eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فروش فرزند در زمان هخامنشیان 🔹 وضع مردم عادی به روزگار کهن و نیز در امپراتوری بسیار دشوار بود و در اسناد از پدر و مادرهایی یاد شده که خود را برای بازپرداخت وام خویش می فروختند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 روضه از زبان خویش 🔶 ... فَجَمَعُوا الحَطَبَ الجَزلَ عَلی بابِنا وَ أتَوا بِالنارِ لِیُحرِقُوهُ وَ یُحرِقُونا، فَوَقَفتُ بِعِضادَةِ البابِ وَ ناشَدتُهُم بِاللهِ وَ بِأبِی أن یَکُفُّوا عَنّا وَ یَنصُرُونا. فَأخَذَ عُمَرُ السَوطَ مِن یَدِ قُنفُذٍ ـ مَولی أبِی بَکرٍ ـ فَضَرَبَ بِهِ عَضُدِی فَالتَوی السَوطُ عَلی عَضُدِی، حَتّی صارَ کَالدُملُجِ وَ رَکَلَ البابَ بِرِجلِهِ فَرَدَّهُ عَلَیَّ ـ وَ أنا حامِلٌ ـ فَسَقَطتُ لِوَجهِی وَ النارُ تَسعَرُ وَ تَسفَعُ وَجهِی فَضَرَبَنِی بِیَدِهِ حَتّی انتَثَرَ قُرطِی مِن اُذُنِی وَ جائَنِی المَخاضُ فَأسقَطتُ مُحسِناً قَتِیلاً بِغَیرِ جُرمٍ فَهذِهِ اُمَّةٌ تُصَلِّی عَلَیَّ ؟؟؟! وَ قَد تَبَرَّاَ اللهُ وَ رَسُولُهُ مِنهُم، وَ تَبَرَّاتُ مِنهُم. ( علیها السلام ـ با آن وضعیت وخیم، درد بازو، صورت کبود شده، پهلو شکسته، چشمان کم سو، بدنی که دچار سوختگی شده و ... و قلبی شکسته و پُر از غم ـ فرمودند :) ... بر درب خانه ما زیادی جمع کردند و آوردند تا خانه و ما را آتش بزنند. من در پشت درب ایستاده بودم و آن‌ ها را به خدا و پدرم می دادم که دست از ما بردارند و ما را یاری کنند. ناگهان تازیانه را از دست (غلام ) گرفت و با آن به بازوی من زد. در این هنگام دور بازوی من پیچید، به گونه ای که دور تا دور بازویم وَرَم کرد و مثل بازو بند شد و با پایش به درب زد و درب را به روی من به عقب فشار داد و باز کرد (و من در آن هنگام بودم) پس با صورت بر زمین افتادم، در حالی که آتش شعله ور بود و حرارتش صورتم را می سوزاند. سپس عُمَر چنان به صورتم زد به طوری که گوشواره هایم تکّه تکّه شده از گوشم جدا شدند و درد زایمان به سراغم آمد و را (که بی گناه بود) کردم. آیا این‌ ها مردمی هستند که می خواهند بر جنازه من نماز بخوانند ؟!! در حالی كه خداوند و فرستاده او از آنان جسته‌اند، من نيز از آنان می‌جويم. 📚 بحار الانوار (ط - بيروت) ج۳۰ ص۳٤۸ .
