eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.6هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
925 ویدیو
1.5هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹جذب حداکثری دفع حداقلی، ازنگاه رهبری 🔸«و ضمّ اهل الفرقة»؛ این کسانی که از جماعت مسلمین جدا میشوند، از جماعت کشور فاصله میگیرند، کوشش کنید اینها را نزدیک کنید، منضم کنید. کسانی که میانه‌ی راه هستند، اینها را به منزل مطلوب برسانید. نگذاریم با رفتار ما، با عمل ما، با اظهارات ما، با منش ما، کسانی که یک ایمان نیمه‌کاره‌ای دارند، بکلی از ایمان ببُرند؛ کسانی که نیمه‌ارتباطی با نظام دارند، از نظام منقطع شوند. عکس این عمل کنیم؛ کسانی که در نیمه‌ی راه هستند، اینها را جذب کنیم ۱۳۹۰/۰۵/۱۶ 🔸«و ضمّ اهل الفرقة». ما عرض کردیم جذب حداکثری، دفع حداقلی. البته معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائی داریم ضعیف‌الایمان، آدمهائی داریم که ایمانشان قوی‌تر است. باید راه بیائیم. نمیشود ضعیف‌الایمان را دفع کرد، نمیشود فقط به کسانی چشم دوخت که قوی‌الایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. 🔸کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، ملاحظه کنند، مراعات کنند، دفع نکنند. آن کسانی که جزو مجموعه هستند، لیکن بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، جدا افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ اینها را نصیحت کنند، دلالت کنند، راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند. اینها مسائل اساسی است ۱۳۸۹/۰۵/۲۷ 🧲 | 🆔@activism_ideas
💠چگونه مراجعين را به مخاطبين تبديل كنيم؟!! ⭕️جهت مطالعه این جزوه به ویرگول کنشگری مراجعه کنید👇 🌐https://vrgl.ir/jTPwS 🧲 | 🆔@activism_ideas
- ناشناس.mp3
2.28M
🎥جذب در تشکل های انقلابی 🔖حاج حسین یکتا 🧲 | 🆔@activism_ideas
شيوه هاي جذب در كار فرهنگي.pptx
10.7M
🔺راهکار جذب در فعالیت فرهنگی 🔺۱۴ اصل جذب 🔺شیوه های جذب پیامبر به دین 🔺انواع ارتباط با جـوانان 🧲 | 🆔@activism_ideas
برنامه جامع هفته دفاع مقدس.pdf
1.99M
💢 نمونه پیشنهادی طرح جامع ایده های گرامیداشت هفته دفاع مقدس 🆔@activism_ideas
نتایج ودست آوردهای دفاع مقدس.pptx
322.4K
✳️پاورپوینت نتایج و دستاوردهای دفاع مقدس 🆔@activism_ideas
هفته دفاع مقدس.pdf
1.12M
📝 بسته جامع محتوایی مرتبط با ۳۱ شهریور و سالروز آغاز جنگ تحمیلی (هفته دفاع مقدس) 🔸حاوی اهداف، پیام‌ها، سیاست‌ها و ایده‌های تولید ناظر بر مقابله با ایجاد و تثبیت انگاره‌های غلط ذهنی در افکار عمومی نسبت به حقانیت دفاع مقدس، تبیین رابطه منطقی میان دفاع مقدس با دفاع از کشور در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و الگوسازی از زنان و دختران مدافع دین و وطن در دوران دفاع مقدس 🆔@activism_ideas
🔰اینفوگرافیک 🆔@activism_ideas
🔴⚡️مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ 💠درباره واقعه دفاع مقدس 🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس ✔️واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. ◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. ♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت. 🔖زوایا و دیدگاه‌های مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس 🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد: 1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟ ♦️انقلاب اسلامی ♦️جمهوری اسلامی ♦️تمامیت ارضی کشور 👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبهه‌ی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود. 2️⃣دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟ ⭕️همه‌ قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند و در حمله‌ به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند. 📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله‌ به ایران هم آمریکایی‌ها هستند 📌آمریکایی‌ها: ❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشه‌برداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند. 🔺شیوه‌های راه‌کنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند. 📌اروپایی‌ها: ❌ فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند. ❌آلمانی‌ها امکانات تهیّه‌ تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند. 🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند: ❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند. ❌کشورهای عربی پول بی‌حساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفت‌و‌آمد. 👈همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟ ◀️ما کمک‌کننده‌ای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت. ❇️در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد. 3️⃣دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند؟ 