🕹بهترین انیمیشنهای دنیا را چه کسانی میسازند؟
🔸برای خواندن کامل این مطلب به سایت نمافر مراجعه کنید
#انیمیشن | #نمافر
🆔@Temod_uni
📚معرفی بهترین کتاب های سبک زندگی دانشجویی
📘بیست و هفت نفر
🌐https://b2n.ir/j29661
📙 کوله پشتی سال اولی ها
🌐https://b2n.ir/w45705
📗راه و رسم دانشجویی: داستان پردازی ساده از عالم دانشجویی
🌐https://b2n.ir/g28218
📕دخترانه های در گوشی: مهارت افزایی دختران دانشجو
🌐https://b2n.ir/s98381
#دانشجویان_جدید_الورود
#کتابخوانی
#دانشگاه
🆔@Temod_uni
🌱این یک ضدمعرفی است!
🔸نگاهی به پدیده نوظهور رمان عامهپسند مذهبی
✍نویسنده : پیمان طالبی،ترانهسرا
🔹 رمان زرد یا بازاری یا مبتذل، عنوان رمانی است که از قدیمالایام در بازارهای جهانی کتاب حضور داشته و مخاطبانی برای خود کسب کرده است. درواقع بهترین عنوان یا صفتی که میتوان برای چنین رمانهایی به کار برد، «عامهپسند» است. در کشور ما پدیده رمان عامهپسند ناشناخته نیست. قبل از انقلاب رمانهایی مثل «امشب دختری میمیرد» از ارونقیکرمانی با نام مستعار «ا. خورشید» یا رمان «بامداد خمار» از فتانه حاج سیدجوادی جزء رمانهای عامهپسند و مشهوری بودند که این دومی حتی به چاپ چهلم نیز رسیده است و بعید است رمانی ایرانی بتواند حالا حالاها جای آن را در جدول فروش کتاب بگیرد. به مرور زمان و پس از انقلاب اسلامی با ظهور پدیدهای به نام «فهیمه رحیمی» فضایی تازه در ادبیات عامهپسند پدید آمد و تا مدتها ادامه یافت.
🔰ویژگیهای کلی رمان عامهپسند
🔸یک اینکه در چنین رمانهایی غالبا رویدادها بهصورت سریالی و پشت سر هم اتفاق میافتند. گو اینکه مخاطب چنین اثری در حال تماشای یک فیلم سینمایی است و اگر دستکم هر یک ربع یک بار اتفاق تازهای نبیند، خسته خواهد شد! دو اینکه رمان عامهپسند غالبا داستان دارد اما جهانبینی ندارد. یعنی میشود کتاب را بهطور خلاصه در یک پاراگراف برای کسی تعریف کرد اما درنهایت نمیتوان فهمید همه این اتفاقها به وقوع پیوستند تا چه اتفاقی بیفتد؟ در موارد نادری هم که نویسنده اصطلاحا پیامی در ذهن دارد و درصدد انتقال آن به مخاطب است، یا آن پیام آنقدر دمدستی و پیش پا افتاده است که اساسا جهانبینی تلقی نمیشود یا آنقدر رویداد در کتاب وجود دارد که پیام در همهمه این رویدادها گم میشود. سومین ویژگی عامهپسندها این است که به تقاضای مخاطب توجه دارند نه به نیاز او. یعنی نویسنده بررسی میکند که ببیند جامعه در حال حاضر با چه چیزی بهتر ارتباط میگیرد و همان را به داستانی مبدل میکند. کاری که در خیلی از موارد بهعنوان کار مهم و اصلی تلویزیون و رسانههای دیداری نیز تلقی میشود.
🔸اما در سالهای اخیر شاهد به وجود آمدن گونه جدیدی از آثار نوشتاری عامهپسند هستیم که این بار رنگوبوی خاص و دیگری دارند. این آثار جدید تاکنون در هیچ دوره ادبی و تاریخی از ادبیات داخل یا خارج کشور بروز و ظهور نداشتهاند و نام اصلی این ژانر «رمان عامهپسند مذهبی» است.
