکثر آزادی عمل مردم، در انتخاب نزدیکترین راه از بین این راه هاست. حال اگر شهری بدون نقشه و حساب، توسعه یافته باشد، افراد چاره ای ندارند که رفت و آمد خود را با وضع موجود تطبیق دهند مگر آن که تغییراتی در وضع کوچه و خیابانها پدید آورند. همچنین اگر زعمای صالح، در رأس سازمانهایی که نواقصی دارند قرار بگیرند، تفاوت آنها با دیگران به اندازه آن است که کسی از میان خیابانهای پرپیچ و خم و نامنظم یک شهر نزدیک ترین راه را برگزیند. به این بیان اگر بخواهیم توجیهی برای نظر افلاطون و فارابی[که تقدم زعیم صالح بر سازمان صالح را قائلند] بتراشیم باید بگوییم: آنها به آن افراد صالحی اهمیت داده اند که حاکم برسازمانهای اجتماعی باشند نه محکوم آنها"(ده گفتارص۲۷۸با تلخیص)
⬅️یعنی جامعه انقلابی و جوانان و طلاب انقلابی امروز چیزی بیشتر از مراجع و زعمای صالح -که الحمدلله دارند- می خواهند: زعمایی حاکم بر سازمان حوزه نه محکوم آن.
به کی بگوییم هنوز طلاب برای گرفتن چند هزارتومن در چند صف شهریه اند؟!پاسخ زعیم صالح نمیتواند این باشد که ما شهریه مان را به کارت می ریزیم! این همان رفتن از راه نزدیکتر جای اصلاح سازمان است! حالا ببینید چند ده مساله مهمتر، فوری تر و کلیدی تر از صف شهریه، معطل مانده است؟!
جواب یک زعیم صالح و دلسوز براینکه دهها مسأله مستحدثه را در درس خارج خود بحث کرده مثل همان حذف صف برای پرداخت شهریه خود و رفتن از نزدیکترین راه است نه درست کردن جریان فقاهت معاصر! اگر فحلی از این زعما عروه ای نو پر از مستحدثات می نگاشت و وزنش چنان بود که همه فقهای بعد ناگزیر از تعلیقه برآن بودند آنوقت مرجع و زعیم جریان فقاهت را به مسائل عینی و واقعی نزدیک کرده بود آیا چنین شده است؟!
❗️به کی بگوییم سه تن از بزرگان حوزه، رئیس قوه قضاییه شدند و در بطن نیازهای کشور قرار گرفتند اما وقتی به حوزه برگشتند همان کتابهای سابق و همان فروعات را کاویدند و حداکثر مقالاتی در مسائل جدید چاپ کردند!باوجودی که برخی از آنها علمیت بلکه شائبه اعلمیت داشته و دارند!
آیا جا نداشت مثل آنچه شیخ انصاری با متاجر کرد این بزرگواران اقلا با کتاب القضاء، حدود، دیات و...میکردند که دیگر هیچ فقهی مفری از پرداختن به آن فروع و آن تبویب مسائل نداشته باشد؟!
آیا چنین شده است؟!
📝محسن قنبریان ۹۷/۹/۲۸
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14
تکمیلی:
🔻 در حوزه، برخی نیز سیاهی لشگر هستند
حسن رحیم پور ازغدی در نشست سکولاریسم در حوزه و دانشگاه:
🔹حوزه هنوز ایدهآل نیست و باید اسلامیتر شود
🔹برخی جریان ها مانند حجتیه در حوزه فعالند اما کسی اعتراضی نمی کند؛ اما اگر نقدی به کسی وارد شود آتشفشان میشود
🔹به تدریج هدفشان به جای دفاع از دین، دفاع از خودشان میشود
🔹بارها به دین حملات سنگینی شده و آنها سکوت و توجیه کردند
🔹کلیسا نیز در دل سکولاریسم شکل گرفته
🔹هنوز در مشهد، قم و برخی شهرهای دیگر مطهری را به اسم مذهب لعن میکنند.
🔹در گذشته دانشجو، روحانی را موجودی موذی و خطرناک و روحانی، دانشجو را به چشم کافر نگاه میکرد.
🔹وحدت این نیست که اختلاف سلیقه و انتقاد وجود نداشته باشد.
🔹وحدت این نیست که یک حرف وجود داشته باشد؛ زیرا این امر دیکتاتوری است.
Eitaa.com/Atash_be_ekhtiar14