eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠علامه مجلسی: معروف کرخی از اصحاب امام رضا نیست. 🔰 معروف کرخی🔰2⃣ 🔸علامه مجلسی اینکه معروف کرخی از اصحاب امام رضا (علیه السلام) بوده را غیرممکن می‌داند و برای این سخن به عدم ذکر نام معروف در منابع اصیل رجال شیعه استناد می‌کند که به اعتقاد وی این منابع در ثبت و ضبط نام اصحاب ائمه از هر صنفی وسواس و دقت داشته‌اند. 🔻علاوه بر این، مجلسی با اشاره به داوود طائی که بنا بر منابع صوفیه استاد و مراد معروف کرخی بوده است و تعصب وی در مذهب اهل سنت مشهور است، اصالت مطالب مربوط به معروف را با شبهات جدی مواجه می‌داند. [1] 📚پی نوشت [1]. مجلسی، محمدباقر، عین الحیاة، نشر طهران، ج ۱، ص ۴۳۰ و ۴۳۱. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 رابطه با دشمنان خدا و تکیه به قدرتشان برای پیشرفت و توسعه کشور، 🔹 ساختن خانه با آب دهان است که مهندسی و معماری عنکبوت هاست و هیچ بنایی سست تر از این سراغ ندارد روزگار 😔 خدا رحم کند به این ملت با مدیریت های عنکبوتی و غرب‌زده که دلشان را برده علم و تکنولوژی گاوچران های نیویورک 👇👇👇👇 🌴 آیه 41 سوره عنکبوت 🌴 🕋 مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ ⚡️ترجمه: مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف به تواتر 🔶 حدیث یکی از احادیث فوق تواتر می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. در مورد این حدیث می نویسد: و در امالی خودش از نقل کرده است که: ” علی بن ابی طالب مولی من کنت مولاه ” و نتیجه آن که این حدیث حدیثی است و شکی در آن نیست بلکه بعضی از حفاظ آن را دانسته اند و در روایتی از است که این حدیث را سی از شنیده‌اند و برای علی بن ابی طالب هنگامی که در ایام نزاع رخ داده به آن شهادت داده اند. 📚 مرقاه المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۶۴ 👈🏻 نتیجه آن که : الف) حدیث غدیر حدیثی است ثابت و صحیح و شکی در آن نیست. ب) برخی از حفاظ حدیث مخالفین شیعه آن را متواتر دانسته اند. ج) در روایتی از احمد بن حنبل آمده که سی صحابی این حدیث را از نقل کرده‌اند. د) برخی از در زمان خلافت به این حدیث به سود شهادت داده اند. (همین مطلب خود نشان می دهد که دلالت حدیث غدیر ، خلافت و ولایت امور می باشد چرا که در ایام نزاع در خلافت امیرالمومنین، از اساسی ترین مسائل، مساله خلافت بود و از همین رو عده‌ای از صحابه به این حدیث شهادت داده اند) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام زمان ظهور کردند؟!! فقط نمی دونم امام زمان سه تیغه رو کجای دلم جا بدم. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 سیاست دوگانه ها در ردّ 🔶 « » درباره پاداش روز می‌گوید: «این‌ که نقل شده روزه روز غدیر معادل روزه شصت ماه است صحیح نیست، زیرا مگر می‌شود روزه مستحبی از روزه ماه اجر بیشتری داشته باشد؟!» 📚 البدایه و النهایه ص۶۸۱ 👈🏻 حال باید به «ابن کثیر» گفت چرا شما درباره شش روز، روزه ماه که به ماه مبارک رمضان ضمیمه شود و پاداشی معادل روزه در تمام مدت عمر دنیاست، اعتراض نمی‌کنید و نسبت به حدیث صحیح مسلم ساکتید؟!!! 📚 صحیح مسلم کتاب الصیام باب استحباب صوم ستة ایام من شوال عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح به صحت 🔶 از علمای بزرگ در مورد این فراز می‌نویسد: ثُمَّ قَوْلُ بَعْضِهِمْ إِنَّ زِیَادَهَ: اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ مَوْضُوعَهٌ مَرْدُودَهٌ، فَقَدْ وَرَدَ ذَلِکَ مِنْ طُرُقٍ صَحَّحَ الذَّهَبِیُّ کَثِیرًا مِنْهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ. قول برخی افراد که زیاده ” اللهم وال من والاه ” موضوع و است است و این عبارت از طرق مختلفی وارد شده که بسیاری از آن‌ها را کرده است والله اعلم. 📚 مرقاة المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۷۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
