eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تناقض عملی در معنویت‌های وارداتی(4) 🚘ماشین‌های لوکس اوشو ⭕️اشو می‏گوید انسان معنوی کسی است که از فزون‏طلبی رهیده و آرامش را به تمام معنا تجربه کرده است. ولی مدیر برنامه‏هایش می‏گوید اشو هم‏اکنون نود دستگاه ماشین رولز-رویس (شرکت انگلیسی که تولید کننده خودروهای لوکس است و بعدا با بی.ام.و ادغام شد) با روکش طلا دارد و چون این مدل ماشین را زیاد دوست دارد، تلاش داریم تعداد ماشین‏های او را به تعداد روزهای سال(365 دستگاه) برسانیم که برای او دل‌زدگی نیاورد. وی در بعضی از مصاحبه‏هایش می‏گوید من نود ماشین دارم. 💢به‌راستی کسی که ادعا می‏کند آرامش را کاملاً تجربه کرده است، چرا باید زیاده‏خواهی در او هم‏چنان شعله بکشد؟ مگر برای رفع نیاز اشو چند ماشین نیاز است؟ همین ناآرامی درونی باعث شده اشو چند بار نام خویش را تغییر دهد. 💢همین طور وی مدّعی است من به عشق دعوت می‏کنم و آیینِ من به تولید عشق منجر می‏شود؛ اما در عمل به هرزگی اخلاقی می‏کشاند. ادعا می‏کند در مرامِ من به آرامش می‏رسید؛ اما از قضا به چیزی دعوت می‏کند که با غرق شدن در آن هیچ کس روی آرامش را نخواهد دید(دعوت به امور جنسی به عنوان راه سلوک). شکی نیست که غریزۀ جنسی مرداب‌گون و سیری‏ناپذیر است و آدمی با تمرکز بر آن بیش‌تر غرق می‏شود. تنوع‏طلبی این میل اجازه نمی‏دهد که انسان‏ها به مرتبه‏ای از آن قانع شده و آرام گیرند. 📚حمزه شریفی دوست،کاوشی در معنویت های نوظهور ‏خواهی_هرزگی_آرامش عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💎 بهترین افراد 🌱پیامبر اکرم "صلي‌الله‌عليه‌وآله و سلم: ✅ ألا اُخبِرُكُم بِخِيارِكُم، مَن لان مَنكِبُهُ، و حَسُنَ خُلُقُهُ ، و أكرَمَ زَوجَتَهُ إذا قَدَرَ 🔹 آيا شما را از بهترينتان خبر ندهم؟ 👈كسى كه فروتن 👈 و خوش اخلاق باشد 👈همسرش را گرامى بدارد. 📚 الفردوس، ج ١، ص ١٣٣، ح ٤٦٧ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼 ردّ فضائل علیه السلام بوسیله ملعون اوج و او در ردّ واقعه 🔶 در واقعه 🔶 👈🏼 خوابيدن عليه السلام در جاي صلی الله علیه و آله در اين زمينه مي‌نويسد: قد ثبت بالتواتر حديث الفراش ، فلا فرق بينه وبين ما ذكر في نص الكتاب ، ولا يجحده الا مجنون أو غير مخالط لأهل الملة 👈🏼 ابن ابي الحديد از نقل مي کند که : خوابيدن اميرالمومنين عليه السلام در جاي صلي الله عليه وآله به صورت ثابت شده است، فرقي بين اين واقعه و بين وقائعي که در ذکر شده است وجود ندارد، اين واقعه (قرار گرفتن عليه السلام در بستر) را در ميان مردم فقط و بی عقل انکار می کند. 📚 شرح نهج البلاغة (ابن أبي الحديد) ج۱۳ ص۲۶۱ بتحقيق، محمد أبو الفضل إبراهيم دار احياء الكتب العربية، عيسى البابي الحلبي وشركاه، الطبعة الثانية ( ۱۹۶۷ م - ۱۳۸۷ ه‍ ) جميع الحقوق محفوظة منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي قم - إيران ۱٤۰٤ ه.