eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
رتبه‌بندی مؤثرترین چهره‌های تاریخ کتابی به قلم  است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد و در سال ۱۹۹۲ ویرایش دوم آن به چاپ رسید. ( این کتاب رتبه‌بندی ۱۰۰ شخص می‌باشد ) که بر طبق نظر هارت، مؤثرترین افراد می‌توان به مانی (در رتبه ۸۳) و کوروش بزرگ (در رتبهٔ ۸۷) و زرتشت (در رتبهٔ ۹۳) اشاره‌نمود. اولین شخصی که در لیست هارت قرار گرفته به عنوان رتبه اول، می‌باشد. هارت اظهار کرده که محمد بن عبدالله «به شکل اعلایی موفق» بوده هم در بُعد مذهبی و هم در بُعد سکولار. وی همچنین معتقد است که نقش پیامبر اسلام در توسعه و رواج این آیین خیلی فراتر از نقش «شراکتی عیسی مسیح» در توسعه مسیحیت اثرگذار بوده‌است. او توسعه مسیحیت را به پولس نسبت می‌دهد، که نقش اساسی در انتشار مسیحیت ایفا کرده. ویرایش ۱۹۹۲ تنزل رتبه چند شخصیت مرتبط با کمونیسم مثل لنین و مائو، و اضافه شدن گورباچف را شامل می‌شود. خلاصه توضیح مایکل هارت در مورد انتخاب پیامبر اسلام به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت در تاریخ بشریت: "انتخاب من، به عنوان بالاترین جایگاه در این لیست جهانی (یعنی محمد) ممکن است بعضی افراد را شگفت‌زده کند و همچنین ممکن است مورد پرسش دیگران واقع شود، اما او تنها مرد تاریخ است که در ابعاد معنوی و مادی به شکل خارق‌العاده‌ای موفق بوده‌است. 🔰 @adyanuniv 🔰
یکی از بزرگترین ادیان تاریخ را پایه‌گذاری و ترویج کرد. او رهبر سیاسی تأثیرگذاری شد. امروز سیزده قرن پس از وفاتش، نفوذ او همچنان نیرومند و فراگیر است. مانند تمام مذاهب، اسلام تأثیر عظیمی بر زندگی پیروانش گذاشته‌است؛ و بدین دلیل است که بنیانگذاران مذاهب بزرگ جهان در این کتاب به شکل برجسته‌ای به حساب آمدند. از آنجایی که به شکل خیلی قاطع تعداد مسیحیان دو برابر مسلمانان جهان است، اینکه رتبه «محمد بن عبدالله» از «عیسی بن مریم» بالاتر است ممکن است عجیب به نظر برسد. دو دلیل اصلی برای این تصمیم وجود دارد: اول اینکه، نقشی که محمد در توسعه اسلام ایفا می‌کند به مراتب مهم‌تر از نقشی است که عیسی مسیح در توسعه مسیحیت ایفا کرد. اگر چه مسیح مسئول اخلاقیات و احکام اخلاقی مسیحیت به‌شمار می‌رود. (تا آنجایی که این مذهب متفاوت از یهودیت می‌گردد). پولس توسعه دهنده اصلی الهیات در مسیحیت می‌باشد، با توجه به نقش کلیدی ایشان (پولس) در تشویق دیگران برای گرویدن به دین جدید مسیحیت، و همچنین که او نویسنده بخش بزرگی از کتاب عهد جدید می‌باشد. محمد، به هر حال مسئول هر دو بخش الهیات دین اسلام و همچنین اخلاقیات اصلی و اصول اخلاقی دین اسلام می‌باشد. به علاوه ایشان نقش کلیدی در گرویدن به دین جدید اسلام و همچنین بنا نهادن شیوه‌های مذهبی دین اسلام را داشته‌اند. علاوه بر این ایشان نویسنده کتاب مقدس مسلمانان هستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
