eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آزادی در اطاعت 👽آزادی در فرقه بهائیت به معنای تبعیت از رهبر فرقه می باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایل فرقه بودن آئین ساختگی بهائیت همین امر باشد چرا یکی از شاخصه های اصلی فرقه ها این است که تبعیت بی چون و چرا را از پیروان خود طلب می کنند و اطاعت از فرامین سرکرده فرقه را تنها راه نجات و رسیدن به کمال می دانند. . ✍️حسینعلی نوری در کتاب اقدس صفحه ۱۱۶_۱۱۷ می نگارد: 🗣«قُل الحریّه فی اتباع أوامری لو أنتم من العارفین، لو اتبع الناس ما نزلنا لهم من سماء الوحی لتجدن أنفسهم فی حریه بحته طوبی لمن عرف مراد الله فیما نزل مِن سماء مشیه المهیمنه علی العالمین. 👂بگو آزادی در پیروی از فرمان‌های من است. اگر شما از عارفین باشید، اگر مردم پیروی کنند، آنچه را که ما نازل کردیم برای ایشان از آسمان وحی، هر آینه خود را در آزادی محض خواهند یافت. خوشا به حال کسی که مراد خدا را دانست در آنچه که نازل شد از آسمان خواست مسلط بر جهانیان» 🔰@Adyanuniv🔰
🔴شک کردن ممنوع ✍️فاضل مازندرانی در رساله امر و خلق، ج ۳، ص85 می نگارد: 🗣«هر نفسی مشاهده کنید که ذره‌ای نالایقی دارد یا رائحه غیرتقدیس از او استشمام می‌شود البته فوراً احتراز نمایند و تجنّب کنید. زیرا ضرّ امرالله در تقرّب به آنست. چه که نفوسی پیدا شده‌اند که اسیر نفس و هوی هستند و نام حقّ بر زبان می‌رانند. این نفوس در امرالله از سمّ قاتل بدتر و بسیار احتیاط لازم است». 👀در واقع کوچک‌ترین شک به تعالیم بهائی به منزله تبعیت از هوا و هوس تلقی شده و سؤالات در این خصوص از سم قاتل بدتر به شمار رفته است و این افراد همچون سایر موارد باید طرد شوند. 👏جالب‌تر آنکه یکی از اصول فرقه بهائیت «تحری حقیقت» و جستن راه درست است و این در حالی است که بهائیان حق سؤال و شک کردن به اصول اعتقادی خود را ندارند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴تروریسم در بهائیت 🔫آثار علی‌محمد شیرازی سرشار از درنده‌خویی و خونریزی است. وی، پیروانش را به «گردن زدن مخالفان، سوزاندن کتاب‌های غیربابی، نهی از معاشرت با سایر ملل(۱)، نابودی اماکن متبرکه غیربابی و قتل عام همه کسانی که به بابیت ایمان نیاورند»(۲) فرامی‌خواند. او که خیال حکومت را در سر می‌پروراند، دستور می‌دهد وقتی بابی‌ها بر مملکتی سیطره یافتند، حاکم بابی نباید هیچ غیربابی‌ را بر روی زمین باقی بگذارد!(۳) 🔪بر مبنای همین دستورهای علی‌محمد شیرازی، بابیان دست به وحشی‌گری و کشتارهای گسترده‌ای زده و چه خونریزی‌ها که برپا نکردند. ⚔️بهائیت نیز بر این تاریخ سیاه و پر از ترور واقف است و سرانشان بعد از گذشت چند سال اولیه از پا گرفتن فرقه بهائی، به نوعی سعی کردند با کتمان یا رد برخی دستورهای باب، خود را مترقی و متفاوت نشان دهند، اما به هر حال برای رسمیت‌بخشی و داشتن پشتوانه تاریخی، نمی‌توانند به چیزی جز فرقه علی‌محمد شیرازی متمسک شوند. 👻مخصوصاً که بهاء الله، خود در ابتدا بابی و شریک جرم تمام وحشیگری‌های این قوم بوده و تا سال‌ها بعد از بهائی شدن، همچنان به دستورات مسلک قبلی خود پایبند بود. 