ق عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠امام زمان قلابی صوفی 🔸صوفیه برای اقطاب خود ادعای ولایت و جانشینی خدا را دارند و در نشریات‌ وابسته به خود، قطب را مصداق امام زمان (علیه السلام) معرفی کرده و می‌گویند: 👈«اعتقاد به وجود امام به‌عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریبا یکسان است... قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.» [1] 🔹یا اینکه قطب را به‌عنوان انسان کامل، مصداق اهل‌بیت خدا در هر عصر خوانده‌ و اعتراف به این دارند که این همان مقام قطب در مکتب تصوف است. [2] 🔻و از آن جهت که صوفیه معتقدند که در هر زمان فقط یک قطب و یک انسان کامل وجود دارد، لذا در این بین تکلیف امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟ صوفیه چه جایگاهی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قائل‌اند؟ 📚پی‌نوشت: 1. نصر، سید حسین، فصلنامه عرفان ایران، 1379، شماره 7، صص 33 و 34. 2. خبرنامه خبری، تحلیلی، فرهنگی مجذوبان نور، ویژه‌نامه مهر مجذوب، مهر 1391، ص 21. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شباهت‌های خلسه در تصوف و شمنیسم! 🔸تصوف رسیدن به خلسه و کشف و شهود را از شمنیستها الگو گرفته است، چراکه یکی از راههای رسیدن به خلسه در شمنیسم، به‌وسیله نوشیدن مشروبات مسکر، خوردن گیاهان مخدر و توهم‌زا یا استنشاق دود آنهاست. 🔹کما اینکه رسیدن به خلسه از راه مواد مخدر در وادی صوفیه نیز سابقه طولانی دارد. 🔻چنانچه زرین‌کوب می‌نویسد: «برخی از صوفیه برای تحریک اعصاب و نیل به حالیکه از آن تعبیر به بیخودی می‌کنند، گاه به مواد تخدیر کننده... بعضی به بنگ و چرس می‌پرداخته‌اند.»[1] 🔰باخرزی از بزرگان صوفیه نیز می‌گوید: «این طایفه... خود را به مجانین الهی تشبیه می‌کنند و شب‌ها با مستی بنگ می‌خوابند.»[2] ♻️علامه طباطبایی نیز می‌گوید: «در نهایت، به تکدی‌گری و استعمال بنگ و افیون روی آوردند. این حالت، آخرین حالت تصوف است که مقام فنا نامیده می‌شود.»[3] 📚پی نوشت 1. عبدالحسین زرین‌کوب، ارزش میراث صوفیه، ص 94 2. یحیی باخرزی، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، ص 114و 115. 3. محمدحسین طباطبایی، تفسیر المیزان، ج 5، ص 282. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خرقه اسرار یا خرقه ناپاک 🔸خرقه مشهورترین نماد تصوف بوده، که همواره برای آن احترام ویژه‌ای قائلند. 🔻در حال حاضر خرقه‌پوشی منسوخ شده است اما در گذشته آن را لباس مقدسی می‌دانستند و معتقد بودند کسی که لیاقت خرقه پیدا کرده است درواقع در عالم ازل خرقه بر او پوشانده‌اند.[1] 🔹اما این چه لیاقت و چه لباس مقدسی است که خرقانی از آن تعبیر به پلاس خران کرده [2] 🔻یا نقل شده که وقتی بعد از بیست سال این لباس مقدس را به‌زور از تن حلاج بیرون می‌آورند می‌بینند شپش زده، که اندازه یکی از آن‌ها نیم دانگ (یک دوازدهم وزن شیء) وزن دارد [3]. 🔰آنچه صوفیان باید پاسخ دهند این است که لباسی که مانع نظافت انسان در طول بیست سال شود آیا مقدس است؟ همچنین حلاج چطور غسل‌های واجب خود را انجام می‌داده؟ آیا این خرقه ناپاک به دیگر اقطاب رسیده است؟! 📚پی‌نوشت: 1. محمد بن منور، اسرارالتوحید فی مقامات أبی سعید، تصحیح شفیعی کدکنی، انتشارات آگاه، تهران، 1386، ص 311. 2. عطار، فریدالدین، تذکرةالاولیاء، به ‌ کوشش نیکلسون، انتشارات صفی ‌ علیشاه، تهران، 1375 ش، ص 70. 3. تذکره الاولیاء، ص 316. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠صوفیان حلولی و بزرگان شیعه 🔸عده‌ای از بزرگان شیعه، برخی از صوفیه را به سبب اعتقاد به حلول و اتحاد، منحرف دانسته و معتقدند ایشان از غلات هستند. 