🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 پشتیبانی از مؤمنان، سنت ثابت و همیشگی خداست
🔹 و طبیعتا این نصرت و پشتیبانی، به میزان ایمان و استقامت مؤمنان در نوسان است
👈 چقدر در راه و مرام خدا و قرآن هستیم که انتظار پشتیبانی همه جانبه از آسمان داریم چهاردستی؟!
👇👇👇👇
🌴 آیه 47 سوره روم 🌴
🕋 وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلى قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ
⚡️ترجمه:
و البتّه ما پيش از تو پيامبرانى را به سوى قومشان فرستاديم، پس آنان دلايل روشن براى مردم آوردند، برخى ايمان آوردند و بعضى كفر ورزيدند پس، از كسانى كه مرتكب جرم شدند انتقام گرفتيم، و مؤمنان را يارى كرديم كه يارى مؤمنان حقّى است بر عهدهى ما.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان تخم مرغ
تثلیث فهمیدنی نیست. دفاعیه نویسان مسیحی برای فهمی از آن، دست به دامن تمثیل می شوند. تمثیل ها، همگی با چالش های جدی، روبرو می شود.
یکی از این تمثیل ها، تمثیلِ تثلیث به تخم مرغ است. مبلغین مسیحی می گویند زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ، سه چیز است که در همان حال یک چیز (تخم مرغ) است، به همین شکل، در تثلیث هم سه چیز (خدای پدر، پسر و روح القدس) است و در همان حال، خدا یکی است.
چالش این تمثیل این است که:
درست است که زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ سه چیز است که با هم یک تخم مرغ را می سازند ؛ اما هیچ یک به تنهایی و به شکل کامل تخم مرغ نیست. در تثلیث هر عضو به تنهایی، کاملا خداست؛ اما در تخم مرغ، هر بخش به تنهایی کاملا تخم مرغ نیست.
#تثلیث
#تمثیل
#تخم_مرغ
#چالش
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعيفِ الَّذي لادينَ لَهُ، فَقيلَ: وَ ما الْمُؤْمِنُ الضَّعيفُ الَّذي لا دينَ لَهُ؟ قالَ: اَلذّي لا يَنْهي عَنِ الْمُنْكَرِ؛
همانا خداوند دشمن دارد آن مؤمني را كه ضعيف و بي دين است، سؤال شد: مؤمن ضعيف و بي دين كيست؟ پاسخ داد: كسي كه نهي از منكر و جلوگيري از كارهاي زشت نمي كند.
📚وسائل الشّيعة، ج 16، ص 122،
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) #پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️پیروان اشو در دنیای امروز
✅ازآنجاییکه عرفان اُشو اصول ثابت اخلاقی ندارد، خود او درصدد این است که اصولی را با رنگ و لعاب اخلاقی، اما کاملاً غیراخلاقی به جامعه ارائه دهد؛ از سوی دیگر، رسیدن به امیال نفسانی و شهوات، محور اساسی تعالیم اوست که همین امر موجب گشته که طرفداران زیادی در میان جوانان داشته باشد. اُشو در سال (۱۹۸۱) به آمریکا مهاجرت کرد. او در این سفر و با توجه به مهارت و چیرهدستیاش در سخنوری و همچنین آشنایی با ادیان مختلف و مطالعه آنها و نیز با توجه به تأثیرات زیادی که از آیین تنتره و اشخاصی چون شیخ کبیر، بودا و مولوی پذیرفته بود و انعکاس سخنان آنها در آثار و کلام خود، توانست مخاطبان زیادی در اقصا نقاط جهان به سمت خود جذب کند.
📚شریفی دوست، حمزء شریفی دوست،کاوشی در معنویتهای نوظهور ،بررسی ده جریان فعال در ایران،ص ۹-۱۱
#عرفان_نوظهور
#اشو_پیروان_اخلاقی
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️بررسی اصول عرفان اُشو
✍🏻عرفان اُشو دارای قالبی عملگرایانه و اجتماعی است که با زبان معمول و متعارف مردم سخن میگوید که همین امر موجب جذابیت و پذیرش آن شده است؛ مکتب اشو دارای دو ویژگی بارز است: اول آنکه خاستگاه آن یک نظام سکولاری است و دوم، اخلاق آن، اخلاقی زمینی و گسسته از عالم بالاست؛ اخلاقی که فارغ از هرگونه قیدوبند بوده و لذت، شهوت و خشنودی فرد بر همهچیز حتی خداوند تقدم دارد.
#عرفان_کاذب
#اوشو_اخلاق_زمینی
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عامل پیدایش عرفان اوشو
✅عرفان اُشو از جمله عرفانهای نوظهور است که در دهههای اخیر با هدف بازگشت به منش معنوی پا به عرصه وجود نهاده و آموزههای باطل گرایانه و غیراخلاقی خود را برای جذب مخاطب ارائه داده است. شاید بتوان ناتوانی سایر ادیان در نهادینه کردن آموزهها و اعتقادات خود را عامل اساسی پیدایش این عرفانهای نوپا، منجمله عرفان اُشو دانست. از دلایل پذیرش و مقبولیت عرفان اوشو از طرف افراد، بهویژه جوانان، زبان عامیانه، ساده و جذاب آن است. اوشو به عینیت به ترویج بیبندوباری میپردازد و آن را عاملی برای رسیدن به خدا و معنویت معرفی میکند. امور مادی و دنیایی را برجسته کرده و اولویت را به خواستهها و نیازهای انسان میدهد و انسان را محور همهچیز میداند. اصول و مبانی سازنده عرفان اشو فاقد هرگونه ارزش اخلاقی و تنها رهاورد آن بیبندوباری و لجامگسیختگی اخلاقی و به فحشا کشیده شدن جوانان است که ماحصل آن سست شدن و فروپاشی بنیان خانوادهها است.
#عرفان_کاذب
#اوشو_عامل_پیدایش
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم وجاهت معنوی در اقطاب صوفیه
🔸فرقه گناباديه سلطان علیشاهی دارای انحرافات و بدعتهای زیادی است.
از جمله اينکه به دستور قطب خود، در عبادات بايد صورت رهبر و مرشد خود را مد نظر داشته باشند و آن قدر قطب را مهم میدانند که علاوه بر دست و پابوسی، مقابل آن سجده نيز میکنند.
🔻نکته جالبتر اين جاست که به دليل اهتمام دشمنان جمهوری اسلامی، در ساخت و تقويت نسخههای جعلی معنوی برای مقابله با اسلام حقيقی، امروز آنچنان وضعيت برخی از اين گروهها، فضاحت بار شده است که سردمداران آنها در پيشينه خود هيچ وجاهت معنوی نداشتهاند و حتی از صحيح خواندن قرآن نيز عاجزند![1]
📚پینوشت:
[1]. نورعلی تابنده قطب سابق این فرقه از روخوانی قرآن هم عاجز بود اما اقدام به تفسیر قرآن میکرد! و نظرات او در سخنرانیها و برخی آثار مکتوب او موجود است.
#نقد_تصوف
#نورعلی_تابنده
#تصورقطب
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عرفان و معنویت آری، درویشی و تصوف نه!
🔸صوفيان، عموما مبتلا به انحرافات زيادی شدهاند. از جمله آنکه به بهانه رسيدن به حقيقت، ادعا ميکنند احکام دينی براي آنها نيست و چون به حقيقت رسيدهاند، نيازي به شريعت ندارند!
🔹حال آنکه پيامبر (صلی الله علیه و آله) که به بيشترين مرتبه قرب الهی نائل آمد، هرگز چنين ادعايی نداشت و شديدا به شريعت پايبند بوده و کاملا در مقابل دستورات الهی تسليم بودند.
