🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 ما همگی مأموریم به بندگی خالصانه.!
🔹 اصلا آدمیت ما با همین بندگی تحقق می یابد وإلا مرتبه حیوانی زندگی و خور و خواب را که چارپایان بهترش را دارند!
🔹 اتفاقا سرور کائنات، محمد مصطفی نیز، با پیشتازی در همین خصلت بندگی بود که اشرف خلائق گردید و همیشه هم به بنده بودن و مسلمانی اش، افتخار میکرد
📛 اما بعضی از ما بالعکس، آنقدر سقوط کرده ایم که عارمان می آید ظاهری مؤمنانه و بنده وار داشته باشیم!
👇👇👇👇
🌴 آیات 11 و 12 سوره زمر 🌴
🕋 قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّينَ
🕋 وَ أُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ
⚡️ترجمه:
بگو: «همانا من مأمورم كه خدا را بپرستم در حالى كه دين را براى او خالص و پيراسته گردانيدهام.
و فرمان يافتهام كه اولين مسلمان باشم
#قرآن
#بنده
#مؤمن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اسفار زیر ذره بین
کتاب اسفار که مخصوص موسی است، در چشم متکلمان و فیلسوفان الهیِ یهودی و مسیحی، مقامی بس ارجمند است؛ اما انتقاد علمی، هاله ی تقدیس را از چهره ی این نوشته زود. در قرن هفدهم، اسپینوزا و هوب، فیلسوفان مادی، اثبات کردند که ممکن نیست، اسفار، چنانکه سنت مدعی است، دو هزار سال پیش از میلاد تدوین شده باشد. اسپینوزا، غلط تاریخی و چندین تضادِ این قسمت از تورات را افشا کرد و به حق نشان داد، که ممکن نیست، این قسمت، پیش از بازگشت عبرانیان از اسارت بابل - در قرن ششم پیش از میلاد- تنظیم شده باشد.
تحقیق انتقادی اسفار نشان می دهد، که کتاب مزبور، دست کم از چهار متن اصلیِ سرشار از تکرار و تضاد تشکیل یافته است؛ چون در نظر متکلمان، نوشته های کتاب عهد عتیق، چنانکه نوشته های عهد جدید، قدسانی می نماید، مقدس نیست، از این رو انتقاد تعقلی در آن کمتر به مانع برخورد و نتایج انتقاد نیز آسانتر از کلیه ی نتایجی که کاوشهای باستانشناسی در فلسطین اثبات کرد، مقبول افتاد. در اسفار ۴ منشأ و منبع اصلی مشخص است: داستان های مربوط به یهوه و داستان های مربوط به الوهیم، سفر تثنیه یا سفر مثنی، مجموعه قوانین روحانیت.
---------
آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۱۰۰.
#عهد_عتیق
#اسفار
#اسپنوازا
#هوب
#تفکر_انتقادی
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹جدیدترین تصویر منتشر شده از کریم آقاخان، امام شیعیان اسماعیلیه
🔸کریم آقاخان، چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلیه نزاری قاسم شاهی (آقاخانیه)، در سن هشتاد و پنج سالگی و برای اولین بار پس از همهگیری کرونا در یک نشست مجازی مقابل دوربین حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.
در پایان این نشست وی با برادر و چهار فرزندش عکس یادگاری گرفت.
🔸این نشست به مناسبت مراسم فارغالتحصیلی دانشجویان دانشکدههای پزشکی بنیاد آقاخان در کشورهای کنیا، پاکستان، تانزانیا، اوگاندا و انگلستان، در قالب یک مراسم ویژه مجازی و با حضور حدود ۷۰۰ فارغ التحصیل با سخنرانی کریم آقاخان برگزار شد.
🔸دانشگاه پزشکی آقاخان در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان اولین دانشگاه خصوصی در پاکستان تاسیس و در سالهای بعد در قالب شش پردیس در سه قاره با رشتههای مختلف پزشکی گسترش یافت.
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
💚امام حسین علیه السلام میفرمایند:
🎗هرکس گره ای از مشکلات مؤمنی باز کند
و مشکلش را برطرف نماید،
خداوند متعال مشکلات
دنیا و آخرت او را اصلاح می نماید🎗
🎗منْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِن فَرَّجَ اللهُ عَنْهُ
🎗کرْبَ الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ.
