#معرفی_اثر
🔶مروری بر نوآوری های مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»🔶
✅تا به حال، آثار متعددی در زمینه «علم دینی» منتشر شده و صاحب نظران متفاوتی در این عرصه اقدام به نظریه پردازی کرده اند. برخی از وجوه تمایز مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونی» با آثار مشابه را می توان در فهرست زیر به نظاره نشست:
1- تبیین جدید از محل نزاع در مسأله «علم دینی» در جمهوری اسلامی ایران
2- ارائه تعریفی جدید از «دین» در اصطلاح «علم دینی»
3- تبیین جدید از «قلمرو دین» در مسأله «علم دینی» (علاوه بر این، مباحث جدید دیگری در این بخش قابل ملاحظه میباشد از جمله: تحلیل مفاد ادله کمال قرآن، نقد و بررسی قاعده لطف، نقد و بررسی تلقی رائج از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد قلمرو دین و ...)
4- تبیین جدید از ملاک اعتبار «تجربه» و بررسی نمونههای عینی خلط «تجربه» با «تجربه نما» در فضاهای علمی و رسانه ای
5- ارائه تعریفی جدید و راهگشا از «علم دینی»
6- تقریر جدید و قابل دفاع از مدّعای «طب اسلامی»
7- تولید یک الگوریتم جدید در حل تعارض گزارههای عقلی و نقلی
8- ارائه مبتکرانه مدل «تعذیری-تربیتی» در تولید «علم دینی»
9- ارائه لوازم «رویکرد معرفتشناسانه به منابع دینی» از قبیل محوریت «ظنون شخصی» و جایگاه ویژه روش «باب انسداد»
10- ارائه تحلیلی از تفاوت «تزاحم» و «شبه تزاحم» و تغییر رویکرد «منفعل» به «فعال» در مواجهه با انواع تزاحمات
11- تبیین جدید از تفاوت «موضوع شناسی قانونی» و «موضوع شناسی مصداقی»
12- تبیین الگوریتم مواجهه فقهای قدیم با «موضوع شناسی مصداقی»
13- تبیین جدید از ضرورت مداخله فقها در «موضوع شناسی مصداقی عام» (در قالب سه استدلال)
14- تحلیل نقادانه نظریه «وضع الفاظ برای معانی عامه» از حیث استفاده در توسعه مدالیل الفاظ
15- تبیین قاعده «اصل در قضایا بر خارجیه بودن است و حقیقیه بودن نیاز به دلیل دارد» (هیچ اصل عقلایی مبنی بر اینکه متکلم از جمیع جهات در مقام بیان است وجود ندارد)
16- ارائه ابتکاری و منسجم ضوابط و قرائن تشخیص «قضایای حقیقیه» (راههای احراز «مقام بیان» در گزارههای دینی)
17- تبیین اقسام «گزارههای مولوی» و «ارشادی» و ارائه ضوابط تشخیص آنها از یکدیگر
18- ارائه مبتکرانه اعتبار روش شناختی و حجیت منطقی «توسعه عرضی ادله شرعی» یا «قیاس» (تنقیح مناط ظنی) در تولید «علم دینی»
19- ارائه مبتکرانه اعتبار روشن شناختی و حجیت منطقی «توسعه طولی ادله شرعی» در تولید «علم دینی» (استفاده از مقدمات ظنیه امور مطلوب و نامطلوب در نزد شارع)
20- تبیین قاعده «ربّ مستحبّ أوجب من الواجب» (جایگاه استراتژیک بایستههای فرهنگی در تمدن سازی)
21- ارائه طرحی منسجم در وجوه «تقدّم عقل مستقل ظنی بر اباحه اقتضائی» از سه طریق
22- تبیین نقادانه نسبت به رویکرد متعارف در تحلیل «ملاک فقهی استحباب و وجوب» (شدت و ضعف مصلحت مجعول) و ارائه تحلیلی جدید از آن (برایند شدت و ضعف مصلحت جعل و مجعول)
23- ارائه طرحی منسجم در روش «تولید مدل علم دینی» بر پایه سه مرحله «وضعیت موجود»، «وضعیت مطلوب» و «حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب»
24- ارائه ابتکاری «الگوی فعل اختیاری» بر پایه سه عنصر «آگاهی»، «تمرکز» و «تمایل».