🔍ظاهر دفاع‌کننده‌ها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشی‌های دنیا نداشت. 🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛ ✨یک عنصر الهیِ بی‌نظیر؛ ✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛ 🔺لذا نفَسش تأثیر داشت. 🌟صبغه دینی دفاع مقدّس 🔻وقتی صبغه‌ دینی هست، نتیجه این میشود که: ✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه. ✨خانواده‌ها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا. ✨خطوط مقدّم جبهه‌ی ما، محراب عبادت بود. 🌟حضور عمومی ملت ♦️جبهه‌ جنگ فقط منطقه‌ی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه‌ جنگ بود. 🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛ 👌اینجا پادگانها هم بودند: 📍مسجدها 📍هیئتها 📍دانشگاه 📍حوزه 📍مدارس و دبیرستان‌ها هم بود. 👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانواده‌ها، زنان خانه‌دار و دیگران هم بودند. ⬅️نمیگویم همه‌ آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت. ❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم ده‌ها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد 4️⃣آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ 🔹حفظ تمامیّت ارضی 🔸کشف عظمت توانایی‌های ملّت 🔹ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل 🔸شناخت ظرفیّت‌های انسانی ملّت ایران 🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی 🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس 🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور 💠درباره نیروهای مسلّح ❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعه‌ای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند. ♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛ 👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود می‌آورند، چه آنهایی که در داخل به وجود می‌آورند. 🔖نکته‌ای خطاب به خود نیروهای مسلّح 🔺منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛ 👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود: ◀️باید تواضعتان بیشتر باشد، ◀️انعطافتان بیشتر باشد، ◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد. ❇️اقتدار با زبان خوش منافاتی و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. ✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. ⚡️ نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛ مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند. ☑️نیّتها را خدایی کنیم. 👈همین که شما: 🔹به مردم رحم میکنید 🔸به کشور میخواهید خدمت کنید 🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند 🔺این نیّت خدایی است. با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد. 🆔@activism_ideas
165 pic taziinat hafte defae moghadas (www.mplib.ir).zip
27.21M
🏞 ۱۶۵ تصویر از تزیینات و فعالیت های همکاران به مناسبت « هفته دفاع مقدس » 🆔@activism_ideas
🔰آخرین وضعیت قانون عفاف و حجاب 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی انسانی به خدا وصل شد، همه‌اش می‌شود مغناطیس الهی، می‌کند، این شهید است‌. 🧲 | 🆔@activism_ideas
تشکیلات جذاب داشته باشید! ❓نمیدونی چجوری آدما رو جذب مجموعه ات کنی؟ ❓فکر می‌کنی روش های قدیمی جذب، الان جواب نمیده؟ ♨️دوره های داغ کپسول_کاربردی مضمار 2⃣: کارگاه تخصصی صفر تا ۱۰۰ نقشه راه در تشکیلات 👤با تدریس استاد کشاورز 📍 عضو هیئت موسس مدرسه تشکیلات اسلامی مضمار 📍استاد دانشگاه و مدرس کشوری حوزه استعداد یابی، ارزیابی و مسئله شناسی سطوح مربیان نوجوانان ،دانشجویی و‌مدیران دولتی 📍طراح کانون های ارزیابی و استعداد یابی و‌دوره های آموزش و توسعه مدیران ♨️ ۶ و ۷ مهر ماه 📆ثبت نام تا : ۵ مهر 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در پیام رسان ایتا ارتباط بگیرید : @Mezmar_ir_admin 🧲 | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🧨 سوال: 50% اغتشاشات تقصیر بچه های مذهبی هست که نتونستند بی حجابها را جذب کنند!! 🧲 | 🆔@activism_ideas
روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر - شیخ قمی.mp3
25.02M
🔴⏯روش برگزاری جلسات پاسخ به شبهات با دانشجوی اغتشاشگر جلسه اول 🧲 | 🆔@activism_ideas
🔴⚡️برداشت های غلط از "جذب حداکثری" و مرور خاطره ای از رهبر انقلاب در این زمینه 🔺یکی از روشنفکرانِ فعّال معروف که هنوز هم در قید حیات است و قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مستعار در روزنامه‌ها به دست چاپ می‌سپرد، اوایل انقلاب با ما آشنا شد. من این فرد را از دور میشناختم، ولی از نزدیک با وی آشنایی نداشتم. من و مرحوم بهشتی و آقای هاشمی و مرحوم باهنر، با چند نفر دیگر در «کانون توحید» نشسته بودیم که گفتند این شخص آمده است. دیگرانی که آن‌جا حضور داشتند وی را نمیشناختند؛ اما من که دورادور او را میشناختم، گفتم: «بگویید بیاید.» آمد و خیلی با ما گرم گرفت و با جمع ما مأنوس شد. مردی روشنفکر و هوشمند و از لحاظ ذهنی، انسانی فرهیخته بود. آدمِ کوچکِ بدی نبود. 