eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نقض عملی سیاست استعمار 🔹 مقام معظم رهبری: از آغاز ورود استعمار اروپایی به کشورهای اسلامی، یکی از سیاست های قطعی استعمارگران، ایجاد تفرقه میان مسلمین بوده است، گاه با حربه ی اختلافات فرقه یی و گاه با ابزار ملی گرایی و قوم گرایی و گاه با غیر اینها. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (4) 4️⃣تشکیل انجمن‌های جاسوسی و تروریستی 👻درعصر مشروطه نزدیک به ۲۰۰ انجمن مخفی و نیمه مخفی فعال بودند و بیش از ۳۰ نشریه و تعداد بی‌شماری شب‌نامه منتشر می شد. انجمن‌ها تماماً در اختیار روشنفکران و عوامل آنان قرار داشت که بهائیت و بابیت در آن‌ها نفوذ قابل‌توجهی داشته و در نشریات و شب‌نامه‌ها نیز نفوذ آنان چشمگیر بود. 🕌در تمامی این انجمن‌ها، درخصوص کنار زدن تدریجی روحانیت از قدرت بحث می‌شد و کوره حرکت نهضت برای رسیدن به‌نظام سیاسی غربی، داغ نگه‌داشته می‌شد. 🕌در نشریات نیز با صراحت به احکام وعلماء اسلام توهین و روزبه‌روز باورهای مردم سست‌تر می‌شد و بیشتر حریم‌ها می‌شکست. بطوری‌که یکی از علل جدایی شیخ فضل‌الله نوری از نهضت، همین اهانت‌هاست (دست‌های شیطانی، ۱۲۰–۱۲۱). 🔪انجمن بین الطلوعین و کمیته مجازات، ازجمله انجمن‌های تروریستی بودند که با فعالیت‌های اسدالله خان ابوالفتح زاده و ابراهیم‌خان منشی‌زاده (سرتیپ های فوج قزاق) و محمدنظر خان مشکات الممالک ومیرزا محمد نجات خراسانی، از اعضای بهایی و ازلی، جوّ رعب و وحشت ایجاد می کردند. این گروه با شبکه توطئه‌گر و وابسته به اینتلجنس سرویس انگلستان به سرکردگی اردشیر ریپورتر، گره خورد. 🔫فعالیت آنها از ذی‌قعده ۱۳۲۴ قمری در انجمن مخفی دوم آغاز شد و عملیاتی چون ترور نافرجام شیخ فضل‌الله نوری، ترور سیدعبدالله بهبهانی، اسماعیل‌خان رئیس سیلوی تهران، سیدحسن مجتهد (فرزند محمدباقر صدرالعلما و داماد سید عبدالله بهبهانی) و قتل‌های دیگر را انجام دادند (دست‌های شیطانی، ص ۱۱۲) 🔰@Adyanuniv🔰
🔴نشر اکاذیب در رسانه‌های بهائی 👻یکی از نشانه‌های دشمنی و بدخواهی بهائیت برای اسلام و ایران را می‌توان در اخباری که این تشکیلات در رسانه‌هایش منتشر می‌سازد، مشاهده نمود. 👽علاوه بر رد پای کانال‌های بیگانه و دشمن‌های مسلم جمهوری اسلامی در این پیام‌ها، عمده‌ی خبرهایی که منتشر می‌کنند، کذب بوده اما به صرف اینکه علیه اسلام و ایران است، با استقبال این رسانه‌های بهائی مواجه می‌شود. ☠️رسانه‌هایی که بدون فکر و فقط از روی بغض دست به دشمنی و خیالِ خامِ براندازی می‌زنند و در پاسخ نشر اینچنین اکاذیبی تنها می‌گوییم «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء» 🔰@Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (5) 5️⃣یهودی شدن ساختار بهائیت 👀آنچه در بررسی تاریخ معاصر ایران و پیدایش و گسترش بابیگری و بهائیت در این دوران جالب و درعین‌حال تعجب‌آور است و حکایت از حمایت‌های حساب‌شده و پنهان دست‌های استعماری از این فرقه‌ها دارد، گرویدن یهودیان جدید الاسلام به‌طور جمعی به این فرقه‌هاست! این افراد به رواج دهندگان اولیه بابیگری و بهاییگری تبدیل شدند. به این گروه، «یهودیان مخفی» یا انوسی ها نیز می‌گویند. 