25- ارائه مبنای «لذت محوری شبکه ای» به عنوان پایه فلسفه اخلاق (حد وسط بدیهی فعل اختیاری در عالم اثبات)
..........................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#اینفوگرافیک
✅#اجزاء_تحقیق
🔰جزء پنجم: واژگان کلیدی
⬅️واژگان كليدی: بين سه تا هفت واژه در انتهای چكيده واژگاني انتخاب ميشوند كه محور اصلی بحث بوده و ميتواند موضوع يك تحقيق قرار بگیرند.
🔰جزء ششم: مقدمه
1️⃣تشریح و بیان موضوع؛
2️⃣بیان اهمیت موضوع؛
3️⃣پیشینه؛
4️⃣سوالات؛
5️⃣فرضیه ها؛
6️⃣بياني كوتاه ازسير انجام تحقيق
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺
#نشست_علمی
مجمع عالی حکمت به مناسبت سالروز بزرگداشت #شیخ_اشراق، نشست علمی با موضوع #علم_النفس_اشراقی ، برگزار میکند.
🎙ارایه دهنده: استاد سید یدالله یزدانپناه
🖋دبیر علمی: حجه الاسلام وحید واحد جوان
زمان: چهارشنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۹
ساعت: ۱۱ تا ۱۲
پخش به صورت #زنده، در صفحه مجازی #اینستاگرام به آدرس زیر:
https://www.instagram.com/hekmate_islami/
......................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#پرسش_پاسخ_پژوهشی
❓دربحث محتوایی وچینش و سرفصل های پایان نامه نیاز به راهنمایی دارم، (طلبه جامعه المصطفی)؛
✅ پاسخ از حجت الاسلام کاظم خسروی ، مؤلف، پژوهشگر، دانشجوی دکترا و مسئول پژوهش مدرسه علمیه انداد
◀️ تقسیم بندی عناوین و سرفصل های پایان نامه، ملاک های متعددی دارد. رایج ترین ملاک تقسیم بندی عناوین به بخش می باشد. بدین صورت که عمدتا پایان نامه از دو بخش کلی تشکیل شده و ذیل هر بخش فصل های آن جای می گیرد. ذیل فصل ها نیز مبحث و ذیل مباحث نیز گفتار قرار می گیرد. اگر عناوین پایان نامه گسترده بود نهایتا ذیل گفتار نیز اعداد ملاک تقسیم بندی عناوین می باشد.
*️⃣عناوین گسترده در پایان نامه یا کتاب و... نشان از تسلط و مهارت پژوهشی نویسنده نسبت به موضوع می باشد.
✴️ملاک تقسیم بندی عناوین پایان نامه های جامعه المصطفی تا جائیکه بنده اطلاع دارم، صرفا اعداد می باشد
بنابراین شایسته است برای انجام پایان نامه یا طرح های تحقیق، آیین نامه ی آن مرکزی که تحقیق برای آن قرار است تدوین گردد، ملاحظه شود.
............................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#اینفوگرافیک
✅#اجزاء_تحقیق
🔰جزء هفتم: متن اصلی
✴️نکته اول: اهمیت عبارت پردازی توسط نویسنده
⬅️هر عنوانی میبایست حداقل با یک پاراگراف از خود محقق (ورود به بحث) شروع و با یک پاراگراف از وی (جمعبندی) خاتمه یابد.
⬅️پردازش نقل قولها (توصیف و تحلیل)
⬅️تلاش برای نوآوری و نظریه پردازی از نکات مهم تحقیق است.
✴️نکته دوم: شیوهی طرح فیشها در متن
⬅️ذکر فیشها دارای نکات برجسته و پردازش آنها
⬅️هر چه قدر تحقیق دارای منابع بیشتری باشد:
1️⃣الف. استحکام بیشتر مطالب
2️⃣ب. بروز تلاش نویسنده
3️⃣ج. ایجاد زمینهی منبع شناسی برای سایر محققین.
