از آنجایی که طریق تبشیر، نوعی سیاست غربی برای رسوخ در کشورهای اسلامی به ویژه ایران شده، لذا همهی دستگاههای تبلیغاتی خود را نیز در جهت حمایت و مظلومنمایی این جریان به کار میگیرد تا از این هیاهو بتواند وجههی ایران در مسئلهی آزادی اعتقاد و ادیان را مخدوش کنند،
در حالی که جمهوریاسلامیایران اگر نگوییم در رابطه با آزادی پیروان ادیان بیبدیل است، حداقل از کشورهای ممتاز و صاحب ادعاست.
در قانونی اساسی جمهوریاسلامیایران و در اصل 19 قانون آمده:
ایرانیان زرتشتی، کلیمی، مندانی-صابئی، مسیحیان؛ اعم از آشوریان ایران و ارمنیان ایران، تنها اقلیتهای دینی شناخته میشوند که در انجام امور دینیِ خود آزادند و میتوانند در احوال شخصی و تعلیمات دینی، طبق آیین خود عمل کنند.
طبق اصل 64 این قانون نیز، هریک از اقلیتهای دینی رسمی، میتوانند نمایندهای در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
اما آنچه در رسانههای تبشیری با هیاهو منتشر میشود، مسئلهای به عنوان "جفا بر مسیحیان" داخل کشور است که حقیقتاً دروغ باور شدهای بیش نیست؛ این دستگاههای رسانهای دائم به دنبال این هستند که تصویری تاریک و سراسر مظلومانه از مسیحیان داخل مخابره کنند تا مثلا به خود بقولانند که ما حق هستیم که در ایران با ما مخالفت میشود و زندانی میشویم به خاطر اعتقادمان و حکومت ایران نمیخواهد مردم ایران به حقیقت برسند!
اما منشاء این اشتباه، دقت نکردن بین تفاوت تبلیغ مسیحیت با مسیحی بودن است. هرچند که مسیحی بودن و شدن در کشور، مجازات قانونی ندارد اما تبلیغ مسیحت و مسیحی کردن دیگران کاریست مخالف قانون و مقرارات کشوری، امروزه هیچ مسیحی و حتی نومسیحی در هیچ زندانی به سر نمییرد مگر اینکه خلاف قانون ممنون بودن تبشیر و تبلیغ مسیحیت در کشور، را مرتکب شده باشد، در حقیقت این برخورد قانونی نه به خاطر این که شخص مسیحی است یا مسیحی شده، بلکه به خاطر یک نافرمانی مدنی که همان تبلیغ مسیحیت است، میباشد.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
#شعر_آیینی
"آشفته ام میان صفوف منظمی"
غم بزرگ، غم مهربان، غم متفاوت
حدیث زخم و نمک، سوز و مرهم متفاوت
تمام آینهها اسم اعظمند خدا را
تو ای شکستهترین اسم اعظم متفاوت
میان اینهمه افسون و غمزهی متشابه
کرشمههای تو آیات محکم متفاوت
کسی که عشق تو را دارد و کسی که ندارد
دو آدمند ولی در دو عالم متفاوت
صفوف سینهزنانت مُنظمند و مشوّش
منظمند و پریشان، منظم متفاوت
تو با تمام جهان فرق میکنی، تو که هستی؟
ضریح و تربت و آیین و پرچم متفاوت
چگونه میکشی و زنده میکنی، دل و جانم
فدای چشم تو، عیسی بن مریم متفاوت
تو آمدی که جهان را از این ستم برهانی
خوش آمدی به جهان ای محرّم متفاوت
#مهدی_جهاندار
🔰 @adyanuniv 🔰
💠برخی از #اوصاف #شیعیان در کلام #امام_صادق علیه السلام
🔹إمْتَحِنُوا شیعتَنا عِنْدَ ثَلاثٍ: عِنْدَ مَواقیتِ الصَّلاةِ کَیْفَ مُحافَظَتُهُمْ عَلَیْها، وَ عِنْدَ أسْرارِهِمْ کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَها عِنْدَ عَدُوِّنا، وَ إلی أمْوالِهِمْ کَیْفَ مُواساتُهُمْ لِإخْوانِهِمْ فیها.