باز هم ای دخترِ پیغمبر اکرم بمان مَرهَم درد علی ای درد بی مَرهَم بمان زندگیِ روبه راهی داشتم؛ چشمم زدند کوری چشمِ همه با شانه های خَم بمان دست های تو شکسته َش هم پناه مرتضی ست تکیه گاه محکم من، پشت من محکم بمان تو نباشی پیش من، اینها زمینم می زنند ای علمدارِ مدینه پای این پرچم بمان این نفس های شکسته قیمت جان من است زنده ام با یک دَمَت پس لطف کن یک دَم بمان کم ببوس دست مرا دارم خجالت میکشم من حلالت میکنم اما تو هم یک کَم بمان آب ها از آسیاب افتاد خوبت میکنم یار هجده ساله، هجده سال دیگر هم بمان با همین دستی که داری، باز دستم را بگیر پیش این مظلوم ای مظلومۀ عالم بمان آه آهِ... تو مرا به آه آه... انداخته جای کم کم رفتن از پیش علی کَم کَم بمان روی تو گرچه وَرَم کرده ولی با آن خوشم با همین روی به هم پیچیده و دَرهَم بمان رفته رفته کار من دارد به خواهش می کشد التماست میکنم، پیشم بمان پیشم بمان
مي‌خواستم كه با تو بمانم ولي نشد در غربت تو اشك فشانم ولي نشد مي‌خواستم شرار دل داغديده را ساكن كنم به اشك روانم ولي نشد مي‌خواستم كه زينب خود را بغل كنم بر روي زانويم بنشانم، ولي نشد گفتم كه در زبانۀ آتش، خليل‌وار نام تو گُل كند به زبانم ولي نشد گفتم به كوچه‌ بند ز دست تو وا كنم از دست دشمنت برهانم ولي نشد گفتم براي دلخوشي تو نماز را يك‌بار ايستاده بخوانم ولي نشد
وقتش شده نگاه به دور و بَرَت کنی فکری برای این همه خاکسترت کنی عُذر مرا ببخش دَوایی نداشتم تا مَرهَمِ کبودیِ چشمِ تَرَت کنی امشب خودم برای تو نان می پَزَم ولی با شرط اینکه نذرِ تبِ پیکرت کنی مجبور نیستی که برای دلِ علی یک گوشه ای نشینی و چادر سَرَت کنی زحمت نکش خودم به حسین آب می دهم تو بهتر است فکر برای پَرَت کنی ای کاش از بقیه ‌یِ پیراهنِ حسین مَعجر ببافی و به سَرِ دخترت کنی من ، زینب و حسن، ... همه ناراحت توایم وقتش شده نگاه به دور و بَرَت کنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷جوامع هدف در بهائیت (1) 👻176 سال پیش، هنگامی اولین دعاوی بهائیت در ایران اظهار شد که مردم تحت مشقت‌های ناشی از بی‌کفایتی پادشاهان قاجار، به دنبال دستاویزی بودند تا امیدی باشد برای رفع ناملایمات و نیل به فردایی بهتر. لذا ادعای منجی‌گری دستاویزی شد برای سوداگری‌های سودجویانِ دست پرورده استعمار. 👽هرچند مبانی ارائه شده بقدری بی‌اساس و نامعتبر بودند که مردم خیلی زودتر از آنچه داعیان نجات انتظار داشتند به توخالی و بی‌فایده بودنش پی بردند. اکنون پس از 1.5 قرن یاری استعمارگران به این فرقه، جمعیت پذیرندگان این ادعا در سراسر جهان حتی به سه دهم درصد هم نمی‌رسد. 😳با اینکه در گذشته جوّ حاکم بر جامعه، بستری برای پذیرش ادعای منجیان دروغین بود، اما هدف اولیه فرقه بهائیت یعنی تشکیل جامعه ای بزرگ، میسر نشد. امروزه این تشکیلات با برگزاری لابی‌های قدرت و بهره‌گیری از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ که برای پیاده‌سازی مقصود خود نیاز به برآورد اهداف کوتاه مدت و تمرکز بر جذب اقشار خاص و دارای آمادگی بیشتر می‌باشد، تا با افزایش جمعیت قشری خود، اندک اندک بر شمار افراد خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی برنامه های تشکیلاتی خود هموار سازد. 👨‍👩‍👧‍👦از این رو گروه‌های حساس جامعه در صدر برنامه‌های فریب و جذب فرقه ای قرار گرفته‌اند. 👈در این گفتار، سعی بر آن است که به برخی از اقشار و علت حساسیت بهائیت بر آنان اشاره شود، زیرا در صورت نمایان شدن خط مشی فرقه ضاله، آگاهی مسئولین برای عکس‌العمل مناسب نیز بالاتر خواهد رفت. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷بهائیت در کمین کودکان افغانی 👈تبلیغ، رکن اصلی بهاییت است وکودکان و اقشار کم‌درآمد دو سیبل تبلیغی این تشکیلات هستند. بهترین زمان برای آماده‌سازی فرد و پذیرش باورها، سنین کودکی است و افراد کم‌درآمد بواسطه نیاز به حمایت مالی، آسیب‌پذیر بوده لذا مورد تطمیع وهمسوسازی بافرقه‌هایی مثل بهاییت قرارمی‌گیرند. 👽چندی پیش مشخص شد عناصربهایی باتوجه به وجود این 2فاکتور دربرخی کودکان افغانی، اقدام به جذب این قشر به تشکیلات بهائی می‌کردند. 😳به توصیه بیت العدل، بهاییان ایران بایدبرنامه‌های تبلیغی خودرا برای جذب وتبلیغ افغان‌های ضعیف ومستعد، سرمایه‌گذاری کنند. مثلاً گروهی از زنان بهایی، باشناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک بازی، استخر، بوستان و... برده وبه بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب می‌کردند. 💀یکی ازمهره‌های فعال فرقه، با سرمایه‌گذاری روی افغان‌ها، درمنزل خود کلاس‌هایی را برای تربیت کودکان وایجاد هویت بهایی درآنان برگزار می‌کرد. در این کلاس‌ها ضمن پذیرایی ازکودکان، در پوشش برنامه‌های آموزشی و با دادن اسباب‌بازی، کتاب و... کودکان را به بهاییت ترغیب می‌کردند. ☠️درمنزل یکی ازعناصر بهایی، مدارکی از 2خانواده افغان که جذب بهاییت شده بودند، کشف شده است. در یکسال اخیر این چندمین مرتبه‌ای است که معلوم و مشخص شده که بهاییت اقدام به جذب افغان‌ها بسمت خود و سوءاستفاده از وضعیت آنان کرده ‌است. 👀بهاییت درصدد است بوسیله افزایش جمعیت قشری، کم‌کم برشمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد. 🔰@Adyanuniv🔰
🌻 رسول خدا (صلى الله عليه وآله): 🍀 يا سَلمَانُ! حُبُّ فَاطِمَةَ يَنفَعُ فِي مِائَةِ مَوطِنٍ أَيسَرُ تِلكَ المَوَاطِنِ المَوتُ وَ القَبرُ وَ المِيزَانُ وَ المَحشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ المُحَاسَبَةُ. 🍀 ای سلمان! محبت فاطمه در صد جا سود‌مند است که آسان‌ترین آن، هنگام مرگ و محاسبه اعمال است. 📚 بحار الانوار، ج 27، ص 116. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چادرت را بتکان روزی ما را بفرست ای که روزی دو عالم همه از چادر توست 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ گفتار نیک در کلام حضرت زهرا 🔹 حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: اول همسایه، بعد خانه 🔸 الجارُ ثُمَّ الّدارُ 🔰 @Adyanuniv🔰
یاامیرالمومنین علیه السلام: حضرت فاطمه عليها السلام : إذا حُشِرتُ يَومَ القِيامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله ؛ آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم ، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد . . إحقاق الحقّ ، ج 19 ، ص 129 . شهادت جانسوز سیده نساءالعالمین حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها تسلیت باد 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 یوسف بن عبد الرحمن مزی (متوفای 742 هـ) از علمای مشهور و برجسته می‌باشد که جایگاه بسیار بالایی در نزد و نیز دارد. وی در کتاب مشهور خویش «تهذیب الکمال» در جایی به ذکر اسامی فرزندان امیرالمومنین علیه السلام می‌پردازد که ضمن آن به سقط شدن حضرت محسن بن علی (علیهما‌السلام) تصریح می‌کند: محسن درج سقطا ... سقط شد ... 📚 المزی، ابوالحجاج یوسف بن الزکی عبدالرحمن (المتوفى742هـ)، تهذیب الکمال، ج20، ص479، تحقیق: د. بشار عواد معروف، الناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1400هـ – 1980م. 