eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 (از بزرگان ) و از بیان ! 🔶 یکی از اشکالات مردودی که بسیاری از مخالفین در مورد حدیث مطرح می‌کنند، عدم دلالت این حدیث بر و می باشد و آن را بر و حمل می کنند. جدای از پاسخ های متعددی که به این ادعا داده شده است، یکی از ادله ی قاطعی که ثابت می کند مقصود از این حدیث، نص بر خلافت و ولایت می باشد تقیه برخی از بزرگان مخالفین شیعه و همچنین تلاش برخی دیگر برای پنهان نگه‌داشتن این واقعه و این حدیث می باشد. یکی از افرادی که از بیان این حدیث متواتر تقیه می‌کرده است، سعید بن جبیر (رض) از بزرگان تابعین در نزد شیعه می‌باشد که البته در نزد شیعه نیز جلیل القدر می باشد: می گوید از شنیدم که از یا حدیث نقل کرد (شک از است) که (ص) فرمودند : ” من کنت مولاه فعلی مولاه “ سعید بن جبیر می‌گوید : من مثل این حدیث را از شنیدم. محمد بن جعفر می گوید : گمان می کنم؛ سعید بن جبیر گفت پس آن را کتمان کردم. 📚 فضائل الصحابه (ط دار ابن الجوزی)ج۲ ص۷۰۳ ح۹۵۹ 👈🏻 سند روایت نز صحیح است و محقق کتاب نیز در حاشیه می گوید : ” اسناده صحیح ” . 👈🏻 سوال اصلی این است که اگر دلالت حدیث غدیر فقط و فقط ” محبت و دوستی ” بوده پس چه دلیلی دارد تا سعید بن جبیر آن را کتمان کند و از بیان آن خودداری کند ؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 حضرت زهرا سلام الله علیها: 🍃 إنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه... 🍃 همانا سعادتمند (به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد... 📚 امالی صدوق، ج 1، ص 182. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 تبیین در روز 🔶 « » می گوید در سفری همراه صلی الله علیه و آله و سلم بودیم، وقتی به محل« » رسیدیم، ایشـان در روزی که گرم تر از آن ندیده ام دستور توقف داد. سپس فرمودند: همانا در نزد شما چیزی را به یادگار می گذارم که بعد از آن هرگز گمراه نشوید! « » را؛ سپس دست ( ) علـی علیه السلام را گرفت و فرمود: ای مردم چه کسـی بر شمـا سزاوارتراست؟ گفتند: خدا و رسولش می دانند. نگاه فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست!» 📚 المستدرک علی الصحیحین جزء ۳ ص ۶۱۳ و ۶۱۴ 👈🏻 پ ن: « » و « » برجسته سند این روایت را صحیح می دانند. 🔰 @Adyanuniv🔰
17 - غدیر آخرین جایگاه اعلام عمومی.pdf
272.1K
📚 ✍🏻 حضرت استاد سید علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 غدیر یادآور امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) و انتصاب رسمی ایشان بر این مقام والاست. امامت عهد و پیمانی بسان نبوت است و به دست خدای متعال بوده و هیچ کس بدان مقام نایل نمی گردد، مگر اینکه او اراده کند. پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از آغازین روز رسالت خویش در هر فرصت و موقعیت و در میان هر گروه و جماعت مردم را به امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) فرا می خواند و با عبارات و کلمات گوناگون آن را به امت خویش می رساند؛ تا اینکه در غدیر هر آنچه را که به صورت پراکنده دربارۀ امامت و ولایت علی(علیه السلام) فرموده بود، در یک مجلس بیان کرد. این نوشتار مراحل اعلام جانشینی امیر المؤمنین(علیه السلام) را از آغاز بعثت در شش مرحله بر شمرده، و غدیر را آخرین جایگاه اعلام عمومی جانشینی آن حضرت می‌داند. سپس با نقل واقعۀ غدیر، به بیان خطبه و معانی واژۀ «مولی» و دلالت آن بر امامت امیر المؤمنین می‌پردازد و در ادامه به تشکیکها و ایرادهای برخی از اهل سنت، پاسخ می دهد. 