🔻احاديث متعددی در لعن و مذمت صوفيان داريم که در مسير گمراهي رفته و با رياکاری و ... ديگران را هم به انحراف کشاندهاند.
🔰پيامبر (صلی الله علیه و آله) میفرمايند: روز قيامت بر امتم بر پا نشود تا آنکه قومی از امّت من به نام (صوفيه) برخيزند. آنها از من نيستند و بهرهای از دين ندارند و آنها برای ذکر دور هم حلقه میزنند و صداهای خود را بلند میکنند به گمان اينکه بر طريقت و راه من هستند؛ در حالی که آنان از کافران نيز گمراهتر و اهل آتشاند و صدايی دارند مانند عرعر حمار.»[1]
📚پی نوشت
1.شیخ عباس قمی، سفينة البحار، نشر نوید اسلام 1393، ج2، ص58.
#نقد_تصوف
#شریعت
#شریعت_گریزی
#عرفان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 صدیقهای سهگانه به روایت #اهل_سنت 🔶
👈🏼👈🏼 #تحریف روایت در کتب #اهلسنت
جلال الدین #سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن مینویسد:
وَأخرج البُخَارِيّ فِي تَارِيخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: الصديقون ثَلَاثَة حزقيل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِيب النجار صَاحب آل ياسين وَعلي بن أبي طَالب.
#بخاری (از بزرگترین علما و محدثین اهل تسنن) از #ابن_عباس روایت کرده است که #رسول_خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیقها، سه نفر بودند: #حزقیل مومن #آل_فرعون، حبیب نجار مومن #آل_یاسین و علی بن ابی طالب (علیهما السلام).
📚 الدر المنثور فی التفسیر الماثور ج۷ ص۵۳ (چاپ دار الفکر)
👈🏼👈🏼 جالب است بدانید در چاپهای امروزه این حدیث نه در کتاب تاریخ کبیر و نه تاریخ صغیر بخاری موجود نیست و این کتب تحریف شدهاند تا فضیلتی از امیر المومنین علیه السلام را منکر شوند و برای لقب جعلی که برای ابو بکر غصب کردهاند مشکلی پیش نیاید!!!
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فضائل #فضائل_اهلبیت #فضائل_اهل_بیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
4_5994334294221259996.pdf
3.23M
💠معرفی کتاب
📗سرچشمه تصوف در ایران
✍سعید نفیسی
🔹تعداد صفحات:۲۷۹
🔸زبان:فارسی
📚معرفی اجمالی؛
✍کتاب حاضر که بدون بسمله ونام خدا آغاز گردیده، یادداشت های نویسنده و تقریرات درس تاریخ تصوف وی در دوره دکتری ادبیات دانشگاه تهران است که درسال ۱۳۴۵ منتشر گردیده است.
⚠️ نفیسی که به گفته برخی، از خانواده ای با ریشه #یهودی بوده، در چند جای کتابش از #زبان_عربی به عنوان "زبان تازی" یاد می کند و اینگونه بر آن طعنه می زند.
✅ نویسنده در بخش اول به تاثیر تعلیمات بودایی بر فرهنگ ایران پیش از اسلام و بعد از اسلام می پردازد.
✅در بخش دوم مولف با تفکیک میان #انواع_تصوف، برای هر کدام خاستگاه وسرچشمه ای جدا گانه ای تعریف می کند.
🔻تاکید مولف بر این است که؛
🔹تصوف ایران، از تعلیمات یهود ونصاری گرفته نشده است بلکه تا قرن ۶ هجری کاملاً #آریائی_محض بوده است واندک رابطه ای با #افکار_سامی نداشته واین خود یکی از افتخارات و مواهب آن است‼️
✅نگارنده در بخش سوم، ۴ ویژگی #تصوف_ایران که سبب تمایز وجدایی آن از #تصوف_عراق می شود را تبیین می کند.
