💠افسانه ملاقات خواجه نصیر و باباطاهر عریان
🔸در داستانسرایی و کرامتتراشی صوفیان دستی بر آتش داشتهاند و بدون توجه به تاریخ زندگی بزرگان خود، داستانهای زیادی از همنشینی بزرگان سلف خویش با ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان دین نقل کردهاند.
🔹ازجمله ملاقات خواجهنصیرالدین طوسی با باباطاهر عریان است که آن را اینگونه نقل کردهاند:
👈«روزی خواجهنصیرالدین برای گرفتن جواب سؤالی نزد باباطاهر عریان میرود و سلام میکند و باباطاهر جواب سلام او را با اسم میدهد و خواجه نصیر میگوید: اسم من را از کجا میدانی؟ باباطاهر با خنده میگوید: من در ازل بر تو اسم گذاشتهام، چگونه ندانم. بعد از آن جواب سؤالی که خواجه در مورد افلاک آسمانی داشته است را میدهد. خواجه میگوید: از کجا به این علم پیدا کردی؟ باباطاهر میگوید: روزی که افلاک را میساختند، در حضور من ساختند. سپس خواجهنصیرالدین پای باباطاهر را میبوسد و میرود.»[1]
🔰این در حالی است که برخی وفات باباطاهر عریان را اواخر قرن چهارم و وفات خواجهنصیرالدین طوسی را در قرن ششم دانستهاند.
♻️بنابراین بین وفات این دو نفر حدود 200 سال فاصله بوده است. این نشان از آسمان ریسمان دوختن صوفیه است تا به هر شکلی برای خود داستان و کرامتی بسازند و افراد بیاطلاع را به انحراف بکشانند.
📚پینوشت:
1. بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 هق، ج 1، ص 189 و 190.
#نقد_تصوف
#باباطاهر
#کرامت
#خواجه_نصیرالدین_طوسی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
❌ خیال میکنی نفسی می آید و ضربانت هم میزند، یعنی که زنده ای؟!
⭕️ خیر! نزد خدا و قرآن، ملاک زنده و مرده انسان، ایمان است و مکتب نه نبض و ضربان!
👈 پس با نور ولایت و قرآن، زود کسب حیات کن و خارج کن خودت را از قبرستان اموات عمودی!
👇👇👇👇
🌴 آیه 122 سوره انعام 🌴
🕋 أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا
⚡️ترجمه:
وآيا آنكه (به واسطهى جهل و شرك) مرده بود، پس او را (با هدايت خويش) حيات بخشيديم و براى او نورى (از ايمان) قرار داديم كه با آن در ميان مردم راه خود را بيابد، مَثَل او مَثَل كسى است كه در ظلمتهاى (جهل و شرك) قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟
#قران
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آیا شهود فردی می تواند شناخت جمعی بیافریند؟
الهیات تثلیث، با تعهد مسیحی به توحید، تلاشی برای راست و ریست کردن to square این اعتقاد مسیحی است که عیسی پسر خدا، کاملاً الهی و در عین حال، متمایز از پدرش است؛ اما از نظر تاریخی، اکثر نویسندگان معتقدند که حتی اگر وجود خدا را بتوان با عقل طبیعی natural reason شناخت، شخصیت تثلیثی او his Trinitarian character را فقط از طریق الهام revelation می توان کشف کرد. چنین الهام هایی در سنت کلیسا تنها از راه توضیح و تفسیر کتاب مقدس به شکل غیر مستقیم، پیدا می شود encountered. برای نمونه، دیدگاه توماس آکوئیناس چنین است.