✔️برای این منظور:
1️⃣الف. اشاره به همه فیشها در متن یا پاورقی (ارجاع به دیگر آدرسها، ر.ک)
2️⃣ب. رجوع به منابع متنوع در سر فصلهای مختلف
✴️نکته سوم: شیوه آدرس دهی به همه فیشها در پاورقی
⬅️اگر مطلب از یک منبع نقل شود و همان مطلب در منابع دیگر نیز آمده باشد، بعد از ذکر آدرس منبع اول، نقطه گذاشته و سپس با عبارت «همچنین ر.ک:» سایر منابع ذکر میشود.
واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان
www.magk.ir
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
🔰مأنوس با کتاب
🔹طلبه باید دستش از کتاب رها نشود؛ کتاب بخواند، همه جورش را بخواند، در دورهی جوانی بخواند. این ذخیرهی حافظه را که بینهایت دارای ظرفیت است، هرچه میتوانید، در دورهی جوانی پر کنید.
🔸 ما هرچه در جوانی در حافظه انباشتیم، امروز موجود است؛ هرچه در دوران پیری - که بنده همین حالا هم با همهی گرفتاریها، بیش از جوانها مطالعه میکنم - به دست میآوریم، ماندگاری ندارد.
🗓۱۳۹۸/۲/۱۸
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
💠 #فراخوان_مقاله دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث»
🔹گروه #رجال_پژوهی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در نظر دارد به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت علم رجال، دو فصلنامه علمی «مطالعات اعتبار سنجی حدیث» را منتشر کرده و نسبت به اخذ امتیاز #علمی_پژوهشی آن اقدام نمایید. از این رو از تمامی علاقه مندان دعوت می شود مقالات پژوهشی خود را جهت انتشار در این دو فصلنامه ارسال نمایند.
🔸محورهای کلی فراخوان
▫️دانش رجال و اعتبار سنجی حدیث؛
▫️روش شناسی پژوهش های رجالی؛
▫️جریان های کهن و نو پدید اعتبار سنجی حدیث
🔸 جهت اطلاع 14 ریز موضوع می توانید به سامانه دو فصلنامه به آدرس vsh.journals.hozehkh.com مراجعه نمایید.
🔸شرایط مقاله ارسالی در تصویر ضمیمه موجود است.
.........................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#اینفوگرافیک
✅#اجزاء_تحقیق
🔰جزء هفتم: متن اصلی
➡️ ادامه نکته سوم:
✅نکات شکلی در نقل قولها
1️⃣ نقل قول مستقیم داخل گیومه « » گذاشته شده و اگر از سه خط بیشتر باشد، میبایست در پاراگراف مستقل و با تورفتگی از سمت راست تنظیم شود.
هر صفحهای حداقل سه پاراگراف داشته باشد و بیش از 8 تا 10 خط نباشد.
2️⃣ اضافه کردن اندک به نقل قول مستقیم، اشکالی ندارد، اما باید داخل قلاب [ ] آورده شود.
3️⃣حذفیات یا نقطه چین مشخص میشود.
در قرآن نیاز به نقطه چین نیست.
4️⃣ اگر نقل قولی در ضمن نقل قول دیگر بیاید با ,, ،، تفکیک میشود.
✅نکته چهارم: شیوه ذکر عبارتهای عربی در متن فارسی
◀️لزوم آوردن عبارت عربی
◀️لزوم ذکر عبارتهای عربی در پاورقی
◀️لزوم ترجمه عبارتهای عربی در متن
◀️عدم نیاز به ترجمه عبارتهای در پاورقی
◀️عدم نیاز تطابق محتوای گزارش ذکر شده در متن با محتوای عبارت عربی پاورقی
◀️آیات قرآن به صورت کامل و سایر عبارتهای عربی در حد ضرورت(همزه، تشدید، تنوین نصب و واژههایی که ممکن است اشتباه تلفظ شوند)، اعراب گذاری میشوند.