، مجموعه ای از مشاهدات درونی که بنابر اعتقاد محمد توسط خداوند برای ایشان به‌طور مستقیم آشکار شد. بیشتر این گفتارها کم و بیش، در زمان حیات پیامبر گردآوری شد و به صورت معتبری با فاصله نه چندان زیادی پس از وفات پیامبر جمع‌آوری شدند. قرآن بنابراین، به صورت بسیار نزدیک، بسیاری از عقاید و آموزه‌های محمد را به‌طوری‌که به صورت قابل توجهی به کلام دقیق خود پیامبر نزدیک است، بیان می‌کند. هیچ گردآوری مفصلی مانند این (قرآن) از تعلیمات عیسی مسیح باقی نمانده‌است. از آنجایی که قرآن حداقل به اندازه انجیل که برای  مهم است، برای  هم مهم می‌باشد. اثرگذاری محمد به واسطه قرآن عظیم است و احتمالاً به خاطر این است که تأثیر نسبی محمد بر اسلام از تأثیر مشترک پولس و عیسی بر مسیحیت بیشتر است. و در بُعد مذهبی این چنین به نظر می‌رسد که تأثیر محمد هم بر تاریخ بشر مانند عیسی است. از این گذشته، محمد (بر خلاف عیسی)، رهبری سکولار بود، همچنان‌که رهبری مذهبی هم بود. در حقیقت به عنوان نیروی محرکه پیروزی اعراب، ایشان می‌تواند به عنوان تأثیرگذارترین رهبر تمام زمان‌ها رتبه بسیار خوبی بگیرد… پیروزی‌های اَعراب قرن هفتم، نقش بسیار مهمی در تاریخ بشریت بازی کرده‌ است که تا روزگار کنونی هم ادامه دارد. این ترکیب بی‌مانند اثرگذاری سکولار و مذهبی است که باعث شده من احساس کنم که محمد مستحق قرار گرفتن به صورت انفرادی به عنوان باشد." 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 استدلال درباره در با 🔶 روزی با الصادق (علیه السلام) بر سر سفره بودند. هنگامی که غذا خوردن علیه السلام تمام شد فرمود: «سپاس مخصوص خدای جهانیان است... خدایا این طعام از جانب تو و (صلی الله علیه و آله) برای ما آمده». ابوحنیفه اعتراض کرد: «ای اباعبدالله آیا برای خدا شریک قائل شدی؟». امام فرمود: «وای بر تو! همانا خداوند در کتاب خود در آیه ۷۴ سوره توبه فرموده است: «وهرگز درصدد انتقام برنیامدند مگر بعد از آنکه خدا و رسولش ایشان را از فضل خود بی نیاز کردند» یا در آیه ۵۹ سوره توبه نخوانده ای: «اگر ایشان به آن چه که خدا و فرستاده او عطا کردند راضی شوند و بگویند تکیه گاه ما خداست ، خداوند و فرستاده اش به ما از فضل الهی می دهند». پس ابوحنیفه گفت: «گویا من این دو آیه را از کتاب خدا نخوانده ام و نشنیده ام جز همین الآن». امام فرمود: «بلکه تو آن دو آیه را خوانده ای ولی خداوند درباره تو و امثال تو نازل فرموده است: «آیا بر دلهایشان قفلی زده شده؟» یا (اعمال ایشان بر دلهایشان زنگار زده)». 📚 کنز الفوائد( نشر دارالأضواء) ج۲ ص۳۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
الدرر السنية في الرد علي الوهابية - زینی دحلان.pdf
2.89M
📚 ✍🏻نویسنده : شافعی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب موضوع جواز به نبی مکرم (ص) پرداخته که در پی آن مباحثی چون جایگاه برزخی شهدا و در صدر آن پیامبر اکرم پرداخته شده است ونیز بحث جواز توسل و مورد بررسی قرار گرفته است . نویسنده در ابتدای کتاب خویش جواز زیارت قبر رسول اکرم (ص) را از چهار منبع یعنی کتاب ، سنت واجماع وقیاس اثبات نموده است وبرای هرکدام نمونه ای ذکر نموده است .