#روبرت_بگلریان
(به ارمنی: Ռոբերտ Բեգլարյան)
(زاده ۱۳۴۰ خورشیدی در تهران)،
نماینده دوره هفتم، هشتم، نهم مجلس شورای اسلامی بوده و هم اکنون نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه نمایندگان ارمنیهای اصفهان و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی است.
#نقد_و_بررسی_مسیحیت
🔰 @adyanuniv 🔰
🔴#وصف #جامعه #مسخ_شده #مسلمین
#نهج_البلاغه
ً
💠هم اكنون روزگاری است كه ساز و برگ شیطان تقویت شده، نیرنگ و فریبش همگانی گشته، و به دست آوردن شكار برای او آسان است، به هر سو می خواهی نگاه كن! آیا جز فقیری می بینی كه با فقر دست و پنجه نرم می كند؟ یا ثروتمندی كه نعمت خدا را كفران كرده و با بخل ورزیدن در اداء حقوق الهی، ثروت فراوانی گرد آورده است؟ یا سركشی كه گوش او از شنیدن پند و اندرزها كر است؟
فَهَذَا أَوَانٌ قَوِيَتْ عُدَّتُهُ وَ عَمَّتْ مَكِيدَتُهُ وَ أَمْكَنَتْ فَرِيسَتُهُ اضْرِبْ بِطَرْفِكَ حَيْثُ شِئْتَ مِنَ النَّاسِ فَهَلْ تُبْصِرُ إِلَّا فَقِيراً يُكَابِدُ فَقْراً أَوْ غَنِيّاً بَدَّلَ نِعْمَةَ اللَّهِ كُفْراً أَوْ بَخِيلًا اتَّخَذَ الْبُخْلَ بِحَقِّ اللَّهِ وَفْراً أَوْ مُتَمَرِّداً كَأَنَّ بِأُذُنِهِ عَنْ سَمْعِ الْمَوَاعِظِ وَقْرا
📚#خطبه ۱۲۹
🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با شهدای کربلا
زندگی نامه ابوالشّعثا کندی
او تیرانداز ماهری بود.در کنار امام (علیه السلام) به زانو نشست و ۱۰۰ تیر را شلیک کرد. ۹۵ تیر به هدف نشست و حضرت چنین دعا کردند: «اللهم سدّدرمیته واجعل ثوابه الجنه» یعنی خدایا پرتاب او را محکم کن و پاداش آن را بهشت قرار بده.
او با ابن سعد به کربلا آمد ولی وقتی ابن سعد شرایط امام (علیه السلام) را نپذیرفت به امام ملحق شد.
او بعد از تیراندازی ۹ نفر دیگر را کشت و به شهادت رسید.
#محرم_با_شهدای_کربلا
🔰 @adyanuniv 🔰
#معاویه_بن_یزید_بن_معاویه_بن_ابی_سفیان
فرزند یزید و اقدامی شگفتانگیز
پس از مرگ یزیدبنمعاویه، فرزند او به نام ((معاویه)) به خلافت رسید. ولی معاویهبنیزید پس از چند روز، از خلافت کنارهگیری کرد.
👇خطبه عجیب معاویه بن یزید و اعلام کنارهگیری از خلافت:
«اى مردم، ما به وسيله شما امتحان شديم و شما به وسيله ما.
از اینكه از ما خوشتان نمیآید و از ما بدگويى میكنيد باخبریم!
پدربزرگ من (معاوية بن ابو سفيان) با کسی در امر خلافت جنگید، که در خویشاوندی با پیامبر خدا کسی از او سزاوارتر؛ و در اسلام، کسی از او شایستهتر نبود.
علی بن ابیطالب، پيشرو مسلمانان بود و اولمؤمنان و پسر عموى رسولالله و پدر فرزندان خاتم پيمبران.
جَدّ من نسبت به شما گناهانى مرتكب شد كه میدانيد. سرانجام مرگش فرارسيد و در گرو عمل خويش گرفتار آمد.