👈«صاحب كتاب بيان الاديان مى‏‌گويد: كه اصل حلول و اتحاد بعد از جرنانيّه كه طايفه‏‌ای هستند كه از صابئيه و از ترسايان برخاسته‏‌اند و غلات شيعه، يعنى آنان كه بعضى از ائمه اثناعشر(علیهم السلام) را خدا مى‏‌دانند و غلات اهل سنت و جماعت، يعنى صوفيه كه مشايخ خود را اللّه مى‏‌دانند، حلول و اتحاد را از ترسايان فرا گرفته‏‌اند و هيچ مذهبى از مذاهب ترسايان از آن دو مذهب نزديك‌تر نباشد. البته بايد دانست كه متقدّمين صوفيه مانند حسين بن منصور حلاج كه شهرتی پیدا كرده‏‌اند، بر يكى از اين دو مذهب بوده‏‌اند. 🔻در نتیجه به سبب اعتقاد فاسدى كه اين گروه داشتند، اكثر علماى شيعه مانند شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه، اين دو طايفه ضالّه را -خواه حلوليّه و خواه اتحاديه- از غلات شمرده‏ و يقين است كه ايشان اثر طايفه غلات‏‌اند كه از نواصب‏ هستند.»[1] 🔰بنابر نقل مقدس اردبیلی، برخی از گروه‌های صوفیه به سبب عقاید باطل مورد نکوهش علمای بزرگ شیعه واقع شده‌‌اند. 📚پی‌نوشت: 1. مقدس اردبیلی، حدیقه الشیعه، انصاریان، قم، 1383، ج 2، ص 752. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نفوذ یهود در اسلام توسط تصوف 🔸اکثر محققین پشمینه‌پوشی صوفیه را از زاهدان و راهبان مسیحی می‌دانند ولی برخی محققین منشأ اصلی آن را یهود معرفی کرده‌اند. 🔹زیرا معتقدند که حتی پشمینه‌پوشی راهبان مسیحی نیز از برنامه‌های یهود است که در مسیحیت وارد شد. چراکه یهودیان سعی کردند پشمینه‌پوشی را برای استمرار رهبانیت در آئین مسیح، همیشه حفظ کنند و چون در خمود (سست و خاموش) نگه‌داشتن مسیحیت نتایج خوبی برای یهود داشت، آن را به اسلام نیز انتقال دادند. [1] تا بتوانند با ایجاد رهبانیت در مسلمانان، آن‌ها را در حالت انفعال نگه‌داشته و روحیه جهاد و مبارزه را از آن‌ها بگیرند. 🔻حتی برخی از محققین نه‌تنها پشمینه‌پوشی بلکه طرح‌ریزی و رخنه صوفیه در اسلام را برنامه زیرکانه یهود دانسته که موفق به اجرای آن شده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1. وعیدی بهشهری، عباس، خرقه صوفیان، نشر راه نیکان، تهران، 1384، ص 51. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آموزه ی تثلیث آموزه ی پر آشوب آموزه ی تثلیث آموزه ی پر ماجرایی است. پر آشوب و پر اختلاف. بدعت ها یکی از نشانه های این اختلافات است. یک بدعت بدعت پاتریپاشنیسم patripassionism است. مسیحیان معتقدند که تمایز اشخاص تثلیث بر اثر یک سری ویژگی هاست: اول، ویژگیهای ارتباطی درون تثلیثی که اشخاص به دلیل روابط خود با سایر اشخاص تثلیث دارند: پدر، پسر را به دنیا می آورد، اما پسر، پسر را به دنیا نمی آورد. روح از پدر (و پسر) ناشی می شود اما نه پدر و نه پسر از پدر (و پسر) ناشی نمی شوند. ثانیاً، اشخاص تثلیث به دلیل "ماموریت های" متمایز خود - فعالیت های آنها در جهان - متمایز می شوند. شخص دوم تثلیث تجسم می یابد، متولد می شود، رنج می برد، می میرد، دفن می شود، از مردگان برخاسته و نزد پدر صعود می کند. با این حال، طبق آموزه ارتدوکس، این امر در مورد پدر (یا روح القدس) صادق نیست و در واقع، آموزه ای که پدر تجسم یافت، رنج کشید و مرد "the Father became incarnate suffered and died" بدعت