🔸با ظهور ناشران دولتی و وابسته به برخی نهادها، ژانری به نام «رمان مذهبی» عنوان شد. اگر قائل به وجود چنین ژانری در رمان باشیم باید بهطور جدی بین این ژانر و «رمان عامهپسند مذهبی» تمایز قائل شد. کاری که درنهایت خیلیها نتوانستند بر آن فایق آیند. رمان مذهبی سعی داشت فضایی را باب کند که در آن ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی جریان داشته باشد و تا حدودی هم به ترویج این ارزشها کمک شود. اما ازآنجاکه هر شاخصه مثبت در کنار خود کژراهههایی نیز خواهد داشت، گونهای از ابتذال در این رمان خودنمایی کرد که گریبانگیر فضای رماننویسی متعهد شد؛ رمانهایی با فضاهای مدافعان حرم، زیارت و اماکن مذهبی، دوران خوش کودکی در یک خانواده مذهبی و... یعنی درواقع رمانهایی که صرفا در یک کانسپت با رنگوبوی مذهبی جریان دارند اما داستان و رویداد و پیرنگ و پیام، رنگوبویی از یک پیام مذهبی ندارد! متاسفانه این رمانها بهعلت ازدیاد نهادها و موسسات وابسته، روزبهروز به شکل فزاینده در حال بیشتر و بیشتر شدن هستند و طبق اطلاع من در بعضی مجموعهها دارند تبدیل به پروژهای برای کسب درآمد نویسندگان تبدیل میشوند! تولید اثر سفارشی در فضای رمان تنها و تنها به تولید آثار شعارزده و خالی از جذابیت دامن خواهد زد.
🔸اما کلام آخر با مخاطب جوان و نوجوانی است که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد اما با شامورتیبازی برخی افراد بیگانه است. نباید تسلیم شانتاژ خبری و بازیهای رسانهای این جماعت شد. برای اینکه در این بحث فصلالخطابی عنوان کنم توجه این مخاطب مسلمان و انقلابی را به فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص کتابخوانی و بهطور مشخص رمان خوانی جلب میکنم.
🔸رهبر انقلاب آنقدر که جوانها را به خواندن آثار کلاسیک جهان نظیر بینوایان، خانواده تیبو، جان شیفته و... دعوت کردهاند، حرفی از آثاری که در این یادداشت «رمان عامهپسند مذهبی» نام گرفتند، نزدهاند! این در حالی است که حتی دشمنان ایشان کاملا مطلع و معترفند که ایشان بهطور کامل از فضای فرهنگی و هنری کشور آگاه هستند و بدون شک چنین آثاری زودتر از آثار دیگر ناشران به دست ایشان میرسد. آیا این سکوت درخصوص رمانهای بهظاهر مذهبی داخلی، نمیتواند موید نادیده گرفتن وگذار از این فضا و تاییدی بر زرد و مبتذل بودن آن باشد؟
#نقد_سازمان_فرهنگی | #نقد_درون_گفتمانی
🆔@Temod_uni
🔳⭕️چگونه احمق نباشیم!
احتمالا شما هم در شبکه های مجازی خوانده اید که زیباترین مجری دنیا ایرانی است. یا اگر سارقان شما را مجبور کردند که رمز کارت بانکی تان را وارد کنید، آن را برعکس وارد کنید آنگاه پلیس می فهمد و به کمک شما می آید. یا دیوار چین از ماه دیده می شود. یا نام کرم بستنی (و در نتیجه آیس کریم) از کریم باستانی که در شهر ری یخ فروش می کرده گرفته شده.
وقتی با یک مطلب برخورد کردیم باید چیکار کنیم؟ نشریه گمان ۱۴ قاعده و سرنخ کاربردی برای تفکر انتقادی (موشکافانه) ارایه کرده که کمی آن را بازنویسی کردم.
◾️ اولین تست؛ منبع (رفرنس): آیا منبع معتبر دارد؟ این مطلب یا ادعا بر چه مبنایی است و از کجا چنین حرفی درآمده؟
◾️کل ماجرا یا یک قطعه فیلم و تکه عکس: یک عکس همان قدر که به اندازه هزار خط نوشته حرف دارد میتواند هزار داستان تخیلی نیز درست کند. زاویه خاص فیلمبرداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم (فتوشاپ) و … فرصت را برای داستان سازی تخیلی ایجاد میکند. مثلا عکس کودکی که مار داخل سرش است.بعضی اصلا از روی یک عکس مخدوش، شروع می کنند و یک خبر می سازند!