سپس پدرم را عهده دار حكومت ساخت با اينكه از او اميد خير نمیرفت!
پدرم بر مَركب هوس نشست و گناه خود را نيكو شمرد. ليكن آرزو به دستش نيامد و اجل، دست او را كوتاه ساخت. مدت او به پایان رسید و در گورش، اسير بزهكارى خويش گرديد.
چقدر ناگوار است که از رسوايى پدرم آگاه هستیم، زیرا او خاندان پيامبر را كُشت و حُرمتها را از ميان برد و كعبه را سوزاند.
و من، آن کسی نیستم كه حکومت شما را به عهده گيرم و مسئوليتهاى شما را تحمل كنم. اكنون خودتان میدانيد و خلافتتان.
به خدا قسم اگر دنيا غنيمت است، ما از آن بهره برديم، و اگر هم خسارت است، آلابو سفيان هر چه خسارت دیده، دیگر بس است»
# تاریخ الیعقوبی - جلد2- صفحه254
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ عدم برتری خدا در دین زرتشت
🔹 موبد خجسته میستری: در دین زرتشت خدا متعالی نیست، اهورامزدا بر خلاف الله برتر نیست.
#نقد_زرتشت
#اهورامزدا
#زرتشت
🔰 @adyanuniv 🔰
🔴آزادی در اطاعت
👽آزادی در فرقه بهائیت به معنای تبعیت از رهبر فرقه می باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایل فرقه بودن آئین ساختگی بهائیت همین امر باشد چرا یکی از شاخصه های اصلی فرقه ها این است که تبعیت بی چون و چرا را از پیروان خود طلب می کنند و اطاعت از فرامین سرکرده فرقه را تنها راه نجات و رسیدن به کمال می دانند.
.
✍️حسینعلی نوری در کتاب اقدس صفحه ۱۱۶_۱۱۷ می نگارد:
🗣«قُل الحریّه فی اتباع أوامری لو أنتم من العارفین، لو اتبع الناس ما نزلنا لهم من سماء الوحی لتجدن أنفسهم فی حریه بحته طوبی لمن عرف مراد الله فیما نزل مِن سماء مشیه المهیمنه علی العالمین.
👂بگو آزادی در پیروی از فرمانهای من است. اگر شما از عارفین باشید، اگر مردم پیروی کنند، آنچه را که ما نازل کردیم برای ایشان از آسمان وحی، هر آینه خود را در آزادی محض خواهند یافت. خوشا به حال کسی که مراد خدا را دانست در آنچه که نازل شد از آسمان خواست مسلط بر جهانیان»
#نقد_بهائیت
#حسینعلی_نوری
🔰@Adyanuniv🔰
🔴شک کردن ممنوع
✍️فاضل مازندرانی در رساله امر و خلق، ج ۳، ص85 می نگارد:
🗣«هر نفسی مشاهده کنید که ذرهای نالایقی دارد یا رائحه غیرتقدیس از او استشمام میشود البته فوراً احتراز نمایند و تجنّب کنید. زیرا ضرّ امرالله در تقرّب به آنست. چه که نفوسی پیدا شدهاند که اسیر نفس و هوی هستند و نام حقّ بر زبان میرانند. این نفوس در امرالله از سمّ قاتل بدتر و بسیار احتیاط لازم است».
👀در واقع کوچکترین شک به تعالیم بهائی به منزله تبعیت از هوا و هوس تلقی شده و سؤالات در این خصوص از سم قاتل بدتر به شمار رفته است و این افراد همچون سایر موارد باید طرد شوند.
👏جالبتر آنکه یکی از اصول فرقه بهائیت «تحری حقیقت» و جستن راه درست است و این در حالی است که بهائیان حق سؤال و شک کردن به اصول اعتقادی خود را ندارند.