پاتریپاشنیسم است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تثلیث زاینده بدعت ها در نبود داور نهایی، به سختی می توان دید که تثلیث چگونه می تواند هر کاری را انجام دهد! راست آیینی ( Orthodoxy ) می طلبد که اشخاص تثلیث از نظر قدرت، دانش، خوبی و همه ویژگی های مربوط به الوهیت به غیر از ویژگی های خاص هر یک از اشخاص، برابر باشند؛اما این برابری، مشکل ایجاد می کند. با فرض اینکه انجام «الف» و «ب» به یک اندازه خوب است، منطقا ممکن است که یک نفر «الف» و دیگری «ب» را ترجیح دهد (و شاید نفر سوم بی تفاوت باشد). در نبود داور نهایی، به سختی می توان دید که تثلیث چگونه می تواند هر کاری را انجام دهد! طرح سوینبرن، یک تثلیثِ جمعی گرا، برای اجتناب از مشکل این است که پدر، به دلیل شخصیتش به عنوان مبدا اشخاص تثلیث، اختیار دارد "قوانین را وضع کند" تا از درگیری های حل نشدنی بین اشخاص تثلیث جلوگیری شود ( سوینبرن، صص 172-173)؛ اما چالش در این است که: به فرض که ترجیحات یک شخص تثلیث مقدم است به طوری که سایر افراد با میل خود به عنوان یک سیاست تسلیم او می شوند، اما به سختی می توان از این تردید که برخی از افراد تثلیث "برابر تر از دیگران" هستند جلوگیری کرد - بدعت تبعیت گرایی ( the heresy of Subordinationis) ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✍️امام حسن عسکری(علیه‌السلام) : «به خدا سوگند؛ مهدی(عج) آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت(عج)، پایدارشان دارد و در دعا برای تعجیلِ فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸،حدیث 📚 دلائل الإمامه،ص ۴۸ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیثی پر از علت آدمی دارای چند بُعد است. یک بعد، معرفتی است که با میدان داری عقل در کار گزینش و رد باورهاست. یک بعد، عواطف، هیجانات و احساسات است که تحت تاثیر علل روانشناختی در کار رد و قبول است. خیلی از گزینش ها،باورها یا ترجیحات آدمی محصول این بعد است. برخی عوامل موثر در این بعد چنین اند: تکرار زیاد یک چیز، نفع شخصی داشتن چیزی، منفعت گروهی، باندی و جناحی داشتن چیزی، بزرگی واقعی یا پروپاگاندایِ چیزی، تقدس چیزی، مرتبط شدن چیزی به مرجعیت عوام - اعم از مذهبی، سیاسی، هنری (سلبریتی و اینفلوئنسر ها) ورزشی و ... خیلی از آموزه ها و باورهای مسیحی مدلل نیست؛ بلکه معلل به عوامل احساسی است. گاه یک حکم، تکفیر و یا لعن یک شورا جای استدلال را گرفته و باوری را نهادینه کرده است. برای نمونه: روایتی تنزلی از تثلیث که منشاءِ اشخاص بودن، ویژگیِ بارزِ پدر است، دارای پیامدهای الهیاتی است که در نهایت باعث مناقشه ی بارزی بین کلیساهای شرقی و غربی درباره ی بند «و پسر» شد. نسخه اصلی اعتقاد نامه که توسط شوراهای نیقیه و قسطنطنیه تنظیم شد، اعلام می کند که روح القدس از پدر صادر شد. بند « و پسر » که تأیید می کند روح القدس از پدر و پسر صادر می شود و برای اولین بار در اعتراف ایمانی در شورای تولدو در 589 تنظیم شد، در سراسر فرانسه گسترش یافت و سرانجام در غرب بهنجار شد، توسط کلیساهای شرقی به دلیل تضعیف این آموزه که پدر منشاء اشخاص تثلیث است و شخصیت روح القدس، قاطعانه رد شد. --------- https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e