چالش: به فرض که کسی به دلیل الهام فردی اش به چیزی پی برد، دیگران به چه دلیلی باید بپذیرند؟ اگر پاسخ دا ده شود که هر کسی باید شهود کند، این پرسش پیش می آید که این همه سخنرانی و تبیین و توضیح و توجیه، چرا؟
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#الهام
#چالش
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼👈🏼 تالیف کتاب #فضائل_فاطمه الزهراء توسط عالم بزرگ #اهل_سنت
🔻انگیزه تالیف کتاب توسط #حاکم_نیشابوری حضور در مجلسی است که در آن تنقیص مقام #امیرالمومنین و #حضرت_صدیقه_طاهره صورت گرفته است
بخشی از مقدمه کتاب به قلم نویسنده آن:
«زمانه ما را گرفتار رهبرانی کرده است که مردم برای تقرب به آنان، به بغض آل رسول توسل میجویند و این که آنان را کوچک شمارند. هر آن کس که در پی تقرب به حاکمان است، در واقع به چیزی تمسک میکند که خداوند این خاندان را از آن منزه کرده است و آنان در پی انکار فضائل ایشان هستند. خداوند یاری رساند. از او میخواهیم که بر محمد و آل او درود فرستد و ای کاش #خوارج را جایگزین اینان می کرد که بهتر از اینهایند.
آن چه سبب شد تا من این کتاب را بنگارم این بود که در محضر شماری از بزرگان از فقها و قاضیان و امناء و زبدگان بودم. در آن محضر یادی از امیر المؤمنین علی بن ابی طالب شد. یکی از آن برجستگان از فقیهان در باره امام علی (ع) گفت: او قرآن را در حفظ نداشت❗️ و استناد به سخن شعبی کرد که به این سخن تصریح کرده است و ... آنگاه یادی از دختران پیامبر شد (فرزند خواندگان حضرت خدیجه) ...و مقام حضرت فاطمه (س) را پایین آوردند.❗️...»
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فضائل #فضائل_اهلبیت #فضائل_اهل_بیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🏷 مسجد و خانه!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸 «ره سپار شدنت به سوى مسجد و بازگشت به سوى خانواده ات، ثواب يكسان دارند».
🔹 «مَشيُكَ إلَى المَسجِدِ وَانصِرافُكَ إلى أهلِكَ فِي الأَجرِ سَواءٌ» .
📚 المطالب العاليه : ج ١ ص ١٣٣ ح ٤٩١
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#مسجد #خانه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تعريف اشو ازخداوند
✅اساساً وقتي اشو از خداوند سخن ميگويد، منظور او از خداوند چيست. آيا ميتوان خداوند را تعريف كرد؟ اشو در اينباره، دو نظر متفاوت ارائه داده است: وي در جايي ميگويد: «نميتوان گفت: خدا چيست، چون تمام كلمات را عقل ساخته است» اما در بسياري از سخنان خود با بيانات مختلف ، خداوند را تعريف كرده است.
✅«خداوند يك شخص نيست، بلكه تنها تجربه است»1
✅«خدا همان زندگي است»2
✅«عشق خداست؛ خدا همان سرمستي است؛ خدا يك شخص نيست، بلكه يك حضور است، خدا نه خدا، بلكه خداوندي است »3
✅«خداي من، همان ذهنيت است»4
✅«خداي من خداي يك مسيحي، خداي يك هندو و خداي يك يهودي نيست، خداي من حتي يك شخص نيست، بلكه يك حضور است. كمتر شبيه به گل و بيشتر شبيه رايحه است»5
✅ «خدا شيء نيست، بلكه موضع جشن و سرور است»6
📚1- اشو، شورشي، ترجمه عبدالعلي براتي، تهران، نسيم دانش.، ص 200. 2- اشو، من درس شهامت ميدهم، ترجمه مجيد پزشكي، اصفهان، هودين.، ص 16. 3- اشو، پرواز در تنهايي، ترجمه مجيد پزشكي، اصفهان، هودين. ، ص 85و87و 97. 4- اشو، كودك نوين، ترجمه مرجان فرجي، تهران، فردوس.، ص 64. 5-همان. 6- اشو، الماسهاي اشو، ترجمه مرجان فرجي، چ دوم، تهران، فردوس.، ص 130.