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 ✍🏻 حضرت استاد سید علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 غدیر یادآور امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) و انتصاب رسمی ایشان بر این مقام والاست. امامت عهد و پیمانی بسان نبوت است و به دست خدای متعال بوده و هیچ کس بدان مقام نایل نمی گردد، مگر اینکه او اراده کند. پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از آغازین روز رسالت خویش در هر فرصت و موقعیت و در میان هر گروه و جماعت مردم را به امامت امیرمؤمنان علی(علیه السلام) فرا می خواند و با عبارات و کلمات گوناگون آن را به امت خویش می رساند؛ تا اینکه در غدیر هر آنچه را که به صورت پراکنده دربارۀ امامت و ولایت علی(علیه السلام) فرموده بود، در یک مجلس بیان کرد. این نوشتار مراحل اعلام جانشینی امیر المؤمنین(علیه السلام) را از آغاز بعثت در شش مرحله بر شمرده، و غدیر را آخرین جایگاه اعلام عمومی جانشینی آن حضرت می‌داند. سپس با نقل واقعۀ غدیر، به بیان خطبه و معانی واژۀ «مولی» و دلالت آن بر امامت امیر المؤمنین می‌پردازد و در ادامه به تشکیکها و ایرادهای برخی از اهل سنت، پاسخ می دهد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 تصریح به کثرت طرق 🔶 حدیث غدیر یکی از احادیث فوق می باشد که با این وجود عده‌ای از متعصبین و معاندین و (همچون و ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. از این رو به سخن ابن حجر عسقلانی در مورد این حدیث اشاره می کنیم: وَأَمَّا حَدِیثُ مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ فَقَدْ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَالنَّسَائِیُّ وَهُوَ کَثِیرُ الطُّرُقِ جِدًّا وَقد استوعبها ابن عُقْدَهَ فِی کِتَابٍ مُفْرَدٍ وَکَثِیرٌ مِنْ أَسَانِیدِهَا صِحَاحٌ وَحِسَانٌ ….. اما حدیث ” و آن را نقل کرده‌اند و طرق زیادی دارد و آن را در کتابی جداگانه آورده و بسیاری از سندهای آن و است … 📚 فتح الباری لابن‌حجر (ط دار طیبه) ج۸ ص۴۲۵ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 معنای « » از نظر 🔶 «تفتازانی» از عالمان برجسته می‌گوید: «آنچه در کلام شایع است و علمای اهل لغت به آن اذعان دارند، این است که مولا در معنای و به کار می‌رود و این معنا با صدر روایت سازگار است». ولی چون نمی خواهد از این حدیث معنای امامت را قبول کند با مناقشه در سند حدیث غدیر می گوید: «اما از های شیعه است و نه تنها ندارد، بلکه اهل حدیث در صحت آن کرده اند»!! 📚 شرح المقاصد ص۲۷۳ این در حالی است که بسیاری از جمله « » از بزرگ‌ترین علمای حدیث شناس می‌گویند: « حدیث نه تنها است، بلکه متن آن و نسبتش به صلی الله علیه و آله و سلم نیز قطعی است». 📚 سیر اعلام النّبلاء ج ص۳۳۵ 🔰 @Adyanuniv🔰
✍️ارادت بهائیت به صهیونیسم 👈هرچند تأسیس دولت نامشروع اسرائیل در سال ۱۹۴۸میلادی یعنی زمان عباس افندی صورت پذیرفت، اما مقدماتش به سالها پیش از آن بازمی‌گردد. ☠️سایه‌هایی از ارتباطات پشت پرده و بعضاً آشکار بهائیت با اشغالگران را میتوان در مژده حسینعلی نوری به “تجمع و عزتیابی یهود در ارض موعود” ملاحظه نمود، چیزی که بعدها به عنوان اهرمی تبلیغی در رسانه‌های غربی منعکس گردید. 🎯پس از حسینعلی نوری، عباس افندی نیز ارتباطات دوستانه خود را با پایه گذاران رژیم صهیونیستی حفظ کرده و سالها پیش از شکل گیری اسرائیل، پیشگویی‎هایی در این زمینه ارائه داده بود که به نمونه هایی از آن اشاره خواهد شد. ✍️«اینجا فلسطین است، اراضى مقدسه است. عن قریب، قوم یهود به این اراضى بازگشت خواهند نمود. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود، عزیز مى‏شود… و تمامى این اراضى بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع می‏شوند و این اراضى، مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت مى‏شود و تردیدى در آن نیست.»(۱) ✍️«روزی آید اسرائیل، نومید در ظل رب الجنود در ارض مقدسه سر و سامان یابد و از اقالیم بعیده توجه به صهیون فرمایند. ذلیلان عزیز گردند و مستمندان توانگر شوند… ستایش تو را که اسباب سرور حاصل شد… اسرائیل عن قریب جلیل گردد و این پریشانی به جمع مبدل شود… پرتو هدایت بر اسرائیل زد تا از ارضهای دور با نهایت سرور به ارض مقدس ورود یابند.»(۲) 📝1و2. مؤید، حبیب، خاطرات حبیب، مؤسسه مطبوعات امری، ۱۱۸بدیع، ص۲۰؛ 🔰@Adyanuniv🔰
🔴پیشینه روابط بهائیت و اسرائیل 🔶شاید عجیب به نظر برسد که امروزه اکثر بهائیان، وجود اسناد مبرهن ارتباط این فرقه به رژیم اشغالگر قدس را نادیده گرفته و با فرافکنی، حقیقت را کتمان می کنند اما با عنایت به حس تنفر جهانیان نسبت به اسرائیل -که ورای مرزهای اسلام و خاورمیانه بوده و معلول جنایات این رژیم در حق مردم بیگناه می باشد- تشکیلات بهائیت مایل است دستِ سرانِ خود در کاسه مشترک با اسرائیل را کتمان و ارتباط با این رژیم را انکار نماید. 🔶در یک نگاه اجمالی، حمایت های پیشینه‌دار دو جریان صهیونیسم و بهائیت را می توان ذیل عناوین زیر دسته‌بندی نمود: 1️⃣ ارتباط سران دو جریان پیش از تشکیل دولت اسرائیل. 2️⃣ پیوند عمیق «شوقی افندی»(سومین سرکرده بهائی) و سران صهیونیست. 3️⃣ پشتیبانی دادگاه‌های اسرائیل از شوقی. 4️⃣ حمایت مالی بهائیت از اسرائیل در جنگ آنان با اعراب، بدون هیچ اشاره ای به لزوم صلح. 5️⃣ ابراز تنفر ناگهانی از جنگ، پس از شکست اسرائیل در نبرد رمضان. 6️⃣ پوشش تبلیغاتی رسانه‌های اسرائیل از بهائیت و اماکن منتسب به تشکیلات. 7️⃣ چاپ و ارسال نشریات بهائی توسط اسرائیل و ارسال آن به نقاط مختلف جهان. 8️⃣ حمایت مالی بهائیت از طرق مختلف همچون مرسولات بیت‌العدل، جذب توریست و… . موارد فوق، تنها گوشه‌ای از شواهد مرتبط با همبستگی ویژه و منحصر به‌فرد تشکیلات بهائیت و رژیم صهیونیستی را در بر می گیرد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴چالش‌های پیش روی بهائیت ✍️تشکیلات جهانى بهائیت موسوم به بیت العدل که مقرّ آن در اسرائیل حیفا قرار دارد، با ناکامى ها و بحران هاى شدید درونى نظیر رشد بهائیان ارتدکس که بیت العدل را قبول ندارند و آن را بدلى مى نامند و شعبه هاى خود را هر روز در کشورها زیادتر مى کنند مواجه گردیده است. 👍از طرفی خروج بعضى بهائیان از بهائیت به دین مبین و مترقى اسلام و اقدام به افشاگرى در مورد نقشه هاى شوم بیت العدل و پرده بردارى از تناقضات نظرى و عملى بهائیت، همچنین رشد بهائیان روشنفکر که به مخالفت با بعضى تصمیمات بیت العدل مى پردازند و از دستورات او سرپیچى مى کنند و تن به سانسورها و تحریفات جدید آن نداده و براى خود تشکیلات جداگانه اى ایجاد کرده اند، موجب رشد چالش‌های درونی شده و مانع از رشد و نفوذ بهائیت به سایر کشورهای می‌شود. 👈گسترش سایت هاى منتقد بهائى در فضاى مجازی که از نظر علمى، اعتقادات بهائیت را به شدت به چالش کشیده و نشان مى دهد که طرفداران بهائیت هیچ گونه پاسخ متین و قانع کننده اى براى نقدها ندارند و همین امر در دنیا استدلالی امروز، کار را برای فرقه بهائیت سخت تر کرده است. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴بهائیان معتقد به بیت العدل پاسخ دهند! 👤چرا شوقی از فرمان عبدالبهاء سر پیچی کرد و ولی امر بعد از خویش را تعیین نکرد؟! 👤سخن جناب عبدالبهاء در الواح وصایا چنین است: 👈«ای احبّای الهی، ولیّ امرالله “باید” در زمان حیات خویش مَنْ هُوَ بَعدَه را تعیین نماید تا بعد از صعودش اختلاف حاصل نگردد.» 🔰@Adyanuniv🔰
🔴بهائیان ارتدکس در مقابل بهائیت ✍️یکی از وبسایت های وابسته به بهاییان ارتدکس با انتشار مقالاتی در رابطه با بیت العدل تشکیلات بهاییت، پرده از چهره این نهاد برداشته است. 👈گویا این مقالات به مذاق بهاییان خوش نیامده و خود را از پاسخ به سوالات مطروحه عاجز دیدند؛ لذا به تندی نسبت به مقالات مذکور واکنش نشان دادند. ✍️پاسخ نویسنده این وبسایت بدین شرح است: 🎯«بیت العدل بدلی است که با فرامین خشک و اداری و دافعه‌ای که دارد، بین بهائیان جدائی انداخته است… با استقرار بیت العدل حیفا و قدرت گرفتن آن، همه مشکلات آغاز شد و جامعه بهائی به خودی و غیرخودی و به دوست و دشمن تقسیم شد. طردهای روحانی عجیب و غریب و غیرقانونی آغاز شد... بیت‌العدل ساختگی بعد از گذشت بیش از نیم قرن هنوز نتوانسته است بین هم کیشان خود که همگی به طلعات مقدّسه ایمان دارند، وحدت ایجاد نماید چه برسد به وحدت بین سایر ادیان و گروه‌ها... ما شاهد رفتارهای قرون وسطایی بیت العدل بدلی هستیم که به بهانه حفظ وحدت، مخالفان خود را به اشدّ مجازات محکوم می‌نماید.» ✍️در انتها حکمی از احکام این تشکیلات را بیان می دارد که بهاییان مایل به علنی کردن آن نیستند: 🎯«مضافاً به اینکه بر طبق نصوص صریح امری، ما موظف به اطاعت از حکومت در کشوری که در آن زندگی می‌کنیم هستیم و به صبر در مقابل حکومت‌ها و ابراز وفاداری و اثبات حسن نیّت به آنها توصیه شده‌ایم.» 😳مسئله ای که اعضای این تشکیلات در اسراییل اجرا کرده ولی در ایران از آن طفره می روند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴آئین بدون رهبر 👈عبدالبهاء (دومین پیشوای بهائیان) در زمان حضورش در رهبری جریان ضاله بهائیت وعده ولی امرهای متوالی را بعد از شوقی افندی (اولین ولی امرالله) به بهائیان داد که آنها خواهند آمد و حافظ و مروج و مبین نصوص الهیه خواهند بود.(1) 👈اما به نظر می رسد عقیم بودن شوقی افندی نه تنها وعده عبدالبهاء را باطل کرد، بلکه امروزه کلّ بهائیت را زیر سؤال برده است چرا که عدم تحقق وعده عبدالبهاء و البته مدیریت بهائیان بدون حضور ولی امر، بهائیان را سردرگم کرد. 👤گروهی از ایشان، یکی از ایادیان امر به نام «چارلز میسن ریمی» را که در زمان شوقی افندی رئیس هیئت بین المللی بهائی بود، به ولایت امر گماشتند. آن ها در عصر حاضر، در گوشه و کنار دنیا، از جمله ایران، وجود دارند و نشریاتی در اثبات مقامی ریمی و رد بیت العدل حیفا چاپ می کنند و اخیراً موفق به تأسیس محفل های محلّی و ملّی هم شده اند و نزدیک است بیت العدلی هم تشکیل دهند. 👍چه مناسب است یادآوری این کلام جناب عبدالبهاء در چنین اوضاعی: 🎯“اگر بهائیان دو فرقه شوند و هر یک بیت العدلی بنا کنند و مخالفت یکدیگر نمایند هر دو باطل است”(2) 👤گروهی دیگر، دست از بهائیت شستند و جوانی از بهائیان خراسان و محصّلان دبیرستان البرز تهران را به عنوان "حضرت سماء الله الاعظم" به پیشوایی برداشتند. وی که “جمشید معانی” نام دارد، فعلاً در اندونزی به سر می برد و خود را ظهور تازه ای پس از بهاء الله می شمارد و نظم نوینی را آورده است. 📝پانویس: ۱- نظر اجمالی در دیانت بهایی، احمد یزدانی، ص۳۸. ۲-بدایع الآثار، میرزا محمود زرقانی، ص۱۱۹. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴علّت اختلاف در بهائیت پس از بهاءالله ☠️پس از مرگ بهاءالله، آتش اختلافات میان فرزندان او شعله‌ور شد. نتیجه این اختلافات و فحاشی‌ها، به جدایی و انزوای فرزندان مخالف عباس افندی انجامید. در ادامه و زمان ریاست شوقی‌افندی بر این فرقه، طرد و اخراج بهائيان به درجه‌ای رسيد كه تمام نسل بهاءالله، برچسب انحراف و فساد خوردند و از بهائيت اخراج شدند. پس از مرگ شوقی نیز بهائیان به دسته‌هایی نظیر سهرابی، بیت‌العدلی و ارتدکس، منشعب شدند. در نتیجه، پیامبری که داعیه وحدت عالم انسانی به او نسبت داده می‌شود، این شکاف‌ها و انشعابات موجب رسوایی‌اش شد. 👈اما به راستی چرا اين اختلافات به وقوع پیوست؟ جواب این سؤال را می‌توان از سخنان بهاءالله يافت: ✍️«مَثلُکم کَمعین المَاء إذا تَغیَّر مَنبعُها یَتغیَّر أنهارُ الَّتی تنشعب مِنها [حسینعلی نوری، آثار قلم أعلی، ج 2، لوح: 90، ص 603]؛ ✍️مثلِ شما همانند چشمه آب است که هر وقت سرچشمه فاسد شود، نهرهایی هم كه از آن به وجود می‌آيند فاسد می‌شوند... همچنين به انسان نگاه كنيد، هرگاه قلبش فاسد شود تمام اركان بدنش فاسد می‌شوند و همچنين است درخت كه هرگاه ريشه‌اش فاسد شود شاخه‌ها و برگ و ميوه‌هايش فاسد می‌شوند». 👍آری؛ اگر درخت بهاءالله فاسد نبود و بر سر جانشینی باب با برادر خود صبح ازل به نزاع نمی‌پرداخت، شاید امروزه شاهد این میزان از شکاف در بهائیت نبودیم و ادعای وحدت عالم انسانی از سوی بهائیت، کمی معقول‌تر می‌بود. 🔰@Adyanuniv🔰
✅✅✅سوال✔✔✔ آیا ائمه علیهم السلام دارای توانایی ها و قدرت های فوق العاده هستند یا خیر ؟؟؟ احمد بصری با استناد به آیه ..قل انما بشر مثلکم یوحی الی انما الهکم اله واحد .. سعی در پایین آوردن سطح قدرت اوصیاء اللهی دارد و طبق این آیه می گوید سطح قدرت اولیاء و اوصیاء هم سطح مردم عادی می باشد و دارای قدرت فوق العاده ای نمی باشند. (کتاب عقاید الاسلام ص 280) @adyanuniv
⭐⭐جواب از تفسیر اشتباه آیه شریفه 🌟🌟↩↩↩ اولا ⬅مراد این آیه ، خلع قدرت های اللهی از پیامبر نبوده بلکه آیه مذکور در مقام پاسخ به آیه قبل است که کفار در آن مدعی شده بودند که حرف پیغمبر صلی الله علیه و اله را نمی فهمند لذا در این آیه هم جنس بودن پیامبر و انسان بودن ایشان رو به آنان گوشزد می کند . ثانیا ⬅در آیات متعددی از قرآن کریم به قدرت های فوق بشری حجت های اللهی اشاره شده است مانند داستان صحبت کردن حضرت سلیمان با مورچه . ثالثا⬅ اگر احمد بصری درصدد آن است که تمامی قدرت ها و علائم را از اوصیاء خلع کند با این حساب چه پاسخی برای طول عمر غیر عادی امام دوازدهم دارد در حالیکه میانگین عمر انسان های عادی بسیار کوتاه تر می باشد؟ @adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳تطهیر قرة العین 👈چندی پیش مستند «گهواره کهن تمدن» پیرامون شهید ثالث «ملامحمدتقی برغانی» از رسانه ملی پخش شد که دو تن از خاندان برغانی و دو کارشناس تاریخی، مسائلی پیرامون خاندان ملامحمدتقی برغانی را بازگو کردند. 👤در این مستند آقای «علی‌اکبر صالحی» یکی از نوادگان خاندان برغانی در مورد خواهر جدش «طاهره ‌قره‌العین»، با ادعاهایی خلاف واقع، بابی بودن او را انکار کرد! این در حالیست که قره‌العین بعد از جذب شدن به شیخیه، با ترک همسر و فرزندانش به کربلا رفت و در آنجا بابی شد، طوری که جزء «حروف حی» گردید. حروف حی به ۱۸ تن از اولین پیروان «علی‌محمد شیرازی» اطلاق می‌شود. 👍برای نشان دادن بابی‌بودن این عضو خاندان برغانی، اسناد و مدارک پرشماری وجود دارد، اما برای بیان عمق تعصب قره‌العین بر بابیت، سندی از بهائیان ارائه می‌شود: 👈«[طاهره خطاب به یکی از بابیان] فرمودند که به آن‌ها بگویم: «جمیع از قزوین خارج شوید زیرا اتفاق عظیمی در قزوین روی خواهد داد که از حدوث آن واقعه، قزوین به لرزه خواهد افتاد و خون همه شما [بابی‌ها] ریخته خواهد شد، در حالیکه خداوند برای شما کارهای مهمی مقدر فرموده.»…بعد از ۱۵ روز قضیه قتل ملاتقی رئیس علمای قزوین پیش آمد»[افنان، ابوالقاسم، چهار رساله تاریخی درباره طاهره قره‌العین، آلمان: مؤسسه عصر جدید،۱۳۷۸، ص۳۷-۳۶] ✍️با توجه به پخش این مستند از رسانه ملی، لازم دیدیم حقایق را در قالب کلیپی پیرامون طاهره‌قره‌العین به مخاطبان طالب حقیقت ارائه دهیم. 🔰@Adyanuniv🔰
🔶نفوذ بهائیت در کمپانی نفت 👈بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا به ایران پیشنهاد کرد که برای استخراج، تصفیه و صادرات نفت ایران به جای لغو قانون ملی شدن نفت به جای لغو قانون ملی شدن نفت که ناچار دوباره نفت را در اختیار بریتانیا قرار می‌داد، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های نفتی تشکیل دهند که برای یک دوره امتیاز نفت ایران را در دست بگیرند. 👈مفهوم کنسرسیوم در واقع ادامه غارت نفت ایران بود، فقط برای حفظ ظاهر شرکت ملی نفت در کنار کنسرسیوم قرار گرفت. 👈در این حین با فعال شدن و سلطه مجدد شرکت نفت انگلیس و ایران و دیگر کمپانی‌های غربی، شاهد فعالیت افراد بهائی نظیر عباس هویدا و فؤاد روحانی در شرکت به اصطلاح ملی نفت هستیم، آیت‌الله بروجردی در نامه‌ای خطاب به مرحوم محمد تقی فلسفی در سال ۱۳۳۳ش، ایشان را مأمور می‌کند که با شاه دیدار کند و راجع به خطر نفوذ بهائیت در کشور با وی سخن بگوید. 👤مرحوم بروجردی در نامه مزبور، نسبت به نفوذ گسترده بهائی‌ها در شرکت نفت انگلیس و ایران هشدار می‌دهد: ✍️«به عرض عالی می‌رساند چندی قبل از آبادان مکتوبی از بعضی وکلای فقیه رسیده بود و اظهار داشته بودند که تقریباً اداره‌ی امور نفت آبادان با فرقه‌ی بهائیه شده… نمی‌دانم اوضاع ایران به کجا منجر خواهد شد؟ مثل اینکه اولیای امور در ایران در خواب عمیقی فرو رفته‌اند…» [روح‌الله حسینیان، بهائیت رژیم پهلوی و مواضع علما، فصلنامه مطالعات تاریخی، س پنجم، ش۱۷، بهار۱۳۸۰، ص ۱۵] 🔰@Adyanuniv🔰
🔴نقش ترکیه و فرانسه در رشد بهائیت 👈ترکیه در رشد بهائیت نقش موثری داشت و از طرفی یهودیان هم در دولت عثمانی ناظران و مشاورانی در سه وزارت (نافعه، تجارت و زراعت، پست و تلگراف) داشتند که«بسا یارافندی» صهیونیست یهودی تبار، ناظر وزارت نافعه، دست یهود را در تملک غاصبانه بسیاری از اراضی قدس شریف بازگذاشت و پرنس سعید حلیم پاشا نخست وزیر ترکیه عثمانی در ۱۹۱۳م هماهنگی و همبستگی کامل با صهیونیست ها داشت.»(۱) 👈«کشور فرانسه هم از یک سو کنسولگری خود در بغداد را مامور می کند تا حمایت دولت و دادن تابعیت فرانسوی به بهاء الله را اعلام کند و از طرفی در نیمه قرن ۲۰ م بیشتر شخصیت های سیاسی فرانسه را از جمله«لیون بلوم» نخست وزیر و تا اوریول و مندلیس فراکس به عنوان دو رئیس جمهور یهودی بودند که بعدها زمینه حمایت های فرانسه از اسرائیل، در مجامع بین المللی شدند، علاوه بر این امروزه احزابی در فرانسه از اسرائیل حمایت می کنند.»(۲) 📝(1) نفوذ صهیونیزم در مطبوعات، نشر ایام، چاپ اول، ۱۳۷۶، ص ۳۸. 📝(2) بهائیت در ایران، چاپ دوم، ۱۳۸۱، ص ۱۵۰. 🔰@Adyanuniv🔰
امام على عليه السلام: 🍀 الدهرُ يَومانِ: فيَومٌ لَكَ و يَومٌ علَيكَ، فإذا كانَ لكَ فلا تَبطَرْ. 🍀 روزگار دو روز است: روزى به كام تو، و روزى به زيان تو . 📚 تحف العقول، ص 207. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ خیانت بزرگ _ خیانت پهلوی امروز سالروز یک خیانت بزرگ هست، خیانتی که مردم ایران هرگز فراموشش نخواهند کرد... در 22 مرداد ماه سال 1350، بحرین چهاردهمین استان ایران، از خاک ایران توسط حکومت پهلوی جدا شد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🌻 امام جواد علیه‌السلام: 🍀 إعلَم أنَّكَ لَن تَخلُوَ مِن عَينِ اللّه ِ فَانظُر كَيفَ تَكُونُ 🍀 بدان كه از ديد خداوند پنهان نيستى، پس بنگر چگونه ای. 📚 تحف العقول، ص 455. 🔰 @Adyanuniv🔰
استدلال احمد بصری به حدیث وصیت .. می گوید از هزار سال پیش این حدیث در کتابهای متعدد بوده است اما خداوند آن را از هر مدعی باطل حفظ کرده تا نتواند به آن استناد نکند واینکه من اولین نفری هستم که به این حدیث استناد می کنم دلیل بر حقانیتم می باشد . (کتاب الوصیه المقدسه ص 24) @adyanuniv
در پاسخ به این استدلال می گوییم .. اولا .. هر اول بودنی دلیل بر حقانیت نبوده وچه بسیار کسانی که جزو اولین ها بوده اند و گمراه و منحرف از مسیر حق بودند .همانطور که در زیارت عاشورا داریم اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد ثانیا .. لازمه اثبات این ادعاء ،استقراء تام از تاریخ است تا بدانیم که آیا از صدر اسلام تاکنون کسانی بوده اند که به این روایت استناد نموده اند یا خیر . لذا صرف ادعا نمی تواند مثبت مدعا باشد. ثالثا دو مورد از مدعیان دروغین مهدویت پیش از احمد بصری به این روایت استناد کرده و خود را وصی سیزدهم دانسته اند. وهمین دو مورد برای ابطال استدلال احمد بصری کفایت میکند ... 1 ...در سال 1372 شمسی یعنی ده سال پیش از آغاز ادعای احمد بصری فردی به نام علیرضا پیغان به این حدیث استناد کرده است . در صفحه 41 کتاب القائم . 2 پیش از سقوط صدام عده ای از متصوفه با شعار زمینه سازی نظامی برای ظهور مهدی موعود برخاسته و خود را به مولی منسوب کرده و مردم را برای یاری آن حضرت دعوت کردند و اینها مدعی بودند که فردی به نام سید الممهد فردی درستکار بوده و او همان فرزند حضرت مهدی هست طبق حدیث وصیت . @adyanuniv
برخی از اتباع احمد بصری ادعا میکنند که ائمه معصومین را در خواب دیده اند که به حقانیت احمد بصری شهادت داده اند . لذا برای اثبات حجیت سخن خود به روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله استناد می کنند که فرمود : من رانی فی المنام فقد رآنی فان الشیطان لا یتمثل بی فی نوم ولا یقظه و لا باحد من من اوصیائی الی یوم القیامه کسی که مرا در خواب دید به درستی که مرا دیده زیرا شیاطین به صورت من در خواب و بیداری مجسم نمی شوند حتی به صورت اوصیا من نیز تا روز قیامت در نمی آیند . @adyanuniv
در پاسخ باید گفت :: لازمه دیدارمعصوم علیه السلام در خواب این است که او را در عالم بیداری دیده وتصویرشان را بشناسیم و گرنه چگونه میتوان گفت :آن کسی را که در خواب دیده ایم همان امام معصوم است. ضمن اینکه هرگاه از اتباع احمدبصری سوال می شود که شما در خواب چه چیزی دیدید ؟پاسخ می دهند ما یک اقایی رو دیدیم که صورت واطراف سرش را نور فراگرفته بود وبه ما گفت که به یاری فرزندم احمد بشتابید یا اینکه میگویند خانومی را دیدیم که خمیده بود و چادر بر سرش کشیده بود و چنین و چنان گفت ..... از اینجا پی برده می شود که انان اولا پیامبر با حضرت زهرا را درخواب ندیدند بلکه آنچه دیده اند انعکاس تصاویر کارتونی است که در دوران کودکی در تلویزیون دیده یا در کتابها شنیده اند . ثانیا حدیث مذکور می فرماید هر کس من واوصیائم را دید مرا دیده است نه اینکه هر کس خودش را به نام من معرفی کرد یا هر کسی را که احتمال دادید منم .... @adyanuniv
💠مذمت مسلک صوفیه توسط آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی 🔹از میان فقهایی که موضع جدی دربرابر صوفیه اتخاذ کرده‌‌اند، حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی است. ایشان می‌فرمایند: 🔹«تصوف مسلکی است منحرف از راه اهل بیت (ع)؛ بلکه صادر شده است از بعضی متصوفین، گفتار و کرداری که با معتقدات اسلام مخالف است و منافات دارد با احکام الهی و روایاتی از ائمه (ع) در مذمت صوفیان وارد شده است و اگرچه شأن آنان حیله و نیرنگ و ریاکاری و عُجب می‌باشد.» 📚 حسینی شاهرودی سید محمد، اجوبه المسائل الاعتقادیه، آل مرتضی، قم، 1392، ص 118 🔸بنابر نظر ایشان صوفیان از راه اهل بیت (ع) منحرف هستند و همین امر سبب شده است که عقاید ایشان مخالف عقاید اسلامی باشد. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠اساتید غیرمسلمان سفیان ثوری 🔺یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در رواج تصوف، که صوفیان از او به نیکی یاد کرده و او را انسانی عالم و زاهد دانسته‌اند، سفیان ثوری است. 🔺وی در نزد صوفیان، در حالی به بزرگی یاد شده که عطار درباره‌ی اساتید سفیان می‌نویسد: «سفیان سه استاد داشت یکی یهودی، دیگری نصرانی و دیگری مجوسی» 📚فريد الدين عطار نيشابورى، تذكره الأولياء، رينولد آلين نيكلسون، نشر ليدن، چاپ اول، 1905 م، ذیل شرح حال سفیان ثوری، ص175 🔹این توصیف عطار از سفیان، معاشرت و تأثیرپذیری وی از دین مسیحیت و یهود را ثابت می‌کند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 داستان اشارات غیبیّه در مسلک صوفیه 🔸در طریقت ، قطب به اشاره‌ی غیبیّه! جانشین خود را انتصاب می‌کند... برای نمونه: 🔹در فرمان توسط ملا سلطان آمده: چون اشاره غیبیه شده بود در این باب، لهذا تأخیر را روا نداشتم.. 🔹و در فرمان توسط نورعلیشاه آمده: بر حسب امر غیبی! و اشاره لاریبی! آن نور چشم را به منصب ارشاد و هدایت عباد منصوب نمودم... 📚یادنامه نور، ص ۱۹۱ و ۱۹۶ ✅ سوال: 🔺آیا بین اشاره غیبیه و علم غیب ارتباطی هست؟! 🔺اگر هست، علم غیب از آن خداست یا به بندگان او نیز تفویض می‌شود؟! 🔺اگر می‌شود، ملکه‌ی عصمت(تقوای الهی) از شروط تفویض هست یا خیر؟! 🔺چرا اشاره غیبیه فقط از پدر به پسر و در یک خاندان شده است؟! 🔺آیا اهداف اقطاب این طریقت، کپی برداری از سیره‌ی معصومین نبوده است؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
🌻 امام على عليه السلام: 🍀 لا تَعزِم عَلى ما لَم تَستَبِنِ الرُّشدَ فيهِ. 🍀 به كارى كه درستى آن برايت روشن نيست، تصميم مگير. 📚 غررالحكم، ح 10183. 🔰 @Adyanuniv🔰