eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
#آیین_میسوگی در شینتو در این آئین که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد ، حدود ۱۵۰ مرد در دومین شنبه از ماه دسامبر، در ساحل شرقی رود «ناگارا» و منطقه «ایکه نوچو» ، با تطهیر و شستشوی خود برای افزایش محصول و ثروت دعا می کنند. #شینتو 🔰 @Adyanuniv
نشان #شینتو در #کارتون_ها و #انیمیشن_های #ژاپنی شرح در تصویر 👆 #ادیان #شینتو 🔰 @Adyanuniv
⛔️⛔️نام جذاب دام #سراب 🔰 @Adyanuniv
⛔️⛔️نام جذاب دام ‼️محافل فرقه ها چه برای جذب و چه برای استمرار فعالیت نیروهای قبلی ، همیشه به گونه جلسات مخفی یا تبلیغی برگزار نمی شود. ‼️این که گاه به صورت هفتگی، ماهانه و یا فصلی در مناطق مختلف برقرار می شود، ممکن است با نام های بسیار موجه و به طور آشکار باشد. بزرگان فرقه ها در لوای این عناوین مختلف که هیچ نشانی از عرفان های بدلی در آن وجود ندارد، برای گسترش فرقه تلاش می کنند و در این جلسات آنچه را هدفگذاری کرده اند القاء می کنند. ‼️ مثلا از عناوینی با نامهای درمان، آموزش، اوقات فراغت، ازدواج و... برای کلاس ها و محافل خود استفاده می برند که در معنویت های بدلی وین دایر، قانون جذب، بهائیت و... به چشم می خورد. ‼️برای نمونه می توان از تی اس ام نام برد که در غالب کلاسها و جلسات گوناگون، مناسک جمعی انجام می دهند و مثلا قانون پیوند معنوی و ازدواج هوادران را به همین شکل برگزار می کنند. ‼️عرفان حلقه نیز جلسات خود را با شکل های ترم های آموزشی و با موضوع درمانگری و فرادرمانی و تشعشات دفاعی و برون ریزی دنبال می کند که البته در همه این عرصه ها شعار عرفان و معنویت به صورت پررنگی بر سر زبان هاست. ‼️مخاطب با توجه به چنین عناوینی وارد کلاس ها و جلسات شده و به ناگاه جذب عرفانهای جعلی و تقلبی می شود. 🔰 @Adyanuniv
آشنایی مختصر با در سال 1963 فردی به نام « »رهبری فرقه ای به نام آمیش را بر عهده گرفت که معتقد بودند باید به روش زندگی کنند. آنها همچنان از اسب و کالسکه برای رفت و آمد و کشاورزی استفاده می کنند، لباس هایی به سبک می پوشند و از های امروزی استفاده نمی کنند. البته اگر غیر از این عمل کنند، آنها برخلاف اعتقادات آیین شان عمل کرده و مستحق مجازاتند. آنها حق رفتن به را نداشته و خود را از کمک های دولت مانند بی نیاز می دانند. آمیش ها از ، و حتی هم استفاده نمی کنند. البته جالب اینجاست که آیین آنها در کشورهای مختلف از جمله هند، آمریکا، آلمان و انگلستان متفاوت است. طبق آمارها پیروان این فرقه در آمریکا در سال 2000، 198 هزار نفر بوده است. نام آمیش هم از نام رهبر آن آمان گرفته شده بود که اصالتا بود. آنها کم کم به سمت و کشورهای اروپایی مهاجرت کردند و به این ترتیب کم کم این فرقه در سراسر دنیا پخش شد. پیروان این فرقه محل خاصی برای ندارند و عبادات خود را در خانه انجام می دهند. تمام آداب و رسوم زندگی آنها با دیگر انسان ها متفاوت است. های آمیش لباس آبی به تن کرده و چون استفاده از است، حتی حلقه ازدواج هم نمی گیرند. آنها به به نگاه می کنند و معتقدند این وسایل آنها را از آیین شان دور خواهد کرد. در فرقه آنها حتی کرایه کردن اتومبیل، در حالی که خودشان راننده نباشند هم ممنوع است. آمیش ها استفاده از تلفن را ورود بی اجازه به حریم دیگران می دانند. برای زنان آمیش جرم محسوب می شود و باید و های خود را بتراشند ولی ها باید ریش خود را بلند کرده و سبیل شان را بتراشند. کودکان خانواده های عضو این فرقه در حد خواندن و نوشتن سواد می آموزند. همچنین نوجوانی که به می رسند باید با آمیش پیمان وفاداری ببندند یا برای همیشه خواهند شد. 🔰 @Adyanuniv
