eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 🔹 دلت که وصل به خدا شد و ایمانت به قبر و قیامت محکم که شد، همانند ساحران فرعون، حتی در مقابل قطعه قطعه شدن، دست از اعتقاد و ایمانت برنمیداری هرگز 🔹 تمام دنیا هم که تهدید به مرگت کنند تا دست برداری از حسین و قرآن، همچون ساحران مؤمن شده، فقط میگویی بیخیال 👌 ایمان باشد، حسین باشد، هرچه شود، شود 👇👇👇👇 🌴 آیه 49 و 50 سوره شعراء 🌴 🕋 قالَ آمَنْتُمْ لَهُ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ إِنَّهُ لَكَبِيرُكُمُ الَّذِي عَلَّمَكُمُ السِّحْرَ فَلَسَوْفَ تَعْلَمُونَ لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلافٍ وَ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ 🕋 قَالُوا لَا ضَيْرَ... ⚡️ترجمه: فرعون (كه به خشم آمده بود) گفت: آيا قبل از آن كه به شما اجازه دهم به او ايمان آورديد؟ بى شك او بزرگ شماست كه به شما سحر آموخته است. پس به زودى كيفر خود را خواهيد دانست. حتماً دست‌ها و پاهايتان را از چپ وراست قطع خواهم كرد، وهمگىِ شما را به دار خواهم آويخت. ساحران گفتند: باكى نيست... عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امیرالمؤمنین عليه السلام: شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم، و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش غررالحكم حدیث 5667 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 ضرب و شتم بخاطر یک سوال!! (1) 💡بررسی مقوله علم خلفا و گوشه‌هایی از خلق و خوی خلیفه دوم! 🔻مردى نزد آمد و گفت : ما را ملاقات كرد و از ما تفسير آياتى از را پرسيد و گفت : خداوندا! كارى كن كه من بتوانم قرآن را تفسير كنم. روزى در اثنايى كه عمر نشسته بود و با مردم نهار مى خورد، صبيع كه لباس و عمامه‌اى پوشيده بود، سر رسيد... سپس گفت : يااميرالمؤ منين ! معناى آيه : «وَالذّارِياتِ ذَرْواً فَالْحامِلاتِ وِقْراً» چيست ؟ عمر گفت : واى بر تو! تو هستى كه مى خواهى تفسير قرآن بدانى ؟! آنگاه او را برهنه كرد و چندان تازيانه زد كه عمامه از سرش افتاد. سپس ديد كه او موى سرش را بافته و به دو سوى آويخته است . به همين جهت گفت : به خدايى كه جان عمر در دست اوست ! اگر ديدم سرت را تراشيده‌اى سرت را از بدنت جدا مى‌كنم! سپس دستور داد او را در خانه اى حبس كنند. هر روز او را از خانه بيرون مى‌آورد و صد تازيانه مى‌زد !! و چون حالش خوب مى‌شد ، صد تاى ديگر مى زد!!! آنگاه او را سوار شترى كرد و روانه بصره نمود. و به فرماندار خود نوشت كه نشست و برخاست مردم را با وى ممنوع كند و به منبر برود و به مردم اعلام كند كه : صبيع طلب علم نموده ولى به آن نرسيده است ! صبيع بدبخت ، بدينگونه ميان مردم و قوم خود پست و خوار شد تا بدرود حيات گفت.در صورتى كه قبلاً بزرگ قوم خود بود. 📚 تاريخ ابن عساکر ج23ص410 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین شنیدنی از توحید تلیثی! آبای کلیسا در مخالفت آشکار با فیلون که معتقد بود خدا، یگانه و تنهاست و چیزی با این عنوان که هم سنگ او باشد با او ترکیب نمی شود، بر آنند که آن توحیدی که موسی تبلیغ و عیسی تایید کرد، نه وحدت مطلق بلکه وحدتی نسبی است. وحدتی که ترکیبی از سه عنصر متمایز را در درون خود ممکن می سازد. وحدت حاکمیتی (تدبیر) آبای کلیسا از راه وحدت نسبی در در پی تبیین مسئله تثلیث بودند. نخستین مفهوم وحدت نسبی که به ذهن آنها خطور کرد، وحدت تدبیر بود. گویا آنان بر آن بودند که وحدت خدا به معنای یک موجود مطلقا بسیط نیست؛ بلکه به معنای یک مدبر مطلق جهان است. برداشتی از توحید که با آیاتی از کتاب مقدس و نیز فلسفه پشتیبانی می شد. _________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص344. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: أبلَغُ ما تَستَدِرُّ بهِ الرحمَةَ أن تُضمِرَ لِجَميعِ الناسِ الرحمَةَ بهترين وسيله ريزش رحمت[الهی] این است که خیرخواه همه مردم باشی 📚 غررالحكم ح3353 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 ضرب و شتم بخاطر یک سوال!! (2) 🔻سرگذشتی دردناک!‌ تنها به خاطر طرح سوالی که خلیفه پاسخ آن را نمی‌دانست! 📚 سنن دارمي ج1ص255,254 📚 سيره عمر ابن جوزي ص109 📚 تفسير ابن کثير ج4 ص232 📚 اتقان سيوطي ج2ص5 📚 کنز العمال ج1ص228و229 📚 الدرالمنثور ج6ص111 📚 فتح الباري ج8ص17 📚شرح نهج البلاغه ابن أبى الحديد سني معتزلي (في أحوال عمر) ج3 ص 122 طبع مصر و ج 12 / 102 ط مصر بتحقيق أبوالفضل، و ... 👈🏼👈🏼 این حکایت که متاسفانه نمونه های مشابه دیگری هم دارد به وضوح بیانگر عدم سنخیت و تناسب میان خلیفه ادعایی با است. او نه تنها از جهت علمی هیچ تناسبی با نداشت بلکه از جهت اخلاقی و رفتاری هم کوچکترین مشابهتی میان اخلاق او و خلق عظیم نبوی مشاهده نشد. آیا کسی که بناست حافظ مکتب نبوی باشد و قول و فعل او حجت برای دیگران، نباید اندک تناسبی با آورنده و پیام آور دین خاتم داشته باشد؟!! آیا فهم این مطلب نیازمند بحثهای پیچیده کلامی اعتقادی است؟! ای کاش او ادعای خلافت نمیکرد و صرفا خودش را به عنوان یک حاکم سیاسی معرفی مینمود‌. ولی افسوس که سنت و سیرت او و همفکرانش به عنوان صحابی عادل! قرنهاست که سبب گمراهی بسیاری از علاقه مندان درک عمیق و ژرف سیره نورانی پیامبر گردیده است... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اشو وعشق بدون هدف ❇️در باور اشو عشق هدفی ندارد، مقصودی ندارد، عشق دیوانگی خاص خود را دارد. در نگاه او عشق، متعلق ندارد و عاشق هر روز می تواند به کسی دل ببندد، اساساً مهم نیست معشوق چه کسی باشد، مهم آن است که انسان فقط عاشق باشد. این نشانه ی یک انسان سرگشته و حیران است، چنین عشقی جز سرگشتگی چیزی نخواهد بود. از سوی دیگر عشق اشو عشقی زمینی است و عشق زمینی، عاشق را نابود نمی کند بلکه بالعکس معشوق را برای خود می خواهد. خودبینی، سودپرستی، حرص و هوا در این عشق ها آشکار و پیداست ولی در عشق های حقیقی چون اثری از معشوق پیدا شود عاشق چنان فانی شود که تمام وجود عاشق را پاک می کند. در عشق زمینی نفس است که میل شدید آن، آدمی را به سوی کسی می خواند ولی در عشق های حقیقی، خداوند است که با جان بخشیدن انسان را از خویش می ستاند و در خود فانی می کند. در این جنبش، جسم اثر می کند و در آن جوشش جان. 📚تحلیل وبررسی مکتب اشو،محمدتقی فعالی عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷هدف از زندگی در نگاه قرآن و اشو 🔹در نگاه اشو هدف نهایی زندگی، شادی است اما در آموزه های قرآنی، هدف زندگی، بندگی خداست. این بندگی، برای خدا سودی نداشته و تمام منافع آن به خود انسان می رسد. فرمود:و ما خلقت الجن و الإنس إلا لیعبدون* ما ارید منهم من رزق و ما ارید أن یطعمون؛( ذاریات/ 57 و 56) و جن و انس را نیافریدم جز برای آنکه مرا بپرستند(و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند). از آنان هیچ روزیی نمی خواهم و نمی خواهم که مرا خوراک دهند. خداوند انسان را آفرید تا رحمت خویش را فراگیر سازد:و لا یزالون مختلفین* الا من رحم ربک ولذلک خلقهم؛(هود/ 119 و 118). اگر پروردگارت می خواست، همه مردم را یک امت (بدون هیچ گونه اختلاف) قرار می داد؛ ولی آنها همواره در اختلاف اند مگر کسی را که پروردگارت رحم کند و برای همین (پذیرش رحمت) آنها را آفرید. تعبیر «لذلک خلقهم» اشاره به علت و غایت دارد و معنای آن این است که من انسان ها را آفریدم تا به آنها رحمت رسانم اما خودشان به اختلاف با یکدیگر می پردازند و به همین دلیل از رحمت من دور می شوند لذا راه دستیابی به رحمت بیکران حق، کاستن از اختلافها و رفتن به سوی وحدت و انسجام است. بنابراین هدف از زندگی قرب به خداست. آدمی به دنیا آمده تا از ماسوا غایب گردد، خانه دل را صیقل دهد. انس با دوست آدمی را به معراج می برد و آتش عشق را در دل او شعله ور می کند. 📚تحلیل وبررسی مکتب اشو،محمدتقی فعالی عضویت درکانال👇🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷اشو و مراقبه بدون هدف 🔹در عرفان اسلامی مراقبه ، دارای چهارمرحله :مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاتبه است. سالک صبح با خدا عهد و پیمان قلبی می بندد تا عیوب و اشتباهات خود را ترک و طبق رضایت حق عمل نماید. او در طول روز از نفس خود مواظبت می کند تا آنچه را که به آن عهد بسته، وفادار بماند. وی به هنگام شامگاهان اعمال روزانه خود را مرور می کند تا ببیند کدامیک از آنها با مشارطه او مطابقت دارد و کدام ندارد. به تعبیری او حساب خود می کشد و محاسبه نفس می نماید. وضعیت او از دو حال بیرون نیست؛ یا به عهد خود عمل کرده است که شکر بر او واجب می شود یا پایبند به پیمان خویش نبوده است که معاتبه نفس می کند. بنابراین مراقبه نفس برنامه روزانه سالکی است که قصد لقای حق کرده و به عنوان رکنی از مشارطه و محاسبه محسوب می شود. 1 ✅حال اگر مراقبه ای که اشو بر اساس تعالیم بودا یا ذن از آن دم می زند را با حضور قلب در عرفان اسلامی قیاس گیریم به دست می آید که حضور قلب، هدفمند است یعنی قلب باید برای خدا خالص و حاضر گردد تا به او نزدیک شده انیس یار شود اما مراقبه یا مدیتیشن هدف روشن و واضحی ندارد. گیریم انسان مراقبه ای ژرف داشت، پرسشی که به ذهن می آید این که تا چه شود؟ و چه امر مهمی تحقق یابد؟ 📚1- منازل السائرین، ص 148. . عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سلام الله علیها هر دختری که دختر زهرا نمی شود هر بانویی که زینب کبری نمی شود دار و ندار حضرت حیدر، مجلّله جز تو کسی که "زینت بابا" نمی شود 💫💞 💫💞 💫💖 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آباء کلیسا، به چه معنا، موحد بودند؟ ارسطو واژه واحد را واژه ای نسبی می دانست. او ۵ گونه وحدت را برمی‌شمرد: ۱. واحد بالعرض؛ ۲. وحدت اتصال (ناشی از ترکیبِ شماری از اشیاء که مجموعه ی منفردی را شکل دهد)؛ ۳. وحدت موضوعی (عنصرِ مشترک در دو چیز)؛ ۴. وحدت جنسی؛ ۵. واحد بالنوع آبای کلیسا که هر یک از اعضای سه گانه تثلیث را یک نوع فردی می دانستند، چنین نتیجه گرفتند که وحدت این سه عضو، قابل قیاس است با آنچه که ارسطو بدون هیچ تمایزی وحدت موضوع، وحدت جنس، وحدت مفهوم یا ذات یا نوع می نامد. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 346 - 347. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تثلیث در ترسیم ترتولیان ترتولیان با تایید این دیدگاه راست کیشانه که اعضای تثلیث موجوداتی واقعی اند، درباره پسر می‌گوید که باید او را به دلیل خصوصیت جوهرش، امری جوهری در عالم واقع دانست به گونه ای که بتوان او را یک چیز و شخص خاص دانست و بنابراین چون دومین شخصیت تقوم یافته نسبت به خداست، بتوان او را رقم زننده دو، یعنی پدر و پسر، خدا و لوگوس دانست. ترتولیان اعضای تثلیث را اموری جوهری در عالم واقع (فردی واقعی/یک نوعِ فردیِ واقعی) که هر یک از آنها دارای خصوصیت خاص جوهرِ خود (علامت مشخصه ی واقعی، بدین معنا که خصوصیت پدر این است که هیچ علت وجودی ندارد،خصوصیت پسر این است که پدر، علت وجودی اوست و خصوصیت روح‌القدس، این است که هم پدر و هم پسر را به عنوان علت وجودی خود دارد ) از لحاظ عددی متمایز (افراد متمایز) و نیز شی ء و شخص خاص (یک فرد واقعی، نه یک اندیشه و یا نام صرف) توصیف می کند. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 353 - 354. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e