🔶 اعترافات عجیب #دهلوی در هجوم #عمر به #بیت_وحی 🔶
#شاه_عبدالعزیز_دهلوی محدث #ناصبی #اهل_سنت در کتاب #تحفه_اثنی_عشریه (کتابی با اوج تعصبات علیه شیعه) در پاسخ به طعن شیعیان در مسئله هجوم #عمر_بن_خطاب به #بیت_نبوت اصل هجوم و جسارت را قبول کرده است:
۱. اعتراف به تهدید به احراق و سوزاندن #بیت_فاطمه توسط #عمر بن خطاب؛
۲. #ارتداد #حضرت_صدیقه به علت خروج از جماعت؛
۳. توهین به #صحابه متحصن در منزل #امیرالمومنین:
- صاحب #خیانت
- #فتنه گر
- طالبین #فساد امت
- مردودان جانب الهی
٤. اعتراف به فساد و تباهی امت توسط #عایشه و پیروانش در #جنگ_جمل و کار صحیح #امیرالمومنین در جنگیدن با آنان با وجود هتک حرمت #رسول_الله؛
۵. اعتراف به عدم رضایت #صحابه متحصن با #خلافت #ابوبکر؛
۶. اعتراف به صحت کار #عمر در جزای صحابه متحصن به #قتل و #تعزیر؛
۷. بیت #حضرت_صدیقه_کبری، محل تجمع مخالفین #خلافت #ابابکر؛
۸. نابودی اصل اسلام به سبب فتنه #صحابه علیه #ابی_بکر؛
۹. بیادبی #ابن_خطاب در #تهدید به سوزاندن #خانه_وحی؛
#نقد_وهابیت
#فاطمیه #فدک #غصب_فدک
#هجوم #هجوم_به_بیت_وحی
#سقیفه #غصب_خلافت #شهادت
#شهادت_حضرت_زهرا #شهادت_حضرت_فاطمه
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه!
🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر میگرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند.
🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت.
🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاهها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1]
🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است:
فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد
که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2]
🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند.
📚پینوشت:
1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280.
2.دیوان حافظ، غزل شماره 44.
#نقد_تصوف
#وقف #اوقاف
#خانقاه
#قشیری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه!
🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر میگرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند.
🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت.
🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاهها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1]
🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است:
فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد
که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2]
🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند.
📚پینوشت:
1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280.
2.دیوان حافظ، غزل شماره 44.
#نقد_تصوف
#وقف #اوقاف
#خانقاه
#قشیری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠غزالی: بر اساس مکاشفه شیعه باطل است!
🔸از مواردی که صوفیه در حقانیت خود بدان استناد میکنند، کشف و شهود است. برخی از ایشان کشف و شهود را مبنای پارهای از عقاید و باورهای خود قرار داده و مطابق آن احکام دیگر را صادر میکردند.
🔹نکته جالب آن است که هر يک از صاحبان مسلکهای صوفیه، مدعی بطلان مسالک مخالف خود بر اساس كشف و شهود هستند.
🔻از میان این افراد غزالی گفته: «با ده سال رياضتكشی و خلوتگزينی و متاركه درس، بطلان مذهب شيعه و مراتب فراوان برتری ابوبكر بر علی(ع) برايش كشف شده است، هم چنين شيعيان صوفی مسلک و هر گروهی حتی كفار هند و ديگران نيز، چنين ادعايی كردهاند.»[1]
🔰با توجه به اینکه منشأ کشف و شهود گاهی شیطانی و گاه الهی است، نمیتوان به آن استناد کرد و کشف و شهود را مبنایی اصیل برای تمییز حق از باطل قرار داد.
♻️از اینرو میتوان نتیجه گرفت برخی از كشف و شهودهای صوفیه، پندار و خيالی بيش نبوده و از حقيقتی برخوردار نیست و يا صرفا ادعايی بیپايه و اساس است و بر فرض آنکه همه مواردی که در اصالت کشف و شعود معتبر است، قطعی و ثابت شده باشند، در این صورت کشف و شهود فقط برای صاحب آن بعنوان حجت و ملاک قرار میگیرد نه برای همه.
🌟درنتیجه قرار دادن کشف و شهود بعنوان معیاری برای صدور حکم کلی برای همه افراد جامعه، امری غیر شرعی و موهوم است.
📚پینوشت:
1.شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، انصاریان، قم، 1386، ص 173.
