eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرگز نگذاشت تا ابد شب باشد او ماند که در کنار زینب باشد سجّاد که سجّاده به او دل می‌بست تدبیر خدا بود که در تب باشد شهادت وارث نهضت عاشورا امام سجاد(علیه‌السلام) تسلیت باد. 💠💠💠 ✅ کانال رسمی مسجد مقدس جمکران: @jamkaran_ir
🔰 قطره اشکی که فقط خدا ارزشش را می‌داند... 🏴 امام صادق علیه السلام به ابوهارون مکفوف فرمودند: ▪️مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَیْنَیْهِ مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَی الله عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّةِ ➖کسی که نام علیه السلام نزد او برده شود و از چشم وی اشک جاری گردد و لو به اندازه بال مگس! ثواب آن بر عهده خداوند عز و جل خواهد بود و خداوند برای او جز به بهشت راضی نخواهد شد. 📚 بحارالانوار ج۴۴ ص۲۹۱ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶علت بازداشت بهائیان 👥در کشور ایران برخورد با فرقه‌ها به آن شکل که در غرب مرسوم است، (مثل جریان «کوروس داویدیان» و دیگران) مطرح نیست، بلکه هرکس می‌تواند عقیده خودش را در ذهنش داشته باشد و این عین آزادی است. دولت در جایی ورود می‌کند که این عقیده به عقاید دیگران تعرض کند و باعث سلب آزادیشان شود. 👤پس اگر یک بهائی ۲۰ سال حکم زندان می‌گیرد، نه به خاطر بهائی بودنش، بلکه به سبب جنایت ‌و جاسوسی و تخلفات آشکاری است که از وی سر زده؛ تشکیلات غیرقانونی راه‌ می‌اندازند و به حوزه اعتقادی و روانی مسلمان‌ها تعرض می‌کنند. 👈برخورد قانونی با بهائیان به نسبت جمعیت آنها بسیار اندک است که این نشان می‌دهد دستگیری و برخورد با آنها به سبب عقاید آنها نیست چرا که اگر این‌گونه بود باید تمامی آنها مورد تقابل و بازداشت قرار می‌گرفتند. پس آن حکم به خاطر بهائی بودن نیست که حالا بگویند با فشارشان ما عقب‌نشینی کردیم؛ نه، حکم به خاطر جرایم عمومی است. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶جنایات بهائیان در ایران (4) 🔫در رجب 1328ق. حادثه قتل آیت الله سيد عبدالله بهبهاني رخ داد که عاملين آن وابستگان شبکه تروريستي ابوالفتح‌زاده و منشي‌زاده بودند. 🔪يکي از ضاربين آیت الله بهبهاني فردي به‌نام حسين ل‍له بود که بعدها با ابوالفتح‌زاده و منشي‌زاده و مشکات‌الممالک در کميته مجازات همکاري کرد. 👽پس از اين واقعه، ابوالفتح‌زاده به اروپا گريخت، مدتي بعد به ايران بازگشت و به‌عنوان متصدي گردآوري ماليات منطقه ساوجبلاغ و شهريار منصوب و اندکي بعد معزول شد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶بهائیت در کمین کودکان مهاجر افغانی 🗣تبلیغ، رکن اصلی بهاییت است و «کودکان» و «اقشار کم‌درآمد» دو سیبل تبلیغی این تشکیلات هستند. بهترین زمان برای آماده‌سازی فرد و پذیرش باورها، سنین کودکی است و افراد کم‌درآمد به واسطه نیاز به حمایت مالی، آسیب‌پذیر بوده و مورد تطمیع و همسوسازی با فرقه‌هایی مثل بهاییت قرار می‌گیرند. 👥چندی پیش مشخص شد عناصر بهایی با توجه به وجود این دو فاکتور در برخی کودکان افغانستانی، اقدام به جذب این قشر به تشکیلات بهایی می‌کردند. این توصیه مرکز اصلی تشکیلات است که بهاییان ایران، برنامه‌های تبلیغی خود را برای جذب و تبلیغ افغان‌های ضعیف و مستعد، سرمایه‌گذاری کنند. 