👈🏼 اما سوالی که وجدان های بیدار بایستی به دنبال پاسخ آن باشند این پرسش کلیدی و اساسی است که چگونه حضرت زهراء سلام الله علیها بدون آن که سابقه هیچ بیماری داشته باشند، در اوج جوانی از دنیا رفتند و در این بین فرزند ایشان نیز سقط شد؟! 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگوید: میگوید؛ خطاب به فرمودند: همانا خداوند با تو به غضب می آید و با ی تو راضی میشود. 👈🏼 هیثمی: هم این حدیث را نقل کرده و سند آن {مورد وثوق و قبول} است. 📚مجمع الزوائد ج ۹ ص ۳۲۸ ح ۱۵۲۰۴ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷جوامع هدف در بهائیت (2) 👈هرچند بهائیت برای افزایش شمار خود ازتبلیغ برتمام اقشار جامعه بهره می‌گیرد اما امروزه با پیشرفت علم وبهره‌گیری ازتجربیات روانشناسانه وجامعه‌شناختی دریافته اند که اگر درپی دستیابی به جامعه‌ای مستعد وپیاده‌سازی اهداف تشکیلات هستند، می‌بایست اساسی‌ترین قشر اجتماع را مورد هدف قرار دهند. 👀با بررسی و مطالعه ریشه‌ای می‌توان دریافت که منشأ سعادت وحتی انحطاط یک جامعه، ازدبستان ومهدکودک‌ها نشأت می‌گیرد. این شیوه یکی ازکارآمدترین طرق جذب بوده که موجب می‌شود، شخصیت فرد ازهمان کودکی همسو با تشکیلات فرقه ای شکل گرفته وحتی هزینه های کلان را تا میزان چشم‌گیری می‌کاهد. 👽این روش امروزه از سوی بهائیت شدیداً مورد توجه بوده تا جایی که در پوشش تحرکات فرهنگی، اجتماعی و هنری، به تاسیس مهدکودک و موسسات آموزشی، تربیت مربیان با متدهای غربی، برگزاری کلاس‌های آموزش‌ رقص و تربیت مربیان به شیوه مجازی همراه با ارسال جزوات و فایل‌های صوتی تصویری و … اقدام نموده است. 🔫با توجه به تأثیر عمیق آموزش و پرورش بر شکل‌گیری جامعه، این مسأله علاوه بر تهدیدی بزرگ برای خانواده و اجتماع در سطح کلان، حتی می‌تواند به خطری برای تمامیت ارضی کشور و مسائل متعدد جانبی تبدیل گردد. 👍متأسفانه شاهد برخی سهل‌انگاری‌های مسئولین نسبت به برخورد آگاهانه و به هنگام در این زمینه بوده‌ایم. لذا بر افراد ذی ربط واجب است با انجام بررسی های لازم و نهایت توجه به امر مهدکودک و دبستان، مانع گسترش و تسلط آموزه‌های انحرافی فرقه‌هایی مانند بهائیت بر ذهن کودکان این مرز و بوم شوند. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷دفاع بهرام مشیری از بهائیت 👽بهرام مشیری از مجریان برنامه‌های سلطنت‌طلب و استاد خوانده معلوم‌الحال، سال‌هاست شمشیرش را به سمت دین اسلام نشانه رفته و لاطائلات بی‌سروته خود را با بد و‌بیراه به هم وصله می‌کند. 😳وی که برنامه‌هایش کلیشه ای و متشکل از تهمت و ناسزا به اسلام و تشیع می باشد، در لابه‌لای آن چند کلمه از موضوعات مختلف را نیز محض تنوع می‌گنجاند. مثلا چندی پیش برنامه‌ای را در دفاع از بهائیت تدارک دیده بود اما گویا کنترل از دستش خارج شده و شابلون خزعبلاتش بر روی موضوع مورد دفاع نیز قرار گرفت. 👻برنامه با اکاذیبی مانند بدرفتاری معلمان با دانش‌آموزان بهائی آغاز شده و نهایتاً به آمارسازی دروغین انجامید. مشیری که قصد حمایت از هم‌سویان فکری خود را داشته، از روحانیت بدگویی می‌کند اما کمی بعد، ریشه بهائیت را برآمده از میان آخوندهایی معرفی می‌کند که به دنبال بابی‌گری رفتند. 👀وی در سخنانش هدف اصلی بهائیت را قطع ریشه تشیع و منهدم ساختن روحانیت دانسته، اما در ادامه می‌گوید جمهوری اسلامی با آن‌ها نیز به درستی رفتار نمی‌کند یا اینکه علی‌محمد شیرازی را فرد ناموزونی معرفی کرده و می‌گوید «بسیار تنگ نظر بود» اما در ادامه سخنانش ثمره کارهای باب و حتی کشتارهای بابیان را دلاوری می‌خواند. 👍اما یک فرد تا چه اندازه می‌تواند جاهل باشد که این حجم از تناقضات را با بد وبیراه فرم داده و خود را محقّق و مصلح نیز بنامد. 💀مشیری مدت‌هاست عناد خود را نه‌تنها با اسلام، بلکه با تمام ادیان آسمانی آشکار ساخته اما جالب اینکه از طرفداران فرقه ضالّه بهائیت می باشد. 🔰@Adyanuniv🔰
