eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر معظم انقلاب: «در آخرین نمونه‌ی شگفت‌انگیز، کدام نیروی مستحکم و اراده‌ی پولادین بود که از سحرگاه دهم اسفند ۱۴۰۴ ملّت ایران را آن‌چنان مبعوث کرد و به میدان آورد که با انگیزه‌ای والا با گذشت بیش از سه ماه کماکان پرحرارت به خونخواهی رهبر شهید خود و سایر شهیدان به‌خون‌خفته و به پاسداشت حریم نظام اسلامی و وطن عزیزشان در میدان حاضر هستند و صفوف چند ده میلیونی جان‌فدایان را برای تحقق آرمان رهبر شهید و اقامه‌ی حق و قیام‌ِ لله مستحکم کرده‌اند؟» ۱۴/خرداد/۱۴۰۵ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
مسئولیت در قبال حس اهالی خیابان ▫️اول گزارش یک مطالعه۱ درباره آتش بسِ قبل( تیر۱۴۰۴): • حدود ۳۰٪ (۲۸/۱٪) مخالف بودند. • سه احساس در آنها بیشتر بود: «تعجب»،«خشم»،«نگرانی»! • حدود ۲۵٪ از موافقین آتش بس بر این باور بودند که تصمیم حاکمیت نیست و «بدون هماهنگی» بوده است! • شدت «مخالفت مذاکره با آمریکا» در مخالفین آتش بس بسیار بیشتر بود( فقط ۲۵٪ موافق مذاکره)! • معتقدین به اسلام سیاسی، بیشتر مخالف آتش بس بودند!( چون ایدئولوژیک تر به جنگ نگاه می کردند) ❗️ برای آتش بس اخیر( جنگ تحمیلی سوم) باید منتظر مطالعات جدید ماند؛ اما آنچه داده های پیرامونی نشان می دهد، بدون تعیین درصدها، همان نتایج قبل به چشم می خورد! این به خصوص در بخش «احساسات» حائز اهمیت بیشتری است. ❗️با توجه به این که حضورهای خیابانیِ جنگ اخیر به مرز ۵۰٪ رسید و طبعاً این «سرمایه اجتماعی بزرگی برای حاکمیت» است: • احتمال افزایش مخالفینِ موقعِ آتش بس بیشتر است! • «احساس تعجب، خشم و نگرانی» اینان اصلا مناسب شرایط کشور و نظام نیست و باید کاری کرد. • چون نیروی ارزشی و هسته ایدئولوژیک نظام به حساب می آیند، توجیه آنان ضرورت بیشتری دارد. ▫️برخی علل و چاره ها ۱. دُوْز بالای شعارها نسبت به تدبیرها: جنگ که می شود، «رسانه» و «تجمعات» دست مداحان و شاعران و مجریانی می افتد که در مبالغه ی رجز و «افق گذاری ها» با هم مسابقه می گذارند! ولی از درون جنگ با «عقل سردِ» استراتژیست ها توافقی در می آید که با آن شعارها فاصله زیاد دارد! طبعاً «احساس خشم» در هسته کانونی مصرف کنندگان آن رجزها شکل می گیرد! ⬅️ اگر میدان نظامی یا دیپلماسی به هر دلیل نمی تواند آن سقف بلند رجز و افق گذاری های حماسی را پاس کند، بار بعد به این سیره امیرالمومنین(ع) عمل کنیم: «کُنْتُ أَخْفَضَهُمْ صَوْتَاً و أَعْلاٰهُمْ فَوْتَاً:[در شعار] صدایم از همه آهسته تر بود،[ ولی در مقام عمل] از همه برتر بودم»!(خ۳۷) به تعبیر امروزین بین «قلب گرم» و «عقل سرد» تناسب بسازیم! ۲. انباشت شایعات و صرفاً تکذیب قرائت رسمی: در حین جنگ خبرهایی از مذاکرات پنهانی یا چیزی کمتر از آن شایع می شود که معمولا «قرائت رسمی» با شدّت تکذیب می کند و بخشی از «جنگ روانی دشمن» قلمداد می شود! هر آتش بسی، «زود هنگام» و خیانت خوانده می شود! و... اما یکباره (هر دو بار) «بدون سریان خبری در رسانه»، غافلگیری اتفاق می افتد! این روند طبعاً «حس تعجب» در حامیانِ جدیِ مقاومت می سازد! حتی تأیید اخبار قبلِ دشمن ( که بسا هنوز هم کذب باشد) در حافظه ها شکل گرفته، «بی اعتمادی» می گستراند! ⬅️ چاره روشن است: در کنار قرائت رسمی، «احتمالات دیگر» هم در باریکه ی رسانه ها اجازه طرح و بررسی یابد. همه چیز با برچسب «مخالف وحدت» و یکپارچگی طرد نشود! طرح و بررسی احتمالات دیگر اگر درست تدبیر شود یا «اقناع» می سازد یا «زمینه پذیرشِ بعدی» را فراهم می کند؛ الزاماً نه «تفرقه» می زاید، نه چنین «حس های مخرّبی» بر جا می نهد. ۳. تجارب ناموفق گذشته در مذاکرات: بار قبل حتی اسم آتش بس هم رویش نگذاشتیم؛ امّا دیدیم دیگر نه آتشی شروع کردیم، نه مذاکرات به