#نقد_تصوف
#کشف #شهود
#مکاشفه
#غزالی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شبلی برملا کننده دروغ بزرگ صوفیان
🔸شبلی از بزرگان صوفیه ازجمله کسانی است که با ابراز عقیده مذهب و اعتقاد فرقهای خود، سالها پنهانکاری سران تصوف را آشکار ساخت و آنها را رسوا کرد.
🔹از جمله اینکه عقاید و اسرار صوفیانه که سالها بود بزرگان صوفیه آن را از ترس مذمت مسلمین پنهان کرده بودند، آشکار کرد.
🔻جنید بغدادی در این رابطه میگوید: «ما این علم را در سردابها و خانهها بیان میکردیم. شبلی آمد و آن را آشکار ساخت.» [1]
🔻دیگر اینکه صوفیه با جعل تاریخ، بزرگان خود را از شاگردان و مصاحبان ائمه اطهار (علیهم السلام) به شمار آوردهاند، ولی شبلی با ابراز عقیده خود در مورد ائمه(علیهم السلام) و رافضی خواندن شیعیان و اهانت به آنها، از دروغ صوفیان، در ارادت داشتن و شاگردی کردن در مکتب ایشان پرده برداشت.
🔻همچنان که نقل شده است شبلی گفت: 👈«ازجمله فرق عالم که خلاف کردهاند هیچکس دنیتر (پستتر) از روافض و خوارج نیاید، زیرا دیگران که خلاف کردهاند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند.
از این کلام فهمیده میشود که: شبلی شیعه را از جمیع کفار پستتر میدانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نمودهاند.» [2]
🔰در اینجا شبلی نهتنها شیعیان را رافضی معرفی کرده، بلکه اثبات ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) را کاری بیهوده میداند.
📚پینوشت:
1.طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 154.
2. همان
#نقد_تصوف
#شبلی
#جنیدبغدادی
عضویت👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠گلایه قشیری از اباحه گری صوفیه
🔸عبدالکریم بن هوازن قشیری (حدود 376-465 هجری) از بزرگان و نویسندگان مشهور صوفیه است.
🔹قشیری به سبب شریعت محور بودن، گاه با صوفیان شریعتگریز درگیری داشت. قشیری از افرادی است که از اباحیگری و سهلانگاری برخی از صوفیان انتقاد کرده است و درباره آنان میگوید:
👈«بهراستی که طریقت فرسوده گشته...پارسایی نابودشده و بساطش برچیده گشته. آز نیرو گرفته و ریسمانش استوارشده، پاس شریعت از دلها رخت بربسته، سهلانگاری در امر دین را بهترین دستآویز میشمارند و فرق حلال و حرام نمیگذارند، حشمت فروگذاشته و از حرمت دست بازداشتهاند،
عبادتها خوار انگارند و روزه و نماز نگزارند. در میدان غفلت میتازند و در پیروی شهوات و لاقیدی و ارتکاب منهیات و حرامخوارگی پای میفشارند
و به این همه بدکارگی بس نکرده سخن از حال و مقامات و کشف و کرامات میگویند و مدعی هستند که قائم به حقند و محکوم به احکام آن، و محو در حقند و هر چه را بپسندند خدا ایشان را عتاب و سرزنش نکند چرا که اسرار احدیت برایشان جلوهگر شده و ایشان را از خود ربوده و سراپایشان را دربرگرفته و احکام بشریت از ایشان برخاسته است.»[1]
🔰اعتراض قشیری به رفتار و احوال صوفیان عصر خود بیانگر فاصله گرفتن آنان از شریعت و سهلانگاری در دین توسط آنان است تا حدی که نماز نمیخواندند و نسبت به امور شرعی بیقید بودند.
📚پینوشت:
1. قشیری عبدالکریم بن هوازن، رساله قشیریه، زوار، ۱۳۸۹، صص ۲ و ۳.
#نقد_تصوف
#قشیری
#اباحه_گری
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠روایتی از نخستین کسی که فقها را علمای ظاهر خواند!
🔸علمای دین که به مخالفت با صوفیه پرداختند، مورد غضب صوفیه قرار گرفتهاند، به همین جهت است که صوفیه فقها را علمای ظاهر خوانده و نظریات اجتماعی و فقهی ایشان را منجمد، خشک و خشن معرفی میکنند.
🔹با دقت در سیر تاریخ صوفیه و پدید آمدن این تفکر -علمای ظاهر خواندن فقها- درمییابیم
🔻«نخستین کسی که فقها را در ایران با این لقب مورد خطاب قرار داد "سر جان مَلکُم" جاسوس انگلیس بود.
🔻شاهد تاریخی بر این مطلب که سر جان ملکم فقها را علمای ظاهر خواند، وقایع مربوط به مرحوم ملا محمدباقر مجلسی است.
🔻به دنبال مخالفتهای علامه مجلسی با جریان صوفیه انحرافی، سر جان ملکم، عملکرد اجتماعی و سیاسی مرحوم مجلسی را نشانه اندیشه فقهی و جریان مقابل را جریان عرفانی میخواند.
🔻روشنفکرانی که در صدر مشروطه به فعالیت سیاسی میپرداختند و نیز در لژهای فراماسونری سازمان مییافتند با پذیرش این نظر، ادعای همدلی با دیدگاه عرفانی داشتند.»[1]
🔰بعد از اتهامزنی و توهین جاسوسی انگلیسی به فقهای شیعه، صوفیه و روشنفکران که به خاطر مخالفت فقها با صوفیه، رابطه خوبی با فقها نداشتند، ادامه دهنده راه سرجان ملکم شدند.
♻️از آن زمان به بعد این واژه دستآویز فرقههای صوفیه شده و از آن در رد علمای دین سوء استفادهها کردهاند.
📚پینوشت:
1.پارسانیا حمید، عرفان، علیه تساهل و اباحه گری، کتاب نقد، شماره 14 و 15، ص 367.
#نقد_تصوف
#اباحه_گری
#فقها
#علامه_مجلسی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 #شبهه در نداشتن خانههای #مدینه 🔶
🔸 جواب اول: آیه قرآن کریم
قرآن کریم در سوره «نور» میفرماید:
لَيْسَ عَلَى الْأَعْمى حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْمَريضِ حَرَجٌ وَ لا عَلى أَنْفُسِكُمْ أَنْ تَأْكُلُوا مِنْ بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبائِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أُمَّهاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ إِخْوانِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخَواتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَعْمامِكُمْ أَوْ بُيُوتِ عَمَّاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخْوالِكُمْ أَوْ بُيُوتِ خالاتِكُمْ أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَديقِكُم...
بر نابينا و افراد شل و بيمار گناهى نيست (كه با شما هم غذا شوند) و بر شما نيز گناهى نيست كه از خانههاى خودتان (خانههاى فرزندان يا همسرانتان كه خانه خود شما محسوب میشود بدون اجازه خاصى) غذا بخوريد، و همچنين خانههاى پدرانتان، يا خانههاى مادرانتان، يا خانههاى برادرانتان، يا خانههاى خواهرانتان يا خانههاى عموهايتان، يا خانههاى عمههايتان، يا خانههاى دائيهايتان، يا خانههاى خالههايتان، يا خانهاى كه كليدش در اختيار شما است، يا خانههاى دوستانتان...
📚 سوره نور آیه۶۱
مخاطب اولیه این آیه، مردم اهل مدینه هستند. می گوید آن خانه هائی که کلیدشان دست شماست، می توانید واردش بشوید و از آنجا غذا بخورید.
👈 سؤال این است که اگر خانههای مدینه درب نداشت، کلمه #کلید چه معنائی دارد؟! آیا با کلید، پردهها را قفل میکردند؟! یا حصیرها را قفل میکردند؟! این نص #قرآن است. فارغ از تمام روایات موجود.
.
🔸 جواب دوم: روایت «صحیح مسلم»
#مسلم_نیشابوری در صحیح خود روایتی را نقل میکند که دال بر درب داشتن خانههای مردم مدینه است:
«إِنَّمَا أُمِرَ... وَ بِالْأَبْوَابِ أَنْ تُغْلَقَ لَيْلًا»
و دستور داد که شبها #درب_خانه ها را ببندیم.
📚 صحیح مسلم ج۳ ص ۱۵۹۳ (باب فی شرب النبیذ، ح۲۰۱۰)
👈🏼 اگر شروح صحیح مسلم هم مشاهده شود، خواهید دید که پیغمبر امر و دستور دادند بر اینکه مردم شبها درب خانه خود را ببندند.
#نقد_وهابیت
#فاطمیه #فدک #غصب_فدک
#هجوم #هجوم_به_بیت_وحی
#حضرت_فاطمه #حضرت_زهرا
#سقیفه #غصب_خلافت #شهادت
#شهادت_حضرت_زهرا #شهادت_حضرت_فاطمه
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#امیرالمومنین امام على عليه السلام در دعاى کمیل به درگاه خداوند:
اى پروردگار، اى پروردگار، اى پروردگار! به حقّ تو و به مقام قُدست، و به بزرگ ترين صفات و نام هايت، از تو درخواست مى كنم
كه اوقات شب و روز مرا به ياد خودت، آباد گردانى و پيوسته، در خدمت خودت قرارم دهى و اعمالم را به درگاهت بپذيرى تا آن كه همه اعمال و اَورادم يك وِرد شوند و تا ابد، در خدمت تو باشم
سرورم، اى آن كه تكيه ام به اوست، اى آن كه از احوال خويش به او شِكوه مى كنم، اى پروردگار، اى پروردگار!
اندام هاى مرا در خدمت به خودت، نيرومند گردان و دلم را در عقيده، استوار بدار و در ترس از خودت، به من كوشايى بخش و پيوسته مرا در خدمت خويش بدار، تا در ميدان هاى مسابقه دهندگان، به سوى تو بدوانم و در ميان پيشى گيرندگان به كوى تو بشتابم و در ميان مشتاقان، شوق نزديك شدن به تو، جانم را فرا گيرد و چونان نزديك شدن اخلاص مندان، به تو نزديك شوم و آن سان كه اهل يقين از تو مى ترسند، از تو بترسم و در كنار و پناه تو، با مؤمنانْ گِرد آيم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠عالم فداکاری که صوفی خطاب شد!
🔸ازجمله کسانی که متصوفه او را به خود منسوب میکنند، مرحوم شیخ بهایی است.
🔹سلطان حسین تابنده قطب فرقهی گنابادی، از او بهعنوان یک صوفی یاد کرده است. [1]
🔻اما شیخ بهایی نه تنها اعتقادی به صوفیگری نداشته است بلکه به اذعان خودش، وانمود میکرده است که فریب صوفیه را خورده است و در واقع درپی هدایت آنها بوده است.
🔻نهاوندی میگوید: «روزی شیخ بهایی به یکی از شاگران خود گفت: امشب به منزل ما بیا، من هم امتثال امر کردم و رفتم، کمکم ارکان دولت صفویه آمدند و همه صوفی بودند. پس شیخ بهایی فرمود: تو را آوردم که ببینی من بیچاره در این زمان مبتلا شدهام که شاه و درباریان همه اهل تصوف هستند، ناچار شدم از این راه وارد شوم شاید کمکم آنها را هدایت کنم. پس مرحوم آیتالله میرزا حسین تهرانی نجفی در میان جمع فرمودند: کسی ظن به شیخ نبرد، زیرا او مبتلا شده بود و از روی مصلحت انجام میداد.» [2]
🔰درواقع نهتنها شیخ بهایی قصد هدایت عامه صوفیه را داشتند بلکه در پی فرصتی بودند تا کشور را از دست صوفیان درباری نجات دهند و از آن طریق جامعه را از به انحراف کشیده شدن توسط صوفیه برهاند که تا حدود زیادی هم موفق به این کار شدند.
📚پینوشت:
[1]. تابنده، سلطان حسین، رساله رفع شبهات، حقیقت، 1382، ص 822.
[2]. نهاوندی، علیاکبر، جنتان مدهامتان، مجمع ذخایر اسلامی، تهران، 1354، جنت 1، ص 29.
#نقد_تصوف
#شیخ_بهایی
#سلطان_حسین
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و کلاهخود
در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه: این خدا دارای سر، بازنمایی (توصیف) می شود.
به این مورد بنگرید:
"او دید که کسی نبود و به شگفت آمد که شفاعتکنندهای وجود نداشت؛ پس بازوی خودش برای او نجات به ارمغان آورد و عدالت وی از او حمایت کرد. پس عدالت را چون زره بر تن کرد و کلاهخود نجات را بر سر نهاد. جامۀ انتقام را در بر کرد و خویشتن را به ردای غیرت ملبس ساخت."*
ـــــ
*اشعیا باب ۵۹ : ۱۶ - ۱۸.
#توصیف_خدا
#کتاب_مقدس
#اشعیا
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چند سوال!
👈🏼 بدون شرح
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