✅ نویسنده در بخش چهارم، #سلاسل_صوفیان_ایران_و_هند را به اختصار معرّفی کرده وسپس فهرستی از #مشایخ_تصوف_ایران را از قرن ۴ تا ۹ ارائه می دهد.
#نقد_تصوف
#سعید_نفیسی
#سرچشمه_تصوف_در_ایران
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان مثلث
مسیحیت، فهمیدنی نیست. این جمله ی مشهور از سورن کییر کگارد (کرکگور) است. فهم نشدن مسیحیت تبشیری ریشه در آموزه ی تثلیث دارد، آنجا که از خدای یکتا و در همان حال، الوهیت خدای پدر، پسر و روح القدس سخن می گوید.
مدافعان مسیحی برای فهمی از تثلیث دست به دامان تمثیل می شوند.
یکی از این تمثیل ها، تمثیل مثلث است. مثلث دارای سه ضلع است؛ ولی هر سه ضلع، یک مثلث را می سازند. مبلغان مسیحیت تبشیری می گویند که تثلیث هم دارای سه عضو (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) است که هر سه یک خدایند!
چالش این تمثیل آن است که:
نخست: بر خلاف تثلیث، چیزی به نام مثلث در جهان، واقعیت ندارد.
دوم: هر ضلع مثلث، یک بخش از مثلث و نه همه ی مثلث است؛ اما در تثلیث، هر عضو تثلیث، همه ی خداست.
#تثلیث
#تمثیل
#مثلث
#چالش
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
✨توصیههای معصومین(ع) به مردان برای زنداری✨
💫 پیامبر اکرم (ص): «جبرئیل آن قدر درباره زن به من به سفارش كرد كه گمان كردم طلاق زن سزاوار نیست.»
📚مستدرك الوسایل، ج۱۴، صفحه ۱۳۲
💫 پیامبر اکرم (ص): «كاملترین مؤمنان در ایمان، خوشخلقترین آنهاست و بهترین شما خوش خلق¬ترین شما با زنانند.»
📚طوسی، ۱۴۱۴ هـ ق، ص ۳۹۲
💫 پیامبر اکرم (ص): «هر مردی كه بر زنش صدمهای وارد كند، خداوند به نگهبان آتش دستور می¬دهد كه بر گونه او هفتاد ضربه در آتش دوزخ وارد سازد. هر مرد مسلمانی كه به گیسوی زن مسلمانی چنگ زند، دست او با میخهای آتشین كوبیده خواهد شد.»
📚سنن ابن ماجه، ج۱، ص۶۳۸-۶۳۹
💫 پیامبر اکرم (ص): «نشستن مرد نزد زنش نزد خدای متعال محبوب تر است از اعتکاف او در مسجد.»
📚میزان الحکمة، ج۵، ص ۲۲۹
💫 پیامبر اکرم (ص): «جز كریمان زنان را تكریم نكنند و جز انسانهای پست زنان را تحقیر ننمایند.»
📚بدران، ج ۷، ص ۵۰
💫پیامبر اکرم (ص): کسی که در راه خانواده اش بکوشد، همچون مجاهد در راه خداست.»
📚مجلسی، بحارالانوار، ج۱۰۳ ص۱۳
✳️ روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد خانه فاطمه (س) شد و دید که علی (ع) و حضرت زهرا (س) با هم عدس پاک می کنند. پیامبر علی (ع) را تشویق کرده و فرمودند: «هیچ مردی زنش را در کار خانه کمک نمی کند مگر آنکه خداوند به تعداد موهای بدن او عبادت یک سال، که روزها روزه گرفته، و شب ها شب زنده داری کرده باشد ثواب به شوهر می دهد».
📚جامع السعادات ج ۲، ص۱۴۰
💫 پیامبر اکرم (ص): يا علي خدمت به خانواده, کفاره گناهان کبيره است و مايه فرونشاندن غضب پرودگار و مهريه حوريان بهشتي خواهد بود.»