◀️عبارت عربی در پاورقی
اول متن عربی داخل گیومه « »
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#فراخوان_مقاله
#دومین_کنگره_حکمت_سیاسی_متعالیه
محورهای اصلی فراخوان مقاله کنگره:
1. نقد و بررسی نظریه های دولت از منظر حکمت سیاسی متعالیه (دولت اخلاقی، دولت مطلقه، دولت فلسفی، دولت فقهی، دولت عرفانی، دولت مدرن، دولت ملی)
2. کارویژه های دولت از منظر حکمت سیاسی متعالیه (آزادی، امنیت، عدالت، قدرت، قانون، جنگ و صلح، محبت و دوستی، تعلیم و تربیت، حقوق بشر، محیط زیست، پیشرفت، تمدن)
3. نظریه دولت مطلوب از منظر حکمت سیاسی متعالیه: ظرفیت های حکمت سیاسی متعالیه برای ارائۀ دولت متعالیه (ماهیت دولت، کارویژۀ دولت، غایت دولت)
4. تجربه حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران از منظر حکمت سیاسی متعالی (مردم سالاری دینی، مشروعیت، استقلال)
5. از فارابی تا فیلسوفان مسلمان معاصر: مقایسه نظریه های دولت از منظر مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی (نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی مشاء، نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی اشراق، نظریه دولت با رویکرد فلسفۀ سیاسی متعالیه)
زمان های مهم
زمان برگزاری: بهار 1400
مهلت دریافت چکیده مقالات: پایان شهریور ماه 1399
مهلت دریافت اصل مقالات: پایان آذر ماه 1399
راه های ارتباطی
ایمیل همایش: hikmat@isca.ac.ir
تلفن تماس همایش: 02531156851
سامانه دریافت چکیده و مقاله: jikmat.isca.ac.ir
کانال اطلاع رسانی در شبکه¬های اجتماعی: @islamicpp
شماره ثبت ISC: 0020098280
نشانی دبیرخانه کنگره قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
🔆🔹مژده به علاقه مندان کسب مهارت تندخوانی🔻🔆
🌟 اگر به دنبال کسب مهارت تندخوانی، تقویت حافظه، صرفه جویی در وقت و کسب نمرات عالی هستید با ما همراه شوید.
📖🔻کارگاه مهارت تندخوانی برگزار می شود🔻
📣 اطلاع از نحوه ثبت نام در لینک زیر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1507
..............................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#اینفوگرافیک
✅#اجزاء_تحقیق
🔰جزء هفتم: متن اصلی
✅نکته پنجم: اهمیت کیفیت منابع
◀️تا حد امکان به منابع دسته اول مراجعه شود.
◀️محقق باید برای تمام فیشها به متن اصلی مراجعه کند و به نقل قول دیگران، اعتماد نکند.
◀️اگر منبع اصلی در دسترس نباشد یا امکان استفاده از آن را نداشته باشد، باید منبع واسطه نیز در پاورقی ذکر شود.
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#پیام_تبریک
✅جناب استاد#آقایدکترشرفایی
موفقیت جنابعالی در جمع#برگزیدگان_دوازدهمین_جشنواره_بینالمللی_کتاب_سال_رضوی باعث مباهات و شادی ما گردید ، ازخداوند متعال آرزوی موفقیت های روزافزون و مستمربرایتان در تمامی مراحل زندگی خواستاریم.