📢 احساس خطر شیخ ره،از ترویج ..... 👈بدان که ! بسیاری در این جهان به ظاهر و با سخنانی دلنشین قائل به امامت اند، ولی در باطن به کارهای زشت آلوده اند، به ظاهر تقوا و ایمان دارند، ولی در باطن کفر و دشمنی می ورزند، به وسیله دین، از دنیا کام بر می گیرند و به جهت انحراف از دین و کینه توزی با خاندان نبی اکرم اسلام میان مردم مستضعف ایجاد شبهه می کنند. 👈ما با مشاهده این که طرفداران مسلک «حلاج» در جهت فریب شیعیان ناآگاه، فوق العاده دست به تلاش زده اند،تصمیم گرفتیم راه گمراه ساختن را بر آنان ببندیم و یاوه گویی های آنان را پاسخ دهیم تا با فریب کاری های خود در دام گزافه گویی و افراط، گرفتار نشوند و از راه صحیح نجات و رهایی، رو گردان نشوند، هوادران حلاج کسانی اند که خود، از راه راست منحرف شده و دیگران را نیز به انحراف کشانده اند، در گفتار خویش با حیله و نیرنگ، از عشق و محبت خدا فراوان دم زده اند و در کردار و اعتقادات تا می توانسته اند با او دشمنی ورزیده اند❗️ 📜الرد علی اصحاب الحلاج 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷تشابه بهائیت و مدعی یمانی (1) 👈از آن‌جا که جریان‌های انحرافی، دارای اشتراکات استدلالی زیادی می‌باشند، می توان گفت که هر دو جریان بهائیت و احمدالحسن (مدعی یمانی) نیز از این قاعده مستثنی نیستند مثلا هر دو خود را بر حق دانسته و نقد علمای تشیع نسبت به خود را به اعراض و اعتراض و مخالفت علمای صدر اسلام با پیامبر خاتم (صلی الله علیه وآله) تشبیه می‌کنند. به نمونه‌ای از چنین ادعایی اشاره می شود. 👽مثلا حسینعلی نوری در یکی از آثارش استدلال می‌کند: 📜« در ظهور رسول روح ما سواه فداه علمای مکّه و مدينه در سنين اوّليّه بر اعراض و اعتراض قيام نمودند و نفوسی که ابداً اهل علم نبودند بايمان فائز شدند قدری تفکّر فرمائيد بلال حبشی که کلمه از علم نخوانده بود بسمآء ايمان و ايقان ارتقاء نمود و عبداللّه أُبَی که از علماء بود بنفاق برخاست راعی غنم بنفحات آيات بمقرّ دوست پی برد و بمالک امم پيوست و صاحبان علوم و حِکَم ممنوع و محروم اينست که ميفرمايد حتّی يصيرَ اعلاکم اسفلکم و اسفلکم اعلاکم»(منتخباتى از آثار حضرت بهاءالله ص62) 👽در رویکردی مدعی یمانی نیز بیان داشته: 📜«در این زمان شخصی آمده و مردم را به حق و حاکمیت الله و صراط مستقیم می‌خواند. ولی مردم همان‌طور که فرستادگان قبلی خداوند را تکذیب و انکار کردند وی را وقعی ننهادند» 👍در حالی که این تشبیه باطل است، زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷دستکاری ضیافت 19 روزه (1) 👀علی‌رغم حساسیت موجود برفعالیت تبلیغاتی بهائیت، شبکه‌های بهائی باجدّیت به تعلیم نحوه برگزاری ومدیریت جلسات مبادرت کرده، ضمن بازنشر بخش‌های خاصی ازپیام‌های بیت‌العدل که به این موضوع اختصاص دارد، بهائیان را به برگزاری ضیافت‌های ۱۹روزه باحضور غیربهائیان دعوت می‌نمایند. 😳ضیافت 19روزه ازجمله فرامین علی‌محمد شیرازی (مؤسس بابیت) بود که بعدها توسط سرکردگان بهائی تکمیل و 3بخشی شد. پیش‌تر دراین جلسات -که بگفته حسینعلی نوری برای الفت میان بهائیان شکل گرفته- غیربهائیان حق ورود نداشتند اما درسال‌های اخیر باپی‌ریزی ابعاد جدیدی ازاین فرقه تشکیلاتی، پیام‌هایی ازبیت‌العدل مبنی برمجازبودن حضور غیربهائیان بشرط رعایت برخی موارد امنیتی صادرشده است. 👽بیت‌العدل در رویکردی متفاوت، در رابطه باپذیرش غیربهائیان درضیافات توصیه می‌کند: «به گرمی ازآنان استقبال شود» ☠️اما ازآنجا که این مجالس صرفاً باهدف الفت‌بخشی وصله‌رحم نبوده وحقیقتی سازمانی درپس آن نهفته است، درادامه می گوید: 📜«درگذشته از آن‌ها تقاضا می‌شد برای قسمت اداری جلسه را ترک کنند ویا آن قسمت برنامه بکلی حذف می‌شد» 💀لکن بجهت مغایرت این عمل با وجهه تبلیغی تشکیلات، به این شکل دستور به تغییر آن صادرمی کند: 📜«بیت‌العدل اعظم تصمیم گرفته‌اند که دراینگونه موارد بجای حذف قسمت اداریِ برنامه ویا تقاضای ترک جلسه ازمهمانان، ناظمین سعی نمایند این قسمت ضیافت را بنحوی تعدیل کنند تابرای شرکت مهمانان مناسب باشد… بحث درباره مطالب حساس ونکات غامض را می‌توان به وقت دیگری موکول نمود» ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷تشابه بهائیت و مدعی یمانی (2) 👈درباره یکی از اشتراکات استدلالی بهائیت و مدعی یمانی یعنی مخالفت علمای صدر اسلام با پیامبر اکرم شاهد مثالی از هردو فرقه بیان شد. 👍در حالی که این تشبیه باطل است، زیرا: 1️⃣اولاً: این سخن که (هر کس ادعایی کرد و بیسوادان به او ایمان آوردند و علما مخالفت کردند، پس او بر حق است) نه مبنای علمی دارد و نه مبنای عقلی، زیرا در طول تاریخ مدعیان بسیاری بوده‌اند که ادعاهای گزافی کرده و با وجود فریب برخی عوام و بی‌سواد، در گذر تاریخ از بین رفته و اثری از آنان باقی نمانده‌است. 2️⃣ثانیاً: مخالفان پیامبر در صدر اسلام نقد علمی بر آموزه‌های اسلامی نداشته اند بلکه از روی عناد مخالفت می‌کردند؛ اما انتقادات علمای شیعه همه علمی و عقلی بوده و جز پاسخ منطقی بر آن‌ها بیان نشده است. 3️⃣ثالثاً: جمله مذکور از امام علی (علیه السلام) درباره سیاست‌های حکومتی است نه امور دینی و مذهبی. 4️⃣رابعاً: مخالفان پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) در گوش خود پنبه می‌کردند تا کلام حضرت را نشنوند و آنان که می‌شنیدند، دگرگون می‌شدند،؛ اما نقدهای علمای اسلام بر این دو جریان، پس از مطالعه دقیق آثار خود این جریانات بیان شده اند. 5️⃣خامساً: اگر این نکته‌سنجی‌ها و دقت نظرهای علمای اسلام نبود، تا به امروز ده ها، بلکه صدها مدعی مهدویت ظهور کرده و چیزی از اسلام باقی نگذاشته بودند تا به زمان مدعیان برسد و بتوانند از این سفره بهره‌مند شوند. 🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍خطرات دو هویتی کردن نسل مسلمانان در مدل تبشیری " جنبش درونی" کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍کشیش توسلی مدلهای فریبنده مسیحیان افراطی را منجر به فرقه سازی شبه اسلامی _مسیحی می داند که به هر دو دین ضربه می زند کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
👈🏼 سندی قدیمی درباره پاره کردن در مصادر سلام الله علیها دختر صلی الله علیه و آله نزد آمد در حالی که او بر منبر بود. سپس فرمود: ای آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ببرد و من از پدرم ارث نبرم؟ پس از آنکه ابوبکر به شدت گریه کرد سپس گفت: پدر من با پدر تو و دختر من با تو قابل مقایسه نیستند. سپس از منبر پایین آمده و نوشته ای مبنی بر این که از آن اوست برای او نوشت. در این هنگام وارد شد و گفت: این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیت فاطمه را تایید میکند برای او نوشتم به جهت میراثی که از پدرش دارد. عمر گفت: پس هزینه و مخارج مسلمانان را از کجا میپردازی در حالی که همه عرب با تو در جنگند چنان که خودت می بینی؟ بعد از آن، عمر نوشته را گرفت و پاره کرد!!! 📚منبع: نسخه خطی مرآه الزمان اثر سبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در قرن هفتم، حوادث سال یازدهم هجری، باب ۱۰ 🔰 @Adyanuniv🔰