📚جامع السعادات، ج۲ ص۱۴۲
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#همسر
#خانواده
#خوش_اخلاقی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
37.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ بررسی و نقد #عقاید_وهابیت
👈🏼👈🏼 قسمت بیست و سوم - هدیه اعمال صالح به اموات
🎤 حضرت آیت الله #سبحانی
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💢تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (6)
*️⃣نقش بهائیت دردوران محمدرضا پهلوی
👈۲۵شهریور۱۳۲۰ آنگاه که حکومت ازپهلوی اول به دوم انتقال یافت، دوران طلایی این فرقه درایران آغاز شد. دورانی که تا۲۲بهمن۱۳۵۷ تبدیل به شیرینترین زمان حیات این فرقه درایران گردیده وشاید درهیچ زمان ومکانی قابل تکرار نباشد.
👈این شکوفایی ازچند منظر قابل بررسی است:
1️⃣شاه جدید سیاست دین ستیزی پدر را ادامه داده وبا حمایت وخط دهی بیگانگان رواج فساد وبی بند وباری، باستان گرایی، کشف حجاب، ورود بانوان به نظامیگری، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برپایی جشنهای شاهنشاهی، انقلاب سفید، دستگیری، تبعید وزندانی کردن مراجع وروحانیون وحذف روحانیت ازمنصب قضاوت از واضحترین این سیاستها درجهت زدودن نشانههای اسلام از ایران بود.
2️⃣پهلوی پسر با تاکید بر تجدد بجای تمدن، راه واردات بی رویه را به کشور گشوده وخود مبلّغ مصرفگرایی درجهت غربیشدن جامعه گردید.
👈واردات کالاها که اکثراً ازکشور تازه به دوران رسیده آمریکا انجام میگرفت، بنوعی درانحصار بهائیان قرارگرفته بود که سودهای کلان ناشی از آن درراه پیشبرد مرام این فرقه صرف شده واز سوی دیگر، واردات باعث نابودی اقتصاد وتولید وکشاورزی ایران میگردید.
👈جالب آنکه حتی درمواقعی که تهیه ارزاق واجناس با قیمت بسیار پایینتر ازداخل کشور ممکن بود، با اعمال نفوذ بهائیان دردستگاههای دولتی، این مواد ازخارج از کشور وارد وسود کلان آن نصیب این فرقه میگردید.
⛓ادامه دارد...⬅️
#انقلاب_اسلامی
#نقد_بهائیت
عضویت درکانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (7)
❓در کلاسها وجلسات، در مورد بیتالعدل چه میگفتند؟
🗣... مثلاً همیشه میگویند؛ دربهائیت کسی نباید درسیاست دخالتی داشته باشد، درحالی که بیتالعدل درسال۱۳۸۸ به بهائیان گفته بود میتوانند رأی دهند که این دستور مخالف عقاید خودشان است. یک مشکل بیتالعدل همین است که فرمانهایی برخلاف دستورهای خود صادر میکند. بهائیت وبیتالعدل دستورهای مؤکدی دارند که دخالت درسیاست ممنوع است ولی ازآن طرف وقتی پای منافع خاصی در میان باشد، میگویند دخالت کنید. بهائیان سال۱۳۸۸ بیتأثیر نبودند وخیلی از آنها در تجمعات خیابانی حضوری فعال داشتند.
❓درمورد همین تناقض رفتاری درماجرای فتنه۸۸ یا اشتباهات دیگر بیتالعدل، میان خود بهائیان درجلسات، صحبت، انتقاد ویا اعتراضی نمیشد؟
🗣دربرخی جلسات صحبتهایی میشد ولی متأسفانه جمع، طوری است که ذهن بیشتر بهائیان کاملاً بسته است. شاید بتوان گفت ۷۰درصدشان متعصبانه تمام تصمیمهای بیتالعدل را کاملاً درست میدانند. پس هر اعتراضی، عملاً خفه میشد. یعنی اگر شما میگفتی فلان تصمیم اشتباه است، 10نفر با دهها دلیل از آن دفاع میکردند وآنرا ثابت میکردند که درست است وآنقدر حرف میزنند که صدای مخالف، محو شود. به عبارتی یک نوع شستوشوی مغزی شده بود.