#عرفان_نوظهور_اشو_تعریف_خدا
#متناقض_عقل_ساخته_چیستی
عضویت درکانال👇🔻👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
⭕️تعاریف اشو از خداوند(2)
👈«...خدا ابزار رسيدن به عشق است. هم خدا و هم مذهب در پي شادماني از راه ميرسند» 1
⬅️«خداوند تجربة فوقالعادهاي از نور، زيبايي و شكوه است. خدا واژه نيست، وسعت است، اقيانوس بيكرانه كه تو چون قطرهاي در آن ناپديد ميشوي» 2
⬅️«خدا شخص نيست كه او را پرستش كني. اين پرستش تو سراسر حماقت است»3
✅«خدا زندگي است. خدا سبزي درختان، سرخي درختان و زردي درختان است»4
☑️«خدا براي من چيزي نيست، مگر شادماني. پس شادمان باش و بگذار شاديات عبادت باشد»5
✅«او همه چيز است، حتي زشتي و بدي خداست»6
✅«شما خدا هستيد»7
✅«خدا همساية شماست»8
✅«خدا همين جشن و پايكوبي، رقص و آواز است»9
📚1- اشو، الماسهاي اشو، ترجمه مرجان فرجي، ص 25. 2-همان، ص 136. 3- همان، ص 307. 4- همان، ص 215. 5- دل به دريا بزن، ترجمه مجيد پزشكي ،ص46. 6- عشق پرنده اي آزاد و رها، ترجمه مسيحا برزگر، ص 85.7- شكوه آزادي، ترجمه جواد حسيني، ص 208 .8-همان. 9- پرواز در تنهايي، ترجمه مجيد پزشكي ،ص30 .
#عرفان_کاذب_اشو_تعریف_خداوند
#عشق_تجربه_همسایه_جشن
عضویت درکانال👇🔻👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
✍🏻نقدتعاریف اشو در مورد خداوند
💠آنجاكه اشو تعريف خداوند را غيرممكن ميداند و دليل خود را اين استناد ميكند كه تمام كلمات را عقل ساخته است، بايد گفت: خود اشو حرف خود را نقض ميكند، چراكه خود به تعريف خداوند ميپردازد. اگر تمام كلمات را عقل ساخته است، كلماتي را كه وي خدا را به واسطة آن تعريف نموده است، نيز عقل ساخته است. پس چگونه او خداوند را تعريف نموده است؟
💠تعاريف اشو از خداوند، تعاريفي متناقض و به غايت متشتت است. وي تعريف واحدي، كه موجب اقناع ذهن و عقل شود، ارائه نميدهد. براي نمونه، در موارد گفتهشده، جايي خدا را زيبا و جايي ديگر او را زشت ميداند.
#عرفان_وارداتی_نقد_تعاریف_خداوند
#غیرممکن_عقل_متناقض_زشت_زیبا
عضویت درکانال👇🔻👇
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
✍🏻نقد تعاریف اشو از خداوند(2)
1️⃣وي هر بار خداوند را به مخلوقي تعريف ميكند: گاهي خدا را شادي، گاه جشن و پايكوبي و گاه روح انسان ميداند. درصورتيكه خداوند خالق و علت هستيبخش اينگونه امور است. هيچ علتي نميتواند معلول خودش باشد؛ زيرا موجب تقدّم شيء بر خودش ميشود. اين امر محال است و نيز خداوند واجبالوجود است و ساير موجودات ممكنالوجود. يك موجود نميتواند در عين حال كه واجبالوجود است، ممكنالوجود نيز باشد.
2️⃣وي در يك تعريف، خداوند را همان «شادي» ميداند و در جاي ديگر ميگويد: هم خدا و هم مذهب در پي شادماني، از راه ميرسند. او در اينجا بين خدا و شادي تفاوت قائل شده، آنها را دو چيز جدا از يكديگر ميداند و اين تناقض است. همچنين او در جايي ميگويد: خدا زندگي است، ولي در جاي ديگر ميگويد: او با زندگي ميتپد. به اين ترتيب، وي بين خدا و زندگي در اين سخن تفاوت قائل شده است.
#عرفان_کاذب_اشو_نقد
#تعاریف_خدا_مخلوق_محال
#تناقض_زندگی_تفاوت
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
◽️ امام هادی علیه السلام خطاب به یکی از اهالی ری فرمودند:
«بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسینبنعلى علیهالسلام را زیارت کرده باشد.»
میزان الحکمه/حدیث ۷۹۸۴
#عبدالعظیم
#امام_هادی علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ جوانان #اهلسنت با دیدن این کلیپ #شیعه میشن!