🔸شیعیان و دوستان ما را در سه مورد #آزمایش نمائید:
1️⃣ مواقع #نماز، چگونه رعایت آن را می نمایند.
2️⃣ #اسرار یکدیگر را چگونه فاش و یا نگهداری می کنند.
3️⃣ نسبت به #اموال و ثروتشان که چگونه به دیگران رسیدگی می کنند و #حقوق خود را می پردازند.
📚وسائل الشیعة: ج 4 ص 112.
🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با شهدای کربلا
مسلم بن كثير
رافع بن عبداللّه
مسلم از تابعين كسانى كه ياران پيامبر را درك كرده اند مى باشد.
او از ياران على (ع) بوده و در يكى از جنگهاى آن حضرت پايش آسيب ديده و معلول گرديد.
او به همراه غلامش رافع از كوفه خارج شدند و نزديك فرود آمدن امام حسين (ع) به كربلا، به آن حضرت پيوستند.
مسلم در روز عاشورا و در حمله اول به شهادت رسيد، اما غلامش رافع بعداز نماز ظهر و در برابر حضرت (ع) به شهادت رسيد.
#محرم_با_شهدای_کربلا
🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با شهدای کربلا
زندگی نامه جناده بن كعب
زندگی نامه عمرو بن جناده
عمرو همراه پدرش جناده و مادرش ، از مكه با سپاه امام حسين (ع) بودند.
جناده و در روز عاشورا، در حمله اول به شهادت رسيد.
عمرو كه نوجوانى بيش نبود، در روز عاشورا پس از شهادت پدر نزد حسين (ع) آمد و گفت: به دستور مادرم آمده ام، لذا امام (ع ) اجازه رفتن به ميدان جنگ را به او داد.
دشمن پس از شهادتش ، سر او را ازتن جدا كرده و به سوى حسين (ع) پرتاب كرد.
مادر سر فرزند را برداشت و به سر يكى از سپاهيان ابن سعد زد و او را به هلاكت رساند.
#محرم_با_شهدای_کربلا
🔰 @adyanuniv 🔰
🔸اللهم عجل لولیک الفرج
🔅 امام صادق عليه السلام :
يا أبا بَصيرٍ، طُوبى لِشِيعَةِ قائمِنا المُنتَظِرِينَ لِظُهورِهِ في غَيبَتِهِ، وَالمُطيعينَ لَهُ في ظُهورِهِ، اُولئكَ أولِياءُ اللّهِ الَّذينَ لا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ؛
🔸 اى ابوبصير! خوشا به حال پيروان قائم ما كه در زمان غيبت او منتظر ظهورش هستند و در زمان ظهورش فرمانبردار اويند.
آنان، دوستان خدايند كه نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى شوند.
📚 دانشنامه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ج5، ص342
🔰 @adyanuniv 🔰
27.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 سوءاستتفاده صهیونیسم مسیحیت از الهیات دینی
💢جریان #مسیحیت_صهیونیسم که دارای اندیشه خاص آخرالزمانی هستند و معتقدند حضرت مهدی (عج) با بمب اتم به جهانیان حمله خواهد کرد و توسط مسیح کشته خواهد شد.
با استناد به برخی از آیات کتاب مقدس تفاسیر عجیبی مبتنی با سیاست استکبار جهانی برای مردم غرب تبیین میکنند تا این سیاستها به #ایدئولوژی تبدیل شود.
🎥 حجتالاسلام شهبازیان پژوهشگر و کارشناس مهدویت
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ میزان طلاق در ادیان مختلف جهان
◽️ نتایج یک تحقیق در خصوص میزان طلاق در ادیان نشان میدهد میزان #طلاق در مسیحیان37 ، کاتولیکها 36، بودائیان 30، در یهودیان 28 درصد است.