◾️اعلام زمانهای نسبی به جای ذکر تاریخ مشخص: یکساعت پیش، دیشب، به تازگی، از فردا، آخرین دستاوردها و … برای مثال بیش از سه سال است که شایعه «به تازگی گوگل برای تغییر نام خلیج فارس رایگیری اینترنتی گذاشته». یا «آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی…»
◾️دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا: عباراتی که نشان میدهد رازی مخوف یا سندی فوقمحرمانه کشف شده: شرکتهای دارویی برای کم نشدن سودشان نمیگذارند شما بدانید لیمو همه بیماریهای لاعلاج را درمان میکند! یا نامهی فوق محرمانه و مسقیم درباره زلزله تهران!
◾️جملات خبری علمیطور اما مبهم: دانشمندان [سریع بپرسید کدام دانشمندان؟] کشف کردهاند که خوردن کره در ساعت ۱۲ ظهر باعث .... کدام پژوهش؟ چه سالی؟ نتایج آن در کدام نشریه علمی کجا منتشر شده؟ نمونه آماری چند نفر بوده است؟
◾️آدم های بدون نام: هر جا شنیدید که گفته شد «کارشناسان معتقدند» یا «به گزارش شاهدان عینی» رد نکنید اما شک کنید.
◾️ارجاع دروغین خبرهای ناشنیده به خبرگزاریهای بسیار مشهور و معتبر برای اعتبار بخشی به مطلب: در اینگونه مطالب به صورت خیلی کلی نوشته میشود منبع: سی.ان.ان یا بی.بی.سی. یا پلیس فتا. یا ارجاع به منابع غیرواقعی با اسمهای عجیب و غریب و پر ابهت: شبکه خبری Alien News فرانسه، شبکه آزادنگاران بدون مرز، تیم تحقیقاتی دکتر چوانگ در مرکز توکیو!
◾️تحریک شدید احساسات از طریق اغراق در داستانهای غمانگیز، عکسهای دلخراش، تحریک حس وطن پرستی یا اعتقادات مذهبی و... نشانه اولیه برای دروغ بودن است.
◾️عدم ارتباط منطقی و تخصصی منبع با متن: مثلا رئیس مرکز «قلب» ژاپن گفته است سیگنال موبایل برای «مغز» مضر است!
◾️اینترنت و گوگل منبع نیستند! اینها ابزارهای جستجو هستند. هر چیزی در آن پیدا شود درست نیست حتی اگر صد جا تکرار شده باشد. انگلیسی بودن یک مطلب هم به معنی معتبر بودنش نیست! انگلیسی زبان ها هم به اندازه ما استعداد گول خوردن دارند.
◾️«آیا میدانید»ها! نادانستههای کوچک و سطحی جهان آنقدر زیاد است که تشخیص راست بودنشان بسیار مشکل است. زیاد آنها را باور نکنید حتی اگر هم راست باشند تغییری در زندگی شما ایجاد نمی کنند.
◾️شاهدان غیبی! همه ما افرادی را دیدهایم که در دفاع از یک ادعای عجیب می گویند: «یکی از دوستانم با چشم خودش دیده!». برای احترام به شعور خودمان هم که شده درخواست کنیم با آن شخص سوم گفتگو کنیم.
◾️شیوه نگارش و سطح علمی بودن: اشتباه املایی و نگارش شتابزده و غیرحرفهای هم نشانه خوبی است.
◾️زیبایی مساوی صحت نیست: داشتن عکسها و ظاهر گرافیکی زیبا یا تدوین یک ویدئوی حرفهای دلیلی برای درست بودن آن نیست. بسیار دیده شده برای مطالب چرند تصاویر گرافیکی زیبا یا حتی ویدئو ساخته اند و افراد فریب ظاهر آن را خورده اند.
☑️⭕️تجویز راهبردی
▫️ برای وقت خود ارزش قائل باشیم و اصولا به هر چیزی گوش نکنیم و مطالبی را بخوانیم که فکر می کنیم هم درست باشد هم بدردبخور.