نتیجه رسید! تازه برای بار دوم حین مذاکره ترورهای بزرگتر و تجاوز گسترده تر اتفاق افتاد! مذاکرات، قبلا هم «داشته ها» یی ( مثل میزان غنی سازی و...) پای میز برده؛ اما جایش «نسیه بر کاغذ» گرفته، که عمل نشده و تازه پوشش جنگ بعدی هم شده است! طبعاً مخالفین مذاکره ( که به حسب پیمایش ها افزایش هم یافته است) «حس نگرانی» داشته باشند! ⬅️ چاره: نگهداری جدی تر «ضمانت» خود است! ضمانت، اینبار نباید از «اِعمال حاکمیت بر تنگه هرمز» به «ضمانت چین» و... تقلیل یابد! «گزارش شفاف و روزانه به مردم» در اینباره حس نگرانی هسته مقاوم را کم می کند. بیش از این هم می شود گفت؛ اما نمیخواهم توقع را بالا ببرم! ............................. ۱. نگرش مردم به جنگ اسرائیل علیه ایران ( بررسی افکار عمومی ایرانیان در جنگ ۱۲روزه). مرکز تحلیل اجتماعی (متا) تیرماه۱۴۰۴ ✍ محسن قنبریان ۱۴۰۵/۱/۱۹ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
عاشوراخوانها میدانند و رزق است خواب‌های بین‌الطلوعین ظهور از این رزق‌ها محرومند 😔 @ebrahimi_mahdi110
17.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مشی خوارج، مشی آن‌هایی‌ست که بازی برده را با دعوت به مذاکره و توجیه آن، به شکست کشاندند. 🚩پاسخ انقلابی حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی به خوارج و تندرو خواندن نیروهای انقلابی‌ ولایت‌مدار 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 دبی نیست ولی حال و هوای دبی رو داره!!! پ.ن: دست‌فرمون فرهنگی کمی نگران‌کننده شده! البته بیشتر از کمی... 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
⭕️ روایت پیروزی جنگ و فاجعه پایان بندی بین دو امر نباید خلط کرد 🔻۱: در این جنگ ایران در مقابل آمریکا به عنوان یک ابرقدرت نظامی- اقتصادی و رژیم صهیونسیتی و بخشی از کشورهای منطقه جنگید؛ آنها می‌خواستند حاکمیت جمهوری اسلامی را در ۷۲ ساعت ساقط و ایران را تجزیه و اورانیم آن را ببرند اما به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و در افکار عمومی جهان و تحلیلگران منطقه ای و جهانی ایران پیروز جنگ شد و به عنوان یک قدرت نوظهور بین المللی مطرح شد؛ در این امر هیچ شکی نیست. 🔻۲: در ۱۹ فروردین با میانجیگری پاکستان دیپلماسی یک پیروزی بزرگ را از میدان تحویل گرفت تا در اسلام آباد در مذاکرات آن را تثبیت کند. آتش بس بین طرفین منعقد و مذاکرات جلو رفت؛ آمریکا با وقت کشی در مذاکرات توانست حصر دریایی ایجاد و به عنوان یک کارت جدید در مذاکرات طرح کند. اسرائیل نیز از این فرصت استفاده کرد و جنوب لبنان را اشغال کرد! 🔹با نقض های مکرر آتش بس دیپلماسی همچنان مسیر مذاکرات را ادامه داد بدون اینکه نخبگان و مردم در جریان متن قرار بگیرند؛ به تدریج بعضی متن ها به دست خواص رسید شبیه متن برجام در ابهام داشتن، قابل تفسیر بودن و وعده های نسیه در مقابل امتیازات نقد! در محافل خصوصی تر نقدهای متعددی مطرح شد و کم کم به رسانه ها سرریز شد؛ با توجه به تجربه تلخ برجام مردم خیابان احساس نگرانی جدی کردند و مجددا خیابان شور گرفت و تذکر داد که توافقنامه ای که ده بند رهبری در آن رعایت نشود را نمی پذیرد اما در نهایت امروز ترامپ اعلام کرد که توافقنامه امضا شد محافل داخلی هم تایید کردند! احساسی که در جامعه منتشر شده حس نشنیده شدن صدای مردم بود که طبیعتاً سرخوردگی جدی خلق خواهد کرد! همان چیزی که رهبر انقلاب به مسئولین هشدار داده بودند. دیپلماسی یک جنگ پیروز را با پشتوانه ملت مبعوث به بدترین نحو ممکن پایان بندی کرد! حتی روز توافق با تولد ترامپ برابر شد و بعضی رسانه ها از توافق نامه به هدیه تولد ترامپ یاد کردند! همین را هم نتوانستند تغییر دهند. 🔻بین این دو امر، پیروزی ایران در جنگ در نگاه کلان و پایان بندی بسیار بدی که علی رغم تذکرات فراوان مردم توسط دیپلماسی در داخل رقم خورد باید تفکیک قائل شد. امضا کنندگان این توافق هم باید مسئولیت این متن با همه تبعاتش چه خوب و بد را بپذیرند. خیابان اجازه تجربه تکرار دهه۹۰ در مسئولیت ناپذیری بانیان برجام را این بار نخواهند داد. تاریخ نشان خواهد داد چه کسانی درست تشخیص داده و چه کسانی دچار خطای محاسباتی شدند؛ هر چند همین حالا همه چیز عیان است. ✍ @m_amin_rezai