جداسازی به کدام دلیل؟ در الهیات مسیحیت تبشیری، سخن از برابری عیسی مسیح (خدای پسر) با خدای پدر است. یکی از نقدهای این ادعا، درون متنی و بر پایه ی آیه های کتاب مقدس است. آیه هایی مانند: "خدای پدر از من بزرگ تر است."1 اگر عیسی مسیح، خدای کامل و برابر پدر است، چرا از نابرابری اش با پدر سخن می گوید؟ بزرگ ترین الهیدانان مسیحی، برای گره گشایی از این مشکل، دست به دامان جداسازی می شوند (جدا کردن سویه ی انسانی عیسی از سویه ی الهی اش). برای نمونه آقای توماس آکوئیناس از طبیعت انسانی عیسی مسیح که در پرتو و پایین تر از پدر هست و طبیعت الهی عیسی مسیح که برابر با پدر است، سخن می گوید: "These words are to be understood of Christ's human nature, wherein He is less than the Father, and subject to Him; but in His divine nature He is equal to the Father" چالش برجسته ی این ادعا این است که: شاهد و سند این اعتبار و جداسازی چیست؟ کدام آیه از کتاب مقدس، پشتیبان چنین چیزی است؟ ____________ ۱. اول قرنتیان 15: 28. ۲. https://www.ccel.org/ccel/aquinas/summa.FP_Q42_A4.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 طريق‌های فراوان نقل (1) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: من طريق حديث غدير را كه در كتاب ابن جرير طبري آمده را ديدم: فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق. من زده و زده شدم از اين همه طريق براي حديث غدير. 📚 تذكرة الحفاظ ج۲ ص۷۱۳ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (2) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. در کتاب دیگرش می‌گويد: جَمَع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك. آقاي ابن جرير طبري طرق حديث غدير خم را در ۴جلد جمع كرده است، بعضي از اين ها را ديدم و ماندم و عقل از سرم پريد و اين همه روايات متعدد ديدم و قطع پيدا كردم كه اين حديث غدير اتفاق افتاده است. 📚 سير أعلام النبلاء ج۱۴ ص۲۷۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 زندانی کردن به جرم‌ نقل توسط 👈به نظر شما چرا کتابت در زمان جرم بود و با صحابه ای که از حضرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم حدیث نقل میکردند به شدت برخورد میشد؟ ⁉️اهل سنتی که ادعای پیروی از و دارند چه پاسخی برای این عمل و سنت نبوی دارند؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💎نا توانی بهائیت ار پاسخ به سؤالات جوانان 👤چندی پیش جوان ۱۹ ساله بهایی کرجی با حضور در مرکز فرهنگی امام رضا (علیه السلام) مشهد‌مقدس به دین مقدس اسلام مشرف شد. 👤وی بعد از تشرف به دین مقدس اسلام و بعد از زیارت بارگاه مطهر امام رضا (علیه السلام) گفت: 🗣حرم امام رضا (علیه السلام) را بهترین مکان امن و دارای آرامش در سراسر زندگی خود دیدم. 👤این جوان تازه مشرف شده به دین اسلام افزود: 🗣سئوالاتی در ذهنم بود که فرقه بهائیت نتوانست به آن‌ها پاسخ بدهد. 👤وی با بیان اینکه اسلام را دینی کامل یافتم، بیان کرد: 🗣یکی از دلایل تشرف به دین اسلام حال خوب و روحانی افرادی بود که از فرقه بهائیت جدا شده و به اسلام مشرف شده بودند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎مهشید ضیایی؛ بانوی تازه مسلمان (1) 👤مهشید ضیایی، دردوم آذرماه ۱۳۹۵، جدایی‌اش راازفرقه بهاییت با اعلام عمومی دریکی ازروزنامه‌های کثیرالانتشار کشور رسانه‌ای کرد ومصائب ورنج‌های این بانوی متأهل که مادر چند فرزند هم بود، ازهمان روزهای آغازین تیره شد. پرونده‌سازی، جدا کردن فرزندان ازمادر وطرد قطعی ازاقوام وخویشان، دردهایی است که این زن با ما درمیان گذاشته است. از شما خواننده محترم گفت‌وگوی اجمالی ما با ایشان رادرچند قسمت وبه صورت اجمالی مطالعه می‌نمایید. ❓کمی درمورد خانواده‌ای که درآن زاده شدید برایمان بگویید. 