▫️ برای شعور خود ارزش قائل باشیم و اجازه ندهیم دیگران هر ادعای غلطی را به ما بفروشند.
▫️ برای زمان و شعور جمعی نیز ارزش قائل باشیم و سواد رسانهای و تفکر انتقادی را توسعه دهیم. در کتاب استراتژی توسعه ایران (لینک دانلود) گفته شده برای تربیت نسل توسعه آفرین، باید به تفکر انتقادی مجهز شویم تا در مقابل زودپذیری، تلقین پذیری، القاء پذیری، خرافه پرستی، فرمان برداری، شخصیت پرستی و تقلید و سلطه گری و سلطه پذیری بایستیم. این ۱۴ سرنخ اولین گام.
#سواد_رسانه | #حکمرانی_مجازی
🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
🔸روش های طرح نویسی در حوزه مسایل فرهنگی #نواوری_فرهنگی #طرح_نویسی 🆔@activism_ideas
🔰یکی از مهمترین مراحل عملیات در سازمان ها و تشکل های فرهنگی طراحی الگوی مفهومی جهت کنشگری در میدان می باشد که در صورت مکتوب شدن آن به اثر تولید شده طرح نامه فرهنگی یا طرح و برنامه می گوییم. فعالین و مدیران فرهنگی به منظور اینکه لایه فکری خود را به عمل و تحولات میدانی نزدیک نمایند باید یک الگوی عملیاتی منسجم و استاندارد را طراحی نمایند.
🔸در این جزوه بدنبال آموزش استاندارها و چارچوب های طرح نویسی فرهنگی هستیم. این جزوه بعد از نگارش صد ها عنوان طرح وبرنامه فرهنگی توسط نویسندگان نگارش شده است و مبتنی بر تجربیات سازمانی و عملیات های ستادی نگارش شده است.
🔹مخاطب این محتوا شاید در نگاه اول مسولین و کارشناسان طرح و برنامه باشند اما این محتوا آموزشی برای تمامی مخاطبینی که در لایه نگارش طرح نامه ها و الگوهای عملیاتی هستند در تمامی ستادها و صف هایی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند، برای آنها مسمر به ثمر خواهد بود
🔺انگیزه از نگارش این محتوا بوده است که (بعد از مطالعه، توانمند سازی در قالب جزوه و یا دوره های آموزشی) کنشگران فرهنگی بتوانند مغز افزار عملیاتی خود را مدون و مکتوب نمایند تا از مزایای نگارشِ عملیات بهره مند شوند.در این محتوا به میزان وسعمان تلاش کرده ایم که مبتنی بر نوآوری فرهنگی و مساله شناسی مسیر عملیات های فرهنگی را بهتر شفاف کنیم
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
🌱قالب خام طرح نویسی #نواوری_فرهنگی #طرح_نویسی 📜فایل باز 🆔@activism_ideas
🌱اجزا و بخش های یک طرح نامه فرهنگی_اجتماعی
🖍برای نوشتن یک طرحنامه خوب باید چه مواردی در طرح نامه آورده شود؟
📌عنوان برنامه
📌خلاصه مدیریتی
📌مقدمه و ضرورت
📌اسناد بالادستی
📌مساله شناسی
📌چشم انداز و اهداف طرح
📌مخاطبین برنامه
📌پیشینه طرح
📌جدول راهبردی
📌شرح برنامه
📌ماتریس انگیزه
📌تبلیغات و نحوه فراخوان
📌چارت اجرایی و شرح وظایف
📌تعاملات اجرایی
📌شاخص های ارزیابی
📌اقدامات بعد از اتمام برنامه
📌چک لیست های اجرایی
📌بودجه بندی
📌نظرات مسولین
⚠️در یک طرح و نقشه عملیات باید حداقل 19 مساله به ان پرداخته شود
🗂در این فایل به آموزش این 19 مولفه که چارچوب مشترک سند های فرهنگی است می پردازیم.