📒 بحارالأنوار ج۷۵ ص۱۲۱
📔مستدرك الوسائل ج۱۲ ص۴۱۶
#امام_حسین علیه السلام
#مؤمن
#حاجت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻علل گرايش به اين عرفان ها ی نوظهوردرایران(1)
☑️بر اساس مطالعات انجام شده و مصاحبه هايي كه محقق با خبرگان و انديشمندان فعال در اين زمينه انجام داده است؛ علل عمده گرايش به اين نوع عرفانهابه شرح ذيل بيان شده است
1️⃣ريشه هاي اعتقادي:آنچه در ظواهر زندگي مادي وجود دارد نميتواند فلسفه آفرينش انساني باشد كه خداوند باري تعالي او را «احسن الخالقين»ناميده است. به همين دليل هرفرد معتقدي بر اين باور است كه خوشي و ناخوشي، زيبايي و زشتي، خوبي و بدي زندگي مادي محدود و در كنار هم است. اما برخي افراد از جنبه هاي منفي زندگي گريزان هستند و خوبي و زيبايي و خوشي و خوش گذراني آن را به حد لايتناهي مي خواهند وقائل به محدوديت در آن نيستند به همين دليل به نظر مي رسد كه با ظاهر گرايي به ظاهرآرايي پرداخته وبه دنبال عرفاني میروند كه فقط از خوشگذراني مطلق دم میزند.
📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص84
#عرفانهای_نوظهور
#علل_گرایش
#ریشهی_اعتقادی
⬅️عضویت در کانال🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علل گرايش به عرفان ها ی نوظهوردرایران(2)
❇️اديان الهي يكي پس از ديگري كامل تر شده تا به دين اسلام رسيده است؛ اما مسلم است اگر درجامعه افراد نسبت به معارف و مباني دين شناخت كامل نداشته باشند و براي شناخت تلاش كافي نكنند واز طرفي نگر شهاي موجود در اديان الهي در خصوص مسائل روز نيز به روشني تبيين نشود، به ظاهر دين بيشتر از باطن آن توجه ميشود و بعد سياسي دين نمود عميقتر و بارزتري از بعد معنوي آن پيدا خواهد كرد. افرادي كه به باورهاي عميق ديني نرسيد ه اند در يافتن حقيقت و پاسخ به نداي فطرت حقيقت جوي خود دچار انحراف شده و در پاسخي عجولانه و غيرمنطقي به نداي فطرت خود به جاي اتكا به اديان حقيقي به تارهاي عنكبوتي عرفا نهاي كاذب بشري دست ميآويزند و به آن ها گرفتار مي شوند.
📚فصلنامه پژوهش هاي حفاظتي امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليه السلام، سال سوم، شماره ي1(1393)ص84
#عرفانهای_نوظهور
#علل_گرایش
#ریشهی_اعتقادی
🔷عضویت در کانال🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عشریه به جای خمس و زکات، بدعت صوفیه سلطان علیشاهی
🔸یکی از واجبات دین اسلام که در قرآن و سیره پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به آن سفارش شده است، مسئلهی خمس است.
🔹خُمُس در اصطلاح شرع حقی است که خروج آن از مال واجب بوده و بنیهاشم مستحق آن هستند.[1]
🔻خمس از فروع دین است و آیهی مربوط به آن در سوره انفال آمده است.[2]
🔰یکی از بدعتهای این فرقه، پرداخت عشریه به قطب فرقه بجای خمس و زکات است. دراویش خمس و زکات را کنار گذاشته و با تأسی به نصارا، عشریه پرداخت مینمایند.
🔻بطوریکه از زمان ملاسلطان گنابادی قرار شد پیروان فرقه، یک دهم از درآمد خود را به عنوان عشریه به رئیس فرقه بپردازند.
👈این دستور طبق گفتهی ملاسلطان گنابادی است که در پاسخ سؤال فردی بنام عبدالهادی از صوفیان گنابادیه مینویسد:
«یک عشر از ارباح مکاسب و زراعات داده شود مغنی زکات زکوی و از خمس خواهد بود»[3]
♻️از نوشتهی ملاسلطان گنابادی به این نتیجه میرسیم که «عشریه» اگر پرداخت گردد کفایت از «خمس» مینماید و دیگر خمس بر ذمهی کسی که عشریه پرداخت نموده نیست.
📚پی نوشت
[1]. طریحی ، فخرالدین بن محمد ، محقق حسینی اشکوری ، احمد ، ناشر مرتضوی ، تهران ، ۱۳۷۵ ، ج ۴ ، ص۶۶
[2]. انفال، آیه41.
[3]. نابغه علم و عرفان , چاپ تابان ، ۱۳۳۳ ، ص۲۰۳ ، ۲۰۴.
#نقد_تصوف
#خمس
#عشریه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 میان اینهمه غبار و غفلت، تنها زنگ بیدارباش ما، آیات قرآن کریم است
🔹 که همراهی و تبعیت آنها، علامت حیات ما در مرتبه انسانی است!
🔹 بنابراین به میزانی که انطباق با آیات قرآن داریم، از حیات انسانی برخورداریم و آدمیم!
👈 سایر علامات حیات را که گاو و گوسفند هم دارند بهترش را
👇👇👇👇
🌴 آیات 69 و 70 سوره یس 🌴
🕋 إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ
🕋 لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا
⚡️ترجمه:
(69) این کتاب چیزی جز ذکر الهی و قرآن روشن بیان خدا نیست.
(70) تا هر که را زندهدل است به آیاتش، پند دهد و از خدا و قیامت بترساند.
#قرآن
#حیات_انسانی
#غفلت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان #امیرالمومنین علیه السلام به روایت #اهل_سنت 🔶
حدثنا محمد بن محمد بن أحمد ثنا محمد بن عبد الله الحضرمي ثنا أبو بكر ابن أبي شيبة ثنا أحمد بن مفضل حدثنا جعفر الأحمر عن هلال أبي أيوب الصيرفي عن أبي كثير الأنصاري عن عبد الله بن أسعد قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : انتهيت ليلة أسري بي إلى السدرة المنتهى فأوحي إلي في علي بثلاث : أنه إمام المتقين وسيد المسلمين وقائد الغر المحجلين إلى جنات النعيم.
عبد الله بن اسعد گوید: #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
شبی که مرا به آسمان بردند، به #سدرة_المنتهی رسیدم، در باره علی (علیه السلام) به سه چیز برای من وحی شد: او (علی بن ابی طالب علیهما السلام) امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان تا بهشتهای پرنعمت است.
📚 معرفة الصحابة ج۳ ص۱۵۸۷ ح۴۰۰۲ (چاپ دار الوطن)
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فضائل #فضائل_اهلبیت #فضائل_اهل_بیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
موسسه فرق و ادیان بصائر با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اقدام به راه اندازی " فصلنامه علمی ترویجی" نموده و از تمامی نویسندگان و متخصصین عرصه مواجهه و نقد فرق و ادیان دعوت به همکاری می کند.
فصلنامه مطالعات تحلیلی فرق و ادیان در محورهای اعلام شده، آماده پذیرش مقالات شما می باشد.
مقالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید:
motaleattahlili@gmail.com
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقالات ارسالی به سایت بصائر مراجعه کنید:
https://basaer-l.com/article
مهلت ارسال مقالات تا اول مرداد 1400
فصلنامه علمی ترویجی
مطالعات تحلیلی فرق و ادیان
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
موسسه آموزش عالی خاتم النبیین برگزار می کند...
✅ سلسله نشست های علمی گروه زرتشت و باستانگرایی
📝موضوع: بن مایه های ایرانی ثنویت مانوی
🎤 سخنران: دکتر سید احمدرضا قائم مقامی
🗓 زمان: سه شنبه 1400/03/04
🕰 ساعت: 18:00
🏢مکان: قم، خیابان صفائیه، کوچه 37، مدرسه باقرالعلوم (علیه السلام)
لینک شرکت مجازی برنامه:
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=12414
#نقد_زرتشت
#زرتشت
#ثنویت
#مانویت
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
کلیسا چگونه ثروتمند شد؟
انتشار مسیحیت، منجمله در بین طبقات مالک بر نقدینه ی مجتمع ها افزوده و مجتمع ها توانستند، اموال گوناگون تحصیل کنند. هزینههایی که برای نگهداری گورستانها و ساختمان کلیساها و سازماندهی غذای مجتمع و خریداری کتب مقدس و غیره ضروری بود، به واسطه اسقفان و شماسان انجام میگرفت. انتظار به فرارسیدن پایان جهان که تبلیغ به مسئله معاد، نزدیک بودن آن را اعلام میکرد، موجب گردید، عدهای از مومنان، به خصوص، هنگام تنظیم وصیت نامه خود، از اموال دنیوی خویش به نفع کلیسا، صرف نظر کنند؛ حتی آن هنگام که این عمل جای خود را به تقدیم صدقات و هبات داد، وضع مالی مجتمعها هر روز بهتر می شد. تقدیم صدقات، همیشه از مجرای هیئت روحانی انجام میگرفت. فصل پنجم رساله تیموته، تقریباً همه فصل، موعظه درباره یاری به فقیران به خصوص به بیوه زنان است. تردی نیست که اموال مجتمعها که به نسبت اهمیت داشت و در اختیار اسقفان بود، به مقیاسی وسیع از طرف آنان برای ازدیاد نفوذِ خود آنان بر توده مسیحیان، مصرف میشد.
------
آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۲۱۲.
#کلیسا
#ثروت
#انتشار_مسیحیت
#تبلیغ_معاد
#هبات_و_صدقات
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e