🗣دقیقا مثل سایر بهائیان، من درسال ۱۳۴۸ دریک خانواده بهایی نسبتاً متمول متولد شدم وآخرین فرزند خانواده نیز بودم. درنتیجه همیشه مورد توجه همه مخصوصاً پدرم قرارداشتم. به همین دلیل، معمولا ازنظر مالی ومعنوی تأمینم می‌کردند. ازکودکی درتمام کلاس‌های بهایی ازجمله درس اخلاق شرکت می‌کردم تا سن ۱۶ سالگی که درحضور یکی ازدوستان پدرم (دوست خانوادگی) تنها با تلاوت نماز وسطی به اصطلاح بهاییان «تسجیل» شدم. قبل ازتسجیلی به علت اینکه تمام اقوام مادر وپدرم مسلمان بودند واینکه چرا ما باید دراقلیت باشیم، سوالاتی برایم پیش می‌آمد. همچنین چرا ما باید بهایی باشیم که نتوانیم هیچ کجا ازجمله درمدرسه، محل کار، ادارات و… دین خود راهمچون دیگران آزادانه بیان کنیم. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت 📓سایه شوم: خاطرات یک نجات یافته از بهائیت2 👤مهناز رئوفی، نشر کیهان، تهران، چاپ اول، 1385 👈نویسنده دراین کتاب به زبان روایت، از کار گسترده، هدفمند وتخریبی بهائیان روی ذهن وضمیر پاک کودکان پرده بر می دارد وخواننده را به اردوهای مختلط بهائیان به منظور هنجار شکنی درجامعه مسلمانان توجه می دهد.هم چنین به شکلی دقیق ومؤثر درباره تساوی زن ومرد از دیدگاه فرقه بهائیت روایت می کند واینکه هر دوی آن ها چگونه اسیر برنامه‌های تشکیلاتی بهائیت هستند. 👈موضوع جاسوس پروری ومراقبت تشکیلاتی از یکدیگر واینکه تا چه اندازه بهائیان از یکدیگر ترس دارند ونسبت به هم بی اعتمادند، مورد موشکافی ودقت نظر نویسنده قرار می گیرد.شیوع دروغ وآلودگی درمیان سران بهائیت، کوچ وزندگی اجباری، حتی درتعیین محل‌های زندگی، چگونگی انتخاب همسر ویا جدایی از آن ها از جمله مواردی است که نویسنده به آن ها اشاره دارد ورفتار تشکیلاتی را درشکل گیری آن ها مؤثر می داند. 👈این داستان نوشته مهناز رئوفی است که خود درخانواده‌ای بهایی به دنیا آمده وپس از سال‌ها تحقیق به نتیجه رسیده که بهاییت فقط یک تشکیلات سیاسی وفرقه‌ای منحرف است. او پس از سپری کردن ماجرا‌های خطرناک بالاخره توانسته است از دام این فرقه رهایی یابد وخاطرات خود را به صورت داستانی به نگارش درآورده است. نویسنده، اسامی شخصیت‌ها ومکان‌های داستان وخاطراتش را به دلایل امنیتی تغییر داده است. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (3) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: رواه عن النبي صلي الله عليه وسلم ثلاثون صحابيا وأن كثيرا من طرقه صحيح أو حسن اين حديث را سي نفر از صحابه نقل كرده اند. 📚 الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة ج۲ ص۳۵۵ ، اسم المؤلف: أبو العباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر الهيثمي الوفاة ۹۷۳هـق ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - ۱۴۱۷هـق - ۱۹۹۷م ، الطبعة : الأولي ، تحقيق : عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط، عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پدر در پسر و پسر در پدر آقای توماس آکوئیناس، چکیده ی نظامندی (summa) در الهیات مسیحی نگاشته است که بخشی از آن به تثلیث و پرسش های گرداگرد آن می پردازد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا پدر و پسر در همدیگر هستند؟ می گوید: ذات پسر و پدر یکی است؛ پس پدر و پسر در یکدیگرند. او در فراز آغازینِ پاسخ به ایراد نخست، می نویسد: "What is contained in creatures does not sufficiently represent what exists in God" او منهای خدای پسر، هستیِ آفریده ها را برای نمایشگری هستی خدا، شایسته و بسنده نمی داند. این سخن در جای خود راست و درست است؛ اما چالش در این است که: حضرت عیسی مسیح در آن هنگام که میان مردم می زیست، چه تفاوتی با دیگر آفریده ها داشت؟ آیا مردم، کمتر تفاوتی میان بودِ خویش و بودِ او در می یافتند؟! در کجای کتاب مقدس چنین گزارشی آمده است? مردم او را چون خود، بشری می دیدند که تنها - از دید برخی- کارهای خارق العاده می کند. بدین شکل، جگونه او در زمان زیست بشری، خدای کامل بود؟ ________ https://ccel.org/ccel/aquinas/summa/summa.FP_Q42_A5.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠حسن بصری در آینه کربلا 🔸حسن بصری که از مشایخ بزرگ صوفیه می باشد نه تنها از دشمنان علی (علیه السلام) بوده است، بلکه با فرزندان آن حضرت نیز دشمنی داشته تا جایی که در واقعه عاشورا نیز مردم را تشجیع بر قتل امام حسین (علیه السلام) می نموده است. 🔹لذا در این زمینه دو نظریه وجود دارد: 🔻اول آنکه بعضی ها قائل بر آنند که حسن بصری در واقعه عاشورا لبیک به دعوت امام حسین (علیه السلام) نگفته است و در صحرای کربلا نبوده است. 🔻و دوم آنکه بعضی ها قائل بر آنند که ایشان در لشکر یزید بوده است چناچه عماد الدین طبری که از اکابر و اعاظم و علمای قرن هفتم هجری است در این زمینه چنین نوشته است: 👈بدرستی که حسن بصری از دشمنان علی (علیه السلام) و فرزندان آن حضرت بوده و روز عاشورا از لشکرگاه امام حسین (علیه السلام) فرار نمود و به لشکرگاه شام رفت و همواره با معاویه در تبری نسبت به علی (علیه السلام) شرکت داشت و مردم را تشجیع و ترغیب می‌نمود در کشتن و قتل امام حسین (علیه السلام) و از جمله شاگردان علی (علیه السلام) بود که وابستگی به دنیا پیدا کرد.[1] 📚پی نوشت 1. اسرار الامامه علامه عماد الدین طبری ، ، چاپ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، ص 399 . علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابوالقاسم گورکانی، علمدار مخالفت با شیعیان 🔸گورکانی ضمن آنکه در عصر خود علَم مخالفت و آزار شیعیان دوازده امامی را بلند کرده و برای خوش‌خدمتی سلطان جائر عصر خود، باور به امامت ائمه‌ی معصومین (علیهم السلام) را مردود دانسته و قائلان به این باور محکم و اصیل را رافضی می‌نامید؛ با بزرگان شیعه نیز حتی پس از فوت و رحلتشان به مخالفت می‌پرداخت. 🔻از جمله ماجرای دفن پیکر حکیم ابوالقاسم فردوسی، که گورکانی از دفن آن شخصیت فرزانه در قبرستان مسلمین ممانعت به عمل آورده و وی را رافضی خطاب کرده بود. 🔻یعنی تنها به جرم شیعه بودن، پیکر او را از هم‌جواری با سایر اموات مسلمین محروم ساخته است. 🔰گورکانی همان قطبی است که شیطان رجیم را به واسطه‌ی سجده نکردن بر حضرت آدم (علیه السلام) و در اصل سرپیچی از امر خداوند شایسته‌ی تحسین و تقدیر دانسته بود. او با تعبیراتی چون خواجه‌ی خواجگان و سرور مهجوران در وصف ابلیس[1]، کار شیطان را این‌گونه توجیه می‌کند و می‌گوید؛ 👈وی به این دلیل از دستور سرپیچی کرد که غیر خدا را شایسته‌ی سجده نمی‌دانست و این از شدت اعتقاد به توحیدِ شیطان بوده است. 📚پی نوشت [1]. عبدالله بن محمد عین القضاة، نامه‌های عبدالله بن محمد عین القضاة، ج۱، ص۹۷، چاپ علینقی منزوی و عفیف عسیران، تهران ۱۳۴۸ـ۱۳۵۰ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 رباخوار هرگز سود نمی کند نزد خدا و با دست خود، آتش کشیده، خرمن اموالش را؛ ❌ و همچنین است سرنوشت تمام نظام ها و سیستم های ربوی، مانند قسمتی از همین سیستم بخور بخورِ بانکداریِ مثلا اسلامی خودمان، که هیچ سرانجامی جز نابودی و انقراض ندارد به حکم قرآن 👌 اگر دنبال تجارت پرسود و تضمینی هستی، نزد خداوند حسابی باز کن با انفاق جان و مالت در راه دین و قرآن؛ 👈 که البته شرط سوددهی این تجارت، اخلاص لوجه الله است! 👇👇👇👇 🌴 آیه 39 سوره روم 🌴 🕋 وَمَا آتَيْتُم مِّن رِّبًا...فَلَا يَرْبُو عِندَ اللَّـهِ ۖ وَمَا آتَيْتُم مِّن زَكَاةٍ تُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّـهِ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُضْعِفُونَ ⚡️ترجمه: و آنچه شما به رسم ربا داديد ... پس نزد خداوند فزونى نخواهد يافت، و آنچه را به عنوان زكات مى‌پردازيد و رضاى خدا را مى‌طلبيد پس آنان كه چنين كنند پاداشى چند برابر دارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (4) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: جَمَعه بن جرير الطبري في مؤلف فيه أضعاف من ذكر وصححه واعتني بجمع طرقه أبو العباس بن عقدة فأخرجه من حديث سبعين صحابيا أو أكثر روايت غدير را با طرق مختلف در كتاب ذكر كرده و طرق آن را تصحيح كرده و از بيش از هفتاد يا بيشتر نقل كرده است. 📚 تهذيب التهذيب ج۷ ص۲۹۷ ، اسم المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الوفاة ۸۵۲ ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - ۱۴۰۴ - ۱۹۸۴ ، الطبعة : الأولي عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽
دلیل ترس و مخالفت  با  و  بر  علیه‌السلام
چیست؟ 👤 کارنشناسان شبکه‌های همواره با فرارسیدن ایام و شهادت سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و را از شرکت در مجالس و عزاداری امام حسین علیه‌السلام منع کرده و چنین عملی را و حرام معرفی می‌کنند... 👈🏼👈🏼 به راستی دلیل این همه و واهمه چیست؟⁉️ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تریتارینیسم و تریتئیسم روش کلاسیک برای توضیح مبانی سه گانه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص) قانع کننده نیست. این امر تنها به دلیل نبودِ واژه ی Homoousios (هم جوهری) در کتاب مقدس نیست؛ بلکه به این دلیل است که سخن از جوهر و طبیعت مشترک، tritheism را هم به اندازه ی Trinitarianism (یک ذات و سه شخص) متبلور و برجسته می سازد؛ زیرا میان tritheism (یگانگی و فردیت هر یک از سه خدای پدر، پسر و روح القدس) و Trinitarianism که در آن، یگانگیِ سه شخصِ به طور کامل خداست، تفاوتی نیست. تعبیر one essence (یک جوهر) در سه شخص (الوهیت) که کاملا خدایند، این سه شخص را یک خدا نمی کند؛ بلکه یک سه خدای کامل می سازد. نتیجه آن که اصطلاح هم جوهری که باسیلیدس به کار بست و در میانه ی اعتراضات و در شورای نیقیه تصویب شد، کمکی به تثلیث نمی کند؛ بلکه قرابتی را میان Trinitarianism و tritheism پدید می آورد. ____ https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏷 او را بشناسيد! 🔅 (ص) : 🔸 «اى مردم! اين حسين، فرزند على است. او را بشناسيد. سوگند به آن كه جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت اند» . 🔹 «يا أيُّهَا النّاسُ هذا الحُسَينُ بنُ عَلِىِّ فَاعِرفُوهُ فَوَ الَّذي نَفسِى بِيَدِهِ إِنَّهُ لَفي الجَنَّةِ و مُحِبِّهِ فِي الجَنَّةِ و مُحِبِّي مُحِبِّيهِ في الجَنَّةِ». 📚 الأمالى ، صدوق ، ص ۳۵۵ علیه السلام (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (5) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. دمشقي هم در مورد اين كتاب می‌گويد: وقد رأيت له كتابا جمع فيه أحاديث غدير خم في مجلدين ضخمين وكتابا جمع فيه طريق حديث الطير. كتابي را از ابن جرير طبري ديدم كه احاديث غدير را در ۲ جلد قطور و ضخيم آورده است و كتابي كه در آن طرق را آورده بود. 📚 البداية والنهاية ج۱۱ ص۱۴۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک اعتراف تکان دهنده درباره ی تثلیث دکتر چارلز سی ریری، یک پرفسور و استاد الهیات سیستماتیک درباره ی تثلیث می گوید که بسیاری از آموزه هایی که انجیلی ها پذیرفته اند، شاهد و سندی از کتاب مقدس ندارد. او بهترین نمونه در این باره را تثلیث می داند. But many doctrines are accepted by evangelicals as being clearly taught in the Scripture for which there are no proof texts. The doc­trine of the Trinity furnishes the best exam­ple of this او اذعان می کند که تثلیث - حتی یک - شاهدِ کتاب مقدسی ندارد. او می گوید که اگر بنا باشد که ما تنها به آموزه هایی بپردازیم که با کتاب مقدس، پشتیبانی شود، هرگز نمی توان تثلیث را آموزش داد. If that were so, I could never teach the doctrine of the Trinity or the deity of Christ or the deity of the Holy Spirit. (Basic Theology, pp. 89-90) ----- https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 طريق‌های فراوان نقل (6) 🔶 👈🏼👈🏼 : با معنای کاری نداشته باشید! حدیث شریف بلاشک متفق علیه و اسناد آن فوق است، روایتی با سند صحیح در کتاب وجود دارد که نشان می دهد (امام ) چندان با حدیث شریف غدیر میانه خوبی نداشته است؛ ابی بکر در دو جای کتاب "السنة" می نویسد: وأخبرنی زکریا بن یحیى أن أبا طالب حدثهم أنه سأل أبا عبد الله عن قول النبی لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه قال لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء از احمد بن حنبل سوال شد که (صلی الله علیه و آله) به (علیه السلام) فرمودند: من کنت مولاه فعلی مولاه، چرا چنین فرمودند؟ احمد بن حنبل گفت: حرف نزن، را نقل کن و با معنایش کاری نداشته باش 📚 السنة (ط دار الرایة) ج۲ ص۳۴۶ وأخبرنا أحمد بن محمد بن مطر أن أبا طالب حدثهم قال سألت أبا عبدالله عن قول النبی لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه قال لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء 📚 السنة (ط دار الرایة) ج۲ ص۳۴۸ اما سند روایت: محقق کتاب "دکتر عطیة الزهرانی" سند دو روایت را صحیح می داند إسناده صحیح إسناد هذا الأثر صحیح 👈🏻 سوال از اهل سنت: چرا احمد بن حنبل سفارش می کرد با معنای حدیث غدیر کاری نداشته باشید؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
3⃣2⃣ 💠 این قلب، خدا را می‌خواهد.  💢 یک راه مطمئن و آسان که می‌توان با انجام آن همیشه خدا را در نظر داشت، ذکر و یاد خداست. 💢 ذکر خدا اطمینان و آرامش قلب می‌آورد و اضطراب و نگرانی را از وجود انسان می‌برد؛ از ارتکاب گناهان صغیره و کبیره و تکرار آنها جلوگیری می‌کند و وسوسه های شیطان را خنثی می‌کند. 💢 کسی که فراوان به یاد خداست یعنی او را دوست دارد، و وقتی خدا را با صفاتی مانند حکیم، علیم، رحمان و رحیم یاد کردی، این صفات خدا تو را به سمت پدر نازنینی سوق می‌دهد و خدا یاد و انتظار او را در دلت زنده می‌کند. 📚 رعد/۲۸؛ عنکبوت/۴۵؛ آل عمران/۱۳۵؛ اعراف/ ۲۰۱ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابوحامد غزالی مدافع یزید! 🔸واقعه کربلا از وقایعی است که نه قابل‌انکار است و نه می‌توان اصل آن را تحریف کرد. 🔻جنگی که یاران خداوند که در آن شهید شدند؛ امام حسین(علیه‌السلام) و اهل‌بیت و یاران باوفای او بودند و در طرف مقابل دشمنان خدا، یزید بن معاویه و عبیدالله بن مرجانه و عمر بن سعد و شمر و یاران آن‌ها بودند. 🔻ابو حامد محمد غزالی در دفاع از یزید می‌نویسد: «لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم می‌شود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را فاسق و معصیت‌کار خواهد بود...»1 🔰حال سؤالی که می‌بایست از فرقه گنابادیه پرسید: آیا شما یزید را لعن می‌کنید یا نه؟ و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟ آیا محمد غزالی لعن‌هایی که از ائمه‌ی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیه‌السلام) واردشده است؛ علی‌الخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟ 📚پی‌نوشت: [1]. طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