#نواوری_فرهنگی | #طرح_و_برنامه | #طرح_نویسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
May 11
🇵🇸🇱🇧کنشگری
🔸روش های طرح نویسی در حوزه مسایل فرهنگی #نواوری_فرهنگی #طرح_نویسی 🆔@activism_ideas
🎁 بسته محتوایی « مکتب امام » ویژه ی ایام رحلت امام خمینی (ره)
🎥کلیپ
📔کتاب
✍️منبر مکتوب
💽 نرم افزار
📣 منبر صوتی
🛣پوستر نمایشگاهی
🔸و...
🆔@Temod_uni
✅مجموعههای نمایشگاهی مکتب امام
مجموعه پوستر مامیتوانیم
https://heyat.co/p/3508
مجموعه نمایشگاهی دستاورد های انقلاب
https://heyat.co/p/3507
مجموعه پوستر نمایشگاهی صعود چهل ساله
https://heyat.co/p/3506
مجموعه پوستر ما می توانیم
https://heyat.co/p/3498
رتبه های جمهوری اسلامی ایران در دنیا
https://heyat.co/p/3495
معرفی چهل چهره منفور دستگاه نحس پهلوی (کاریکاتور)
https://heyat.co/p/3483
مجموعهای از پوسترها به همراه توضیحات مناسب و کافی
https://heyat.co/p/3482
مجموعه پوستر های هنوز ادامه دارند
https://heyat.co/p/3481
مجموعه پوستر های اگر انقلاب اسلامی نبود
https://heyat.co/p/3480
مجموعه پوستر نمایشگاهی چرا انقلاب کردیم؟
https://heyat.co/p/3479
مجموعه پوستر امام خمینی(ره)
https://heyat.co/p/3478
دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه فجر
https://heyat.co/p/3475
دستاورد های نظامی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/3474
تاریخ پهلوی
https://heyat.co/p/3471
آمارها به روایت کاریکاتورها
https://heyat.co/p/3465
۴۰ کاریکاتور متناسب با دغدغه های انقلاب
https://heyat.co/p/3464
مجموعه پوسترهای جشنواره هنر مقاومت
https://heyat.co/p/2539
مجموعه تصاویر حضور کودکان در انقلاب
https://heyat.co/p/2517
مجموعه تصاویر زنان در انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2516
مجموعه تصاویر شخصیت ها و شهدای انقلاب
https://heyat.co/p/2515
مجموعه تصاویر دیوارنوشته های انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2514
مجموعه تصاویر امام خمینی
https://heyat.co/p/2510
مجموعه نمایشگاهی مرگ بر آمريكا
https://heyat.co/p/2508
مجموعه نمایشگاهی مردم گله مندند
https://heyat.co/p/2507
مجموعه نمایشگاهی شهداي هسته اي
https://heyat.co/p/2506
مجموعه نمایشگاهی راه روشن - فواید انرژی هسته ای
https://heyat.co/p/2505
مجموعه نمایشگاهی دشمن شناسی
https://heyat.co/p/2504
مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2503
مجموعه نمایشگاهی دانش انقلاب
https://heyat.co/p/2502
مجموعه نمایشگاهی خط سرخ سری اول
https://heyat.co/p/2501
مجموعه نمایشگاهی جلادیسم
https://heyat.co/p/2500
مجموعه نمایشگاهی تولید ملی
https://heyat.co/p/2499
مجموعه نمایشگاهی بزک شاه
https://heyat.co/p/2498
مجموعه نمایشگاهی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2497
مجموعه نمایشگاهی آمریکا شیطان بزرگ
https://heyat.co/p/2496
مجموعه نمایشگاهی کلام امام خمینی
https://heyat.co/p/2494
مجموعه نقاشی های حمایت از کارگر ایرانی
https://heyat.co/p/2492
مجموعه تصویرسازی انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2491
مجموعه پوستر کجا بودیم کجا هستیم
https://heyat.co/p/2457
مجموعه نمایشگاهی ایران خاتون
https://heyat.co/p/2456
مجموعه پوستر چرا انقلاب کردیم
https://heyat.co/p/2445
مجموعه پوستر صعود چهل ساله
https://heyat.co/p/2442
سری نمایشگاهی سلام به آینده
https://heyat.co/p/2441
سری نمایشگاهی راه حل خودمونی
https://heyat.co/p/2439
مجموعه نمایشگاهی اون وقت ها که شما نبودی
https://heyat.co/p/2431
مجموعه نمایشگاهی اگر انقلاب اسلامی نبود
https://heyat.co/p/2430