👈مثلاً گروهی از زنان بهایی، با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک، استخر، باغ گل‌ها، سرزمین بازی‌ها و… برده و به بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب می‌کردند. یکی از مهره‌های فعال این حوزه، ضمن سرمایه‌گذاری روی افغان‌ها، در منزل خود کلاس‌هایی را برای تربیت کودکان و ایجاد هویت بهایی در آنان برگزار می‌کرد. در این کلاس‌ها ضمن پذیرایی از کودکان، با پوشش برنامه‌های آموزشی و دادن اسباب‌بازی، کتاب و… کودکان را به بهاییت ترغیب می‌کردند. 👨‍👩‍👧‍👦یادآور می‌شود بهاییت درصدد است به وسیله افزایش جمعیت قشری، کم‌کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد. 🔰@Adyanuniv🔰
💠صوفی شمردن ائمه(ع) توسط سید حیدر آملی! 🔺بعد از آنکه سید حیدر آملی در کتاب خود با نام "جامع الاسرار و منبع الانوار" صوفیه را شیعه حقیقی می‌خواند، پا را فراتر نهاده و ائمه معصومین (علیهم السلام) را از جمله صوفیان شمرده و ایشان را دارای معرفت کشفی و خرقه صوفیانه به حساب آورده و این صفت را شامل یک‌یک آنان تا حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) دانسته و بدین‌گونه حجت حاضر شیعیان، در عین حال قطب صوفیه نیز هست. 📚الهامی داود، موضع تشیع در برابر تصوف، صص 105 و 106. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠برابری کفر و ایمان در مسلک صوفیه 🔸هر فردی که شریعت را ترک می‌کند از جرگه مؤمنین خارج می‌شود، حال از هر فرقه و مذهبی باشد. 🔹اما ادعای بزرگان صوفی این است که وقتی سالک در خدا فانی شود، هر تکلیفی از او سلب می‌شود. 🔻دکتر غنی از صوفیان معاصر در کتاب تاریخ تصوف در اسلام می‌نویسد: «بزرگان صوفیه گفته‌اند چون سالک در خدا فانی شود با او متحد می‌گردد ماند قطره‌ای که چون به دریا برسد، تعینات قطره بودن از او می‌رود و چون در دریا فانی شده و جز دریا چیزی نیست، می‌تواند بگوید: منم دریا و در این حال است که هر تکلیفی از عارف سلب می‌شود و احتیاج به شرع در رعایت ظواهر و به جا آوردن عبادات و طاعات از میان می‌رود. زیرا فردی که مکلف به احکام است از میان برخاسته و جز خدا چیزی نیست حتی برای عارف واصل، دیگر کفر و ایمان در یک حکم است.» 📚دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، تهران،نشر زوار، 1389، ص386. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠صوفیه و مرگ امام زمان‌ع 🔸در حالی که اکثر مسلمانان جهان اعتقاد به زنده بودن حضرت مهدی (عج) دارند و روایات زیادی هم به ظهور آن حضرت اشاره دارند، بعضی از اقطاب صوفیه برای رسیدن به جایگاه اهل بیت (ع) و حکومت بر مردم، ادعا کرده‌اند که حضرت مهدی (عج) به مقام قطبیت رسیده و بعد از چند سال قطبیت، از دنیا رفته است. 🔹علاء الدوله سمنانی قطب هفدهم فرقه ذهبیه که درباره حضرت می‌گوید: «خدا می‌داند آن‌گاه او(حضرت مهدی) غایب شده بود در طبقه ابدال درآمده و هم‌چنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدای می‌داند که او مرده است و او را در مدینةالرسول دفن کردند و شبهه در این نیست.» 