در بخش اول به آیه (ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما) استدلال نموده وبیان داشته زیارت نبی دارای فواید عظیمی میباشد واینها مخصوص زمان حیات نبی(ص) نیست سپس با آوردن کلام بزرپان اهل سنت زیارت قبر رسول اکرم را لازم وطبق نظر برخی با توجه به حدیث (من حج البیت ولم یزرنی فقد جفانی ) جفا بر پیغمبر را حرام دانسته اند در ادامه مولف به نفی شرک وبلکه راجح بودن مرقد رسول اکرم (ص ) ونیز بررسی حدیث شد الرحال پرداخته است .در بخش دیگر بحث توسل وصحت آن شروع میشود وابتدا حدیثی مبنی بر دعای پیغمبر وتوسل ایشان ذکر شده است .ودر ادامه کلام محدثین و.. در این زمینه آورده شده است در ادامه به فعل برخی از صحابی همچون بلال بن حرث وعمر بن خطاب در استسقاء اشاره شده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻نویسنده : شافعی 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب موضوع جواز به نبی مکرم (ص) پرداخته که در پی آن مباحثی چون جایگاه برزخی شهدا و در صدر آن پیامبر اکرم پرداخته شده است ونیز بحث جواز توسل و مورد بررسی قرار گرفته است . نویسنده در ابتدای کتاب خویش جواز زیارت قبر رسول اکرم (ص) را از چهار منبع یعنی کتاب ، سنت واجماع وقیاس اثبات نموده است وبرای هرکدام نمونه ای ذکر نموده است .در بخش اول به آیه (ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاؤوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما) استدلال نموده وبیان داشته زیارت نبی دارای فواید عظیمی میباشد واینها مخصوص زمان حیات نبی(ص) نیست سپس با آوردن کلام بزرپان اهل سنت زیارت قبر رسول اکرم را لازم وطبق نظر برخی با توجه به حدیث (من حج البیت ولم یزرنی فقد جفانی ) جفا بر پیغمبر را حرام دانسته اند در ادامه مولف به نفی شرک وبلکه راجح بودن مرقد رسول اکرم (ص ) ونیز بررسی حدیث شد الرحال پرداخته است .در بخش دیگر بحث توسل وصحت آن شروع میشود وابتدا حدیثی مبنی بر دعای پیغمبر وتوسل ایشان ذکر شده است .ودر ادامه کلام محدثین و.. در این زمینه آورده شده است در ادامه به فعل برخی از صحابی همچون بلال بن حرث وعمر بن خطاب در استسقاء اشاره شده است... 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 قبر بوسیله 🔶 پيرامون زيارت قبر سلام الله عليه نیز چنين مي‌گوید: وقبره بسناباذ خارج النوقان مشهور يزار بجنب قبر الرشيد قد زرته مرارا كثيرة وما حلت بي شدة في وقت مقامى بطوس فزرت قبر على بن موسى الرضا صلوات الله على جده وعليه و دعوت الله إزالتها عنى إلا أستجيب لي وزالت عنى تلك الشدة وهذا شيء جربته مرارا فوجدته كذلك. و قبر علي بن موسي الرضا علیه السلام در بيرون منطقه مشهور و زيارتگاه است. من بارها مرقدش را زيارت كرده‌ام و در هنگامي كه در بودم هرگاه مسئله مشكل و سختي برايم پيش می‌آمد، به زيارت مرقد علي بن موسي الرضا –كه صلوات خدا بر جدش و بر او باد- مي‌رفتم و رفع آن مشكل را از خدا درخواست مي‌كردم، قطعا و صد در صد دعايم مستجاب مي‌شد و آن مشكل از من رفع مي‌شد و اين مسئله را بارها تجربه كردم و مشكلم رفع شد. 📚 الثقات ج۸ ص۴۵۶ ، التميمي البستي، محمد بن حبان بن أحمد ابوحاتم (متوفاى ۳۵۴هـق)، تحقيق: السيد شرف الدين أحمد، ناشر: دار الفكر، الطبعة: الأولى، ۱۳۹۵هـق – ۱۹۷۵م 🔰 @Adyanuniv🔰