🔺جلسه‌ی دومی که ایشان از ما وقت گرفت و با عجله نزدمان آمد، مصادف با روزهایی بود که امام دستور داده بودند زنهای نباید در ادارات حضور داشته باشند. یادتان هست دیگر! امام در همان اوایل انقلاب -ماه اوّل بود یا دوم، نمیدانم- چنان دستوری صادر کرده بودند. باری؛ این شخص، یقه‌کَنان آمد و گفت: «آقا! این چه دستوری است امام داده‌اند!؟ این چه کاری است که میکنید!؟ این چه حرفی است که میزنید!؟» خلاصه، با ما بنای محاجّه کردن را گذاشت و بعد هم رفت که رفت! شما ببینید همین یک کلمه حرف امام که به موضوع حجاب و پوشش زن ارتباط پیدا میکرد - یعنی حکمی است در اسلام که نمیشود آن را ندیده گرفت - چه تعداد افراد را از ما رویگردان کرد! 🔺️در زمینه‌ی ارزشهاىِ فردىِ اسلامی، هر قدم که جلو بروید به موارد زیادی از این قبیل برخورد میکنید. خوب؛ فلان آدم دلش میخواهد بنشیند و مشروبات الکلی مصرف کند. در سروده‌های شاعران ما، این همه از می صحبت میشود؛ یعنی اصلاً می در زندگی نباشد!؟ اگر کسی با چنین منطقی به باده‌گساری بنشیند، میشود!؟ اسلام میگوید: «نه فقط نمیشود، بلکه حدِّ شرعی هم دارد.» اسلام برای دروغ گفتن و غیبت کردن، حدِّ شرعی قائل نشده، اما برای میخوارگی حدّ شرعی قائل شده است. برای ارتباط با جنس مخالف، به شکل لطیفِ آمیخته‌ی به شهوت -یعنی همان محبّتهای لطیفی که در آنها شهوت هم هست و کسی نمیتواند بگوید نیست- مجازات درنظر گرفته است. مثلاً فرض کنید که فلان آقا با فلان فرد از جنس مخالف، خیلی دوست است و خیلی هم دوستش دارد. آیا در این میان، هیچ رقیقه‌ی شهوانی وجود ندارد!؟ چه کسی میتواند چنین ادّعایی بکند!؟ 🔺خوب؛ خیلی از افراد که جوان بودند یا حتّی فراتر از عمر جوانی قرار داشتند، سر و کارشان با چنین مسائلی بود و دلشان را به این حرفها خوش میکردند. اسلام این را قبول نمیکرد. انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و ارزشهای اسلامی، این مسائل را قبول نمیکرد. چنین مسائلی را نه پیغمبر قبول کرده است و نه قرآن. شوخی که نیست! ما از خودمان که در نیاورده‌ایم! 🔺️ایستادن در مقابل چنین خلافهایی، عدّه‌ای را از ما گرفت. اگر ما برای این خلافها و خلافکارها، منع و مجازات نداشتیم، یک نفر در این نظام کافی بود که بتواند صد نفر از برجستگان عالم روشنفکری را جذب کند. یک نفر به راحتی میتوانست چنین کاری را بکند. چون روشنفکر و هنرمند و آن روح لطیف، همچنان که از آن طرف گَهگیری دارد، از این طرف هم گَهگیری دارد. گاهی با یک لبخند میشود آنها را جذب کرد. «به حُسن خلق توان کرد صیدِ اهل نظر -«اهل نظر» را باید بگویند «اهل هنر»- «به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را.» طرف، نه مقام میخواست، نه پست میخواست و نه وزارت میخواست. یک لبخند و یک توجّه و احیاناً یک گعده‌ی دوستانه -به قول ما طلبه‌ها- میخواست. خوب؛ نمیشد دیگر! / ⚡️(بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور 1373/04/22) https://khl.ink/f/12893 🧲 | 🆔@activism_ideas
🍔 چطور آدمهارو به تشکیلاتمون جذب کنیم؟ ⚠️چند تکنیک خلاصه و کاربردی برای همه ۱_ اعتماد مخاطب رو جلب کنید که شما و مجموعه شما قابل اعتماد، دارای بهره وری ، و ...است. ۲_هدف و چشم انداز خودتون رو متناسب با سطح مخاطب، واضح و شفاف، بیان کنید . ۳_ محیط تشکیلات، یک محیط رشد دو جانبه ست ، یعنی اعضا باعث رشد تشکیلات و تشکیلات هم باید عرصه برای رشد افراد مهیا کند، این رو جدی بگیرید. ۴_با نیروها بعنوان یک ابزار و یا کارگر مواجهه نداشته باشید . 🆔@activism_ideas 🆔@ashkestan_ir2
🖼 | مسجد تو دل برو جاذبه برای جوان برخلاف آنچه بعضی تصور می‌کنند، گذاشتن میز پینگ‌پنگ نیست! [مثلاً] بعضی خیال می‌کنند برای اینکه جوان‌ها را به مسجد جذب کنیم، وسایل سرگرمی فراهم بکنیم؛ [در‌حالی‌که] راه جذب جوان‌ها تصرف دل جوان است. 🗓 بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران ؛ ۱۳۹۵/۵/۳۱ 🧲 | 🏷 جذب در کلام امام خامنه ای 🆔@activism_ideas
2.pdf
729.5K
🚨قوانین و مقررات خوابگاه دختران دانشگاه بیرجند 🧲 | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁠💠در مورد منبری ها و فالوئرهای میلیونی 🔹 در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند. 🔹به تعبیر این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف و پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق او. 🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند. 🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است. 🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم و هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن مخاطب و نزدیک کردن آن به دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا » هم می گوید، تاکید بر استفاده از و متناسب با مخاطب می کند و نه در محتوا. 🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم ، برنامه و تلاش و کار است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف جامعه دارد، تقلیل می دهند. ⁣این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم و مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند. ✍میثم ظهوریان 🧲 | 🆔@activism_ideas