💠از طرف مدرسه علمیه عباسقلی خان
#معرفی_اثر
✅ادیان خراسان در عصر امام رضا علیه السلام
👨💻نویسنده دکتر محسن شرفایی
..............................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#گزارش_خبری
#کتاب_ادیان_خراسان_درعصرامام_رضا_علیهالسلام
🔰متن خبری اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی
✅جهت مطالعه اینجا کلیک کنید
🔰متن مصاحبه با نویسنده اثر بررسی ادیان و مذاهب در عصر امام رضا(ع) به روایت کتاب
✅جهت مطالعه اینجا کلیک کنید
...........................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
✅#اینفوگرافیک
🔰#عرفات
❓عرفات به چه معناست و وجه نامگذاری آن سرزمین مقدس به عرفات چیست؟
✍️ عرَفاتْ، ازریشه عَرَفَ گرفته شده وبه گفته راغب: بیانگرشناخت آثاراشیاء همراه باتفکر وتدبر است.(1)
♻️ دراین که چراعرفات رابدین اسم خواندهاند، اختلاف نظرهایی وجود داردکه ما در این مختصربه سه موردآن اشاره می کنیم:
1️⃣ برخی گفتهاند: آدم و حوا پس از راندهشدن ازبهشت وفرودآمدن برزمین، در این سرزمین یکدیگر راملاقات نموده، همدیگر راشناختند؛ از این رو آنجا راعرفات نامیدهاند.(2)
2️⃣ گروهی دیگرعقیده دارند: از آن رو این سرزمین راعرفات گویند که مردم درآن به گناهان خوداعتراف میکنند.(3)
3️⃣ امام صادق علیهالسلام (در روایتی طولانی) پس ازبیان ماجرای فرودآمدن حضرت آدم (ع) درعرفات و همراهی نمودن جبرئیل با ایشان،فرمودند: «جبرئیل به آدم گفت: هنگامی که خورشیدغروب کرد،هفت مرتبه به گناه خود اعتراف کن وهفت مرتبه نیز توبه و طلب آمرزش نما و آدم چنین کرد،پس آنجاعرفات نامیده شد؛زیرا آدم در آن، به گناه خود اعتراف نمود وبرای فرزندان او نیزسنت شد که (در این سرزمین) به گناهان خود اعتراف کرده،ازخداوند آمرزش بخواهند،همان گونه که آدم چنان کرد...».(4)
✅ اعتراف به گناه که دروجه تسمیه دوم وسوم آمده و امام صادق(ع) نیزمهر تأییدبر آن نهادهاند،بهترین دلیل نامگذاری این سرزمین مقدس به «عرفات» است.
----------------------------------------
(1) تاج العروس، ج 24، ص 133
(2) معجم البلدان، ج 4، ص 117
(3) همان.
(4) مستدرک، ج 10، باب 149
.......................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#فراخوان_مقاله
🔆با محوریت غدیر 🔆
✅به مناسبت دهه ولايت و امامت
(عید قربان تا غدیر)
✳️محورهاي فراخوان :
1️⃣موضوع شناسي بامحوريت خطبه غدير
2️⃣نمودار ساختاري خطبه غدير
3️⃣خلاصهنويسي كتاب شبهات غدير ج2 از آقاي عصيري
4️⃣مقالات كوتاه با موضوعات پيشنهادي:
5️⃣خداشناسي درخطبه غدير
6️⃣امام شناسي درخطبه غدير
7️⃣مهدويت درخطبه غدير
8️⃣نقش ولايت پذيري درسعادت جامعه
9️⃣فضايل اميرالمؤمنين عليه السلام و كاركرد آن درزندگي شيعيان
0️⃣1️⃣دشمن شناسي در خطبه غدير
⬅️وساير موضوعات با محوريت خطبه غدير
✴️شرايط مقالات:🔻
🔹مقالات بين 5تا7 صفحه
🔸در قالب : word
🔹فونت mitra14،
🔸و براساس اصول مقاله نويسي انجام شود.
📜به تمام شرکتکنندگان لوح تقدیر یادبود
💎و به آثاربرگزیده جوایز نقدی💰 تقدیم می شود.
⏳مهلت ارسال آثار 31 مرداد
📩ارسال آثاربه شماره تلفن درپيام رسان ايتا:
📲 09154353679
📲 09303385824
🔰برگزار کننده: واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب (س)
.................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبرمعظم انقلاب:
ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفهمان احتیاج نداریم. نقص فلسفهی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفهی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفههای غربی برای همهی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند؛ اما فلسفهی ما بهطور کلّی در زمینهی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااینکه خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. «لاالهالا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمیماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت بهوجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید
🍃 ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#برگزاری_دوره_تثبیتی
#سطح2و3
#تخصصی_فلسفه_و_کلام
#مدرسه_علمیه_عباسقلیخان
✅با حضور اساتید:
1️⃣حجت الاسلام و المسلمین موسوی بایگی
2️⃣دکتر کهنسال
3️⃣دکتر وطن دوست
✅دروس ارائه شده:
⬅️فلسفه
⬅️کلام اسلامی
⬅️منطق
⌛️زمان شروع دوره:
شنبه 11 مرداد ماه 1399
...........................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#فراخوان_مقاله
🔸موضوعات: آموزه های دینی در سلامت🔸
دو فصلنامه علمی پژوهشی «جستاری در آموزه های دینی سلامت»، جهت انتشار نخستین شماره خود، آمادگی دریافت مقالات اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در موضوعات:
1️⃣ فقه سلامت و پزشکی،
2️⃣سلامت معنوی،
3️⃣طب سنتی و اسلامی،
4️⃣فرآورده های حلال،
5️⃣اخلاق پزشکی،
6️⃣ سلامت روح و روان،
7️⃣سبک زندگی اسلامی و ... است.