🕌گرایش این یهودیان به اسلام واقعی نبود و آنان به‌طور پنهان، همچنان یهودی بودند. والتر فیشل، محقق یهودی، معتقد است که این جدید الاسلام ها همچنان مخفیانه به دین یهود پایبند بوده و هستند. فیشل این مطلب را در سال ۱۳۲۸ شمسی اظهار می‌کند، در نتیجه در طی دوران ۱۱۰ ساله این ماجرا (۱۹۴۹-۱۸۳۹) که از مسلمان شدن این یهودیان می‌گذشت، آنان همچنان یهودی مانده بودند. 👥یهودیان مشهد که تعداد ایشان در سال ۱۸۳۱ حدود دو هزار نفر گزارش‌شده، در سال ۱۸۳۹ میلادی، اندکی پس از استقرار کمپانی ساسون در بوشهر و بمبئی، 5 سال پیش از آغاز دعوت علی‌محمد باب، به‌طور دسته‌جمعی مسلمان شدند بدون آن‌که هیچ‌گونه فشاری بر آنان باشد! که خدای آنان بانام ملا مشایخ، نام «ملا مهدی» و خاخام آن‌ها، به نام ملا بنیامین یزدی، نام «ملا امین» را برای خود انتخاب کردند. اینان بصورت گروهی به باب پیوستند و بعدها نقش فعالانه‌ای در گسترش بهاییگری بر عهده گرفتند.(دست‌های شیطانی، جمعی از نویسندگان، ۲۳۱) 🔰@Adyanuniv🔰
✅ اسلام و تقابل با بت پرستی 🔹 در حقیقت دین اسلام خیر و برکتی بود برای جهان شرق، و بالاخره برای قلع و قمع بت پرستی. 🔰@Adyanuniv🔰
✅ کوروش، پادشاه صلح و کشور گشایی بدون شمشیر!! 🔹 گزنفون مورخ یونانی، به خیال اینکه قهرمان داستان خود یعنی کوروش را یاغی قلمداد ندهد، او را وارث آستیاژ (آژی دهاک) پادشاه ماد معرفی نموده است ولی این روایت چندان اعتباری ندارد و 👈🏻 بدون تردید کوروش با شمشیر 🗡 و قوه قهریه 👊🏻 کشور ماد را فتح و تصاحب کرد. 🔰@Adyanuniv🔰
‼️شهادت امام زمان ارواحنا فداه برای ما درقیامت‼️ ▪️در کافی در تفسیر آیه ی آیه ۴۱سوره مبارکه نساء، آمده است: « فَکَیْفَ اِذا جِئْنا مِنْ کُلِّ اُمّةٍ بِشَهیدٍ وَ جِئْنا بِکَ عَلی هؤلآءِ شَهیداً » پس چگونه است حال، آنگاه که از هر طایفه ای گواهی آریم و تو را برایشان گواه آوریم. ▫️امام صادق علیه‌السلام فرمودند ▪️ما شاهدان بر مردم هستیم، پس هر آنکه ما را تصدیق کند روز قیامت تصدیقش نماییم و هر آنکه ما را تکذیب کند روز قیامت تکذیبش نماییم 📚 مکیال‌المکارم‌ جلد ۱ صفحه۱۵۰
🌀 میرحامد حسین و نوکریِ عالم سنی! 📝 گوشه‌ای از رنج عظیم میرحامد حسین در جهت مبارزه با تحریف تشیع 👤 آیت‌الله شبیری زنجانی 🔹 نقل کرده‌اند که یک وقت میرحامد حسین مطلع می‌شود که در مدینه در کتابخانه یکی از علمای اهل سنت نسخه منحصر به فرد کتابی که مورد احتیاج ایشان بود، موجود است. ایشان با اصحاب و مریدهایش به مکه می‌رود و پس از انجام مناسک به آنها می‌گوید که شما مراجعت کنید؛ من باید مدتی اینجا بمانم. 🔹 ایشان نزد آن عالم سنی می‌رود و نوکر او می‌شود و به او می‌گوید که چون من ناراحتی دارم، برای محفوظ ماندن از شرور لازم است که در جایی که قرآن و کتاب قرار دارد، بخوابم. لذا توافق می‌کنند که ایشان در کتابخانه بخوابد. ✅ در تمام آن مدت میرحامد حسین در نهایت تقیه رفتار و در حد اعلی برای آن عالم سنی نوکری می‌کرد؛ به گونه‌ای که حتی به بچه آن عالم رسیدگی و او را بغل می‌کرد و از این قبیل کارها که افراد محترم حاضر به آن نمی‌شوند، منتها وقتی ایشان شبها برای استراحت به کتابخانه می‌رفت، آن کتاب را که مفصل هم بوده، جزء جزء استنساخ می‌کرد. نجار شیعه‌ای در مدینه بود، او برای میرحامد حسین جعبه‌ای ساخته بود تا ایشان اجزائی را که شبها استنساخ می‌کرد، در آن قرار دهد. میرحامد حسین هر جزء را که استنساخ می‌کرد، در آن جعبه قرار می‌داد. 🔹 وقتی کتاب تمام شد، از صاحب خانه اجازه گرفت تا به خویشانش سر بزند و او هم اجازه داد. ایشان آن جعبه را برداشت و سوار کشتی شد. [تا اینکه] دریا طوفانی می‌شود و جعبه در آب می‌افتد. میرحامد حسین خودش را در دریا پرت می‌کند تا جعبه را بگیرد. جعبه را می‌گیرد و دیگران هم کمک می‌کنند و ایشان را نجات می‌دهند. 📗 جرعه‌ای از دریا؛ ج ۲؛ ص ۳۵۰
✅ این بنا آرامگاه کوروش نیست... 🔹 مارسل، شوهر خانم دیالافوا در پاسخ به این سوال که این آرامگاه کیست، چنین می گوید: 🔸 من یقین دارم که این بنای کوچک آرامگاه کوروش نیست. هیچ گونه شباهتی میان این بنا و مقبره کوروش که آرین (مورخ یونانی قرن دوم) و استرابو از گزارش آریستوبول نقل کرده موجود نیست. 🔰@Adyanuniv🔰
# ماجرای_حره ماجرای حره یا قیام حره واقعه ای بود که یکسال پس شهادت امام حسین (علیه السلام) توسط یزید رقم خورد. ▪️پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) مردم مدینه به رهبری عبدالله بن حنظله غسیل الملائکه قیام کرده و عمال یزید را از مدینه بیرون کردند 🔻یزید سپاهی به سرکردگی مسلم بن عقبه به مدینه گسیل داشت که آنان پس در هم شکستن قیام مردم مدینه و کشتار وحشیانه عوامل قیام، شهر را تصرف کرده و مردم عادی را نیز به خاک وخون کشیدند و به عنوان بردگان یزید از مردم مدینه بیعت گرفتند. ▪️عبدالله پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) سفری به شام داشت و از نزدیک با یزید ملاقات کرد. او یزید را شخصی پلید یافت که به هیچ وجه نباید بر مسند خلافت مسلمانان باشد لذا به مراجعت از شام مقدمات قیام را برنامه ریزی کرد و پس از قیام اختیار شهر مدینه را به دست گرفت و عمال حکومتی را از آنجا بیرون راند. همین امر باعث لشکر کشی یزید به مدینه شد. مسلم جنایاتی در شهر پیامبر (صلی الله علیه وآله) انجام داد که به مسرف بن عقبه مشهور شد.(1) این واقعه از آنجا که در سنگستانی در نزدیکی مدینه اتفاق افتاد به واقعه حره معروف شد(2) چون سنگستان در لغت عرب به معنای حره است.