#خلفای_اثنی_عشر
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠علت گوساله پرست شدن بنی اسرائیل از دیدگاه ابنعربی
🔸ازجمله عقاید عجیب برخی از صوفیه، دیدن خداوند در شکلهای مختلف است که از آن تعبیر به حلول و اتحاد میشود.
🔹معتقدین به حلول و اتحاد توجیهات مختلفی برای دفاع از این اندیشه دارند.
🔻چنانچه محمدعلی کرمانشاهی یکی از این توجیهات را که توسط ابن عربی مطرح شده را در کتاب خود آورده که ابن عربی میگوید:
👈«حقتعالی هارون را یاری نکرد تا آنکه سامری غالب شده و مردم را گوسالهپرست گردانید، بنابراین بود که خدا خواست در همه صورت پرستیده شود.» [1]
🔰درواقع این توجیه یا به مذهب ابن عربی برمیگردد که احتمال در جبری مسلک بودنش دارد یا اینکه عقیده قلبی و شخصی اوست. درحالیکه این اعتقاد با مسلمات دین مبین اسلام در تضاد است.
📚پینوشت:
بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 هق، ج 1، ص 24.
#نقد_تصوف
#سامری
#حلول #ابن_عربی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سید محمد نوربخش مدعی مهدویت
🔸همواره در طول تاریخ مدعیانی برای عقیده مهدویت وجود داشته که صوفیه را میتوان یکی از آنها دانست.
🔹سید محمد نوربخش از صوفیانی است که ادعای مهدویت او میان صوفیه مشهور است.
🔻از میان رسائل نوربخش "رساله الهدی" است که دعوت مهدویتش را در آن آشکار میکند.
🔻اعتقادی که به وضوح، عدول او را از تشیع دوازده امامی آباء و اجدادش نشان میدهد. [1]
🔰نوربخش با نقل حدیث نبوی مربوط به قیام حضرت مهدی (عج) در آخرالزمان و همچنین رمزگشایی در احادیث و اقوال حکما و علمای پیشین، خود را مهدی موعود یا مظهر و "بروز" مهدی معرفی میکند. [2]
♻️بنابراین در میان صوفیه کسانی بودند که با ادعای مهدویت سعی در منحرف کردن مردم داشتند.
📚پینوشت:
1. محمود رضا اسفندیار، عرفان و سیاست در اندیشه سید محمد نوربخش، فصلنامه الهیات، شماره 10، 1389، ص 9.
2. خواندمیر حبیب السیر، مصحح جلال الدین همایی، تهران، 1333، ص 34.
#نقد_تصوف
#نوربخش
#مهدویت
#مدعی_مهدویت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠چگونگی اعتقاد سید محمد نوربخش به مهدویت
🔸سید محمد نوربخش از سران صوفیه مدعی مهدویت بود. نظر او درباره امام زمان و غیبت او از نظرهای عجیب است.
🔻او: «مطلقا غیبت امام دوازدهم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نمیپذیرد و اظهار میدارد که جسم آن امام از میان رفته و اوصاف و کارکردهایش فی الحال در او بروز کرده است.
🔻او امامت مطلق را مبتنی بر این کمالات چهارگانه میداند و آنها عبارتاند از: از نسل پیامبر باشد، از کمال علم، از کمال تقوی و نیز از مکنت و قدرت دنیایی برخوردار باشد.
🔻با این اوصاف به نظر نوربخش هیچ یک از امامان به جز علی بن ابی طالب از این شرایط چهارگانه برخوردار نبوده است.» [1]
🔰درحقیقت سید محمد نوربخش با بیان ملاکهایی برای امامت مطلق، قصد داشت خود را بعنوان مهدی به مردم عصر خود معرفی کند که در این امر موفقیت زیادی کسب نکرد.
📚پینوشت:
1. اسفندیار محمود رضا، عرفان و سیاست در اندیشه سید محمد نوربخش، مجله الهیات، شماره 10، 1389، ص 9.
#نقد_تصوف
#نوربخش
#مدعیان_مهدویت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
💎امام زمان (عج) :
✨هرکسى که به دنبال حاجت خداوند عزّوجلّ باشد، خداوند نیز دنبال کننده و برآورنده ى حاجت او خواهد بود.