✳️با توجه به اهمیت موضوع نشریه، سعی بر این بوده که در ترکیب اعضای هیئت تحریریه از مجتهدان، اساتید صاحب نام حوزه و دانشگاه، کارشناسان خبره و چهرههای شاخص جامعه پزشکی استفاده شود.
⏳مهلت ارسال آثار: پایان مرداد 1399
🔹مقالاتی که امتیاز لازم جهت انتشار را پیدا کنند مورد حمایت مالی قرار میگیرند.
🔁راههای ارتباطی
☎️شماره تماس:
09155170866 یا 2-05132008601
📩 پست الکترونیکی به نشانی
SALAM-NGO@OUTLOOK.COM
🌐یا سایت اینترنتی:
WWW.SALAMNGO.IR
🔹متن کامل خبر:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38219
...............................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#رهبر معظم انقلاب:
باید درحوزه های علمیه به تحقیق وپژوهش در علوم اسلامی بویژه فقه، اصول و #رجال میدان داده شود و طلاب و فضلا به مسائل جدید وموردابتلای جامعه بپردازند و اجتهاد إحیاء شود
💐دوستانتان را دعوت کنید
🌐 آدرس وب سایت مجله مطالعات اعتبار سنجی حدیث http://vsh.journals.hozehkh.com/
🌐لینک دوفصلنامه مطالعات اعتبارسنجی حددیث
https://eitaa.com/joinchat/2764177466Ced54bd7e35
..................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (15)
❓پرسش:
چه موقع پژوهشگر در اثر پژوهشی خود از سؤال استفاده میکند؟
✅ پاسخ از حجت الاسلام سیدمهدی گلیار، (مؤلف و پژوهشگر)
◀️پاسخ: گاهی پژوهشگر به جای فرضیه از سؤال استفاده میکند. پژوهشگر زمانی از سوال استفاده میکند که در مسئله پژوهشی ابهام زیادی وجود داشته باشد و رابطه علت و معلولی بین متغیر را نتواند به خوبی تشخیص دهد. همچنین گاهی پژوهش های قبلی مسئله پژوهشی مورد نظر را مورد مطالعه قرار نداده اند و مسئله پژوهشی دارای پیشینه نظری و عملی نیست در این صورت بهتر است به جای فرضیه از سوال استفاده شود.
...............................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#پرسش_پاسخ_پژوهشی (16)
❓پرسش:
سوالهای پژوهشی چگونه باید باشد؟
✅ پاسخ از حجت الاسلام سیدمهدی گلیار،مؤلف، پژوهشگر
◀️پاسخ: سوال های پژوهشی میتواند به یکی از صورت های زیر باشد⬇️
۱- سوال های توصیفی: در این گونه سوال ها معمولا از کلمه های استفهامی «چه می باشد»، «چیست» و «چگونه» استفاده می شود.
۲- سوال های رابطه ای: در این گونه سوالها چگونگی رابطه دو یا چند متغیر مورد بررسی قرار می گیرد.
۳- سوال های تفاوتی: این سوال ها تفاوت بین سطوح متغیرها را مورد بررسی قرار می دهند.
۴- سوال های علت و معلولی: در این نوع سوال ها رابطه علت و معلولی بین متغیرها مورد بررسی قرار می گیرد.
.....................................
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀
#بزودی
#گیف
#اطلاع_نگاشت
#شبهات_پیرامون_حدیث_غدیر
#هر_روز_یک_شبهه
✅اختصاصی مدرسه علمیه عباسقلی خان
🆔@Abbasgholikhanpajohesh
»🍀🌺#با_ما_همراه_باشید...🌺🍀