مجموعه پوستر امام خمینی (ره) و وقایع منتهی به انقلاب اسلامی
https://heyat.co/p/2425
ایران 20، برترین جایگاه های ایران در آمار بین المللی
https://heyat.co/p/2419
مجموعه نمایشگاهی خاندان ویرانی
https://heyat.co/p/2418
مجموعه پوسترهای نمایشگاهی خیمه انقلاب
https://heyat.co/p/2420
مجموعه پوستر جنگ ارزی
https://heyat.co/p/2423
مجموعه طرح های 40 سال بصیرت و حضور
https://heyat.co/p/2427
مجموعه طرح های نهضت ادامه دارد
https://heyat.co/p/2428
مجموعه طرح های سیلی سخت
https://heyat.co/p/2429
طرح لایه باز پوستر راه درمان اقتصاد کشور
https://heyat.co/p/2472
طرح لایه باز پوستر رویای کودکی ام را ساختم
https://heyat.co/p/2474
طرح لایه باز پوستر زخم را درمان کنیم
https://heyat.co/p/2476
#مکتب_امام
🆔@Temod_uni
منشور روحانیت - نمودار .pdf
169.9K
📊 نمودار - منشور روحانیت
🔰پیام تاریخی حضرت آیةاللهالعظمی امام خمینی رضواناللهعلیه خطاب به علما و روحانیون سراسر کشور(معروف به «منشور روحانیّت»)
بازنشر بهمناسبت سالگرد انتشار پیام حضرت امام خمینی (رضواناللهعلیه) خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمهی جمعه و جماعات در تاریخ: ۰۳ / ۱۲ / ۱۳۶۷
#مکتب_امام
🆔@Temod_uni
امام خامنه ای (مدظله العالی) ؛
🔸مکتب امام یک بستهی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد.
🔹دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. بُعد معنویت است؛
یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیهی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایانناپذیری بود.
🔸در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. من نسبت به هر کدام، چند جملهای عرض خواهم کرد.
🔹بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است.
🔸اینها را باید با هم دید. تکیهی بر روی یکی از این ابعاد، بیتوجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد. این مجموعه، این بستهی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همهی وجود متوجه به بُعد عدالت بود.
#امام_خمینی
#مکتب_امام
🆔 @Temod_uni
🎁 بسته محتوایی « مکتب امام » ویژه ی ایام رحلت امام خمینی (ره)
🎥کلیپ
📔کتاب
✍️منبر مکتوب
💽 نرم افزار
📣 منبر صوتی
🛣پوستر نمایشگاهی
🔸و...
👈برای مشاهده و دریافت محتواها به آدرس زیر مراجعه نمایید ؛
🌐bastefarhangi.ir/maktabe-emam/
#امام_خمینی
#مکتب_امام
🆔 @Temod_uni
📲 روایت مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظونشر آثار رهبر انقلاب از شب رحلت امام خمینی
#مکتب_امام
🆔 @Temod_uni
🔺مقایسه جالب امام خمینی(ره) با نواب
📌محمد مهدی عبدخدایی که در جوانی مرید شهید نواب و حضرت امام خمینی (ه) بوده، امام را نورافکنی در سطح مرجعیت میداند و شهید نواب را روحانی عملگرای سیاسی در سطح یک چراغ!
https://b2n.ir/b12693
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
❇️ یک «گذرگاه خاصالخاص عرفانی» الگوی امروزِ ما
👈دیدگاه رهبر معظّم انقلاب دربارۀ مکتب عرفانی حضرت آیتالله سید علی قاضی (قدّس سرّه)
🔹 ما در بین سلسلهی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزههای علمیه - در این صراط مستقیم - یک گذرگاه و جریان خاصالخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد، هم برای علما، هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ میتوانند واقعاً الگو باشند.
🔸 اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند مجاهدت کردند کار کردند، و به مقامات عالیه رسیدند.
🔹 و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق مندرآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسلهها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرَویّت بالا، به دست آوردند.