👽با این اوصاف بهائیان هر ساله تولد چنین شخصیتی را جشن گرفته و با این کار، افراد را به بهائیت جذب می نمایند و مثل همیشه با دروغ، چهره و خواست واقعی خود را پنهان کرده و با تحریف تاریخ، آنچه را به مذاق مخاطب خوش آید، تعریف می‌کنند. ✍️پی نوشت: 📜1.افندی، عباس، الواح و وصایا، ص ۲۹۴. 📜۲.افندی، عباس، مکاتیب، ج ۲، ص ۲۶۶. 📜۳. لوح هیکل‌الدین، ص ۱۵. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴جذب اقشار آسیب‌پذیر 👈۱۷۲ سال پیش، هنگامی اولین دعاوی بهائیت در ایران اظهار شد که مردم تحت مشقت‌های ناشی از بی‌کفایتی شاهان قاجار، دستاویزی می‌طلبیدند تا امیدی باشد برای رفع ناملایمات و نیل به فردایی بهتر. در این راستا، ادعای تغییر و منجی‌گری، ملعبه‌ای شد برای سوداگری‌های سودجویانِ دست‌پرورده استعمار. 🔹هرچند مبانی ارائه شده به قدری بی اساس و نامعتبر جلوه کرد که مردم زودتر از آنچه داعیانش انتظار داشتند به توخالی بودنش پی بردند. اکنون پس از 1.5 قرن پیگیری و کمک استعمارگران و استکبارجهانی به این فرقه، جمعیت پذیرندگانش در جهان به ۳/۰ درصد هم نمی‌رسد. 🔸در گذشته جوّ حاکم بر اکثریت جامعه بستری بود برای پذیرش ادعاهایی مبنی بر نجات دادخواهان؛ که حتی با این وجود، هدف اولیه بهائیت یعنی تشکیل اجتماعی بزرگ، میسر نشد. امروزه این فرقه با برگزاری لابی‌های قدرت توأم با بهره‌وری از برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های دقیق به این نتیجه رسیده که برای پیاده‌سازی مقصود خود در جامعه، نیاز به برآورد اهداف کوتاه مدت و تمرکز بر جذب اقشار خاص و دارای آمادگی بیشتر می‌باشد تا مگر بوسیله افزایش جمعیتی قشری، کم کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد. 👥از این‌رو، گروه‌های حساس جامعه در صدر برنامه های فریب و جذب قرار گرفته‌اند. در همین راستا فرقه بهائیت تلاش زیادی برای جذب اقشار آسیب پذیر جامعه دارد و در این بین کودکان، افراد کم سواد، سرخوردگان سیاسی و اجتماعی، روشنفکران و هنرمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و فرقه بر جذب این اقشار متمرکز شده است. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه ✅1⃣ 🔸علما و فقهای شیعه با دیدن بدعت‌های بی‌شمار صوفیان در دین و عقاید منحرف ایشان، دست به مبارزه‌ بر علیه ایشان زده و در مقابل باورهای نادرست و بدعت‌آمیز تصوف، مطالبی را بر ردّ این فرقه نوشتند. 🔹ملا احمدنراقی عالمِ زاهد بزرگ شیعه، یکی از منتقدین صوفیه بوده که درباره‌ی این گروه می‌نویسد: 💫«طایفه ششم اهل تصوف و درویشان و فریفتگان و مغرورین ایشان از هر طایفه بیشتر است. جمعی از آنان صاحبان بوقند و شاخند که آنها را قلندران خوانند که نه معنی تصوف را فهمیده‌اند و نه هرّ را از برّ شناخته‌اند و نه از راه  و رسم دین، ایشان را اثری و نه از خدا و پیغمبر آنها را خبریست. روزگار خود را به گدایی و سوال از مردم صرف نموده و نام درویشی و ترک دنیا را بر خود بسته‌اند و این طایفه از اذل و پست‌ترین عالمند.» 🌟ملا احمد نراقی با اشاره به برخی از آداب مذموم صوفیه، اشاره کرده است که ایشان از خدا و پیامبرش (صلی الله علیه و آله) بی‌خبرند. 📚نراقی، ملااحمد، معراج السعاده، تهران، انتشارات دهقان، ص 506. 🔰 @adyanuniv 🔰