👈🏻نتایج این تحقیق نشان میدهد میزان طلاق در بین #مسلمانان 20 و در میان هندوها تنها 1 درصد است.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
🔶چهره حقیقی بهائیت پس از شوقی
💀بهائیت به ویژه پس از مرگ شوقی افندی چهرهی اصلی مورد نظر بانیان خود را نمایان ساخت و در جهت اهداف پدیدآورندگان اصلی خود، کارآیی خویش را در معرض دید عموم گذاشت.
☠️اگر نگاهی تطبیقی به عملکرد این فرقه در سراسر جهان بیندازیم، روشن میشود این فرقه تا چه اندازه ابزار دست سیاستمداران مستبد جهان شده و در راستای اهداف صهیونیزم بینالملل در کشورهای اسلامی و برای تضعیف دین مبین اسلام به کار رفته است.
👻حتی اگر کارآیی آن را در مقایسه با مکتبهایی مانند کمونیسم -که ادعای دیانت ندارند- به نظاره بنشینیم، روشن میشود که چگونه در راستای اهداف سیاسی بیگانگان در کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است.
👽این عملکرد، مدیون تشکیلاتی است که از زمان شوقی افندی به کار گرفته شد و بیتالعدل در اسرائیل تأسیس شد.
📜(سعید زاهدانی، بهائیت در ایران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص262)
#نقد_بهائیت
#شوقی_افندی
🔰@Adyanuniv🔰
﷽امام علی(ع):
عَلَیکَ بِالآخِرَةِ تَأتِکَ الُّدنیا صاغِرَةً
تو مراقب آخرتت باش ،
دنیا خودش ذلیلانه پیش تو می آید
غررالحکم حدیث 2603 ص 144
🔰 @Adyanuniv🔰
💠تفاوت عرفان و تصوف ازمنظر استاد حسین انصاریان💠
✅قسمت1⃣
🔸آنچه باعث طرد شدن یک انسان از مکتب اسلام و اهلبیت (علیهم السلام) میشود، اعتقادات ناصحیح و باطلی است که برای آن انسان پیدا میشود و البته این اعتقادات ناصحیح تا موقعی که در درون یک شخص منفردا باشد، چندان اثر مخربی نخواهد داشت مگر برای همان شخص.
ولی آنگاه که این اعتقادات باطل بصورت یک تز و ایدئولوژی آن هم در قالبی تشکل یافته و حزب و گروهی منظم در میآید یقینا آثار مخربی نه تنها برای خود آنها بلکه برای جامعه اسلامی پیش میآورد و اینجاست که رهبران دینی ما احساس وظیفه میکنند به نوعی دیگر مسلمانان را از آثار زشت این غده سرطانی مطلع سازند.
🔻در مورد صوفیه و صوفیان نمیشود یکسان قضاوت کرد؛ بلکه خود آنها نیز دارای شعبههای مختلفی هستند مثلاً بعضی از آنها بقدری نسبت به شخص امیرالمومنین افراط کردهاند که او را خدا میدانند و یا بعضی از آنها بقدری خودشان را پیشرفته در نزدیکی به خدا میدانند که دیگر احساس نیاز به انجام عبادت نمیکنند و عبادات الهی را نفی میکنند، و یا اعتقادات مشابه دیگری از این قبیل که این اعتقادات باعث مطرود شدن آنها شده است.
🔻دانش و علم عرفان به معنای حقیقی، علمی است که هیچ کدام از این اعتقادات باطل در آن علم وجود ندارد، البته اگر کسی خود را عارف بداند و معتقد به اعتقادات باطلی همچون بعضی از فرقههای صوفیه باشد او هم مطرود از دین و مذهب خواهد بود، ولی چون علم عرفان در حد خودش مشهور و معروف به چنین اعتقادات فاسدی نیست، لذا با تصوف فرق دارد.
#نقد_تصوف
#عرفان
#حسین_انصاریان
🔰 @adyanuniv 🔰