#فرقه_آمیش به روایت تصویر! 🔰 @Adyanuniv
حمایت تمام قد دشمنان نظام و اسلام از عرفان حلقه نشان از ماهیت حقیقی این مدعیان دروغین است! 🔰 @Adyanuniv
و اعتیاد به یکی از راه های مقابله با مواد مخدر ، مقابله با آتئیسم است! چرا که بنابر تحقیقات مشخص شده خداناباور شدن افراد نقش بسزایی در معتاد شدن آنها دارد !!! 1-سایت : باور و اعتقاد به خداوند عامل بازدارنده از مواد مخدر است !! و آتئیست ها بیشتر اعتیاد به مواد مخدر دارند !! Young Swiss men who say that they believe in God are less likely to smoke cigarettes or pot or take ecstasy pills than Swiss men of the same age group who describe themselves as atheists. Belief is a protective factor against addictive behaviour. This is the conclusion reached by a study funded by the Swiss National Science Foundation. مردان جوان معتقد به وجود خدا، نسبت به گروه همسال آنها که خودشان را آتئیست می نامند، تمایل کمتری به کشیدن سیگار یا ماری جوانا یا سایر مواد مخدر یا قرص های اکستازی دارند. اعتقاد(به وجود خدا) یک عامل محافظ در برابر رفتارهای اعتیادآور هست. این نتیجه ای از مطالعه ای توسط بنیاد ملی علوم سوئیس است. https://www.sciencedaily.com/releases/2013/10/131003093041.htm 2-آتئیست و Chris Arnade در گاردین می نویسد : The people who challenged my atheism most weren't priests, but homeless addicts and prostitutes مردمی که باعث شدند تا آتئیسم [عزیز] من به چالش کشیده شود کشیش های نبودند !! بلکه این بی خانمان و زنان خیابانی (آتئیست ) بودند که باعث شدند آتئیسم به چالش کشیده شود !! https://www.theguardian.com/commentisfree/2013/dec/24/atheism-richard-dawkins-challenge-beliefs-homeless 3-موسسه ی تحقیقاتی هم اعلام می کند ناباوران گرایش بیشتری به مصرف مواد مخدر دارند !! obscene language; illegal drug use http://www.barna.com/barna-update/article/5-barna-update/58-practical-outcomes-replace-biblical-principles-as-the-moral-standard 🔰 @Adyanuniv
🔻🔺 💢 بنیانگذار مکتب شیخیه تا قبل از آشکار شدن انحرافاتش، یکی از علمای اخباری مسلک و متنفذ و مورد احترام شیعه محسوب می شد. اما می توان آغاز انحرافات و نقطه عطف زندگی شیخ احمد را ملاقات و سرسپردگی به " " (قطب 32 فرقه ضاله "ذهبیه") دانست. شیخ احمد احسایی در مکتب تصوف به جایی رسید که توانست در زمره شاگردان خاص قطب الدین قرار گرفته و مفتخر به دریافت ارشاد نامه از وی شود! بنابراین یکی از مشایخ اجازه قطب الدین نیریزی، شیخ احمد احسایی است. جنگ زماني ج ۳ ص ۱۲۹ ♦️برخی از شباهت های شیخیه و صوفیه: 🔺1_رکن رابع 🔺2_ادعای ارتباط با امام زمان روحی فداه 🔺3_ادعای رابطه مستقیم با امامان و نقل حدیث از آنها 🔺4_حجت دانستن مکاشفه و خواب 🔺5_غلو در مقامات اهل بیت علیهم السلام 🔺6_رسیدن به تعطیل در معرفت خدا (انحراف در توحید) 💢بعد از شیخ احمد احسایی، شاگردش ریاست مکتب شیخیه را بر عهده گرفت و بعد از او شیرازی، ادعای رکن رابع یا همان بابیت کرد و بعد از او شخصی به نام ظهور کرده و مدعی شد همان منجی و موعودی است که علی محمد باب بشارت داده و از او با عنوان "" یاد کرده است. بدین ترتیب "تصوف" به زمینه و بستری مناسب برای رشد و ترویج شیخیگری، بابیگری و بهائیت تبدیل شد. 