#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🔴 ثواب عظیم آشناکردن مردم با امام زمان علیه السلام
✍حضرت امام سجاد علیهالسلام فرمودند: خداوند متعال به سوی حضرت موسی علیهالسلام وحی فرستادند: «ای موسی! اگر به سویم بندهٔ فراری مرا برگردانی، یا گمراهی را به سوی من بر گردانی، بهتر است برای تو از عبادت صد سال که روزهایش را روزه بداری و شب هایش نماز به پا داری. حضرت موسی علیه السلام گفتند: پروردگارا! بنده گریخته کیست؟ فرمودند: معصیت کاری که از فرمان ما تجاوز کرده. گفتند: کیست آن گم شونده از در خانهٔ تو؟ فرمودند: نادانی که امام زمانش علیه السلام را نشناسد، در حالی که تو او را برایش معرفی میکنی و میشناسانی...»
📗بحارالأنوار، ج ۲، ص ۴
📗مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۳۱۹
#امام_زمان علیهالسلام
#امام_سجاد علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان #عمر_بن_خطاب (3)
❇️ عاصم بن عمر
فرزند دیگر خلیفه در زمان عثمان به همین جرم مجازات گردید! (۸)
🔚🔚 فرزندان عمر بن خطاب به علت همین رفتار مستبدانهٔ پدر و زبان هتاک و تحقیر کنندهٔ او (۹) ، عموماً ضعیف النفس بوده و روحیهای متزلزل داشتند و این شخص خلیفه بود که با تازیانه خویش این روحیه را بیش از پیش در آنان میدمید. کما اینکه در زمان خلافتش یکی از فرزندان خلیفه که لباس زیبایی به تن کرده بود و خود را آراسته بود، آن چنان تازیانه خورد که به گریه افتاد. #حفصه دختر خلیفه، به پدر اعتراض کرد که چرا بیعلت فرزند را میزند و پاسخ شنید که:
✖️«دیدم به خود مینازد، خواستم او را در نظر خودش کوچک کنم❗️» (۱۰)
پینوشت:
۸- المنمق ص۳۹۵ و ۳۹۷
۹- در تاریخ بسیاری از شلاق عمر و زبان او شکایت کردهاند برای نمونه ر.ک: تاریخ المدینة المنورة ج۲ص۸۵۸
۱۰- مصنف عبدالرزاق ج۱۰ ص۴۱۶ ح۱۹۵۴۸ و ...
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان #عمر_بن_خطاب (3)
❇️ عاصم بن عمر
فرزند دیگر خلیفه در زمان عثمان به همین جرم مجازات گردید!
📚 المنمق ص۳۹۵ و ۳۹۷
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تلنگری به ترفندِ تمثیل در تبیین تثلیث
آموزه ی تثلیث با چالش خرد ستیزی روبروست؛ اما مومنان مسیحی نمی توانند از این باور عبور کتتد. آنان به روش های گوناگونی در پی توجیه (عقلانی سازی) تثلیث اند. تمثیل یک روش است. الهیدانان به چیزهای گوناگونی مثال می زنند. آنان، گاه به آب، گاه به گیاه، گاه به ذهن، گاه به ژن، گاه به مثلث، گاه به مکعب مثال می زنند؛ اما این تمثیل ها، همه گمراه کننده و مغالطی هستند.
واقعیت آن است که تثلیث سه شخص است. شخص یعنی موجود دارای آگاهی، اراده و کنش. شخص های تثلیث، چیز نیستند؛ بلکه کس هستند.
_____________
[https://www.christianitytoday.com/biblestudies/bible-answers/theology/what-does-it-mean-that-god-is-three-in-one.html
#تمثیل
#تثلیث
#نقد
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 تنها دوستان و همراهان قرآن و اهل بیت علیهم السلام، اهل نجات و رستگاری هستند،
🔹 مابقی عاقبتشان، هلاکت و عذاب است،
👈 حتی اگر همسر و فرزند پیامبر و امام باشند
👇👇👇👇
🌴 آیه 170 الی 172 سوره شعراء 🌴
🕋 فَنَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِينَ
🕋 إِلَّا عَجُوزاً فِي الْغابِرِينَ
🕋 ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ
⚡️ترجمه:
پس او وتمام خاندانش را نجات داديم.
مگر پيرزنى (زن لوط) كه در ميان بازماندگان بود.
سپس، ديگران را ريشهكن كرديم.
#قران
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(3)
✅از ديدگاه وي، خدا قابل تعريف نيست، اما خودش خداوند را با بيانات متعدد و متناقض، تعريف كرده است.
✅در خصوص شناخت خدا، وي گاهي بهطور مطلق منكر شناخت خداوند ميشود، اما گاهي شناخت خداوند را مشروط به شرايطي مثل فراموش كردن همه چيز در مورد خداوند، شادمان بودن و... امكانپذير ميداند و اين موجب تناقض است.
⬅️پاسخ اشو به اين سؤال كه «آيا ميتوان خدا را توصيف كرد يا خير» منفي است؛ زيرا از نظر وي، اگر انسان به وسيلة كلمات بگويد: خدا بخشنده است، غيربخشنده بودن او را اثبات كرده است. اما خودش صفاتي را براي خداوند برشمرده كه عقیدهاش را مبنی بر نفی توصیف خداوند مورد نقض قرار میدهد.
📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي.
#عرفان_کاذب_حاصل_تفکرات_اشو
#تعریف_متناقض_منکر_شناخت_توصیف
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(4)
⭕️اشو از چهار صفت در مورد خداوند سخن ميگويد: آيا خداوند واحد است؟، وي گاهي خداوند را واحد ميداند و گاهي براي او شريك يا شركائي قرار ميدهد كه این نیز تناقضی دیگر است و باطل می باشد. اما اينكه آيا خدا قادر است؟، از نظر وي، خداوند كه علت هستيبخش است و شيطاني كه مخلوق اوست، هر دو از قدرت بيبهرهاند. درصورتيكه عدم قدرت خداوند، موجب نياز او به موجودي قدرتمند ميشود و اين با واجبالوجود بودن خدا ناسازگار است.
👌اما در خصوص اينكه آيا خداوند كامل است؟ از ديدگاه اشو، خداوند ناقص است، به همين دليل، خدا وجود دارد. اگر او كامل باشد، حركت، رشد و تكامل وجود ندارد. درنتيجه، بايد بميرد. در نقد اين مطلب بايد گفت: خدا حركت ندارد؛ زيرا حركت موجب تغيير است و تغییر، صفت موجودات ممكن است.
بالاخره اينكه آيا خداوند در چيزي وجود دارد؟
⭕️اشو گاهي خداوند را موجود در اشيا ميداند و گاهي وجود او در اشيا را نفي ميكند. این دو قول با یكدیگر ناسازگارند.
📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي.
#عرفان_وارداتی_اشو_تناقض
#خداوند_ناقص_ناسازگار
عضویت درکانال👇👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(5)
🔷یکی از موضوعات از نظر اشو، وصول انسان به خداست. وي در پاسخ به اين سؤال كه «آيا وصول انسان به خدا ممكن است، يا خير» در جايي ميگويد: از طريق تجربة شخصي ميتوان به خداوند نائل شد، اما در جايي تجربة خدا را غيرممكن دانسته، تصريح ميكند: تجربة خدا ممكن نيست؛ زيرا هرچه ابزار رسيدن به خداوند باشد، در نهايت نابود ميشود. ولي اشو باز هم دچار تناقض شده؛ زيرا راههايي براي رسيدن به خداوند نام برده است كه از آن میان میتوان به عشق كه از نظر اشو ابزار رسیدن به خداست، اشاره نمود.
#عرفان_کاذب_اشو_تفکرات
#وصل_خدا_تجربه_عشق
عضویت درکانال👇👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علت مقید نبودن صوفیان به شرع
🔸برخی از صوفیان خود را در بند شرع نمیبینند و از این روست که تکلیف را از خود ساقط میدانند.
🔹یکی از دلایل اسقاط تکلیف در میان ایشان برتر دانستن خود از شرع است. لذا در مورد ایشان گفته شده:
👈«صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی، مقید سازد و هیچگاه به آسانی زیر بار آنچه که مردم به حکم عادت و تقلید، خوب یا بد میدانند نمیرود و خود را برتر از هر بدی و خوبی میشمرد و هیچ وقت با ترازوی عقل و عرف عامه اعمال خود را نمیسنجد؛ ...» [1]
♻️اگر در جواب این گروه جاهل حتی نخواهیم به دلایل علمی چنگ بزنیم، باید با زبان عوام فهم به ایشان بگوییم،
🔻آیا صوفیگری دین یا مذهبی جدای از اسلام است یا نه؟
🔻اگر هست که سخن شما هر چه باشد نباید آن را در حیطه دین اسلام بررسی کرد و مقام سخن، مقام دیگری خواهد بود.
🔻اما اگر شما صوفیان ادعای مسلمانی دارید، کدام فرقه از فرق اسلامی همانند شما سخن گفته و معتقد به آداب و رسوم شما هستند؟
🔰با بررسی در فرق اسلامی، هیچ فرقهای را نمییابیم که همانند شما سخن گفته باشند و همگی حداقل بر اصولی همانند شرع و شریعت مقید هستند. پس چرا شما به این امور مقید نیستید؟
📚پینوشت:
1. آقا تهرانی میرزاجواد، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، تهران، چاپ دوم، 1395، ص 82.
#نقد_تصوف
#شریعت
#تکلیف
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تردیدهای تثلیث
موضوع چگونگی ایجاد و حفظ باورها در آدمی، موضوع عجیب و خواندنی است. باورها، هر چند نادرست و خطر آفرین باشند، به آسانی حذف و اصلاح نمی شوند. آموزه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص)، بنیان مسیحیت تبشیری/پولسی است؛ اما دارای ابهام و معماست. یکی از این ابهامات به واژه ی شخص/اقنوم/persona بر می گردد. آقای توماس میشل در این باره می نویسد:
««نویسندگان مسیحی عرب زبان برای رساندن مفهوم تثلیث از واژه ی یونانی الاصل اقنوم و از کلمه ی صفت (به معنای مظهر) استفاده کرده اند. معادل لاتین کلمه ی اقنوم، Prrsona است به معنای ماسک یا راه وجود. این کلمه لاتینی بعدا از معنای اصلی خود خارج شده و دیگر به معنای راه وجود و عمل نیست؛ بلکه بر شخص و فرد ممتازی دلالت می کند که از خرد، اراده و مسولیت مخصوص به خویش برخوردار است. به همین دلیل هرگاه مسیحیان عصر ما از خدای یکتا در سه persona سخن می گویند، خطر بدفهمی وجود دارد و ممکن است کسی تصور کند که مسیحیان معتقد به وجود یک خدای متشکل از سه فرد یا سه شخص یعنی چیزی شبیه به مجموعه سه چیز هستند. این تصور به تعالیم صحیح مسیحیت ربطی ندارد و شوراهای کلیسایی قدیم آن را به هیچ وجه نپذیرفته اند. نویسندگان مسیحی قدیم نیز هیچگاه از تثلیث به عنوان یک خدا در سه شخص سخن نگفته اند».*
---
*کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، چاپ سوم، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، صص 75 – 76.
#تثلیث
#شخص
#توماس_میشل
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ اقتدای حضرت عیسی علیه السلام در نماز به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (در کتب معاصر اهلسنت)
محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهلسنت مینویسد:
🔸 از ابو امامه روایت است که حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) ایراد سخنرانی فرمودند و در اثنای سخنان چنین فرمودند: مهدی (علیه السلام) مرد صالحی است ایشان در مسجد جامع دمشق برای اقامه نماز صبح بر مصلی میایستد که ناگهان حضرت عیسی علیه السلام از مناره شرقی آن نزول کرده با دیدن او خود را از مصلی کنار میکشد و به او میفرماید: ای پیامبر خدا شما امامت بفرمایید. حضرت عیسی (علیه السلام) در حالی که دست مبارکش را بین دو شانه حضرت امام میگذارند و میفرمایند خیر. فقط خود شما امامت کنید، زیرا اقامه این نماز برای شما گفته شده است. سپس حضرت مهدی (علیه السلام) اقامه نماز میکنند و حضرت عیسی (علیه السلام) به او اقتدا مینمایند تا روشن شود که به عنوان رسول نازل نشده بلکه به عنوان تابع و مجدد در امت محمدیه آمدهاند.
📚 ظهور مهدی (محمد ادریس کاندهلوی) صفحه ۱۳-۱۵
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