(3) ✍️درباره اسباب و علل واقعه حره، روایت‌های گوناگونی رسیده است. بنابر بسیاری از گزارش‌ها، منشأ اعتراض و قیام مردم مدینه فساد یزید بود. طبق این روایات، والی مدینه، هیئتی از بزرگان شهر از جمله عبدالله بن حنظله را برای ملاقات با یزید به شام فرستاد. هیئت مزبور به محض بازگشت از شام، در برابر مردم به فسق و فجور آشکار خلیفه گواهی دادند و مردم را به اقدام برای خلع یزید از خلافت دعوت کردند.(4) 🔻مردم مدینه بر علیه حکومت یزید شوریدند و آنان را، که حدود هزار نفر بودند و در منزل مروان بن حکم گرد آمده بودند، محاصره کردند.(5) 🔸یزید تصمیم گرفت برای سرکوب مردم مدینه لشکری تجهیز کند. بعد از امتناع عبیدالله بن زیاداز پذیرش فرماندهی لشکر، وی مسلم بن عقبه را مأمور این کار کرد(6)شمار لشکریان او را بین ۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ نفر نوشته‌اند.(7) 🔸وقتی خبر حرکت سپاه یزید به مردم مدینه رسید، آنان گرداگرد مدینه خندق کندند و پناه گرفتند. مردم اجازه دادند که وابستگان به حکومت شام، از مدینه خارج شوند به شرط آنکه در مورد مدینه هیچ اطلاعاتی را به سپاه شام ندهند و در جنگ هم شرکت نکنند. اما بنی امیه به عهد خود وفادار نماندند و عبدالملک بن مروان به همکاری با مسلم بن عقبه پرداخت و نقشه حمله جنگ را طراحی کردند. 🔹مسلم با عبور از حرّه، در مشرق مدینه پیاده شد و به مردم مدینه سه روز مهلت داد.(8)آنگاه، پس از دور زدن خندق، از پشت سر و با کمک طایفه بنی حارثه، که با وعده‌های مالی فریفته شدند، وارد شهر شد.(9) 🔸مسلم‌بن عقبه، به دستور یزید، سه روز جان و مال مردم را بر سپاهیانش حلال کرد.برخی غارت و جنایات سپاهیان او را مصیبتی سهمگین و وصف‌‌ناپذیر خوانده‌اند و برخی آن را فجیع‌ترین حادثه، پس از شهادت امام حسین علیه السلام، دانسته است.(10) 🔻سپاهیان مسلم‌بن عقبه در آن سه روز، از ارتکاب هیچ عمل زشتی، همچون تجاوز به نوامیس، بیرون کشیدن جنین از شکم زنان و کشتن نوزادان(11) و توهین به صحابه بزرگ پیامبر(صلی الله علیه وآله) از جمله جابر بن عبدالله انصاری فرو گذار نکردند.(12) 📚منابع: 1. بلاذری، انساب الاشراف، ج5، ص339 2.سهیلی، عبدالرحمان‌بن عبداللّه، الروض الانف فی شرح السیرة النبویة لابن‌هشام، ج 6، ص255 3.خلیل‌بن احمد؛ کتاب‌العین، ذیل «حرّة» 4.طبرى، محمدبن جرير، تاريخ‌الطبرى: تاريخ‌الامم والملوک، ج5، ص479-480. 5.طبری، همان،ج 5، ص482؛ 6.ابن‌اثیر، الکامل فی‌التاریخ، ج 4، ص111-112 7. طبری، پیشین، ج 5، ص483؛ 8.طبری، ج 5، ص485-487 . 9.ابن‌قتیبه، الامامة و السیاسة، المعروف بتاریخ‌الخلفاء، ج 1، ص179-181 10. مسعودى، على‌بن حسين کتاب التنبيه والاشراف، ص۳۰۶ 11.ابن‌قتیبه، پیشین، ج 1، ص184؛ 12.سهیلی، پیشین، ج 6، ص253- 254 🔰@Adyanuniv🔰
🔴جانِ مردمِ ایران، فدای انگلیس 👀سال ۱۹۱۱ شروع نوعی همکاری انگلستان با شوروی بر ضد آلمان بود که در این راستا، نیاز استعمار به موقعیت استراتژیک ایران، دخالت‌های آسیب‌زننده‌ای را برای کشورمان موجب شد. از جمله فعالیت‌های استعماری و مخرب انگلستان در این سال، سرکوب جنبش مشروطه بود. 👻در چنین وضعیتی سرکرده بهائیت، عبدالبهاء نطقی در انگلستان ایراد می‌کند که خودِ متن آن بدون هیچ توضیحی مؤید کوته‌بینی و دست‌نشاندگی این تشکیلات می‌باشد: 🗣«اهالی ايران بسيار مسرورند از اينکه من آمدم اينجا اين آمدن من اينجا سبب الفت بين ايران و انگليس است ارتباط تام حاصل ميشود نتيجه بدرجه ای ميرسد که بزودی از افراد ايران جان خود را برای انگليس فدا ميکند همين طور انگليس خود را برای ايران فدا مينمايد لهذا نهايت سرور را دارند يعنی نميدانم چگونه بيان کنم» (خطابات عبدالبهاء، جلد1، ص23، نطق در منزل مسس کراپر ١٣ سپتامبر سنه ١٩١١) 👥پیروان این فرقه، غافل از اینکه سرکرده بی‌کفایتشان عاملی است دست نشانده، این وطن‌فروشی‌ها و بی‌تدبیری‌ها را خوش‌قلبی تشکیلات بهائی تعبیر می‌کنند حال آنکه این اتحاد بهائیت و استعمار برای ایران چیزی جز عقب ماندگی به ارمغان نیاورد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴سازمان جاسوسی بهائیت (6) 6️⃣ارتباط بابی‌گری و کانون‌های استعماری 2 قرینه بر این مطلب می‌توان ذکر نمود: 👈اول حضور 5 ساله علی‌محمدباب در تجارتخانه داییش در بوشهر و ارتباط او با کمپانی‌های یهودی و انگلیسی مستقر در این بندر و کارگزاران ایشان. اندکی پس‌ازاین اقامت 5ساله بود که باب در سال ۱۸۲۲ م. دعوی خود را اعلام کرد و با حمایت کانون‌های متنفّذ و مرموزی به‌سرعت شهرت یافت. دوران اقامت باب در بوشهر مقارن است با سال‌های اوّلیه فعالیت کمپانی ساسون (متعلق به سران یهودیان بغداد) در بوشهر و بمبئی. ساسون‌ها در دهه‌های بعد به «امپراتوران تجاری شرق» بدل شدند و در زمره دوستان خاندان سلطنتی بریتانیا جای گرفتند. خاندان ساسون بنیان‌گذاران تجارت تریاک ایران بودند و با تأسیس بانک شاهی انگلیس و ایران نقش بسیار مهمی در تحوّلات تاریخ معاصر ایران ایفا نمودند. (ساسون‌ها، سپه‌سالار و تریاک ایران، عبدالله شهبازی، ۱۲۵- ۱۳۹) 👈دوم، ارتباط نزدیک مانکجی‌هاتریا، رئیس شبکه اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران در سال‌های ۱۸۵۴ـ۱۸۹۰، با سران بابی و ازجمله با شخص میرزا حسینعلی بهاء. (جستارهایی از تاریخ بهائیت، عبدالله شهبازی، ش ۹۱) ✍️سخن آخر: بهائیت را نه یک دین، بلکه باید یک سازمان جاسوسی تروریستی دانست که باحمایت استعمارگران ایجاد وبه حیاتش ادامه می‌دهد. این موضوع زمانی مهم می‌شود که به یهودی وفراماسونری بودن ساختار آن توجه شود. هدف آن، نابودی اسلام واستیلای دشمنان برممالک اسلامی است. پس لازمست فعالان فرهنگی با این رویکرد محصولات فرهنگی را به جامعه عرضه کنند. 🔰@Adyanuniv🔰