🔴بهائیت و تصوف حسینعلی بهاء یک مرتبه در زمان امیرکبیر به عراق تبعید شده بود لکن بعد از قتل امیرکبیر توانست به ایران بازگردد اما بعد از ترور ناصرالدین شاه مجدداً به همراه دیگر به تبعید شدند. در این تبعید حسینعلی بهاء به مدت 2 سال با لباس مبدّل و با نام مستعار به کوه های سلیمانیه واقع در کردستان عراق نزد دراویش فرقه صوفیه رفت و در آنجا خرقه و کشکول و طبرزین به دست گرفته و به تحمل ریاضت و آموختن علوم غریبه پرداخت! مائده آسمانی ج4/ص140 جاسوس روسی "کینیاز دالگورکی" مینویسد: شبها جمع کثیري در منزل حکیم (فیلسوف) احمد گیلانی مجتمع میشوند و شبهاي دوشنبه و جمعه حلقه ذکر داشتند! من هم در آنجا سرسپرده بودم دوستان و برادران طریقت بیشماري داشتم "میرزا آقاخان نوري"(صدراعظم ایران) هم در این خانقاه سرسپرده بود ... از جملهي بستگان او میرزا حسینعلی،(بهاء الله) و میرزا یحیی ... محرم من شدند ... و هیچکدام لیاقت میرزا حسینعلی و برادرش میرزا یحیی را نداشتند! اعترافات کنیاز/ص42 💢بنابر اقرار منابع بهائی، حسینعلی بهاء بعد از بازگشت از سلیمانیه بود که ادعای "من یظهره اللهی" کرده و اینبار با صراحت بیشتر و به صورت جدّی مقابل برادرش "صبح ازل" ایستاد و جانشینی او را منکر شد. شاید بتوان ادعاهای پوچ حسینعلی (ادعای رجعت حسینی ونبوت و الوهیت) را نتیجه ریاضات و مکاشفات شیطانی او دانست چنانچه اغلب بزرگان صوفیه در طول تاریخ، بعد از یک دوره ریاضت کشی و عزلت، ادعاهایی از این قبیل را مطرح می کردند. قرن بدیع،ص263 بسیاری از محققین معتقدند فرقه ای که حسینعلی بهاء در ابتدا ایجاد کرد در حدّ و اندازه یک مسلک و فرقه صوفیانه بود اما بعدها توسط عبدالبهاء و جانشینان او به طور کلی متحول و دگرگون شد و ... . 🔰 @Adyanuniv
🎭-شناسی🎭 نام فرقه : قادریه کسنزانیه تخلص فرقه : کسنزانیه موسس قادریه: عبدالقادر گیلانی حنفی قطب کنونی : محمد بن عبدالکریم کسنزانی مرکز فعالیت: کردستان ایران و عراق ♦️مهمترین خطرات فرقه قادریه: 🔻رشد سریع در میان کردها 🔻داشتن نیروهای مصمم و متعصب 🔻نفوذ در دستگاه های دولتی عراق: پسر قطب این فرقه با نام "ملاس" وزیر بازرگانی عراق بود که بعد از روی کار آمدن حیدر العبادی و مبارزه گسترده وی با فساد مالی 💵، "ملاس" کسنزانی یکی از وزرای فاسد کابینه شناخته شد لکن بعد از دستگیری او، با قدرت و نفوذی که داشت توانست از عراق 🇮🇶بگریزد! 📝توضیحاتی دباره این فرقه: یکی از پرجمعیت ترین و مهمترین فرقه های صوفیه اهل سنت، قادریه می باشند که به فرقه ها و شعبه های گوناگونی تقسیم شده است و از آنجایی که "مذهب" اشخاص در تصوف بی اهمیت می باشد، "شیعیان" غرب کشور نیز به این فرقه می گروند.«قادریه» یکی از انشعابات "معروفیه" است و از مهمترین شاخه های آن، «قادریه کسنزانیه» می باشد که موسس آن "سید عبدالکریم کسنزان" است. سلسله سند آنها توسط «حبیب عَجمی» به «حسن بَصری»می رسد. گرچه سند دیگری هم برای خود ذکر نموده و در آن معروف کرخی را به امام رضا ع و از آن بزرگوار به اجداد ایشان می رسانند لکن این "سند دوم" جعلی و دروغین می باشد.چنانچه "علامه محمد تادفی قادری" می گوید: برای خرقه، طریقه دیگر از حضرت امام علی بن موسی الرضا ذکر شده است اما این قول مستند و ثابت شده نیست.(قلائد الجواهر:6) 💢مهمترین روش های عضو گیری: 1_اعمال خارق العاده: از آنجایی که اقطاب متاخر این فرقه برجستگی های علمی و فرهنگی نداشته اند، به انجام کارهای عجیب روی آوردند مانند مراسم بازی با خنجر و فرو کردن آنها در بدن و خوردن سرِ مار و گذاشتن زغال داغ در دهان است. مردم عوام نیز با دیدن این اعمال، جذب می شوند. 2_جلسات ذکر و سماع . 