الوهابية وأصول الإعتقاد - بلاغی.pdf
302.6K
📚 ✍🏻نویسنده : علامه محمد جواد 👈🏼 به زبان 👈🏼 وهابیون در ابتدای کار و برای اینکه بر اعمال شنیع خود مجوز شرعی داشته باشند با نوشتن نامه ای تعدادی از علماء از جمله شیخ عبدالله بن بلیهد را با خود همراه ساختند. نویسنده این کتاب در صدد بیان تعدادی از اصول اعتقادات وهابی ها است. مطالب این کتاب از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده که فصول آن اجمالا بدین شرح است: فصل اول درباره توحید در عبادت است که و به قبور در این فصل بیان می شود. افعالی موضوع فصل دوم است که شامل و و می شود. در فصل سوم توضیح داده می شود. در چراغ روشن کردن و نماز خواندن بر روی قبور مطلبی است که در فصل چهارم بدان پرداخته می شود. در فصل پنجم موضوع ذبح کردن و نذورات بیان می شود... 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻نویسنده : علامه محمد جواد 👈🏼 به زبان 👈🏼 وهابیون در ابتدای کار و برای اینکه بر اعمال شنیع خود مجوز شرعی داشته باشند با نوشتن نامه ای تعدادی از علماء از جمله شیخ عبدالله بن بلیهد را با خود همراه ساختند. نویسنده این کتاب در صدد بیان تعدادی از اصول اعتقادات وهابی ها است. مطالب این کتاب از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده که فصول آن اجمالا بدین شرح است: فصل اول درباره توحید در عبادت است که و به قبور در این فصل بیان می شود. افعالی موضوع فصل دوم است که شامل و و می شود. در فصل سوم توضیح داده می شود. در چراغ روشن کردن و نماز خواندن بر روی قبور مطلبی است که در فصل چهارم بدان پرداخته می شود. در فصل پنجم موضوع ذبح کردن و نذورات بیان می شود... 🔰 @Adyanuniv🔰
✅دیدگاه اقطاب صوفیه در مورد پیامبر اکرم(ص) 🔺 ملاعلی گنابادی معروف به نورعلیشاه ثانی در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «البته(پیامبر) مربی داشت که او را از نقص به کمال رسانید و مربی آن حضرت باید کامل باشد لهذا از پستان ابی‌طالب شیر خورد و در تربیت ابی‌طالب بود و سال‌ها خدمت ابی‌طالب نمود که قطب وقت بود»!!! 💢 اقطاب فاسد صوفیه، پیامبر اسلام را دارای نقص می‌دانند که نیاز به تربیت مربی در قالب مراد و مریدی بوده است! 📚گنابادی، ملاعلی، صالحیه، ص 201 ص
💠اهانت اقطاب صوفیه به پیامبر اکرم(ص) 🔺 ملاعلی گنابادی معروف به نورعلیشاه ثانی در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «البته(پیامبر) مربی داشت که او را از نقص به کمال رسانید و مربی آن حضرت باید کامل باشد لهذا از پستان ابی‌طالب شیر خورد و در تربیت ابی‌طالب بود و سال‌ها خدمت ابی‌طالب نمود که قطب وقت بود»!!! 📚گنابادی، ملاعلی، صالحیه، ص 201 💢 اقطاب فاسد صوفیه، پیامبر اسلام را دارای نقص می‌دانند که نیاز به تربیت مربی در قالب مراد و مریدی بوده است! ص 🔰 @Adyanuniv🔰