📚سمنانی، علاء الدوله، چهل مجلس، اساطیر، تهران، 1379، چاپ اول، ص 176. در حالی که در روایتی امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند:« لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَهَ عَیْن مِنْ حُجَّه لَساخَتْ بِأهْلِها. اگر زمین لحظه ای خالی از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو می‌برد» 📚ابن بابویه، محمد بن علی، علل الشرایع، مومنین، قم، 1380، ص 198، ح 21. ♻️این اقطاب صوفیه در سخنان خود با قطب خواندن حضرت می‌خواهند بگویند قطب همان امام است و بعد از قائل شدن به مرگ حضرت می‌خواهند در ذهن مردم این‌ چنین القاء کنند که، حال که حضرت از دنیا رفته پس خودشان امام و حجت خداوند بر روی زمین هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠مقام دیوانگی در مسلک تصوف 🔸یکی از مقام‌های صوفیان در سلوک عرفانی، رسیدن به شهود و حقیقت است، که عده‌ای از آن، به مقام دیوانگی تعبیر کرده و اسقاط شریعت را برای این افراد جایز دانستند. 🔹بعضی از سران صوفیه، علت سقوط این تکالیف شرعیه را، مسلوب‌العقل دانستن سالک در این مرحله عنوان کردند، که این افراد مانند مجانین و دیوانگان، نسبت به رعایت شریعت، تکلیفی ندارند. 🔰چنان‌چه لاهیجی در شرح گلشن راز به این مطلب اشاره کرده و گفته: «بدان که نزد محققان، غرض از شرایع و اعمال و عبادات ظاهره و باطنه، قرب و وصول به حق است و روندگان و سالکان راه الله چون به وسائل عبادات و متابعت اوامر و نواهی، به نهایت کمال و به مرتبه محبوبی می‌رسند، نور تجلی الهی، ساتر نور عقل ایشان گشته و در بحر وحدت، محو و مستغرق شدند و از آن استغراق و بیخودی، مطلقا بار دیگر به ساحل صحو و مرتبه عقل باز نیامدند؛ و چون مسلوب العقل گشتند، به اتفاق اولیا و علما، تکالیف شرعیه و عبادات از این طایفه ساقط است، چون تکلیف بر عقل است و ایشان را والهان طریقت می‌گویند.» 📚لاهیجی، شیخ محمد، مفاتیح‌الاعجاز فی شرح گلشن راز، تهران، انتشارات سنایی، 1387هـ ش، چاپ اول، ص 297. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠تصوف یک بیماری روانی 🔸صوفیان مدعی حقیقت و شهود، برای فرار از شریعت و ترک تکالیف شرعیه، بحث جنون و دیوانگی و عدم تکلیف بر انسان دیوانه را مطرح کرده و آن را برای سالک، یک مقام و رتبه دانسته، که در اصطلاح صوفیان، این افراد، به «مجانین العقلاء» معروفند. 🔹در حالی‌که این کلام آنان، تضاد دارد که چگونه می‌شود کسی دیوانه و بی‌عقل و از مکلف بودن خارج باشد و در عین حال از عقلا نیز محسوب شود. 🔰شاید به‌خاطر همین سخنان و اعمال متناقض و متضاد صوفیان است که بعضی، تصوف را ناشی از اختلالات روانی دانستند. ♦️دکتر کازانسکی در کتابی که بر اساس مشاهدات پزشکی خود در ترکستان، به‌نام «تصوف و اسلام» در سال 1306 در سمرقند نوشته است می‌گوید: ♻️«تصوف یک نوع مرض روانی و اختلال در دید جهان واقع و عالم عینی است وصفت‌های ویژه‌ی اهل تصوف، نظیر اطناب در بیان، شگفت‌گویی، استعمال کنایه، مجاز، سمبلیسم جذبه، بیخودی، جذبه، خلسه و ریاضت، همه نشانه‌های غلیان احساسات و تحریکات بیماری‌آسای روانی است.» 📚قمی، مولی محمد طاهر، تحفة‌الأخیار، قم، انتشارات مدرسه امیرالمؤمنین، چاپ اول، 1369، ص56. 🔰 @adyanuniv 🔰
نام حسین گریه آور است ●حضرت آقا امام حسین صلوات الله علیه فرمودند: أَنَا قَتِيلُ الْعَبْرَةِ لَا يَذْكُرُنِي مُؤْمِنٌ إِلَّا بَكَى‏؛ من کشته اشک هستم، هیچ مومنی مرا یاد نمی‌کند مگر اینکه گریه می‌کند. بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏۴۴/ص۲۷۹. مستدرك الوسائل/ج‏۱۰/ص۳۱۱. 🔰 @adyanuniv 🔰