⛓ادامه دارد...⬅️
#مستبصرین
#نقد_بهائیت
عضویت درکانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتابهای رد بهائیت (24)
📙24. بهائیت در ایران
👥سیدسعید زاهدزاهدانی_محمدعلی اسلامی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، تاریخ چاپ اول1380
👈کتاب "بهائیت در ایران" در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است.
👈نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
👈فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند.
#کتب_ردیه_بهائیت
#نقد_بهائیت
عضویت در کانال 👇 👇 👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سجده بر قطب در مسلک صوفیه
🔸فرقه صوفیه گنابادیه مانند بقیه فرق صوفیه دارای افکار و عقاید خرافی و به دور از عقل و خرد و بر خلاف آموزه های قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت است.
🔻 سلطانعلیشاه موسس فرقه گنابادیه سلطان علیشاهی، در کتاب «سعادتنامه»، درباره مرید و آدابی که میخواهد نزد مرشد و قطب برسد مینویسد:
👈«چون وارد حضور گردد، در کمال عجز و فروتنی که شیوه نیازمندان است، صورت بر خاک مذلت گذارد و به شکرانه این نعمت سجده به جای آورد».[1]
آیا مردم وقتی به حضور پیامبر(صلی الله علیه وآله) یا امام علی(علیه اسلام) میرسیدند سجده میکردند؟ آیا مقام قطب و مرشد، از مقام پیامبر و امام معصوم برتر است؟
📚پی نوشت
[1]. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303.
#نقد_تصوف
#قطب #سجده
#ملاسلطان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ادعای امام زمانی در کلام ملاسلطان
🔸سلطانعلیشاه درباره امام زمان و انتظار ظهور گفته است: «هر کس بشناسد امام خود را، حاجت انتظار ظهور حضرت قائم(علیه اسلام) را نخواهد بود، نه در عالم صغیر و نه در عالم کبیر...».[1]
🔰معنای این سخن چیست؟ آیا مقصود ایشان این است که مرشد و قطب، مانند امام زمان است یا مقصود این است که در هر عصری امام زمانی داریم و آن قطب و مرشد است؟
♻️هر کدام که باشد، باطل و خلاف است، چون هیچ کس و هیچچیز جایگاه امام زمان(علیه اسلام) را ندارد. شعیان باید همواره در حال انتظار باشند و برای ظهور حضرت خود را آماده کرده و دعا نمایند.
📚پی نوشت
[1]. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 304.
#نقد_تصوف
#امام_زمان
#ملاسلطان
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سخنان کفرآمیز سلطان علیشاه درباره حضرت علی علیهالسلام
🔸ملاسلطان گنابادی درباره امام علی(علیه اسلام) مینویسد:
👈«... مبدأ کل عالم وجود و موجد تمام موجودات، علی(علیه اسلام) میباشد. شرائع الهیه و جمیع کتب آسمانی نازل شدهاند که خلق را به سوی معرفت علی(علیه اسلام) بخوانند».[1]
❌این عبارات چه توجیه صحیحی میتواند داشته باشد؟
🔰آنچه از سخن وی برداشت میشود این است که علی(علیه اسلام) خداست یا مانند خداست که کفر و شرک است.
🔅علی(علیه اسلام) بندهی شایسته و معصوم و امام و پیشوای بر حق و جانشین بلافصل خداست، او بهترین و بیش ترین عبادتها را انجام میداد.
📚پی نوشت
1. سلسلههای صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص206.
#نقد_تصوف
#ملاسلطان
#امام_علی علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 دست آخر که بازمیگردیم محضر خداوند،
🔹 روی میزمان میگذارند پرونده تمام اعمالمان را؛ حتی اگر عملی، به ریزی خردلی باشد،
🔹 و هرگوشه ای از زمین یا آسمان هم که پنهانش کرده باشیم، زود حاضرش میکنند روی میزمان تا به دقت محاسبه و رسیدگی شود!
👈 آری اینجا مو را از ماست میکشند؛ آدم باشیم
👇👇👇👇
🌴 آیه 16 سوره لقمان 🌴
🕋 إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـه
⚡️ترجمه:
ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در طبقات آسمانها یا زمین پنهان باشد همه را در محاسبه میآورد، که خدا توانا و آگاه است.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
✍امام صادق (علیه السلام)
مـ💚ــهدی (عج) بین مردم رفت و آمد مے ڪند، در بازارها راه میرود و روی فرشهای آنهـا قدم میگذارد ولی او را نمے شناسند!!!
📚 بحـارالأنوار ، جلـد ۵۲
#امام_صادق علیهالسلام
#امام_زمان علیهالسلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف #یحیی_بن_معین از علما و رجالشناسان بزرگ #اهل_سنت به صحیح بودن حدیث مدینة العلم 🔶
#خطیب_بغدادی از مورخ و علمای بزرگ #اهلسنت مینویسد:
#رسول_خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
من شهر علم هستم و علی دروازه آن است؛ پس هر کس میخواهد وارد شهر شود باید از دروازه آن وارد شود.
قاسم بن عبد الرحمن #انباری گفت: از یحیی بن معین در مورد این حدیث پرسیدم. گفت: حدیث #صحیح است.
📚 تاریخ مدینة السلام ج۱۲ ص۳۱۹-۳۲۰ (چاپ دار الغرب الاسلامی)
👈🏼👈🏼 جایگاه یحیی بن معین نزد اهل تسنن:
👈🏼 #ذهبی در مورد او مینویسد:
یحیى بن معین أبو زکریا المری البغدادی الحافظ إمام المحدثین.
📚 الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة ج۲ ص۳۷۶ (چاپ دار القبلة للثقافة الاسلامیة)
👈🏼👈🏼 #ابن_حجر_عسقلانی در مورد او مینویسد:
یحیى ابن معین ابن عون الغطفانی مولاهم أبو زکریا البغدادی ثقة حافظ مشهور إمام الجرح والتعدیل من العاشرة مات سنة ثلاث وثلاثین بالمدینة النبویة وله بضع وسبعون سنة ع.
📚 تقریب التهذیب ص۵۹۷ (چاپ دار الرشید)
👈🏼 و در جای دیگر مینویسد:
ما کان فی أصحابنا أعلم بالإسناد من یحیى بن معین.
در بین اصحاب ما، هیچکس عالمتر از یحیی بن معین به اسناد نبود.
📚 تهذیب التهذیب ج۱۱ ص۲۸۳ (چاپ مطبعة دائرة المعارف النظامیة)
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#فضائل #فضائل_اهلبیت #فضائل_اهل_بیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(1)
💢مبانی و مجموعه آموزههایی که عرفان اُشو را تشکیل میدهد، خود بر اساس چند مبنا شکلگرفته است که بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و بهشدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیینهای هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریبگر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی میدانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است.
📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com
#عرفان_نوظهور
#اوشو_منشأ_یوگا
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(2)
💢قسمت دیگری از اندیشههایش تحت تأثیر اندیشههای بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستانهایی را مطرح میکند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت مینامد و اسلام را همچون یک انبوهه عظیم میداند. طبق گفتههای خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفانهای شرقی را هم قابلتأمل میداند.
📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com
#عرفان_نوظهور
#اوشو_بودا_صوفیان
عضویت درکانال👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