eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷تشابه بهائیت و مدعی یمانی (1) 👈از آن‌جا که جریان‌های انحرافی، دارای اشتراکات استدلالی زیادی می‌باشند، می توان گفت که هر دو جریان بهائیت و احمدالحسن (مدعی یمانی) نیز از این قاعده مستثنی نیستند مثلا هر دو خود را بر حق دانسته و نقد علمای تشیع نسبت به خود را به اعراض و اعتراض و مخالفت علمای صدر اسلام با پیامبر خاتم (صلی الله علیه وآله) تشبیه می‌کنند. به نمونه‌ای از چنین ادعایی اشاره می شود. 👽مثلا حسینعلی نوری در یکی از آثارش استدلال می‌کند: 📜« در ظهور رسول روح ما سواه فداه علمای مکّه و مدينه در سنين اوّليّه بر اعراض و اعتراض قيام نمودند و نفوسی که ابداً اهل علم نبودند بايمان فائز شدند قدری تفکّر فرمائيد بلال حبشی که کلمه از علم نخوانده بود بسمآء ايمان و ايقان ارتقاء نمود و عبداللّه أُبَی که از علماء بود بنفاق برخاست راعی غنم بنفحات آيات بمقرّ دوست پی برد و بمالک امم پيوست و صاحبان علوم و حِکَم ممنوع و محروم اينست که ميفرمايد حتّی يصيرَ اعلاکم اسفلکم و اسفلکم اعلاکم»(منتخباتى از آثار حضرت بهاءالله ص62) 👽در رویکردی مدعی یمانی نیز بیان داشته: 📜«در این زمان شخصی آمده و مردم را به حق و حاکمیت الله و صراط مستقیم می‌خواند. ولی مردم همان‌طور که فرستادگان قبلی خداوند را تکذیب و انکار کردند وی را وقعی ننهادند» 👍در حالی که این تشبیه باطل است، زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷دستکاری ضیافت 19 روزه (1) 👀علی‌رغم حساسیت موجود برفعالیت تبلیغاتی بهائیت، شبکه‌های بهائی باجدّیت به تعلیم نحوه برگزاری ومدیریت جلسات مبادرت کرده، ضمن بازنشر بخش‌های خاصی ازپیام‌های بیت‌العدل که به این موضوع اختصاص دارد، بهائیان را به برگزاری ضیافت‌های ۱۹روزه باحضور غیربهائیان دعوت می‌نمایند. 😳ضیافت 19روزه ازجمله فرامین علی‌محمد شیرازی (مؤسس بابیت) بود که بعدها توسط سرکردگان بهائی تکمیل و 3بخشی شد. پیش‌تر دراین جلسات -که بگفته حسینعلی نوری برای الفت میان بهائیان شکل گرفته- غیربهائیان حق ورود نداشتند اما درسال‌های اخیر باپی‌ریزی ابعاد جدیدی ازاین فرقه تشکیلاتی، پیام‌هایی ازبیت‌العدل مبنی برمجازبودن حضور غیربهائیان بشرط رعایت برخی موارد امنیتی صادرشده است. 👽بیت‌العدل در رویکردی متفاوت، در رابطه باپذیرش غیربهائیان درضیافات توصیه می‌کند: «به گرمی ازآنان استقبال شود» ☠️اما ازآنجا که این مجالس صرفاً باهدف الفت‌بخشی وصله‌رحم نبوده وحقیقتی سازمانی درپس آن نهفته است، درادامه می گوید: 📜«درگذشته از آن‌ها تقاضا می‌شد برای قسمت اداری جلسه را ترک کنند ویا آن قسمت برنامه بکلی حذف می‌شد» 💀لکن بجهت مغایرت این عمل با وجهه تبلیغی تشکیلات، به این شکل دستور به تغییر آن صادرمی کند: 📜«بیت‌العدل اعظم تصمیم گرفته‌اند که دراینگونه موارد بجای حذف قسمت اداریِ برنامه ویا تقاضای ترک جلسه ازمهمانان، ناظمین سعی نمایند این قسمت ضیافت را بنحوی تعدیل کنند تابرای شرکت مهمانان مناسب باشد… بحث درباره مطالب حساس ونکات غامض را می‌توان به وقت دیگری موکول نمود» ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷تشابه بهائیت و مدعی یمانی (2) 👈درباره یکی از اشتراکات استدلالی بهائیت و مدعی یمانی یعنی مخالفت علمای صدر اسلام با پیامبر اکرم شاهد مثالی از هردو فرقه بیان شد. 👍در حالی که این تشبیه باطل است، زیرا: 1️⃣اولاً: این سخن که (هر کس ادعایی کرد و بیسوادان به او ایمان آوردند و علما مخالفت کردند، پس او بر حق است) نه مبنای علمی دارد و نه مبنای عقلی، زیرا در طول تاریخ مدعیان بسیاری بوده‌اند که ادعاهای گزافی کرده و با وجود فریب برخی عوام و بی‌سواد، در گذر تاریخ از بین رفته و اثری از آنان باقی نمانده‌است. 2️⃣ثانیاً: مخالفان پیامبر در صدر اسلام نقد علمی بر آموزه‌های اسلامی نداشته اند بلکه از روی عناد مخالفت می‌کردند؛ اما انتقادات علمای شیعه همه علمی و عقلی بوده و جز پاسخ منطقی بر آن‌ها بیان نشده است. 3️⃣ثالثاً: جمله مذکور از امام علی (علیه السلام) درباره سیاست‌های حکومتی است نه امور دینی و مذهبی. 4️⃣رابعاً: مخالفان پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) در گوش خود پنبه می‌کردند تا کلام حضرت را نشنوند و آنان که می‌شنیدند، دگرگون می‌شدند،؛ اما نقدهای علمای اسلام بر این دو جریان، پس از مطالعه دقیق آثار خود این جریانات بیان شده اند. 5️⃣خامساً: اگر این نکته‌سنجی‌ها و دقت نظرهای علمای اسلام نبود، تا به امروز ده ها، بلکه صدها مدعی مهدویت ظهور کرده و چیزی از اسلام باقی نگذاشته بودند تا به زمان مدعیان برسد و بتوانند از این سفره بهره‌مند شوند. 🔰@Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍خطرات دو هویتی کردن نسل مسلمانان در مدل تبشیری " جنبش درونی" کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎍کشیش توسلی مدلهای فریبنده مسیحیان افراطی را منجر به فرقه سازی شبه اسلامی _مسیحی می داند که به هر دو دین ضربه می زند کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
👈🏼 سندی قدیمی درباره پاره کردن در مصادر سلام الله علیها دختر صلی الله علیه و آله نزد آمد در حالی که او بر منبر بود. سپس فرمود: ای آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ببرد و من از پدرم ارث نبرم؟ پس از آنکه ابوبکر به شدت گریه کرد سپس گفت: پدر من با پدر تو و دختر من با تو قابل مقایسه نیستند. سپس از منبر پایین آمده و نوشته ای مبنی بر این که از آن اوست برای او نوشت. در این هنگام وارد شد و گفت: این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیت فاطمه را تایید میکند برای او نوشتم به جهت میراثی که از پدرش دارد. عمر گفت: پس هزینه و مخارج مسلمانان را از کجا میپردازی در حالی که همه عرب با تو در جنگند چنان که خودت می بینی؟ بعد از آن، عمر نوشته را گرفت و پاره کرد!!! 📚منبع: نسخه خطی مرآه الزمان اثر سبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در قرن هفتم، حوادث سال یازدهم هجری، باب ۱۰ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 حق چرخان بر مدار امیر المومنین علیه السلام 🔶 از علمای بزرگ روایت کرده است: ٤٦٢٩- أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ كَامِلٍ الْقَاضِي، ثنا أَبُو قِلابَةَ، ثنا أَبُو عَتَّابٍ سَهْلُ بْنُ حَمَّادٍ، ثنا الْمُخْتَارُ بْنُ نَافِعٍ التَّمِيمِيُّ، ثنا أَبُو حَيَّانَ التَّيْمِيُّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ: رَحِمَ اللَّهُ عَلِيًّا اللَّهُمَّ أَدِرِ الْحَقَّ مَعَهُ حَيْثُ دَارَ . (صلی الله علیه و آله) فرمود: خداوند (علیه السلام) را رحمت کند، خدایا! را بر مدار علی بچرخان، هر طرف که او برود. 📚 المستدرک علی الصحیحین، ج۳، ص۱۳۴-۱۳۵، ح۴۶۲۹ ▪️حاکم نیشابوری بعد از نقل این روایت می‌نویسد: این حدیث بنا بر شرایط صحیح است ولی او آن را روایت نکرده است. 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅ کمک به اعراب 🔹 آریایی نژادها و باستانگراها پاسخ دهند که: ❓ آیا در زمان مردم فقیر و نیازمند وجود نداشتند؟ ❓آیا مردم ایران در آن زمان به این کمک ها نیاز نداشتند؟ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔷دستکاری ضیافت 19 روزه (2) 👈👈سمت و سوی این مجالس تماماً از مراکز بالادستی به اعضا دیکته می‌شود لذا بیت العدل در پیام‌هایش تأکید کرده که در حضور غیربهائیان به جای مسائل تشکیلاتی که مطمع نظر اصلی این محافل است، مسائل جذاب روز یا مواردی که نشان‌دهنده ظاهر فریبنده تشکیلات است مطرح شود. 👀در این فراخوان ها، به تشکیل ضیافت در محله‌های مختلف به منظور بهره‌وری از گرایش سنخیتی و محلیِ افراد اشاره شده: 📜«اشتیاق برای قبول مسئولیتِ امورِ امری برای احبای تازه تصدیق در محیطی آشنا و در اجتماعات نزدیک به محلّ سکونت‌شان با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد» 👍که گویای تمسک سران این فرقه به هر ترفند و وسیله ای برای جذب حداکثری افراد است. 😳 آن‌چه در این میان ماهیت منافقانه و تشکیلاتی بهائیت را بیشتر آشکار می‌سازد، چارچوب نامتوازنی است که بیت‌العدل از حضور افراد در این برنامه تعیین نموده. در این پیام‌ها علاوه بر پنهان‌سازی وجود بخش‌های تشکیلاتی از غیربهائیان، برای نحوه حضور افراد تازه بهائی شده، با دیگر بهائیان نیز تفاوت قائل شده‌اند: 📜«از آن‌جایی که شرکت در ضیافات برای مومنین تسجیل نشده امری پسندیده و برای پیشرفت و حصول نتایج مستمر در زمینه وظایف روحانی و فردی آنان لازم و ضروری است…دوستان بهائی ایشان می‌توانند به تشکیل ضیافت مخصوص و جلسات کوچک مبادرت ورزند. شخص بهائی، ضیافت با مقبلین را، در زمانی متفاوت با ضیافت رسمی جامعه برگزار نماید... که مقرون به مصلحت باشد» ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷اشاعه فحشاء به بهانه تبلیغ بهائیت 👈یکی از شواهد بی‌قیدوبندی بهائیت در راستای تبلیغ و جذب حداکثری، پر رنگ کردن افراد بی‌بندوبار این فرقه، در مقابل چشمان افرادی است که چنین تمایلاتی دارند. 👀تا جایی که در رسانه‌های خود با افرادی مصاحبه می‌کنند که دلیل بهائی شدن خود را آزادی بی حد وحصر در آن عنوان می‌کنند. 😳در یکی از این برنامه‌ها، زنی با 2 فرزند، درباره عادی‌بودن داشتن چند فرزند با پدران مختلف صحبت می‌کند. این فرد که ساکنِ ونکوور می باشد، در رابطه با نحوه‌ بهائی شدنش می گوید که توسط مبلغان بهائیت در ونکوور با این تشکیلات و کتب روحی آشنا شده است. وی ضمن بدگویی از دین مسیحیت، دلیل بهائی شدنش را تنفر از مسیحیت و تطابق کامل بهائیت با سبک زندگی خود اعلام کرده می‌گوید: 🗣«بهائیت همان جامعه‌ای است که من به آن تعلق دارم» 😳برنامه با جمله‌های تبلیغی وی برای اقشار مشابه خود خاتمه می‌یابد: 🗣«همه بر اساس برداشت خودشان از دین بهائی زندگی می‌کنند و معنای آثار بهائی برای هرکسی متفاوت است» 🗣«برایم خیلی مهم است که هیچ جایی از تعالیم بهائی با فرهنگ افراد مخالفتی نشده…همیشه تشویق می کند که فرهنگ خود را نگه دار و به باورهایت احترام بگذار» 👍تنها تفاوتی که پس از بهائی شدن در زندگی این فرد ایجاد شده، پیروی از دستورات تشکیلاتی و جذب افرادی همانند خود می‌باشد. 👏مسلماً آیینی که برای شنیع‌ترین بی عفتی ها دستورات بازدارنده‌ای ندارد، دامی است که با هدف افزایش آمار سرشماری فرقه اش، اهداف ناصوابی را در سر می‌پروراند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠یاری به صوفیه یاری به یزید و ابوسفیان ! 🔸از آنجا که ریشه‌ی تصوف کاملاً غیر اسلامی است، از اصول واقعی اسلام، منحرف بوده و از همان ابتدا با مخالفت شدید ائمه علیهم السلام روبرو گردیده است. 🔹شیخ مفید به سند صحیح از امام علی النقی علیه السلام روایت کرده است که محمد بن حسن می گوید: که در مسجدالنبی در خدمت امام بودم که درآن حال جمعی از اصحاب آن حضرت شرفیاب حضور آن حضرت شدند و در میان ایشان ابوهاشم جعفری نیز بود که او مردی بسیار بلیغ و باکمالی بود و در نزد آن حضرت مقام و منزلت عظیمی داشت و چون اصحاب در کنارش قرار گرفتند، ناگهان جمعی از صوفیه داخل مسجد شده و حلقه زدند و مشغول ذکر گردیدند! 🔅حضرت فرمود: به این حیله گران اعتنا نکنید؛ زيرا جانشينان شياطين و خراب كننده قواعد دين مي باشند. زهد ايشان براي راحتي بدن هايشان و شب زنده داريشان برای صيد كردن عوام است. عمری را در گرسنگی به سر بردند تا عوام و نادانان را مانند چهارپایان پالان کنند و زین بر پشت آنان گذارند. ذکر نمی‌گویند مگر برای فریب مردم و خوراک خود را کم نمی کنند مگر برای پر کردن قدح و ربودن دل احمقان، با مردم دم از دوستی خدا زنند تا ایشان را به چاه اندازند، اوراد ایشان رقص و کف زدن و غنا و آوازه خوانی است و کسی به سوی آنها میل نکند و تابع ایشان نگردد مگر آنکه از جمله سفیهان باشد هر کس به زیارت یکی از آنان در حال حیات و یا بعد از مرگ برود، مانند آن است که به زیارت شیطان و بت پرستان رفته باشد و هر کس یاری ایشان کند، گویا یزید و معاویه و ابوسفیان را یاری کرده است.» 1- حرعاملی/ الإثنی عشریه، ص282 🔰 @adyanuniv