#نقد_بهائیت
#تحری_حقیقت
🔰@Adyanuniv🔰
🔴تروریسم در بهائیت
🔫آثار علیمحمد شیرازی سرشار از درندهخویی و خونریزی است. وی، پیروانش را به «گردن زدن مخالفان، سوزاندن کتابهای غیربابی، نهی از معاشرت با سایر ملل(۱)، نابودی اماکن متبرکه غیربابی و قتل عام همه کسانی که به بابیت ایمان نیاورند»(۲) فرامیخواند. او که خیال حکومت را در سر میپروراند، دستور میدهد وقتی بابیها بر مملکتی سیطره یافتند، حاکم بابی نباید هیچ غیربابی را بر روی زمین باقی بگذارد!(۳)
🔪بر مبنای همین دستورهای علیمحمد شیرازی، بابیان دست به وحشیگری و کشتارهای گستردهای زده و چه خونریزیها که برپا نکردند.
⚔️بهائیت نیز بر این تاریخ سیاه و پر از ترور واقف است و سرانشان بعد از گذشت چند سال اولیه از پا گرفتن فرقه بهائی، به نوعی سعی کردند با کتمان یا رد برخی دستورهای باب، خود را مترقی و متفاوت نشان دهند، اما به هر حال برای رسمیتبخشی و داشتن پشتوانه تاریخی، نمیتوانند به چیزی جز فرقه علیمحمد شیرازی متمسک شوند.
👻مخصوصاً که بهاء الله، خود در ابتدا بابی و شریک جرم تمام وحشیگریهای این قوم بوده و تا سالها بعد از بهائی شدن، همچنان به دستورات مسلک قبلی خود پایبند بود.
👽با این اوصاف بهائیان هر ساله تولد چنین شخصیتی را جشن گرفته و با این کار، افراد را به بهائیت جذب می نمایند و مثل همیشه با دروغ، چهره و خواست واقعی خود را پنهان کرده و با تحریف تاریخ، آنچه را به مذاق مخاطب خوش آید، تعریف میکنند.
✍️پی نوشت:
📜1.افندی، عباس، الواح و وصایا، ص ۲۹۴.
📜۲.افندی، عباس، مکاتیب، ج ۲، ص ۲۶۶.
📜۳. لوح هیکلالدین، ص ۱۵.
#نقد_بهائیت
#علیمحمد_باب
🔰@Adyanuniv🔰
🔴جذب اقشار آسیبپذیر
👈۱۷۲ سال پیش، هنگامی اولین دعاوی بهائیت در ایران اظهار شد که مردم تحت مشقتهای ناشی از بیکفایتی شاهان قاجار، دستاویزی میطلبیدند تا امیدی باشد برای رفع ناملایمات و نیل به فردایی بهتر. در این راستا، ادعای تغییر و منجیگری، ملعبهای شد برای سوداگریهای سودجویانِ دستپرورده استعمار.
🔹هرچند مبانی ارائه شده به قدری بی اساس و نامعتبر جلوه کرد که مردم زودتر از آنچه داعیانش انتظار داشتند به توخالی بودنش پی بردند. اکنون پس از 1.5 قرن پیگیری و کمک استعمارگران و استکبارجهانی به این فرقه، جمعیت پذیرندگانش در جهان به ۳/۰ درصد هم نمیرسد.
🔸در گذشته جوّ حاکم بر اکثریت جامعه بستری بود برای پذیرش ادعاهایی مبنی بر نجات دادخواهان؛ که حتی با این وجود، هدف اولیه بهائیت یعنی تشکیل اجتماعی بزرگ، میسر نشد. امروزه این فرقه با برگزاری لابیهای قدرت توأم با بهرهوری از برنامهریزیها و سیاستگذاریهای دقیق به این نتیجه رسیده که برای پیادهسازی مقصود خود در جامعه، نیاز به برآورد اهداف کوتاه مدت و تمرکز بر جذب اقشار خاص و دارای آمادگی بیشتر میباشد تا مگر بوسیله افزایش جمعیتی قشری، کم کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیادهسازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد.