🔷عبدالقادر گیلانی در علوم غریبه و تسخیر جنّ مهارت خاصی داشته و شخصی حنفی مسلک و متعصب بود چنانچه در "الغنیه" می گوید: 🔹در روز عاشورا باید جشن و سرور برپا نمود، از البسه نو استفاده کرد، با شیرینی جات برای تبریک گویی به دیدار یکدیگر رفت. هرکس در روز عاشورا شادی و سرور نماید و به چشم خود سرمه بمالد تا آخر عمر از درد چشم ایمن می باشد.(شفاء الصدور ص 479) 🔹پای من بر گردن تمام اولیاء خداست.(السيف الربانى ص: 428) 🔹هر ولی ای، پا به پای پیامبر عصر خود قدم بر می داشت و من پا به پای پیامبر مصطفی حرکت می کردم و هر قدمی که مصطفی بر می دارد بلافاصله قدم جای قدم او می گذارم.(روضات الجنات، ج5،ص303) 🔹هفتاد در از درهای علم لدنی که فاصله هر یک به اندازه فاصله زمین و آسمان است بر روی من گشوده شد.(همان) 🔹من مافوق عقول مردم هستم، سلامت و ایمنی کره زمین به واسطه من می باشد،تمام اقطار عالم مرا به محوریت و قطبیت صدا می زنند!(ریحانة الادب،ج4،ص 237) 🔹یکبار چهل روز هیچ نخوردم، 25 سال در بیابان ها ریاضت کشیدم،15 سال بعد از نماز، به یک پا ایستاده و ختم قرآن مر کیردم(پیر گیلان ص16) 📚مهمترین کتاب های عبدالقادر گیلانی: الفتح الربانی .الغنیه .فتوح الغیب .سرالاسرار، يواقيت الحكم؛الفیوضات الربانیه،ديوان و... ♦️کشورهایی که قادریه حضور پررنگ دارند: 1_مصر 2_عراق 3_مراکش 4_هند 5_ ایران 6_جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی و ... 7_پاکستان و افغانستان و کشور های شما ایران ظاهر صوفیان قادریه : صوفیان قادریه وظیفه دارند موهای خود را بلند کنند و در این رابطه به روایاتی جعلی استناد می کنند چنانچه عبدالقادر گیلانی می گوید : "رسول الله موهایشان را فرق می انداختند و گیس می کردند و به اصحابشان نیز دستور دادند این کار را بکنند. (الغنیه جلد ۱ صفحه ۳۵) 💠علامه امینی بخشی از کتاب "الغدیر" را به خرافاتی که در کُتب اهل سنّت راجع به عبدالقادر گیلانی آمده است اختصاص داده و می گوید: اين نمونه هايی است از اوهامی كه دستِ غلو درباره مناقب «شيخ عبد القادر» پرداخته است و ما هرگاه در صدد بوديم تمام چيزهايی را كه به «شيخ عبد القادر» به نام كرامات و در واقع خرافات نسبت داده كه نه موافق شرع اقدس اسلام و نه مورد قبول عقل و نه سازگار با منطق است، بياوريم در واقع دائرة المعارفی پُر حجم بايد تهيّه مي كرديم كه در مجموع موجب خنده شما بود و گاهی هم شما را به گريه وا میداشت.(ترجمه الغدیر،جلد 21) 🔰 @Adyanuniv
🔷مکتب شیخیه مولود فرقه ذهبیه : عزیزان شیخ احمد احسائی چیزی بیشتر از یک قطب صوفی نبود . عرفا و صوفیه کسانی هستند که تنها راه معرفت به حقائق اشیاء و رسیدن به کمال را منحصر در کشف و شهود می دانند و قائل به ججیت شهود و مکاشفه هستند، خواه شهود آنها مطابق عقل و نقل باشد و خواه مخالف آن. 🔻اما شیخ احمد احسائی نیز طریق خود را طریق صوفیه می داند و به صراحت تمام می گوید: طریق من (در کشف حقائق و معارف) مكاشفه و شهود است نه برهان و استدلال . 📚قصص العلماء، ص 35 لذا اگر هیچ قرینه دیگری برای اثبات ادعای خود نداشتیم، همین اعتراف شیخ برای خواندنش کافی بود. 🔺شاگردی در مکتب : شیخ احمد ، دارای مرشد و قطبی به نام سید قطب الدین نیریزی بود. نیریزی قطب 32 فرقه ذهبیه و احیاء کننده این طریقت در بلاد ایران می باشد. قلی خان هدایت در ریاض العارفین به این مهم اشاره می کند که شیخ احمد احسائی علوم صوریه و معنویه را از قطب الدین نیریزی فرا گرفته است. در همین راستا شاعر می گوید: مرید دیگر او شیخ احساست سمی احمد و عاشق به مولی است بدادش لمعه علم لدنی نمودش عالم اندر علم معنی به ایران او لوای علم افراخت بسی جاهل که او عالم همی ساخت 📚تذکره ریاض العارفین، ص 348 🔻تشابه آراء ذهبیه و شیخ احمد: شیخ احمد می گوید: انسان باید هنگام نماز در «ایاک نعبد» حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را قصد کند. 🔺ذهبیه نیز می گویند: کاف ایاک چون اشاره به اوست متوجه الیه ماست علی 🔺یکی دیگر از صوفیان در این رابطه می گوید: آیات داخله بر اطاعت ولی امر و آیات داله بر وجود بودن با صادقین دلالت دارد بر جواز تمثل صورت ملکوتی امام در پیش مومن در نماز و غیر نماز . 📚مجمع السعادت ، ص 388،فصل3،باب6 ♦️قطب صامت و ناطق : 🔻شیخ احمد می گوید: همانا من به حاضر شما، امامان‌ یازده گانه، و غایب شما، حضرت حجت ‌ایمان دارم. ‌یا ‌ایمان دارم به حاضر شما ‌یعنی آنکه ناطق و قطب زمان و محل نظر خدا در جهانیان است، ... و ‌ایمان دارم به غیب شما، یعنی به امام صامت که در هر زمانی باید ناطق و صامتی باشد، و صامت لازم است از ناطق اذن بگیرد و اذن گرفتن صامت متوقف به وجود ناطق است. 🔻قطب صامت و ناطق از نظریات اختصاصی فرقه ذهبیه است و می توان حدس زد که شیخ احمد این مطلب را از استاد ذهبیه خود یعنی نیریزی اخذ کرده است. همچنین جایگاه در اندیشه شیخ احمد هیچ تفاوتی با قطب در صوفیه ندارد. 🔻مبارزه با فلاسفه و نظریه وحدت وجود و تکفیر ابن عربی شیخ احمد احسائی به شدت با فلاسفه و ابن عربی و نظریه وحدت وجود مخالف بود و ابن عربی را ممیت الدین ملقب ساخت. اما جالب است بدانید که در میان فرق صوفیه، تنها فرقه ای که ابن عربی(پدر عرفان اسلامی) را منحرف می دانند و نظریه وحدت وجود را باطل انگاشته اند صوفیان ذهبیه هستند. چنانچه اولین صوفی ای که ابن عربی را تکفیر کرد یک قطب بلند پایه ذهبی مسلک به نام شیخ علاءالدوله سمنانی بود. 🔺نکته مهمتر اینکه ابوالقاسم راز شیرازی قطب 35 فرقه ذهبیه در کتاب انهار جاریه، ضمن مذمت ابن عربی، از شیخ احمد احسائی به عنوان استاد فقر و تصوف یاد کرده و قول او به جهت ممیت الدین ملقب ساختن ابن عربی محققانه می خواند. وی می گوید: می باید دانست که محیی الدین در فتوحات مکیه خود ادعای ختم ولایت عامه از برای حضرت عیسی کرده ... این اعتقاد سخیف نیست مگر شرک صرف و کفر بیّن... فقیر را قبل از این ها اعتقادی در حق محیی الدین اعرابی بود و او را صاحب کشف قلبی دانستمی و در حال شرفیابی به عتبه بوسی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، کتاب فتوحات را مطالعه کردم به این مطلب باطل سخیف که رسیدم، عقلم را زده و از طرز و طور اداء مطلب ولایت در شان حضرت مولانا العظم سوء ادب از آن یافتم. وقتی در مطالعه آن با عقل کلیل خود مشغول بودم به طول الهام قلبی فرمودند: کشّاف خر هم تازگی دارد؟ پس از استماعی این الهام غیبی، فورا کتاب را بستم و یافتم که بعضی از اساتید حکمت و عرفان و فقر که او را ممیت الدین می خوانند، عبث نبوده ، محقق بوده اند. 📚مجموعه انهار جاریه، ص 151 موضوعات متشابه در تفکر شیخ احمد و صوفیه: حجیت شهود و مکاشفه، ادعای علم لدنی، غلو، مبارزه با ابن عربی و وحدت وجود، قطب صامت و ناطق، ریاضت و زهد نمایی، رکن رابع و ادعای ارتباط مستقیم با معصومین، معاد با جسد هورقلیائی ، حلول روح امام زمان عج در ابدان دیگر، معراج روحانی، حجیت خواب، رسیدن به تعطیل در شناخت خدا و ... 🔰 @Adyanuniv