eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💢معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (24) 📙24. بهائیت در ایران 👥سیدسعید زاهدزاهدانی_محمدعلی اسلامی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، تاریخ چاپ اول1380 👈کتاب "بهائیت در ایران" در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است. 👈نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. 👈فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سجده بر قطب در مسلک صوفیه 🔸فرقه صوفیه گنابادیه مانند بقیه فرق صوفیه دارای افکار و عقاید خرافی و به دور از عقل و خرد و بر خلاف آموزه های قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت است. 🔻 سلطان‌علیشاه موسس فرقه گنابادیه سلطان علیشاهی، در کتاب «سعادت‌نامه»، درباره مرید و آدابی که می‌خواهد نزد مرشد و قطب برسد می‌نویسد: 👈«چون وارد حضور گردد، در کمال عجز و فروتنی که شیوه نیازمندان است، صورت بر خاک مذلت گذارد و به شکرانه این نعمت سجده به جای آورد».[1] آیا مردم وقتی به حضور پیامبر(صلی الله علیه وآله) یا امام علی(علیه اسلام) می‌رسیدند سجده می‌کردند؟ آیا مقام قطب و مرشد، از مقام پیامبر و امام معصوم برتر است؟ 📚پی نوشت [1]. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ادعای امام زمانی در کلام ملاسلطان 🔸سلطان‌علیشاه درباره امام زمان و انتظار ظهور گفته است: «هر کس بشناسد امام خود را، حاجت انتظار ظهور حضرت قائم(علیه اسلام) را نخواهد بود، نه در عالم صغیر و نه در عالم کبیر...».[1] 🔰معنای این سخن چیست؟ آیا مقصود ایشان این است که مرشد و قطب، مانند امام زمان است یا مقصود این است که در هر عصری امام زمانی داریم و آن قطب و مرشد است؟ ♻️هر کدام که باشد، باطل و خلاف است، چون هیچ کس و هیچ‌چیز جایگاه امام زمان(علیه اسلام) را ندارد. شعیان باید همواره در حال انتظار باشند و برای ظهور حضرت خود را آماده کرده و دعا نمایند. 📚پی نوشت [1]. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 304. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سخنان کفرآمیز سلطان علیشاه درباره حضرت علی علیه‌السلام 🔸ملاسلطان گنابادی درباره امام علی(علیه اسلام) می‌نویسد: 👈«... مبدأ کل عالم وجود و موجد تمام موجودات، علی(علیه اسلام) می‌باشد. شرائع الهیه و جمیع کتب آسمانی نازل شده‌اند که خلق را به سوی معرفت علی(علیه اسلام) بخوانند».[1] ❌این عبارات چه توجیه صحیحی می‌تواند داشته باشد؟ 🔰آنچه از سخن وی برداشت می‌شود این است که علی(علیه اسلام) خداست یا مانند خداست که کفر و شرک است. 🔅علی(علیه اسلام) بنده‌ی شایسته و معصوم و امام و پیشوای بر حق و جانشین بلافصل خداست، او بهترین و بیش ترین عبادت‌ها را انجام می‌داد. 📚پی نوشت 1. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص206. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 دست آخر که بازمیگردیم محضر خداوند، 🔹 روی میزمان میگذارند پرونده تمام اعمالمان را؛ حتی اگر عملی، به ریزی خردلی باشد، 🔹 و هرگوشه ای از زمین یا آسمان هم که پنهانش کرده باشیم، زود حاضرش میکنند روی میزمان تا به دقت محاسبه و رسیدگی شود! 👈 آری اینجا مو را از ماست میکشند؛ آدم باشیم 👇👇👇👇 🌴 آیه 16 سوره لقمان 🌴 🕋 إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـه ⚡️ترجمه: ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در طبقات آسمان‌ها یا زمین پنهان باشد همه را در محاسبه می‌آورد، که خدا توانا و آگاه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✍امام صادق (علیه السلام) مـ💚ــهدی (عج) بین مردم رفت و آمد مے ڪند، در بازارها راه میرود و روی فرشهای آنهـا قدم میگذارد ولی او را نمے شناسند!!! 📚 بحـارالأنوار ، جلـد ۵۲ علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف از علما و رجال‌شناسان بزرگ به صحیح بودن حدیث مدینة العلم 🔶 از مورخ و علمای بزرگ می‌نویسد: صلی الله علیه و آله فرمودند: من شهر علم هستم و علی دروازه آن است؛ پس هر کس می‌خواهد وارد شهر شود باید از دروازه آن وارد شود. قاسم بن عبد الرحمن گفت: از یحیی بن معین در مورد این حدیث پرسیدم. گفت: حدیث است. 📚 تاریخ مدینة السلام ج۱۲ ص۳۱۹-۳۲۰ (چاپ دار الغرب الاسلامی) 👈🏼👈🏼 جایگاه یحیی بن معین نزد اهل تسنن: 👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى بن معین أبو زکریا المری البغدادی الحافظ إمام المحدثین. 📚 الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة ج۲ ص۳۷۶ (چاپ دار القبلة للثقافة الاسلامیة) 👈🏼👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى ابن معین ابن عون الغطفانی مولاهم أبو زکریا البغدادی ثقة حافظ مشهور إمام الجرح والتعدیل من العاشرة مات سنة ثلاث وثلاثین بالمدینة النبویة وله بضع وسبعون سنة ع. 📚 تقریب التهذیب ص۵۹۷ (چاپ دار الرشید) 👈🏼 و در جای دیگر می‌نویسد: ما کان فی أصحابنا أعلم بالإسناد من یحیى بن معین. در بین اصحاب ما، هیچکس عالم‌تر از یحیی بن معین به اسناد نبود. 📚 تهذیب التهذیب ج۱۱ ص۲۸۳ (چاپ مطبعة دائرة المعارف النظامیة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(1) 💢مبانی و مجموعه آموزه‌هایی که عرفان اُشو را تشکیل می‌دهد، خود بر اساس چند مبنا شکل‌گرفته است که بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و به‌شدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیین‌های هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریب‌گر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی می‌دانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(2) 💢قسمت دیگری از اندیشه‌هایش تحت تأثیر اندیشه‌های بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستان‌هایی را مطرح می‌کند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت می‌نامد و اسلام را همچون یک انبوهه عظیم می‌داند. طبق گفته‌های خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفان‌های شرقی را هم قابل‌تأمل می‌داند. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(3) 💢دیگرمبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیین‌های معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانی‌های خود یا به‌طور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است. مکتب اُشو اصولی همچون: عشق، سکس، بی‌توجهی به نفس، نفی ذهن از جمله آنها است همراه با مبانی مطرح شده ، پایه‌ها و شاکله عرفانش را می‌سازد. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
12.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ❇️قسمت سوم:اشکال و آسیب سوم یوگا 🎤استاد فعالی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ✅قسمت چهارم:اصل رنج درآئین بودا 🎤استاد فعالی # نقد_رنج-آئین_بودا عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