بحارالأنوار،ج51،ص331
#امام_زمان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس1
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در رومیان، 8، 11:
«و اگر روح او که عیسی را از مردگان برخیزانید در شما ساکن باشد، او که مسیح را از مردگان برخیزانید، حتی به بدنهای فانی شما نیز حیات خواهد بخشید. او این را به واسطۀ روح خود انجام خواهد داد که در شما ساکن است».
در این نمونه ی یاد شده، هیچ نامی از خدای روح القدس در کار نیست. در این آیه، سه شخص (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) با هم نیامده است.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#کتاب_مقدس
#راش
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۲
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در دوم قرنتیان، ۴: ۱۴:
"زیرا میدانیم او که عیسای خداوند را از مردگان برخیزانید، ما را نیز با عیسی برخیزانیده، با شما به حضور او خواهد آورد".
در این نمونه ی یاد شده، هیچ نامی از خدای روح القدس در کار نیست. در این آیه، سه شخص (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) با هم نیامده است.
------
*https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#کتاب_مقدس
#دوم_قرنتیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ #تبری اولیاء الهی از #توسل کنندگان!
👈مقایسه نظر #سید_حسن_السقاف عالم #اهل_سنت و #سالم_الطویل عالم #وهابیت پیرامون توسل و افرادی که #توسل میکنند...
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دعوای یهودیان و مسیحیان بر جنازه معروف کرخی
🔸صوفیه درباره معروف کرخی داستان سراییهایی کردهاند. عطار نیشابوری درباره او مینویسد:
👈«معروف ترسایی بود که به دست علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مسلمان شده و آنگاه نزد داوود طائی رفته و ریاضت بسیار کشیده و داوود از تلامذه ابوحنیفه بود.» [1]
🔹و نیز درباره معروف کرخی نقل کردهاند: «چون وفات کرد از غایت خلق و تواضع او بود که همه ادیان در وی دعوی کردند. جهودان و ترسایان و مومنان هر یک گروه گفتند که او از ماست.»[2]
🔻صوفیه داستان دعوای ادیان مختلف، درباره معروف را به منظور بزرگداشت او نقل میکنند ولی نمیدانند که اگر همه ادیان مختلف درباره کسی ادعا داشته باشد، نشانه بزرگی او نیست، بلکه نشانه زندگی منافقگونه آن شخص است که در طول زندگی طوری زندگی کرده است که دین خود را آشکار نکرده است، بنابراین همه ادیان او را از خود میپندارند.
🔰اگر این کار درست بود، باید این اتفاق درباره پیشوایان دینی اتفاق میافتاد، نه معروف کرخی.
📚پینوشت:
1. عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، اساطیر، تهران، 1394، ص 246.
2. همان
#نقد_تصوف
#معروف_کرخی
#عطار_نیشابوری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🏷 خوشرويى
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 «پديدآورنده دوستى، خوشرويى است».
🔹 «سَبَبُ المَحَبَّةِ البِشرُ» .
📚 غرر الحكم : ح ٥٥٤٦
#امام_علی علیه السلام
#خوشرویی
#دوست
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
45.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ مذهب اهل #سقیفه، مذهب #تحریف و #تقطیع و #خيانت
🎤 حجتالاسلام #یزدانی
🔻 #مولوی_قاسم_قاسمی، رئیس دار الإفتای #دارالعلوم_زاهدان، به پیروان سقیفه توصیه میکند که همواره فضائل #صحابه را بیان کنند و اگر در تاریخ چیزی بر خلاف فضائل آنها نقل شده را حذف کنند. سفارشی که از قدیم برخی علمای متعصب #اهلسنت به آن عمل کردهاند و حقایق بسیاری را حذف و یا #تحریف و تقطیع کردهاند.
در این کلیپ به این مسأله پرداخته شده است...
⁉️آیا حذف و تحریف حقایق، دلیل بر این نیست که اهل سقیفه به حقانیت مذهب خود اعتقاد ندارند؟
آیا مذهبی که به خیانت و تحریف توصیه میکند، میتواند پیروانش را به راه راست هدایت کند؟
{فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیةً یحَرِّفُونَ الْکلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکرُوا بِهِ...}[المائدة: ۱۳] «پس به خاطر پیمان شکنى شان، آنها را از رحمت خویش دور ساختیم و دل هایشان را سخت گردانیدیم کلمات را از جایگاه هاى خود تحریف مى کردند و بخشى از آنچه را به آنها گوشزد شده بود فراموش کردند...»
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
الگوهای تثنیه و نه تثلیث در کتاب مقدس۳
اگر عقل طبیعی نتواند دلیل قانع کننده ای به سود تثلیث به دست دهد، توسل به کتاب مقدس محصول بهتری نخواهد داشت. در کتاب مقدس درباره ی تثلیث، نشانه های کم فروغی هست، که بعداً در دوره ی پاتریس هویدا شده است. فرمول تثلیث با امر به غسل تعمید "به نام پدر، پسر و روح القدس" در متی 28:19 شکل گرفته است؛ اما در عهد جدید الگوهای دوگانه و سه گانه هست، و هیچ اشاره ای به تثلیث نیست. جناب راش در مناقشه ی تثلیث، الگوهای دو گانه را نام می برد*. یک نمونه در غلاطیان، ۱: ۱:
" پولس، رسول نه از جانب انسان و نه بوسیله انسان بلکه به عیسی مسیح و خدای پدر که او را از مردگان برخیزانید."
در این آیه از روح القدس، ضلع سوم تثلیث، سخنی نیست.
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تثنیه
#غلاطیان
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#اخلاقمهدوی 8⃣2⃣
💠زیر درخت گلابی، گلابی نخور!
💢 یکی از مردان نیک خدا نقل میکرد که در مسیری به باغی رسیدم که درخت گلابی داشت. در زیر این درخت، خواستم از گلابیای که به همراه داشتم بخورم، به فکر رفتم که اگر کسی مرا در این حالت ببیند، میگوید فلانی از میوه مردم میخورد، پس از خوردن آن منصرف شدم.
🔅 امام علی علیه السلام میفرمایند: «کسى که خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد، نباید آن کس را که به او گمان بد برد، سرزنش کند.»
📚 ترجمه شرح نهج البلاغه ابن میثم، ج ۵، ص ۵۶۳
🔺 با توجه به مطالب گفته شده، باید در رفتارمان دقت عمل داشته باشیم، تا خدایی نکرده در جایگاه اتهام قرار نگیریم و مصداق آش نخورده و دهن سوخته نشویم. ما هم به عنوان یک مهدی یاور نباید جوری رفتار کنیم که مورد سوء ظن قرار بگیریم؛ زیرا این اتهام میتواند در راهی که انتخاب کرده ایم، سنگ اندازی کند.
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠پرده برداری زمخشری از دروغ صوفیان
🔸یکی از مسائلی که صوفیان به خاطر آن مورد مذمت قرار گرفتهاند بدمستی کردن، از حال رفتن و بیهوشی در مجلس ذکر و رقص سماع است.
🔹سران تصوف مدعیاند که تمام اینها از عشق به خداست.
🔻ادعایی که توسط هر یک از علما شیعه و سنی مورد نقد قرارگرفته و آن را لاف صوفیه خواندهاند.
🔻چنانچه زمخشری عالم بزرگ اهل سنت درباره این ادعا میگوید:
👈«از حال رفتن صوفیان در حلقه ذکر به خاطر عشقی است که به أمردان (نوجوانان نابالغ) دارند که در حلقه ذکر حاضر هستند و به آنها نگاه میکنند و اگر میخواهی به حقیقت، پی ببری باید در آنوقت مستی و بیحالی، ایشان را بر سر دیوار بلندی بگذاری و قرآن را به غنا برای ایشان بخوانی. هرگز از حال نروند و از دیوار نیفتند، این از علامت کذب ایشان در ادعای عشق و حب خداوند متعال است.» [1]
🔰چراکه با غنا و عشق به أمردان به مستی رسیده ولی آن را از عشق خدا میدانند. حال آنکه خواندن قرآن تأثیری در حال آنها ندارد، چه رسد به اینکه از تلاوت قرآن مست شده و بیهوش شوند.
📚پینوشت:
تفسیر کشاف، زمخشری، دارالحیاء التراث 1. العربی، بیروت، لبنان، ج 1، ص 353.