قالَ مُعاويةُ بْنُ عَمارٍّ كانَ لاَِبى عَبْدِ اللّه ِ عليه السلام خَريطَةُ ديباجٍ صَفْراءَ فيها تُرْبَةُ أبى عَبْدِاللّه ِ عليه السلام فَكانَ اِذا حَضَرَتِ الصَّلاةُ صَبَّهُ عَلى سَجّادَتِهِ وَ سَجَدَ عَليهِ. ; معاويه بن عمار (يكى از اصحاب امام صادق عليه السلام)مى گويد امام صادق عليه السلام را كيسه اى ابريشمين و زرد بود كه در آن خاك كربلاى حسين علیه السلام بود. چون هنگام نماز فرا مى رسيد آن خاك را بر سجاده خود مى ريخت و بر آن سجده مى كرد. وسائل الشيعه 3: 608 ح 3 🔰 @Adyanuniv🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه ✅2⃣ 🔸از میان علمای بزرگی که در برابر تصوف، این جریان منحرف، موضع محکمی داشتند، می‌توان از میرزای قمی نام برد. 🔹ایشان در کتاب جامع الشّتات درباره صوفیه می‌فرماید: «آنچه به چشم دیده می‌شود از مشایخی که در عصر ما مرشد بوده‌اند مثل مشتاق علی و مقصود علی و نورعلی و امثال آنها –که مریدان ایشان در شان ایشان غلو داشته‌اند و آنان را به صفات خاصه الهیه خطاب می‌کردند- محقق شد که متصف به همه ناخوشی‌ها بوده‌اند و احوال همگی به فضیحت و رسوایی رسیده و معلوم شد که به غیر عوام‌فریبی و دنیا پرستی و ریاست عوام کالانعام و بی‌مبالاتی در دین و بی‌خبری از احکام شرع مبین از برای ایشان نبوده.» 📚میرزای قمی، جامع الشتات، ناشر موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البيت (ع)، ج2،ص722. 🔰 @adyanuniv 🔰
●قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه: إِذَا كُتِبَ الْكِتَابُ قُتِلَ الْحُسَيْن‏. ●حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: همان وقتی که صحیفه ملعونه نوشته شد؛ امام حسین صلوات الله علیه به قتل رسید. الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏۸/ص۱۸۰. تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة/ص۶۴۷. البرهان في تفسير القرآن/ج‏۴/ص۸۸۴. بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏۲۸/ص۱۲۳. تفسير نور الثقلين/ج‏۵/ص۲۵۹. 🔰 @adyanuniv 🔰
سوالی از انصار احمد الحسن... شخص حائز مقام امامت چه زمانی به امامت و ولایت و مقام خود واقف می گردد؟ با توجه به سخنان خود احمد و انصارش دیده می شود که وی در دوره میانسالی خویش در اثر یک رویاء متوجه مقامات الهیه خویش گردیده است. @adyanuniv
اما آنچه که از روایات اهل بیت علیهم السلام برداشت می شود این است که صاحب مقام امامت از ابتدای عمر خود و از همان دوران طفولیت واقف و عارف به مقام خویش است. 1 قال طریف عن نضر الخادم: دخل على الامام وهو في المهد فقال: أنا خاتم الاوصياء ، وبي یدفع الله البلاء عن أهلي وشيعتي . نضر خادم این چنين مي گفت: وارد برحضورمبارک صاحب الزمان گشتم درحالي که درون یك قنداقه بود. پس امام زمان فرمود:»من ختم کننده اوصياء هستم و به واسطه من خداوند بلاء را از اهل من و شيعيان من دور مي سازد. 2 بسند معتبر در تفسير قمي و سایر تفاسير موجود است که امام صادق مي فرماید: علي بن إبراهيم ، قال : حدثني أبي، عن ابن أبي عمير ، عن ابن مسکان ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إذا خلق الله الامام في بطن امه یکتب على عضده الایمن وتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وعَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِه وهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ زماني که خداوند امامي را خلق مي کند در همان حال که وی در شکم مادرش است این آیه را بر بازوی راستش مي نویسد: وتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وعَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِه وهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ.  -در اصول کافي و نيز بصائر الدرجات و کتب دیگر نقل از امام صادق عليه السلام است که وقتي یکي از ائمه عليهم السلام بدنيا آیند از طرف خداوند اینچنين بر وی ندا مي شود یا فلان بن فلان أثبت فإنك صفوتي من خلقي وعيبة علمي ولك ولمن تولاک أوجبت رحمتي ای فلان پسر فلان ثابت قدم باش؛ زیرا تو برگزیده من هستي و صاحب علم مني و رحمت من برای تو و محبين تو واجب است. @adyanuniv
هیچ گاه نامحرمی او را ندید ●و حدث يحيى المازني قال كنت في جوار امير المؤمنين صلوات الله علیه في المدينة مدة مديدة و بالقرب من البيت الذي تسكنه زينب ابنته فلا و اللّه ما رأيت لها شخصا و لا سمعت لها صوتا، و كانت اذا ارادت الخروج لزيارة جدها رسول اللّه صلی الله علیه و آله تخرج ليلا و الحسن عن يمينها و الحسين عن شمالها و أمير المؤمنين أمامها فاذا قربت من القبر الشريف سبقها أمير المؤمنين صلوات الله علیه فاخمد ضوء القناديل فسأله الحسن مرة عن ذلك فقال أخشى أن ينظر أحد الى شخص اختك زينب. ●یحیی مازنی گوید: من در مدینه مدت بسیاری همسایه حضرت امیرالمومنین علی صلوات الله علیه بودم، ولی به خدا سوگند هرگز حضرت زینب سلام الله علیها را ندیدم و صدای او را هم نشنیدم هنگام زیارت جد بزرگوارش رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم شبانه از خانه بیرون می رفت؛ در حالی که برادرانش حسن و حسین صلوات الله علیهما اطراف او و امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه پیش رویش راه می رفتند. وقتی به قبر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نزدیک می شدند، حضرتش جلو می رفت و نور چراغ را کم می کرد. یک بار امام حسن صلوات الله علیه از پدر درباره ی این کار سؤال کرد. حضرت فرمود: حسن جان! نمی خواهم چشم نامحرمی به خواهرت زینب صلوات الله علیها بیفتد. زينب الكبري (شیخ جعفر نقدی)/ص۲۲ وفيات الأئمة/ص435 🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با شهدای کربلا ابوبكر بن الحسن(ع) پدرش، امام حسن مجتبى(ع) و مادرش، كنيز آن حضرت بود. او ازمدينه همراه امام حسين(ع) به كربلا آمد. او در روزعاشورا پس از شهادت برادرش قاسم، به ميدان كارزار رفته و جنگيد تا به شهادت رسيد. عبدالله بن الحسن(ع) پدرش، امام حسن مجتبى(ع) و مادرش، دختر شليل بن عبدالله مى باشد. دركربلا نوجوانى بود كه به سن بلوغ نرسيده بود. چون عمويش حسين(ع) را زخمى و بى ياور ديد، خود را به آن حضرت رسانيد و گفت: به خدا سوگنداز عمويم جدا نمى شوم. ناگهان شمشيرى به طرف حسين(ع) روانه شد، عبدالله دستش را سپركرد. شمشيردست او را قطع كرده و به پوست آويزان نمود. گفته شده درحاليكه حضرت او را درآغوش گرفته بود، حرمله با تيرى او را به شهادت رساند. سن او ۱۱سال بود. 🔰 @adyanuniv 🔰