eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شب ششم 🕯 🏴 حضرت قاسم(ع) پسر 13ساله امام حسن (ع) 😔🏴 🎤 محمود کریمی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 یقینی است 🔶 « » عالم مشهور و مورد اعتماد در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱ آورده است: استادم ابوعبدالله ( از مفاخر و مؤلف صدها کتاب) درباره حدیث رسالـه ای جداگـانه نوشتـه و در آن می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و دارم که صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.» 📚 کتاب شریف الغدیر جلد۱ ص۵۷۳ 👈🏻 پ ن: مرحوم علامه سیدعبدالعزیز طباطبایی رساله درباره حدیث غدیر را منتشرنموده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
وحدت تثلیث، وحدت حقیقی یا غیر حقیقی واحد، حقیقی یا غیر حقیقی است. واحد حقیقی، موجود واحدی است که بدون واسطه، متصف به صفت وحدت می‌شود؛ مانند: انسان واحد که مستقیماً به صفت وحدت متصف شده است. واحدِ غیر حقیقی، واحدی است که با واسطه به صفت وحدت، متصف شود؛ مانند: انسان و اسب که در حیوانیت مشترک اند؛ یعنی انسان و اسب به واسطه ی حیوانیت به این صفت وحدت متصف شده‌اند. با این تعریف، وحدتِ تثلیث، وحدتی غیر حقیقی است؛ زیرا: وحدت سه عضو تثلیث با واسطه (ذات یا جوهر) است. ترتولیان در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است.۲ ____ ۱. معارف عقلی، فصل نامه علمی ترویجی، مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی، سال هشتم، شماره اول، پیاپی ۲۶، بهار ۱۳۹۲، ص۱۱. ۲. فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 🔶 «حسان بن ثابت » شاعر و صلی الله علیه و آله و سلم در حضور انبوه جمعیت مسلمین، سخنوران و خطبای اقوام عرب، این قصیده را سرود: پیامبر مسلمانان، روز در وادی به آنان ندا داد، به ندای گوش فرا دهید پس فرمود چه کسی و نبی شماست؟ پس هرکه من مولای اویم، پس این علی مولای اوست و بر شماست که پیرو راستین او باشید. آنجا بود که صلی الله علیه و آله و سلم دعا کرد: خداوندا بدار دوست دارانش را؛ و آن کس را که با علی دشمنی کند، بدار. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۲ ص۵۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تاکید متون صوفیه بر سنی بودن بزرگانشان 🔸ادعایی که صوفیه مبنی بر شیعه بودن بزرگان خود می‌کنند با اعتراف مولفان مشهور صوفیه تعارض دارد. 🔹خود صوفیه بزرگان و سران سابق خود را به سنی‌گری معرفی کرده‌اند. 🔻کتاب‌هایی نظیر "تذکره الاولیاء" و "نفحات الانس" و "طبقات الصوفیه" را ملاحظه نمایید تا مصداق گفتار ما روشن گردد. 🔰مثلا "علی بن عثمان جلابی" که یکی از اقطاب صوفیه است، گفته: «صوفی حقیقی ابوبکر است.» (۱) 🔰و شیخ عطار نیز در منطق الطیر می‌گوید: خواجه اول که یار غار اوست ثانی اثنین اذهما فی الغار اوست هر چه حق از بارگاه کبریا ریخت در صدر شریفش مصطفی آن همه در سینه صدیق ریخت (۲) ♻️علاوه بر موارد ذکر شده، شرح حالی که از بزرگان صوفیه در کتاب‌هایی همچون "طبقات الصوفیه" آمده است، بر سنی بودن بزرگان صوفیه تاکید دارند. 📚پی‌نوشت: ۱.الهامی داوود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378، ص 68 ۲. ‌عطارنیشابوری، منطق الطیر، قلم کیمیا، تهران، 1391، فی فضائل خلفا. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠چرایی گرایش اهل سنت به تصوف 🔸رشد و نمو صوفیه از صدر اسلام تاکنون، بیشتر در میان اهل‌سنت بوده و فرقه‌های معدودی از صوفیه از قرن هشتم به بعد متمایل به شیعه شده‌اند. 🔹در اینجا سوال این است که چرا اول بار اهل‌سنت زیر بار چنین انحرافی رفتند؟ 🔻در جواب باید گفت در دو قرن اول هنگامی که مردم در اطراف شخصیت‌هایی غیر از معصومین (علیهم السلام) جمع شدند و از ایشان حدیث می‌گرفتند، شیعه اطراف امیرالمومنین و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود و چون شیعیان به سرچشمه حقایق الهی دسترسی داشتند، دیگر نیازی نداشتند به سراغ دیگران بروند. 🔻اما اهل‌سنت فاقد چنین مرجع دینی مطمئن بودند، لذا چاره‌ای نداشتند جز اینکه به دنبال هر صاحب ادعایی بروند.[1] 🔰و همین امر سبب انحراف در عقاید اولیه اهل‌سنت و تمایل ایشان به تصوف شد. زیرا بزرگان صوفیه از امور باطنی و جذابی صحبت می‌کردند که مخاطبین خود را مجذوب می‌کرد ولی از بیان کردن رابطه این امور با دین اسلام سخنی به میان نمی‌آوردند. 📚پی‌نوشت 1. الهامی داوود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378، صص 66 و 67. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✅ثواب گریه بر امام حسین(ع) ✍امام رضا(ع) فرمودند: هر مؤمنی که به خاطر شهادت امام حسین(ع) گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری گردد، خداوند منان غرفه‌ای در بهشت به او دهد که مدت‌ها در آن ساکن گردد. و هر مؤمنی به خاطر آزاری که از دشمنان ما در دنیا به ما رسیده گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری شود، خداوند متعال در بهشت به او جایگاه شایسته‌ای دهد و هر مؤمنی در راه ما اذیت و ازاری به او رسد پس بگرید تا اشکش بر گونه‌‌هایش جاری گردد، خداوند متعال آزار و ناراحتی را از او بگرداند و در روز قیامت از غضب و آتش دوزخ در امانش قرار دهد 📚کامل الزیارات/صفحه ۳۲۲ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آیا و علیهما‌السّلام در خلفای اهل تسنن و جنگ با و قتل عام در حضور داشتند؟⁉️ 👈🏼👈🏼 ای که همه ساله در ایام از طرف معاندین مطرح میشود عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام حسین علیه السلام در انجیل عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🏴 در چه گذشت... هفتم محرم الحرام | منع آب ▪️در این روز عبید اللّه‏ به عمر بن سعد دستور داد بین امام حسین (ع) و یاران، و آب فرات فاصله ایجاد كرده و اجازه نوشیدن آب به آن‌ها ندهد. علیه‌السلام @thaghlain 🌹
💠تعارض ادعای صوفیه با روایات و متون کهن 🔸برخی از متاخران صوفیه سعی می‌کنند سلسله بزرگان خود را به اهل‌بیت (علیهم السلام) برسانند. 🔹اما ادعای مولفان صوفیه کاملا واهی و بی اساس و کذب محض است و مخالف روایات فراوانی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) در مذمت و نکوهش صوفیه رسیده است. 🔻ضمن آنکه متقدمین صوفیه چنین ادعایی را در تالیفات خود نداشتند. 🔻مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب "وسائل الشیعه" کتابی دیگر به نام "الاثنی عشریه فی الرد الصوفیه" نوشته و در آن صدها روایت در مذمت و انکار صوفیه نقل کرده و در آن نوشته است: «تمام شیعیان، فرقه‌های صوفیه را انکار نموده‌اند و از امامان خویش بسیاری در نکوهش آنان نقل کرده‌اند که از جمله کتاب شیخ مفید در رد بر اصحاب حلاج است.» (۱) 🔰بنابراین ادعای اتصال بزرگان صوفیه به اهل‌بیت (علیهم السلام) نادرست است و تالیفات صوفیه قدیم و روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) شاهد بر مدعای ماست. 📚پی‌نوشت ۱. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 32. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابراهیم ادهم هرگز شیعه نشد 🔸آنچه که در میان صوفیه مطرح است، مذهب سران ایشان است. 🔹از جمله سران صوفیه در صدر اسلام "ابراهیم ادهم" (100-161 ه. ق) است. 🔻آنچه که درباره ابراهیم ادهم مهم جلوه می‌دهد، تبعیت نکردن از امامان معصوم (علیهم السلام) هم‌عصر خود است. 🔻ابراهیم ادهم اگرچه سه امام شیعه را درک کرده بود، ولی هرگز شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) نبود و به موجب پاره‌ای از روایات، در مکه با سفیان ثوری و فضیل بن عیاض و ابو یوسف غسولی هم‌صحبت بود.(۱) 🔰به گفته صاحب کتاب "مجالس المومنین": «ابراهیم در مکه شرفیاب حضور مبارک امام باقر (علیه السلام) گردید و از او چیزها آموخت.» (۲) ولی او هرگز از ائمه شیعه تبیعت نکرد. 👈در همین موضوع هجویری می‌گوید: «ابراهیم با ابوحنیفه نیز اختلاط داشت و علم از وی آموخته بود. حدیث هم از وی روایت کرده است و این همه نشان می‌دهد که وی در مذهب اهل سنت بوده است و ادهمیان از صوفیان پیروان او بودند.»(۳) ♻️به همین دلیل است که برخی مدعی شده‌اند اساس صوفیه برای مقابله با قدرت معنوی اهل‌بیت (علیهم السلام) بنا نهاده شده است. 📚پی نوشت ۱.افلاکی، منازل العارفین، ج 1، ص 75. ۲. خوانساری، روضات الجنات، ج 1، ص 145. ۳. جواهر غیبی، ص 707. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