🔺 همین سلسلهی مرحوم آقای قاضی - مجموعهی این بزرگواران که از مرحوم حاج سید علی شوشتری شروع میشود - همهشان مجتهدین طراز اول بودند.
🔹 .... این یک گذرگاه فوقالعادهای است؛ گذرگاه خاصالخاص است. برای ماها از این جهت حجّت است که ما بفهمیم این هم هست؛ این مقامات، این حرکت، این سلوک، این خلوص در راه خدا هست.
🔸 هیچ اهل بُروز مکاشفات و مانند اینها هم نبودند؛ خب خیلی چیزها از آنها نقل شده - نقلیات موثقی که در مورد عجایب زندگی مرحوم آقای قاضی که به نظر ماها عجایب است نقل شده، یکی دو تا نیست؛ موثق هم هست، آدم یقین پیدا میکند از صحّت طُرقی که دارد - لکن اصلاً اینها در زندگی این بزرگوارها اهمیتی ندارد، نقشی ندارد. خود ایشان هم به شاگردهایشان میگفتند؛ میگفتند اگر چنانچه یک حالت مکاشفهای برایتان دست داد اعتناء نکنید، کارتان را بکنید، ذکرتان را بگویید، آن حالت خشوع را حفظ بکنید؛ یعنی مقامات اینها این است.
🗓 ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
#معنویت
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📩اولین درسی که #استاد_امام به ایشان داد
📩مقام معظم رهبری:
📩(([امام] گفتند اوّلی که ایشان مرحوم آقای شاهآبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. مرحوم شاهآبادی چند سالی هم در قم مانده بودند. ایشان گفتند که من و فلانی - یک کس دیگری را اسم آوردند، که من حالا یادم نیست - دو نفری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید.
ایشان اول امتناع میکرد، اما بعد با اصرار زیاد ما گفت: خب، حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشتهایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. ایشان گفت: اِ، «مصباح الانس»!؟
خانهی ایشان ظاهراً گذر جدّا بود. امام میگفتند از مدرسهی دارالشفاء یا فیضیه تا گذر جدّا با ایشان همین طور رفتیم، تا اینکه بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید.
امام از اول هم از «مصباح الانس» شروع کرده.
ایشان خیلی هم به عرفان علاقهمند بودند. میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه - یعنی امام متبحر و منغمر در عرفان بودند - خب، در فلسفه هم که ایشان بلاشک استاد بودند؛ لیکن حالا بعد از سن هشتاد سالگی به بالا، که یادم نیست چه سالی بود
📩 ایشان به من اینجوری میگفتند: افسوس؛ نه، ذهن ما آن وقتها پر بود از آن حرفها.))
۱۳۹۱/۱۱/۲۳
#مکتب_امام
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni
✅امام حسرت چه چیزی را در سن هشتاد سالگی میخوردند؟
مقام معظم رهبری:
حالا شما از قول مرحوم آقای فاضل، از امام (رضوان الله علیه) خاطرهای نقل کردید؛ خود من هم یک خاطرهای دارم که آن را هم بگویم.
📜من از ایشان پرسیدم که شما درس مرحوم حاج میرزا جواد آقا را درک کردید یا نه؟ ایشان گفتند که نه، #افسوس، #افسوس، #نشد.
البته در برخی کتابها مینویسند که امام جزو شاگردهای آ میرزا جواد آقا بودند؛ در حالی که نخیر، قطعاً ایشان نبودند.
ایشان گفتند که آقای آ شیخ محمدعلی اراکی آمد من را دو جلسه برد درس ایشان. ظاهراً شبهای جمعه جلسه داشتند.
📜ایشان گفتند دو جلسه رفتم، اما نپسندیدم. میگفتند آن وقتها ذهن ما پر بود از آن حرفها. یعنی همان حرفهای #عرفان_نظری.
📜امام در سن هشتاد و چند سالگی #افسوس میخورد که درس آ میرزا جواد آقا نرفته؛ با اینکه ایشان شاگرد و مرید و عاشق مرحوم شاهآبادی بوده.
۱۳۹۱/۱۱/۲۳
#مکتب_امام
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni