هدایت شده از کتابخانه عموی شهیدم حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 عید غدیر بزرگترین عید ما شیعیانه و همه هرطور که میتونیم باید برا این روز یه حرکتی بزنیم...
😇 از اونجایی که ما موکب داریم ان شاءالله میخوایم برای این روز یه جشن بزرگ بگیریم
🥰 حالا هرچقدر عشق داری به امیر المومنین علی علیه السلام ، مارو تو برپایی این موکب یاری کن
از 10 هزارتومن شروع کنید تاااااااااااااااا هرچی کرمتونه😅
👇 اینم شماره کارت
6037997567413621به نام شمسه (بزنید رو شماره کارت خودش کپی میشه) 😊 منتظر یاری سبزتون هستیم...
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
رساله یا رسالت ؟!
شاید مسئولیت فقیهان و مراجعی که خود را «نایب امامِ میزان» و امام پدید آورنده «توازنِ» اخلاقی و اقتصادی و معیشتی می دانند ، بسی بزرگ و مهمتر باشد . آری ، جای خالی توازن را در زندگی توده های مردم هیچ اقدامی دیگر پر نمی کند ، هر چند هم اقدامی گسترده و نمایان باشد . پس فقیه شدن و جمعی از مردم را به تقلید خویش درآوردن شاید آسان باشد به نسبت به نایب « امامِ میزان» شدن ، که برای این مقام «رساله» نوشتن ، بویژه در این روزگاران هرگز کافی نیست ، یعنی «رساله» بدون «رسالت» ؛ پس رسالت و اقدام پیامبرانه نیز باید باشد ، و اخلاق و زیست و زهدِ علی وار در خویش و نزدیکان، تا سپس سرایت کند به دیگران ... و گرنه « حرف» است و «حرف» ...
توضیح : واژه المیزان که در قرآن کریم وارد شده است ، در احادیث به «امام» و به «میزان عدل» تفسیر شده است
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ص ۵۶۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقه برای تفکر ...
❤️ مشارکت یا شرکت ؟
💢 از همه اندیشه ها برای رُشد ایران بهره ببریم
⛔ حل مشکلات کشور دکمه آن و آف ندارد
⭕ راهی به جز مقاومت در مقابل آمریکا نداریم
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
جنگی پر مخاطره یا اقتصادی فلج
تا اوایل ژوئیه ۱۹۴۱ ، ژاپن در موقعیت راهبردی وخیم و تاریکی قرار گرفته بود . نه تنها در چین گیر افتاده بود ، بلکه آمریکا نیز بیخ گلویش را در دست داشت . قانون کنترل صادرات در ۲ ژوئیه ۱۹۴۰ باعث قطع واردات کالاهای مختلف و مواد خام ، به ویژه آهن و فولاد ، به ژاپن شده بود و به این ترتیب اقتصاد ژاپن در بخش نظامی و غیر نظامی با مشکل مواجه شد . سپس در ۲۵ ژوئیه ۱۹۴۱ ، واشنگتن اموال و دارایی های ژاپن در آمریکا را مسدود و تحریم نفتی علیه توکیو اعمال کرد ، حرکتی که نوید ویرانی اقتصاد ژاپن بود . ژاپن در واکنش به دنبال راه حلی دیپلماتیک بود ، بحث و گفت و گوها با مقامات آمریکایی از ۱۷ اوت تا ۴ سپتامبر جریان داشت و حاضر بود در قبال برداشتن محدودیت های اعمال شده حق امتیازات زیادی به آمریکا بدهد ، منتها شکست خورد . رهبران ژاپن در این شرایط اسفبار با اکراه و آگاهی از شانس کم پیروزی شان قبول کردند تا به آمریکا حمله کنند ، اما استدلالشان این بود که جنگی پر مخاطره بهتر از اقتصادی فلج و حذف شدن به عنوان قدرتی بزرگ است .
📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۱۷۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
امنیت والاترین هدف
با توجه به اینکه دولت ها اهداف متفاوت و مختلفی دارند ، ممکن است این اهداف با یکدیگر متناقض باشند ، برخورد کنند و تنش زا شوند . این سئوال پیش می آید : راه عقلانی برای تمایز میانشان چیست ؟ تنها یک قانون همیشگی وجود دارد . «بقا» اصلی ترین هدف است و اهداف دیگر باید زیر مجموعه آن باشند . منطق و شواهد می گویند اگر دولتی نتواند اول بقا داشته باشد ، به هیچ کدام از اهدافش هم نخواهد رسید . همان طور که کنت والتز اشاره می کند ، « در آنارشی ، امنیت والاترین هدف است . تنها وقتی بقا تضمین شود ، دولت ها خواهند توانست به دنبال اهداف دیگر مانند آرامش ، قدرت ، سود و توسعه باشند » دولت های عقلانی البته می توانند در کنار بقا هر نوع اهداف فرعی دیگری داشته باشند و آن ها را هر طور که می خواهند رتبه بندی کنند ؛ اما هیچ هدفی بالاتر از بقا قرار نخواهد گرفت . به این ترتیب ، بازیگران که نمی خواهند بقا داشته باشند ، یا بقا را پایین تر از هدفی دیگر قرار می دهند غیر عقلانی اند .
📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۲۳۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
تربیت بذری است که جز در زمین مستعد و شایسته نمی روید ، و آیا امکان آن هست که «تکاثر» یا «فقر» ، استعداد و آمادگی فهمی درست برای انسان و نشاط و فعالیتی سالم برای او بر جای گذارند ، تا بوسیله آنها به اوج تربیت درست و بسنده و پیشرفته بالا رود ؟ و آیا تربیتی انسانی و اجتماعی که بنا بر طبع خود باید آکنده از عناصر فضیلت و احساس انسانی باشد ، می تواند راهی برای وجود پیدا کردن در محیطی متکاثر و خالی از احساسات انسانی ، که در آن شخص هیچ توجهی به سازندگی نفس خود و جلا دادن به انسانیت خویش و دیگر انسانها ندارد ، یا در محیط فقری که قدرت بر ساختن نفس خویش نمی یابد و اندیشیدن دربارهٔ چیزی جز به دست آوردن قوتی لایموت به خاطر نمی رسد ، وجود پیدا کند ؟ تکاثر انسان را به شادخواری و لهو و لعب می کشاند و او را از توجه به تعهد و رسالتداری منحرف می کند ، و فقر و ناداری انسان را از رسیدن به ترازی که شایسته او است باز می دارد ؛ پس تربیتی که با غل و زنجیر های تکاثرِ لهو انگیز یا فقرِ مایهٔ خواری ،بسته شده است چگونه می تواند راهی برای رسیدن به آثار مثبت در جانهای مردم باشد ؟ این است که نه متکاثران از قوام تربیتی مطلوب و انسانی برخوردارند ، و نه فقیران !
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۷۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed