eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه ✅2⃣ 🔸از میان علمای بزرگی که در برابر تصوف، این جریان منحرف، موضع محکمی داشتند، می‌توان از میرزای قمی نام برد. 🔹ایشان در کتاب جامع الشّتات درباره صوفیه می‌فرماید: «آنچه به چشم دیده می‌شود از مشایخی که در عصر ما مرشد بوده‌اند مثل مشتاق علی و مقصود علی و نورعلی و امثال آنها –که مریدان ایشان در شان ایشان غلو داشته‌اند و آنان را به صفات خاصه الهیه خطاب می‌کردند- محقق شد که متصف به همه ناخوشی‌ها بوده‌اند و احوال همگی به فضیحت و رسوایی رسیده و معلوم شد که به غیر عوام‌فریبی و دنیا پرستی و ریاست عوام کالانعام و بی‌مبالاتی در دین و بی‌خبری از احکام شرع مبین از برای ایشان نبوده.» 📚میرزای قمی، جامع الشتات، ناشر موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البيت (ع)، ج2،ص722. 🔰 @adyanuniv 🔰
●قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه: إِذَا كُتِبَ الْكِتَابُ قُتِلَ الْحُسَيْن‏. ●حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه: همان وقتی که صحیفه ملعونه نوشته شد؛ امام حسین صلوات الله علیه به قتل رسید. الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏۸/ص۱۸۰. تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة/ص۶۴۷. البرهان في تفسير القرآن/ج‏۴/ص۸۸۴. بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏۲۸/ص۱۲۳. تفسير نور الثقلين/ج‏۵/ص۲۵۹. 🔰 @adyanuniv 🔰
سوالی از انصار احمد الحسن... شخص حائز مقام امامت چه زمانی به امامت و ولایت و مقام خود واقف می گردد؟ با توجه به سخنان خود احمد و انصارش دیده می شود که وی در دوره میانسالی خویش در اثر یک رویاء متوجه مقامات الهیه خویش گردیده است. @adyanuniv
اما آنچه که از روایات اهل بیت علیهم السلام برداشت می شود این است که صاحب مقام امامت از ابتدای عمر خود و از همان دوران طفولیت واقف و عارف به مقام خویش است. 1 قال طریف عن نضر الخادم: دخل على الامام وهو في المهد فقال: أنا خاتم الاوصياء ، وبي یدفع الله البلاء عن أهلي وشيعتي . نضر خادم این چنين مي گفت: وارد برحضورمبارک صاحب الزمان گشتم درحالي که درون یك قنداقه بود. پس امام زمان فرمود:»من ختم کننده اوصياء هستم و به واسطه من خداوند بلاء را از اهل من و شيعيان من دور مي سازد. 2 بسند معتبر در تفسير قمي و سایر تفاسير موجود است که امام صادق مي فرماید: علي بن إبراهيم ، قال : حدثني أبي، عن ابن أبي عمير ، عن ابن مسکان ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إذا خلق الله الامام في بطن امه یکتب على عضده الایمن وتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وعَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِه وهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ زماني که خداوند امامي را خلق مي کند در همان حال که وی در شکم مادرش است این آیه را بر بازوی راستش مي نویسد: وتَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وعَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِه وهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ.  -در اصول کافي و نيز بصائر الدرجات و کتب دیگر نقل از امام صادق عليه السلام است که وقتي یکي از ائمه عليهم السلام بدنيا آیند از طرف خداوند اینچنين بر وی ندا مي شود یا فلان بن فلان أثبت فإنك صفوتي من خلقي وعيبة علمي ولك ولمن تولاک أوجبت رحمتي ای فلان پسر فلان ثابت قدم باش؛ زیرا تو برگزیده من هستي و صاحب علم مني و رحمت من برای تو و محبين تو واجب است. @adyanuniv
هیچ گاه نامحرمی او را ندید ●و حدث يحيى المازني قال كنت في جوار امير المؤمنين صلوات الله علیه في المدينة مدة مديدة و بالقرب من البيت الذي تسكنه زينب ابنته فلا و اللّه ما رأيت لها شخصا و لا سمعت لها صوتا، و كانت اذا ارادت الخروج لزيارة جدها رسول اللّه صلی الله علیه و آله تخرج ليلا و الحسن عن يمينها و الحسين عن شمالها و أمير المؤمنين أمامها فاذا قربت من القبر الشريف سبقها أمير المؤمنين صلوات الله علیه فاخمد ضوء القناديل فسأله الحسن مرة عن ذلك فقال أخشى أن ينظر أحد الى شخص اختك زينب. ●یحیی مازنی گوید: من در مدینه مدت بسیاری همسایه حضرت امیرالمومنین علی صلوات الله علیه بودم، ولی به خدا سوگند هرگز حضرت زینب سلام الله علیها را ندیدم و صدای او را هم نشنیدم هنگام زیارت جد بزرگوارش رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم شبانه از خانه بیرون می رفت؛ در حالی که برادرانش حسن و حسین صلوات الله علیهما اطراف او و امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه پیش رویش راه می رفتند. وقتی به قبر رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نزدیک می شدند، حضرتش جلو می رفت و نور چراغ را کم می کرد. یک بار امام حسن صلوات الله علیه از پدر درباره ی این کار سؤال کرد. حضرت فرمود: حسن جان! نمی خواهم چشم نامحرمی به خواهرت زینب صلوات الله علیها بیفتد. زينب الكبري (شیخ جعفر نقدی)/ص۲۲ وفيات الأئمة/ص435 🔰 @adyanuniv 🔰
آشنایی با شهدای کربلا ابوبكر بن الحسن(ع) پدرش، امام حسن مجتبى(ع) و مادرش، كنيز آن حضرت بود. او ازمدينه همراه امام حسين(ع) به كربلا آمد. او در روزعاشورا پس از شهادت برادرش قاسم، به ميدان كارزار رفته و جنگيد تا به شهادت رسيد. عبدالله بن الحسن(ع) پدرش، امام حسن مجتبى(ع) و مادرش، دختر شليل بن عبدالله مى باشد. دركربلا نوجوانى بود كه به سن بلوغ نرسيده بود. چون عمويش حسين(ع) را زخمى و بى ياور ديد، خود را به آن حضرت رسانيد و گفت: به خدا سوگنداز عمويم جدا نمى شوم. ناگهان شمشيرى به طرف حسين(ع) روانه شد، عبدالله دستش را سپركرد. شمشيردست او را قطع كرده و به پوست آويزان نمود. گفته شده درحاليكه حضرت او را درآغوش گرفته بود، حرمله با تيرى او را به شهادت رساند. سن او ۱۱سال بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴خدا فقط بهائی‌ها را دوست دارد؟! 👤متبری بهائی عرفان کرمی می گوید: 🗣اسلام، دین آزادی است. اگر شما امشب در خانه‌تان دعای کمیل بگذارید و من نیایم، کسی نمی‌گوید چرا نیامدی؟ به انتخاب و اختیار خودم است، اگر دوست داشته باشم، به این مراسم می‌آیم و از آن بهره می‌برم و کسی در کارم چون و چرا نمی‌کند. چقدر این کار ارزش دارد! اینکه دو نفر از ته دل دعایی را بخوانند اما یک جمع از روی اجبار به مراسم دعا آمده باشند. چقدر تفاوت دارد؟ 🙍‍♂️وقتی بچه بودم خیلی در کلاس‌های گلشن شرکت نمی‌کردم، انگار از همان بچگی‌ام متوجه شده بودم که قضیه چیست و این محبت‌ها دروغ است. 🙋‍♂️من چند جلسه‌ای بود که در کلاس شرکت نمی‌کردم که یک روز معلم گلشن به منزل ما آمد و یک کتاب قصه و یک هدیه برایم آورد و گفت: عرفان جان چرا در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنی؟ گفتم: نتوانستم بیایم. گفت: اگر نیایی خدا دوستت ندارد! من هم با همان لحن کودکانه گفتم: مگر خدا فقط برای بهائی‌هاست. گفت: می‌دانی، خدا بهائی‌ها را دوست دارد فلان بهائی را ببین اینطور شده یا فلانی به کجا رسیده! گفتم: این همه دکتر و مهندس که بین مسلمان‌هاست مگر همه‌شان بهائی بودند که به اینجاها رسیدند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴قهرمان سازی از خائن 🔶در دو دهه اخیر سران فرقه بهائی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای بازسازی چهره‌های سیاسی متعلق به بابیت و بهائیت نموده‌اند. اولین بار هم درخواست مرمت و بازسازی مکانی به نام و یاد «ملک‌المتکلمین» از تریبون متواری معروف، «شیرین عبادی» اعلام شد. گرچه بهانه این جریان مرموز برای برجسته‌کردن این‌چهره‌ها، با تأکید بر سیاه و سفید نبودن آدم‌ها این است که سازندگی و نقش مثبت شان بیشتر از اشتباهات و ضعف‌هایشان بوده است اما جالب آنکه دقیقاً سراغ چهره‌های شاخص کانون مالی، سیاسی، فرقه‌ای خاصی رفته اند و اشخاصی معین،‌منتسب به جریانی خاص را بازسازی می‌کنند. 🔶نصراله بهشتی یا همان ملک‌المتکلمین، نه یک روحانی مبارز، بلکه فردی فرصت‌طلب بود که به علت زیاده‌خواهی و درگیری با قاجار، مورد غضب محمدعلی‌شاه قرار گرفته و اعدام شد. با وجود چنین کارنامه مشخصی، در دو دهه اخیر سران فرقه بهائی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای بازسازی چهره‌های سیاسی متعلق به بابیت و بهائیت نموده‌اند. بنابراین شایسته است مسئولین امر دقت و مطالعه جدی‌تری به عمل آورند تا فردی آشوب‌طلب و ضدمردمی را اسطوره معرفی نکنند. او یکی از مدیران انجمن باغ میکده زیر نظر لژ فرامانسوری بود. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴تساوی یا تقدم 👥فرقه بهائیت که سعی دارد با ادعاهای جالب و باب‌میل مردم، افراد بیشتری را جذب فرقه کند در یکی از اصول خود حقوق زن و مرد را برابر می‌داند و این در حالی‌است که در موارد بسیار سرکردگان این فرقه مردان را برتر و مقدم‌تر از زنان معرفی کرده‌اند همچنین در انتخابات عجیب و غریب بهائیت نیز زنان جایی ندارد. 📜فاضل مازندرانی، در رساله امر و خلق، جلد۴، ص۳۳۴ می نویسد: 👈«در سفرنامه آمریکا خانمی پرسید تا به حال از جانب خدا زنی مبعوث نشده و همه مظاهر الهیه رجال بوده اند، (عبدالبهاء) فرمودند: هرچند رجال با نساء در استعداد و قوی شریک‌اند ولی شبهه‌ای نیست که رجال اقدم‌اند» 🔰@Adyanuniv🔰
✅ کتک زدن زنان 🔹 یکی از علت هایی که ایرانیان (به ویژه زنان ایرانی)، به دین اسلام رو آوردند، این بود که در قوانین زرتشتی، مرد حق داشت که زن نافرمان خود را کتک بزند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه ✅3⃣ 🔸مخالفت علمای شیعه با صوفیه همواره در طول حیات صوفیه ادامه داشته است. از میان علمایی که به مخالفت با صوفیه پرداختند علامه محمدباقر مجلسی است. 🔹ایشان با جمع‎آوری احادیث اهل بیت (علیهم السلام) و پخش کردن آنها در میان مردم، به مبارزه با صوفیه پرداختند. 🌟ایشان درباره صوفیه می‌گویند: «من چون دیدم که مردم به صوفیه‌ی بدعت‌گذار و حکیمان زندیق می‌پردازند، این بود که در برابر آنها آثار ائمه معصومین(علیهم السلام) را در میان آنها پراکنده ساختم، با این که می‌شنیدم که دشمنان و مخالفان‌، ما را حشوی(بیهوده‌گوی) می‌خوانند.» 📚خرده گیران بر حکمت متعالیه و منتقدان صدرالمتألّهین، ص 34. این نوع مبارزه با صوفیه یعنی آشنا کردن مردم با کلام ائمه معصوم (علیه السلام) روشی خاص در مبارزه با مدعیان معنویت‌های دروغین، خصوصا صوفیه بوده که اثرات بسزایی دارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠مذمت تصوف از طرف علمای شیعه ✅4⃣ 🔸تصوف جریانی است که در طول تاریخ علاوه بر ائمه معصومین (علیهم السلام)، علما و فقهای مختلفی با آنها مخالفت کرده است. از جمله علمایی که با این جریان انحرافی مبارزه کرد و آنها را به نقد کشیده است، عالم جلیل القدر سید نعمت الله جزایری است. 🔻 ایشان ضمن بحث درباره صوفیه، چنین می‌نویسد: «بدان و آگاه باش که این اسم که تصوف بوده باشد، همواره درباره گروهی از حکمای منحرف از راه حق، به کار می‌رفت. سپس بعد از آن درباره گروهی از زنادقه به کار رفته است و بعد در میان مسلمانان، درباره گروهی از اهل خلاف مانند حسن بصری، سفیان ثوری و ابوهاشم کوفی و مانند آنها به کار رفته و آنان در جهت مخالفت با ائمه هدی (علیهم السلام) بودند و آنان کسانی بودند که در زمان ائمه هدی (علیهم السلام) با آنان معارضه می‌نمودند و بحث می‌کردند و قصد داشتند که نور خدا را خاموش نمایند. خداوند نورش را به کمال می‌رساند اگرچه کافران با خوش نیاید و کسانی از آنان که در عصر علمای ما (رضوان الله علیهم) بودند، با آنان معارضه می‌نمودند و آنان را رد می‌کردند و علمای ما کتابهایی درباره مذمت از آنان و رد بر آنها نوشته‌اند.» ♻️اشاراتی که سید بزرگوار درباره این جریان منحرف می‌کنند، ماهیت واقعی تصوف را نشان می‌دهد. 📚جزایری سید نعمت‌الله، انوار النعمانیه، مطبعه شرکت چاپ، تبریز، 1379 هجری قمری، ج 2، ص 281 🔰 @adyanuniv 🔰