👥از اینرو، گروههای حساس جامعه در صدر برنامه های فریب و جذب قرار گرفتهاند. در همین راستا فرقه بهائیت تلاش زیادی برای جذب اقشار آسیب پذیر جامعه دارد و در این بین کودکان، افراد کم سواد، سرخوردگان سیاسی و اجتماعی، روشنفکران و هنرمنان از اهمیت ویژهای برخوردارند و فرقه بر جذب این اقشار متمرکز شده است.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه
✅1⃣
🔸علما و فقهای شیعه با دیدن بدعتهای بیشمار صوفیان در دین و عقاید منحرف ایشان، دست به مبارزه بر علیه ایشان زده و در مقابل باورهای نادرست و بدعتآمیز تصوف، مطالبی را بر ردّ این فرقه نوشتند.
🔹ملا احمدنراقی عالمِ زاهد بزرگ شیعه، یکی از منتقدین صوفیه بوده که دربارهی این گروه مینویسد:
💫«طایفه ششم اهل تصوف و درویشان و فریفتگان و مغرورین ایشان از هر طایفه بیشتر است. جمعی از آنان صاحبان بوقند و شاخند که آنها را قلندران خوانند که نه معنی تصوف را فهمیدهاند و نه هرّ را از برّ شناختهاند و نه از راه و رسم دین، ایشان را اثری و نه از خدا و پیغمبر آنها را خبریست. روزگار خود را به گدایی و سوال از مردم صرف نموده و نام درویشی و ترک دنیا را بر خود بستهاند و این طایفه از اذل و پستترین عالمند.»
🌟ملا احمد نراقی با اشاره به برخی از آداب مذموم صوفیه، اشاره کرده است که ایشان از خدا و پیامبرش (صلی الله علیه و آله) بیخبرند.
📚نراقی، ملااحمد، معراج السعاده، تهران، انتشارات دهقان، ص 506.
#نقد_تصوف
#ملااحمدنراقی
#درویش
🔰 @adyanuniv 🔰
قالَ مُعاويةُ بْنُ عَمارٍّ
كانَ لاَِبى عَبْدِ اللّه ِ عليه السلام خَريطَةُ ديباجٍ صَفْراءَ فيها تُرْبَةُ أبى عَبْدِاللّه ِ عليه السلام فَكانَ اِذا حَضَرَتِ الصَّلاةُ صَبَّهُ عَلى سَجّادَتِهِ وَ سَجَدَ عَليهِ. ;
معاويه بن عمار (يكى از اصحاب امام صادق عليه السلام)مى گويد
امام صادق عليه السلام را كيسه اى ابريشمين و زرد بود كه در آن خاك كربلاى حسين علیه السلام بود. چون هنگام نماز فرا مى رسيد آن خاك را بر سجاده خود مى ريخت و بر آن سجده مى كرد.
وسائل الشيعه 3: 608 ح 3
🔰 @Adyanuniv🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه
✅2⃣
🔸از میان علمای بزرگی که در برابر تصوف، این جریان منحرف، موضع محکمی داشتند، میتوان از میرزای قمی نام برد.
🔹ایشان در کتاب جامع الشّتات درباره صوفیه میفرماید:
«آنچه به چشم دیده میشود از مشایخی که در عصر ما مرشد بودهاند مثل مشتاق علی و مقصود علی و نورعلی و امثال آنها –که مریدان ایشان در شان ایشان غلو داشتهاند و آنان را به صفات خاصه الهیه خطاب میکردند- محقق شد که متصف به همه ناخوشیها بودهاند و احوال همگی به فضیحت و رسوایی رسیده و معلوم شد که به غیر عوامفریبی و دنیا پرستی و ریاست عوام کالانعام و بیمبالاتی در دین و بیخبری از احکام شرع مبین از برای ایشان نبوده.»
📚میرزای قمی، جامع الشتات، ناشر موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البيت (ع)، ج2،ص722.
#نقد_تصوف
#میرزای_قمی
🔰 @adyanuniv 🔰