eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
ان‌شاءالله که صحت نداشته باشه... ولی اگر داشت که الله اکبر از نفوذ جریانی
بعد صحبت آقای عراقچی تقریباً همه نقدها سر جای خودش باقی مونده و پاسخی به ایرادات اساسی داده نشد از ته قلبم دعا می‌کنم متنی که با یک واسطه خیلی خاص از نظر رهبر دیدم از بیخ و بن دروغ باشه و ما اشتباه بکنیم و ان‌شاءالله ما روسیاه بشیم! ولی اگر صحت داشت که عجب روزگار سیاهی...و عجب روسیاهی‌هایی که یادگار بماند در تاریخ
🔰مذاکره با آمریکا حتی در شرایط مذاکره برای پایان جنگ بیهوده و مهمل است. ما چند سال نشستیم مذاکره کردیم، همین شخص {ترامپ} مذاکره تمام‌شده کامل‌شده امضاشده را از میز بیرون انداخت و پاره کرد؛ با این آدم چه جور میشود مذاکره کرد؟ در جواب این حرف من، عنصرِ داخلیِ مقاله‌نویسِ فلان روزنامه میگوید «خب آقا! دو نفری که با همدیگر جنگ دارند و می‌نشینند برای صلح مذاکره میکنند، اینها هم به هم اعتماد ندارند؛ نداشتن اعتماد مانع مذاکره نیست»؛ این اشتباه است؛ همان دو نفری که برای صلح دارند مذاکره میکنند، اگر به وفای به آنچه قرارداد میشود مطمئن نباشند، مذاکره نمیکنند؛ چون میدانند کار بیهوده‌ای است، کار مهملی است. در مذاکره باید انسان مطمئن باشد که طرف مقابل به آنچه متعهّد شد عمل خواهد کرد. وقتی میدانیم عمل نمیکند، چه مذاکره‌ای؟ بنابراین، دعوت به مذاکره و اظهار مذاکره فریب افکار عمومی است. 📌 بخشی از فرمایشات رهبرشهیدانقلاب در آخرین دیدارشان با دانشجویان، ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر شهید انقلاب پاسخ میدهد: چه چیزی باعث جنگ می‌شود؟ مذاکره یا مقاومت؟ هیچکدام! اظهار ضعف 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفته نمی شود و متن های موجود تکذیب می شود، رد و ابرام ها فقط شکاف و اختلاف داخلی می سازد که بی خطر نیست. پس بنای خود را روی مفاد منتشره نمی نهم؛ اما ❓آیا نقایص فقط در صورت اطلاع از مفاد، قابل کشف و طرح است؟! ❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! اِشکال به «مفاد نادیده» نیست! به «مطلق مذاکره با آمریکا» نیست! به «امتیازهای داده شده» نیست! به مشروعیت بخشی به تعارض دو نقش آمریکاست: نقش طرف مذاکره/ نقش ناظم منطقه! اقلا از جنگ با افغانستان و عراق به این سو برای همه ثابت شده آمریکا، ناظم بلامنازع این منطقه است. در اموری که ذاتا به او مربوط نیست «به خاطر منافع اش» دخالت می کند و برای تحمیل خواست خود،«جنگ»(جنگ کویت)، «اشغال»(افغانستان و عراق)، «تحریم» و «تجاوز» و «آشوب داخلی»( ایران) راه می اندازد. این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! به بیان دیگر، ما پس از پیروزی در «جنگ بقا» و شکست دادن آمریکا در اهداف براندازی و فروپاشی و تجزیه و... دنبال «عدم تکرار تجاوز» و شکستن سیکلِ جنگ_مذاکره_جنگ بودیم. این «کف» بدون یک «سقف» محقق شدنی نیست. آن سقف، اخراج آمریکا اقلا از پایگاه های نظامی منطقه است. طرح اداره تنگه هرمز هم اهرمی برای تحقق این بود. ✓ ماه های اخیر بنده کوچکترین هم به تکرار گفته ام: • همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! • «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! • «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! ✓ برای آن «نظمِ کمتر آمریکایی» می شد این «امکان های تازه» را بنا نهاد: • بی اثر یا کم اثر کردن مانع اصلی( محاصره دریایی) با «عملیات نظامی» یا «دیپلماسی اقتصادی زمینی» با همسایگان! • مذاکره «با کشورهای منطقه» برای بستن پایگاه های آمریکا در قبال بهرمندی از تنگه هرمز و تضمین امنیت (مذاکراتی با میانجی اسلامی یا چین و روسیه). • و... ✓ این امکان های تازه: • اولاً درون نظم آمریکایی نبود و شروع رفتن به سمت نظم غیر آمریکایی می شد. • ثانیاً سهم آمریکا بعنوان طرف مذاکره را در حد تحریم های آمریکایی و مانند آن می کاست که ستاندنی تر از ده شرط بود! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت بندی شد! همه پایان بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا ( ناظم/ طرف) گره زد! حتی مذاکره با قطر و... درباره آزاد سازی دارایی ها،«سناریویی موازی» درون همان نظم است؛ نه از سنخی که شمرده شد و برای به هم زدن نظم آمریکایی. این گونه تعهدات عربی درون آن نظم آمریکایی نه فقط «ضمانت کافی» ندارد و تا «سطح اخراج نظامی آمریکا» بُرد ندارد؛ بلکه فقط لیست اهداف نظامی ما علیه آمریکا در تجاوز محتمل بعد را می کاهد! ☆ از نخبگان و گویندگان می خواهم اگر اصل این توجه را درست می دانند جای نقد و ابرام مفاد تفاهم که مورد تکذیب مسئولین است در این موقف بیشتر تبیین کنند. ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian
از دستِ منِ جزوی از مردم، این بر میاد که هرشب پرچم ایران و پرچم سرخ یا لثارات‌الخامنه‌ای بگیرم دستم، برم کف خیابون و شعار بدم و شروط دهگانهٔ ولی فقیه رو مطالبه کنم و نشون بدم ما خسته نشدیم؛ که خسته شدنِ مردم و خالی شدن خیابونا نشه ابزاری برای پذیرش توافقی که عزت‌مندانه نیست.
هدایت شده از پایگاه خبری بردار
📌 خسارت محض دکتر حجت‌الله عبدالملکی، اقتصاددان: ▫️در شرایطی که به سبب انسداد ۱۰۰ روزه ذخائر راهبردی نفت خام جهان رو به پایان بوده و جان اقتصاد جهان دارد به لب می‌رسد، هر توافقی که بدون امتیازات راهبردی باعث باز شدن تنگه شود یک خواهد بود! 🔖پایگاه خبری بُردار | @Bordarna |
آیت الله علم الهدی: «اگر بنا شد مذاکره بشود، آن‌ها [آمریکایی‌ها] بدانند «مردم» دارند مذاکره می‌کنند! نه چهار نفری که اگر آن‌ها را راضی کردند فکر کنند کار تمام شده! طرف مذاکره مردم‌اند! مردم در خیابان ریختند! اگر می‌خواهند مذاکره کنند با این مردم باید مذاکره کنند! باید این‌ها راضی بشوند! این‌ها باید نتیجه را بپذیرند! تا این مردم نپذیرند، تا این مردم راضی نشوند، این مذاکره پایش به هیچ جا بند نیست! ولو هر کسی امضا بکند!» — خطبه‌ی نماز جمعه ۲۱ فروردین 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله علم الهدی: «اگر بنا شد مذاکره بشود، آن‌ها [آمریکایی‌ها] بدانند «مردم» دارند مذاکره می‌کنند! نه چهار نفری که اگر آن‌ها را راضی کردند فکر کنند کار تمام شده! طرف مذاکره مردم‌اند! مردم در خیابان ریختند! اگر می‌خواهند مذاکره کنند با این مردم باید مذاکره کنند! باید این‌ها راضی بشوند! این‌ها باید نتیجه را بپذیرند! تا این مردم نپذیرند، تا این مردم راضی نشوند، این مذاکره پایش به هیچ جا بند نیست! ولو هر کسی امضا بکند!» — خطبه‌ی نماز جمعه ۲۱ فروردین 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻ویراست حجت‌الاسلام محمد قمی درباره گفتگوی تلویزیونی عراقچی: گویا همچنان و فریادهای ایشان در میادین نادیده گرفته شده تفکیک اسرائیل و آمریکا خطای محاسباتی دیگری است 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد صحبت آقای عراقچی تقریباً همه نقدها سر جای خودش باقی مونده و پاسخی به ایرادات اساسی داده نشد از ته قلبم دعا می‌کنم متنی که با یک واسطه خیلی خاص از نظر رهبر دیدم از بیخ و بن دروغ باشه و ما اشتباه بکنیم و ان‌شاءالله ما روسیاه بشیم! ولی اگر صحت داشت که عجب روزگار سیاهی...و عجب روسیاهی‌هایی که یادگار بماند در تاریخ