25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻به پا خیزید ای مردم... به‌پاخیزید ای‌مردم که وقت‌سوگواری‌نیست ندارد بهره‌ای از زندگی خونی که جاری نیست به پا خیزید باید بغض را در زخم حل کردن که جنگ است و نباشد فرصت زانو بغل کردن محرم آمده خون میچکد از زلف پرچم‌ها محرم آمده ای عاشقان، از آن محرم‌ها محرم آمده بر شیشه‌ی شب سنگ می‌کوبیم و ما بر طبل ماتم نه به طبل جنگ می‌کوبیم بخوان قرآن و پیدا کن خدا را در بزنگاهش ببین نصرُمن‌الله است و در اِن‌تنصروا‌الله‌ش بگو با آنکه دراین‌برهه حیران‌وهراسان است که پیروزی ایمان وعده قطعی قرآن است حسین‌بن‌علی(ع) پیراهنی از فتح بر تن کرد و او تکلیف عالم را به روی نیزه روشن کرد حسین(ع) آمد که دل خالی شود از ناامیدی‌ها دوصف‌کرده‌است دنیا را حسینی‌ها | یزیدی‌ها خیال ما ز پایان خوش این جنگ آسوده است که‌پیروزیست‌هرجایی‌که‌امت‌باولی‌بوده‌است در این میدان اگر تنها اگر زخمی ولی هستیم که تا جان در بدن داریم با سید علی هستیم برایم آخر این ماجرا روشن چنان روز است که‌دراین‌جنگ‌قطعاًخون‌حاجی‌زاده‌پیروزاست به نام نامی حیدر نبرد آغاز می‌گردد علی(ع) با ذوالفقار خود به خیبر باز می‌گردد بگو فرعون را موسی به سوی نیل می‌آید علی(ع) با ذوالفقار خود به اسرائیل می‌آید اگر دنیا هم آید پشتتان ما پنج‌تن داریم شما سنگرشکن دارید ما خیبرشکن داریم در آن طوفان پایانی، در آن پایان طوفانی اگر که شاهنامه خوانده باشی خوب می‌دانی ته این ماجرا پایان رزم رستم و دیو است ازاین‌پس یک‌هدف‌داریم آن قلب‌تلاویو است 🎙حاج مهدی رسولی ⛔️خام‌خوری ممنوع!⛔️ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
@Achar_Irخام خوری.mp3
زمان: حجم: 5.4M
🔻جریان تهاجم دشمن: خلق خام خوری! «هم در دفاع مقدس، هم در عزاداری‌ها...» دو نگاه به دفاع مقدس و حماسه‌های ما وجود دارد: ➖یک نگاه تو را به خلسه می‌اندازد و تو را به سکون وا می‌دارد ➖یک نگاه تو را آگاه می‌کند، به حرکت در می‌آورد و مجاهد می‌سازد ‼️دشمن می‌خواهد که شما مجاهد نباشید و رفاه‌طلب باشید... 🎙استاد محمد علیان پ.ن: تذکر و تلنگر قابل تأمل در ایام عزاداری...حواسمون باشه چی گوش می‌دیم! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 آیین‌نامه‌ای قبل از شروع ماه محرم تمنا می‌کنم گوش بفرمایید یکی از مخاطبان یادآوری فرمودند
هدایت شده از نظر سوم
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیشب در ساعاتی روی آنتن زنده رفتم که تقریبا شناخت سیاسیم به بنده می‌گفت بعد از ساعت ۱۲ شب تفاهم را اعلام خواهند کرد. راستش فکر نمی‌کردم حرمت حرف مسئولین توسط خود ایشان در این حد هم رعایت نشود که آن چهارتا موشک را هم پرتاب نکنند و در نیمه‌شب گذشته به وقت تهران و شب تولد ترامپ این تفاهم نامه را اعلام کنند، اما دقایقی قبل از اعلام تفاهم برای پیش‌بینی این ماجرا نکاتی را خدمت مردم عرض کردم. این بخشی از آن سخنان برنامه زمانه است: با وجود این بی احترامی‌ها به مردم دغدغه‌مند و تلاش برای نشنیدن صدای مردم مبعوث با وجود هزینه های زیادی که این خطای محاسباتی مسئولین امر برای تاب آوری جامعه به وجود خواهد آورد مردم نباید از کنش‌گری و نگه‌داشتن سنگر خیابان مأیوس شوند و باید از این سنگر مهم مراقبت کنند تا دشمن‌شاد نشویم. @nazare3