برشی از یک کتاب
🌀 معرفی کتاب #کتابی_واجب_برای_اهل_نماز ✅ مژده به معلمین آموزش و پرورش, مربیان حلقه های صالحین, هیئا
💢 توصیه
این کتاب رو حتماً مطالعه بفرمایید .
#عبد
💢 حرف حساب
ملتی که #کتاب نمی خواند باید #تمام_تاریخ را #تجربه کند .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 کانال رسمی موسسه لیله القدر #تهران
🔸 برگزاری کلاس های همخوانی کتب استاد علی صفایی (عین-صاد)
🔸 فروش کتب عین صاد
🔸 کلاس های طب اسلامی
🔸کلاس های روانشناسی اسلامی
🔸 جلسات مشاوره ازدواج و خانواده
🔸 برگزاری کلاس های تدبر در قرآن
🔸 برگزاری کلاس های بررسی اندیشه غرب
🔸 برگزاری کلاس های اصول فقه، صرف و نحو
⭕️ @EinSadTehran
✂️ برشی از یک کتاب
#مقصد_تفاهم_است_نه_توافق
خیال میکنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این #توقع ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد #تفاهم است نه #توافق هدف این است که #زمینه_خوب_شدن افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که #عمل مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . میخواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافقها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . میخواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه #ابوذر شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا #ابوذر شوند یا #ابوجهل . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این .
📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نردبان_ایمان
ایمان مثل #نردبان ، درجاتی دارد . کسی که پله اول ایستاده ، به آنهایی که پایین ترند ، #تحمیل نکند و آن ها را هُل ندهد . اگر بخواهی به کسی #تحمیل کنی ، میشکند و هرکس شکستی به وجود آورَد ، باید آن را جبران کند .
📚 امام صادق علیه السلام ، بحارالانوار ، جلد ۲۲ ، صفحه ۳۵۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#انتظار_سازنده
خلقی که در انتظار ظهور #مصلح به سر می برد ، باید خود #صالح باشد . و آیا اقتدای به مهدی ، جز داشتن صلاح و عمل صالح است ؟ و آیا خلقی که اقتدای به مهدی ( ع ) کند ، جز #خلق_صالح تواند بود ؟ پس خلقی که در انتظار ظهور « مصلح » به سر می برد ، باید خود صالح باشد .
📚 خورشید مغرب ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۳۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مرگ_کودکی_به_خاطر_نداشتن_هزینه_دارو
دین اسلام نیامده است تا در #جوامع_اسلامی عده ای تا #گلو در انواع گوناگون نعمتها و خوش گذرانیها و سفرها ( اگرچه سفرهای دینی ) و استراحت ها فرو رفته باشند ، و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از « مرگ کودک دم مرگ خویش » دارویی اندک به دست آورند ! اگر چنین است ، پس کو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردند ؟
📚 انذار ، محمدرضا حکیمی ، ص ۶۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#باید_تفکر_خود_را_اصلاح_کنیم
امروز غالباً می بینیم معانی و مفاهیمی که ما از اسلام داریم خاصیت « حیات بخش و ایجاد زندگی » ندارد ، پس ناچار باید تجدید نظری در این معانی و مفاهیم بکنیم ، شاید مفهوم و تصور ما درباره این معانی و مفاهیم « اشتباه » باشد ، ما باید تصور خودمان را « تصحیح » کنیم ... یعنی ما باید طرز تفکر و طرز بینش خودمان را درباره اسلام #اصلاح کنیم .
📚 مجموعه آثار ، جلد ۲۵ ، مرتضی مطهری ، ص ۴۶۰ و ۴۶۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خوردن_مشروب_به_خیال_اینکه_آب_ا
ست!
در حقوق اسلامی ، مجازات و کیفر هنگامی است که #جُرم ، هیچ عاملی جز #انحراف نداشته باشد کسی که مشروبی را به خیال اینکه آب است ، می نوشد و یا از روی جهل سر می کشد ، این کار ، یک اثر در خود او میگذارد که این اثر هم استمرار دارد و یک اثر هم در سطح جامعه و چون این شخص نخواسته که پرده های اجتماعی را بدرد ، تخلف و جُرم او ، حد و مجازات نخواهد داشت . در جامعهای که #هزار_عامل برای « زنا - سرقت - فساد » وجود دارد و عوامل « استثماری ، استعماری و عوامل تربیتی و سیاسیِ قدرتهای خارجی » فعال هستند ، نمیتوانیم بر مجرمی به صرف اینکه فلان جرم را مرتکب شده ، حدود را پیاده و اجرا کنیم . « حدود » در جامعه اسلامی در « مدینه الرسول » مطرح میشوند . مادامی که آن زمینه ها به وجود نیامده باشد ، قطعاً #حجاب در آن مطرح نیست قطعاً حد خمر و شراب به آن کیفیت نیست چرا که هزاران عامل وجود دارد و این شخص مُجرم نیست که #مریض است و تو باید مداوایش کنی . اگر به حدی رسید که مجبور بودی دستش را قطع کنی آن موقع قطع کن . اگر این « بینش و عمق » عمق نسبت به حقوق اسلامی مطرح شود یعنی « حد جُرم » و «حد کیفر » و «برخورد با مجرم » را بفهمیم ، با مسائل به گونهای دیگر روبرو می شویم و تلقی و فهمی که از سنگینی قصاص و دیات داریم ، عوض خواهد شد .
📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۱۳۸ و ۱۳۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خدا_کیه؟
خدای بزرگ و مهربون ، کسیه که همه عالم رو درست کرده ، ما ، زمین و آسمون ، دریاها و درختان ، گلها و پرنده ها ، همه میوه ها و خوراکی ها ، رودخونه ها و چشمه ها ، خونه ها و کارخونه ها ، کشتی و هواپیما و ماشین ها و هر چی که در این عالم می بینی ، همه رو درست کرده ؛ و بالاتر از همه بهشت رو درست کرده که هر کی آدم خوبی بود ؛ ببره بهشت تا همیشه شاد و خوشحال باشه .
خدای مهربون کسیه که برای این که ما راه درست و خوب رو بفهمیم و خوب زندگی کنیم ، برامون راهنما قرار داده ؛ پیامبران رو فرستاده ، امامانِ خوب رو فرستاده ، برامون کتابِ قرآن رو فرستاده تا گمراه نشیم خدا خیلی مهربونه ، خیلی بخشنده و دوست داشتنیه ؛ از همه دوست داشتنی تره .
ما سعی می کنیم به یادش باشیم ، همیشه ازش تشکر کنیم و همیشه حرفای خدای مهربون رو گوش کنیم و از دشمن خدا دوری کنیم . مگه خدا هم دشمن داره ؟ بله . یکی از مهمترین دشمنان خدا که باید حواسمون باشه گولش رو نخوریم ، شیطونه ! شیطون دوست داره ما رو از بهشت دور کنه. دوست داره ما بد باشیم ، کارهایی می کنه که ما رو عصبانی کنه تا کارهای بد بکنیم و بهشت نریم . به خدا پناه می بریم و دعا می کنیم تا خدا همه رو از شر شیطون حفظ کنه
📚 شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص۳۳ و ۳۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#محمدی_که_شریعتی_معرفی_کرد
به راستی می توان گفت که #محمد را این چنین « باید از نو دید » ، « از نو شناخت » ، او را با نگاهی که اشیا و اشخاص را می نگریم نباید نگریست ، باید از روانشناسی ، جامعه شناسی و تاریخ ، نگاهی تازه ساخت و بر سیمای محمد ( ص ) افکند . او را باید در صف شخصیتهای عظیم تاریخ ، قیصران و حکیمان و انبیا دید ، در جمع پیامبران بزرگ شرق نشاند و تماشایش کرد .
در این هنگام است که تصویر او در چشم ما چنان شگفت و توصیف ناپذیر مینماید کو گویی هرگز او را ندیده ایم و هرگز چنین تصویری را از مردی در جهان نمیشناخته ایم ... برای #شناخت_دقیق و تصویر کلی و تمام هر مذهبی ، شناختنِ خدای آن ، کتاب آن و پیغمبر آن ضروری است و این روش ساده ترین ، ممکن ترین و در عین حال علمی ترین و مطمئن ترین روش شناختِ یک مذهب است ... « محمد ترکیبی از موسی و عیسی » است ، گاه او را در صحنه های مرگبار جنگ می بینیم که از شمشیرش خون میچکد و پیشاپیش یارانش که برای کشتن یا کشته شدن بی قراری می کنند ، می تازد ...
و گاه همو را می بینیم که وقتی هر روز در رهگذرش مرد یهودی از بام خانهاش خاکستر بر سرش می ریزد و او نرم تر از مسیح ، همچون بایزید ، روی در هم نمی کشد و یک روز که از کنار خانه وی میگذرد و از خاکستر مرد خبری نمیشود ، میپرسد رفیق ما امروز سراغ ما نیامد ؟ و چون میشنود که بیمار شده است به عیادتش میرود . در اوج قدرت در آن لحظه که سپاهیانش مکه را ، شهری که ۲۰ سال او و یارانش را شکنجه داده و آواره کرده است ، اشغال کرده اند ، بر مسند قدرت سزار اما در سیمای مهربان مسیح ، کنار کعبه می ایستد و در حالی که ۱۰ هزار شمشیر تشنه انتقام از قریش ، در اطرافش برق می زنند و بر ابوسفیان و هند و عکرمه فرزند کینهتوز ابوجهل و دیگر قیافه هایی که یادآور شکنجهها و توطئهها و تبعید ها و مرگ های جانخراش عزیزان اویند ، دندان می نماید ، می پرسد ؛ ای قریش فکر میکنید با شما چه خواهم کرد ؟ قریش که سیمای مسیح را در این موسایی که اکنون سرنوشتشان را در دم شمشیر خویش دارد ، خوب میشناسد و به چشم می بینند ، پاسخ می دهند که تو برادری بزرگوار و برادرزاده ای بزرگواری و آن گاه با آهنگی که از گذشت و مهربانی گرم شده است می گوید « بروید ، همگی آزادید » آری این است محمد .
📚 سیمای محمد - علی شریعتی - صص ۲۵ الی ۳۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 گریه های جامانده ای که به آرزوی قلبیش رسید .
هدیه به روح پاک و مطهر #شهید_سلیمانی صلوات .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed