eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
211 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب برای جلوگیری از (غلبه لیبرالیسم) باید با این تفکر مبارزه کرد که : 《ما باید آن گونه حرکت کنیم که پسند دنیای امروز و مجامع بین المللی است》. ضرورت ایجاد رابطه با دولت های دیگر و مجامع بین المللی اگر ما را بدان جا سوق دهد که بخواهیم (معیار) حرکت خود را《پَسند جهانی》قرار دهیم ، مسلّم است بدانیم که آن چنان با شتاب به درون《چرخ دنده سلطه سیاسی استکبار غرب》بلعیده خواهیم شد که حتی استخوان هایمان خُرد خواهد گشت . 📚 حلزون های خانه به دوش ، سید مرتضی آوینی ، ص ۴۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دختر خوبم ! سقوط و انحطاط خیلی آسان و طبیعی است . جاذبه ها تو را به سقوط می خوانند ، ولی بالا رفتن و از کشش جاذبه آزاد شدن ، « موتورهای روشن » می خواهد . ببین ! یک سنگ به اندازه ای بالا می رود ، که نیرویی پشت آن باشد با تمام شدن نیرو ، سقوط و افتادن سنگ طبیعی است ، ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن ، که چطور از زیر خاک ها و سنگ ها سر بیرون می آورد و حتی آسفالت ها و سیمان ها را می شکند و سر بلند می نماید . اگر تو به اندازه ی این گیاه کوچک ، ریشه داشته باشی ، از زیر خاک و سنگ و از زیر عادت و غریزه و از زیر حرف ها و هوس ها سر بیرون می آوری و سربلند می شوی . دخترم می دانی ریشه ی آدم چیست ؟ ریشه ی تو ، فهم تو ، علاقه تو و انتخاب توست ، عمل تو از این ریشه ها سر بلند می کند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 162 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب درد ما درد طرح نیست ، درد《کادر و مهره هاست》مهره هایی که کلید دگرگون کردن جامعه هستند . مادام که زمینه ها فراهم نشود و این مهره ها تربیت نشوند و این کادر فراهم نگردد . هر نوع سازماندهی ، بخصوص از نوع آزاد و اسلامی اش به جایی نخواهد رسید . مادام که جامعه ی اسلامی به وسیله《جمعی اسلامی》شکل نگیرد ، حکومت اسلامی جز سنگینی و ابهام نشانی نخواهد داشت . 📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 115 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند ، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده اند ، دل من به این خوش است که پول هایم را روی هم گذاشته ام و یا آن ها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب ، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می گیرم ، منقلب شوم ! مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است ، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است ، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد . وقتی می آید ، می بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته ، خیلی منقلب و ناراحت است . آن بزرگ به او می گوید : تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است ؟! چرا کاری نکرده ای ؟! آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم . آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی ؟! اگر می دانستی و اقدام نمی کردی ، که یهودی بودی ! حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند ! نه در همسایگی ، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه ها ی ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند . با این همه کوتاهی ، انتظار داریم که دلمان بلرزد ؟ خیلی جنایت کرده ایم ! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند ، آن روز روز وجلِ ماست . 📚 اخبات ، علی صفایی حائری ، ص 115 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دفاع ، نگاهبانی و جانبداری از این جامعه علمی نه تنها وظیفه هر مسلمان مؤمن است بلکه از آن جا که《آخرین و تنها سنگریست》که در برابر هجوم استعمار فرهنگی غرب ایستادگی می کند ، وظیفه هر《روشنفکرِ مسئول》است ولو معتقد به مذهب هم نباشد . من به عنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است ، ادعا می کنم ، در تمام این دو قرن گذشته در زیر هیچ قرارداد استعماری ، امضای یک《آخوند نجف رفته》نیست . در حالیکه در زیر همه ی این قراردادهای استعماری ، امضای《آقای دکتر و آقای مهندس فرنگ رفته》هست . باعث خجالت بنده و سرکار ! این یک طرف قضیه ، از طرف دیگر ، پیشاپیش هر《نهضت مترقی ضد استعماری》در این کشورها ، همواره بدون استثناء《قیافه یک یا چند عالم راستین اسلامی و بخصوص شیعی》 وجود دارد . 📚 عقیده ، علی شریعتی ، ص 36 و 37 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اتم ها از کجا شکل گرفته اند و چگونه تحول یافته اند . مارکسیسم که《وارث و کامل کننده》تمامی ( مکتب های الحادی ) است ، جواب می دهد که این ها از ماده اولیه برخاسته اند و این ماده ازلی و ابدی است ؛ همیشه بوده و همیشه هست . و جواب می دهد که حرکت این مادّه ، از تضاد درونی و ترکیب آن ها برخاسته و احتیاج به محرک خارجی و ضربه مکانیکی ندارد ... این نظریه در قسمت فلسفی ، گرفتار این اشکال اساسی است ، چون این سؤال هست که ماده اولیه آیا《ترکیبی 》دارد یا ندارد ؟ اگر ترکیب داشته باشد ، خوب پیداست که مرکب ( مبدأ ) نیست و اجزاء و روابط آن ها بر مرکب تقدم دارند و در نتیجه ، آغاز و حرکت و قانون و جهت جهان هنوز زیر سؤال است . اگر فرض کنیم که ( ترکیبی ) در کار نیست ، خوب این اشکال هست که بدون ترکیب ، تضاد و حرکتی معنا نخواهد داشت و تحول ماده به طور دیالکتیک امکان نخواهد داشت از همین جاست که در بینش اسلامی به جای اثبات مبدأ هستی و آفرینش به《صفات و خصوصیات》این مبدأ می پردازد ؛ چون هر کس با هر اعتقادی ، ناچار است که این جهان را از جایی《آغاز》کند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 32 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✂️ برشی از یک سخنرانی تاریخی #دفاعی_به_یاد_ماندنی #ویژه_ولادت_پیامبر 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب به راستی می توان گفت که محمد را این چنین « باید از نو دید » ، « از نو شناخت » ، او را با نگاهی که اشیاء و اشخاص را می نگریم نباید نگریست ، باید از روان شناسی ، جامعه شناسی و تاریخ ، نگاهی تازه ساخت و بر سیمای محمد ( ص ) افکند . او را باید در صف شخصیت های عظیم تاریخ ، قیصران و حکیمان و انبیاء دید ، در جمع پیامبران بزرگ شرق نشاند و تماشایش کرد . در این هنگام است که تصویر او در چشم ما چنان شگفت و توصیف ناپذیر می نماید که گویی هرگز او را ندیده ایم و هرگز چنین تصویری را از مردی در جهان نمی شناخته ایم ... « برای شناخت دقیق » و تصویر کلی و تمام هر مذهبی ، شناختن خدای آن ، کتاب آن و پیغمبر آن ضروری است و این روش ساده ترین ، ممکن ترین و در عین حال علمی ترین و مطمئن ترین روش شناخت یک مذهب است ... « محمد ترکیبی از موسی و عیسی » است ، گاه او را در صحنه های مرگبار جنگ می بینیم که از شمشیرش خون می چکد و پیشاپیش یارانش که برای کشتن یا کشته شدن بی قراری می کنند ، می تازد ... و گاه همو را می بینیم که وقتی هر روز در رهگذرش مرد یهودی از بام خانه اش خاکستر بر سرش می ریزد و او نرم تر از مسیح ، همچون بایزید روی درهم نمی کشد و یک روز که از کنار خانه وی می گذرد و از خاکستر مرد خبری نمی شود ، می پرسد رفیق ما امروز سراغ ما نیامد ؟ و چون می شنود که بیمار شده است به عیادتش می رود . در اوج قدرت در آن لحظه که سپاهیانش مکه را ، شهری که 20 سال او و یارانش را شکنجه داده و آواره کرده است ، اشغال کرده اند ، بر مسند قدرت سزار اما در سیمای مهربان مسیح ، کنار کعبه می ایستد و در حالی که 10 هزار شمشیر تشنه انتقام از قریش ، در اطرافش برق می زنند و بر ابوسفیان و هند و عکرمه فرزند کینه توز ابوجهل و دیگر قیافه هایی که یادآور شکنجه ها و توطئه ها و تبعیدها و مرگ های جانخراش عزیزان اویند ، دندان می نماید ، می پرسد ، « ای قریش فکر می کنید با شما چه خواهم کرد ؟ » قریش که سیمای مسیح را در این موسایی که اکنون سرنوشتشان را در دم شمشیر خویش دارد ، خوب می شناسند و به چشم می بینند پاسخ می دهند که « تو برادری بزرگوار و برادر زاده ای بزرگواری » و آن گاه با آهنگی که از گذشت و مهربانی گرم شده است ، می گوید : « بروید ، همگی آزادید » . آری این است محمد صلی الله علیه و اله و سلم . 📚 سیمای محمد ، علی شریعتی ، ص 25 الی 39 ‌ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✂️ برشی از یک کنسرت بی نظیر #ویژه_ولادت_والاترین_انسان 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب توده های مردم را زیر چرخ مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم و گرانی خُرد کردن ، و از حقوق حرف زدن ، گزافه گویی است . در اسلام چنین منطقی نا بخردانه ، هیچ جایگاهی ندارد . اسلام براستی و در « زبان عمل » نه « زبان گفتار » به انسان ها می اندیشد و تامین نیازهای انسانی را فوری ترین و تکلیفی ترین مسئولیت مدیران و زمامداران لایق می شناسد ، و هر گونه سستی و کوتاهی در رفع نیازهای انسانی را ، از هر کسی و هر مقام ، به هیچ وجه نمی پذیرد و « انسانی و اسلامی » نمی داند و فریاد « لیقوم الناس بالقسط » می زند . در اینجا تنها به سخن پیامبر بزرگ اسلام اشاره می کنیم که : در آیین نامه ای به یکی از کارگزاران خود چنین فرمود : حاکمیت نباید مردم را به فقر و تنگدستی بکشاند ، تا در نتیجه آنان را به سوی « بدبینی و بی اعتقادی به حاکمیت دینی » سوق دهد . اصول کافی جلد 1 ص 406 📚 حکومت اسلامی ، محمد رضا حکیمی ، ص 220 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed