eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
یگانگیِ تثلیث، یگانگی تحدید تثلیثی ها در شناساندنِ خدای عالم از ذاتی سخن می گویند که دارای سه شخص است. آنها ذات را پاسخی به چیستی (what) و شخص های تثلیث را پاسخی به کیستیِ (who) خدا می دانند. یک چالش این ادعا این است که: مقدمه ی ۱. سه شخص تثلیث (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) کس هایی هستند. م. ۲. این سه کس با هم تمایز دارند. نسبت هر یک از آن ها با آن دو، دیگر (other) است. خدای پسر از خدای پدر زاده می شود و نه بر عکس. م. ۳. پیامد سه کسِ دیگر از هم شدن ماهیت (حد وجود) داری است؛ وگرنه چرا سه کس؟ م. ۴. ماهیت، محدودیت است. در نتیجه سه خدای تثلیث، محدود و نه خدای کامل اند. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تقدس تراشی برای فریب مردم 🔸در فرقه‌ها و علی‌الخصوص در فرقه‌های صوفیه تمام آن مجموعه اعم از مشایخ و مأذونین و ... چهره‌ای کاریزما و خاص از قطب خود به تصویر می‌کشند و در فرقه‌های صوفیه بنا بر اقتضائی که دارد قطب و بزرگ فرقه را انسانی فوق‌العاده مقدس و عرفانی معرفی می‌کنند. 🔻لذا قطب در نظر یک مرید اگرچه یک انسان است ولی آن را مافوق بشر تصور می‌کند تا جایی که اگر گناه و معصیتی هم از قطب ببیند این‌طور تصور می‌کند که قطب گناه نمی‌کند و این‌طور توجیه می‌کند که مشکل از من است نه از قطب، چراکه امکان ندارد قطب گناه کند و قطعاً مشکل از دید من نسبت به این مسئله است! 👈چنانچه نجم رازی از بزرگان صوفیه می‌گوید: «اگر او (مرید) را به خلاف شرع دستور دهد، اعتقاد پیدا کند که اگرچه ظاهراً خلاف است اما شیخ خلاف نکند.» [1] 📚پی نوشت [1]. نجم رازی، ابوبکر بن محمد، مرصادالعباد، مصحح ریاحی، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1371، ص 259. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 فضائل علیه السلام نزد منصفین 🔶 درباره « » و شعرش می‌نویسد : چه بسا برای دوستداران علیه السلام سرودن این ابیات توسط شخص عجیب و غریب باشد، اما این عجیب نیست؛ زیرا فرد «با انصاف» حتی اگر دینی غیر از را بپذیرد، نمی تواند امیرالمؤمنین علیه السلام را انکار کند! 📚 کتاب شریف الغدیر ج۳ ص۲۱ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ادعای اولی الامر از طرف اقطاب صوفیه 🔸مریدان و پیروان فرقه صوفیه گنابادی باید در تمام امور تابع قطب و شیخ خود باشند و در انجام کارهای خود باید از طرف قطب یا شیخ خود اجازه داشته باشند. 🔹اقطاب این فرقه در توجیه این مسئله به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کنند و خود را جزء مصادیق این آیه معرفی می‌کنند، آنان در توجیه این مسئله توجیهات و سخنان مغالطه آمیزی را بیان می کنند. ازجمله اینکه که وقتی اطاعت از پدر و مادر در تمام امور واجب است، پس به طریق اولی اطاعت از پیر و مرشد به عنوان ولی خدا واجب است. 🔰اما برداشت ایشان از واژه "اولی الامر" قطعاً تفسیر به رای است چراکه خلاف تفسیر مفسران و روایات ائمه اطهار (ع) است. ✅امام باقر(ع) در تفسیر این آیه می‌فرماید: «اولی الامر امامان از فرزندان علی و فاطمه‌اند، تا آنکه روز قیامت برپا شود». ✅ایشان در جای دیگر نیز فرموده است: «خداوند از اولی الامر فقط ما را قصد کرده است و همه مؤمنان را تا روز قیامت به پیروی ما فرمان داده است» [1] 📚پی نوشت 1.بحرانی، البرهان، اسماعیلیان، ص۳۸۳ و ۳۸۶. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏴 عاقبت چشمان گریان برای أباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) 🔻 امام سجاد علیه السلام: أَیُّما مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ(علیه‌السّلام) دَمْعَةً حَتّی تَسِیلَ عَلی خَدِّهِ، بَوَّأَهُ اللهُ بِها فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُها أَحْقاباً ❇️ هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین(علیه‌السّلام) گریان شود، به گونه‌ای که اشک بر گونه‌هایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن، او را در خانه‌های بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر بَرَد. 📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۱ ‌ علیه السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شب ششم 🕯 🏴 حضرت قاسم(ع) پسر 13ساله امام حسن (ع) 😔🏴 🎤 محمود کریمی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 یقینی است 🔶 « » عالم مشهور و مورد اعتماد در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱ آورده است: استادم ابوعبدالله ( از مفاخر و مؤلف صدها کتاب) درباره حدیث رسالـه ای جداگـانه نوشتـه و در آن می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و دارم که صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.» 📚 کتاب شریف الغدیر جلد۱ ص۵۷۳ 👈🏻 پ ن: مرحوم علامه سیدعبدالعزیز طباطبایی رساله درباره حدیث غدیر را منتشرنموده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
وحدت تثلیث، وحدت حقیقی یا غیر حقیقی واحد، حقیقی یا غیر حقیقی است. واحد حقیقی، موجود واحدی است که بدون واسطه، متصف به صفت وحدت می‌شود؛ مانند: انسان واحد که مستقیماً به صفت وحدت متصف شده است. واحدِ غیر حقیقی، واحدی است که با واسطه به صفت وحدت، متصف شود؛ مانند: انسان و اسب که در حیوانیت مشترک اند؛ یعنی انسان و اسب به واسطه ی حیوانیت به این صفت وحدت متصف شده‌اند. با این تعریف، وحدتِ تثلیث، وحدتی غیر حقیقی است؛ زیرا: وحدت سه عضو تثلیث با واسطه (ذات یا جوهر) است. ترتولیان در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است.۲ ____ ۱. معارف عقلی، فصل نامه علمی ترویجی، مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی، سال هشتم، شماره اول، پیاپی ۲۶، بهار ۱۳۹۲، ص۱۱. ۲. فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 🔶 «حسان بن ثابت » شاعر و صلی الله علیه و آله و سلم در حضور انبوه جمعیت مسلمین، سخنوران و خطبای اقوام عرب، این قصیده را سرود: پیامبر مسلمانان، روز در وادی به آنان ندا داد، به ندای گوش فرا دهید پس فرمود چه کسی و نبی شماست؟ پس هرکه من مولای اویم، پس این علی مولای اوست و بر شماست که پیرو راستین او باشید. آنجا بود که صلی الله علیه و آله و سلم دعا کرد: خداوندا بدار دوست دارانش را؛ و آن کس را که با علی دشمنی کند، بدار. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۲ ص۵۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