#نقد_تصوف
#سماع #قرآن
#زمخشری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠کوکی به نام سماع
🔸بیشتر صوفیه سماع را نه تنها جایز دانستهاند، بلکه قولا و عملا آن را بسیار ممدوح و مطلوب داستهاند.
🔹دکتر قاسم غنی تحت عنوان سماع میگوید: «حالت جذبه و اشراق و از خود بیخود شدن و فنا، امر غیر ارادی است که اختیار صوفی، تاثیری در ظهور آن ندارد.
🔻ولی بزرگان صوفیه از همان دورههای قدیم به این نکته پی بردند که اضافه بر استعداد صوفی و علل و مقدماتی که او را برای منجذب شدن قابل میسازد، وسایل عملی دیگری که به اختیار و اراده سالک است نیز برای ظهور حال فنا موثر است،
🔻بلکه برای پیدا شدن حال و وجد، عامل بسیار قوی محسوب است. از جمله موسیقی و آواز خواندن و رقص که همه آنها تحت عنوان سماع در میآید.» [1]
🔰قاسم غنی میخواهد بگوید اگر برای صوفی حالت وجد –که اراده شخص در او دخیل نیست- حاصل نشد، به وسیله رقص سماع، وجد را برای خود ایجاد کند.
درواقع سماع همچون کوکی است که وجد را با چرخیدن درویش برای او حاصل میکند.
📚پینوشت:
1. میرزا جواد آقا تهرانی، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 85.
#نقد_تصوف
#سماع
#رقص
#قاسم_غنی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تاثیر سماع نزد صوفیه بیشتر از قرآن
🔸سماع از عقاید مهم صوفیان است که به طور کلی نزد متشرعین و فقها مذموم است و گناه شمرده میشود، ولی نزد اکثر بزرگان صوفیه از راههای مهم وصول به حالت وجد شمرده میشود؛ به این معنی که گفتهاند:
👈«سماع حالتی در قلب ایجاد میکند که وجد نامیده میشود و این وجد، حرکات بدنی به وجود میآورد که اگر حرکات غیر موزونی باشد، اضطراب و اگر حرکات موزونی باشد، کف زدن و رقص است.» [1]
🔻با این وجود عدهای از صوفیان همچون غزالی به وجد سماع راضی نگشته و معتقد شدند: «تاثیر سماع خوب، برای طبقهای از صوفیه بیش از تاثیر قرآن به شمار آورده است.» [2]
🔰بنا بر مطالب ذکر شده میتوان فهمید سماع نزد برخی از صوفیه بیش از قرآن اهمیت داشته، همچنین اگر تنها دلیل حرام اعلام کردن سماع توسط فقها همین دلیل باشد، دیگر نیاز به دلیل دیگری برای حرمت آن وجود ندارد.
📚پینوشت:
1. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، چاپ دهم، 1386، ص 342.
2. آقا تهرانی میرزا جواد، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 93.
#نقد_تصوف
#سماع #رقص
#غزالی
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد تعاریف اشو از خداوند(3)
☑️در جايي ميگويد: «زشتي و بدي هم خداست» و در جاي ديگر ميگويد: «خدا تجربهاي است از زيبايي» اين دو عبارت با يكديگر ناسازگار و در تناقض هستند.
وي ميگويد: «همه خداوند هستند»، درصورتيكه خودش در جايي تصريح ميكند: «هيچ خداي ديگري جز خداي يگانه نيست»1
👌نكته قابل تأمل اينكه، چيزي كه در همة سخنان اشو در رابطه با تعريف خداوند ثابت است، اين است كه از منظر وي «خداوند شخص نيست». او مراد خود را از شخص نبودن خداوند، اينگونه بيان ميكند: «نميتوان خداوند را احساس كرد يا آن را با دست گرفت و مالك آن شد. خداي من چيزي عيني و آنجا نيست. خداي من همان ذهنيت است»2
📚1-اشو،( تعليمات تانترا كنداليني، يوگا1، ترجمه فرشته جنيدي، تهران، هدايت الهي.، ص 215
📚2-اشو، كودك نوين، ترجمه مرجان فرجي، تهران، فردوس.، ص 64.
#عرفان_نوظهور_اشو
#نقد_تعاریف_تناقض
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