✂️ برشی از یک کتاب
#بدحجابی_تهدید_است_یا_بی_عدالتی؟
آیا در کنار مشکلاتی همچون بد حجابی و دختربازی و فیلم های هالیوودی و شبکه های ماهواره ای و رابطه محرم و نا محرم و چاپ مطلبی در نشریه ای دانشجویی و قضا شدن نماز صبح و توهین به روحانیت و ... که معتقدیم هیچ یک « بی اهمیت و ناچیز نیست » ، مشکلات بی اهمیت و ناچیزی ! مثل بی عدالتی و فقر و فساد اداری و رشوه و پارتی بازی و آه مظلوم و سرکوب انتقادهای ساده و دروغ و غیبت و بازی با آبروی مردم و بی حرمتی به مومنان و بی اعتمادی به مخاطب و سلب باورهای عمومی و ... نیز جایی برای نگرانی و حساسیت دارد یا نه ؟ و اگر دارند ، که طبق روایات صحیحه و مشهوره چنین است ، برای آن ها باید قبل از بدحجابی و بی حجابی فریاد زد یا خیر ؟ و راستی اگر قرار شود یک بار دیگر فهرست آن خطرات و تهدید ها را مرور کنیم ، آیا همین موضوع حجاب خطرسازترین است یا چیزهای دیگری هم هست ؟ مثل قدیم ها که به ما یاد داده بودید که « هیچ چیزی با ظلم پابرجا نمی ماند » .
📚 حجاب بی حجاب ، محمدرضا زائری ، ص 33
🔰کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
#معرفی_کتاب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#معرفی_پرفروش_ترین_کتاب_سال_آمریکا
ما به داستان واقعی زندگی محمد(ص) در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که متعصبین خیره سر اسلامی با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند . در غرب ما هیچ گاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ،《کوچک انگارانه و خودبینانه》بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از نادانی و تعصب باقی بمانیم . من این کتاب را به این خاطر نوشتم که ، در واقع افسوس می خورم که سیمای محمد(ص) برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب《رُشدی》ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم حقایق مربوط به سیمای واقعی محمد(ص) برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از《نوادر تاریخ بشریت》یافته بودم .
👆این متن مقدمه دکتر (کارن آرمسترانگ) نویسنده زن آمریکایی است که در کتاب(محمد صلی الله علیه و آله و سلم) به نگارش در آورده است ، این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر در ردیف پرفروش ترین کتاب های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت .که دفاعیه ای است پر افتخار از زندگانی پیامبر اسلام .
این کتاب توسط (انتشارات حکمت) منتشر شده است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#گفتن_احکام_خدا_ممنوع
گفتن مسائل و احکام ، پس از معرفت خدا و دنیا و انسان و معاد معنا دارد . تمامی این خطاب ها ، به مؤمن و متقی است . کسی که نه « معرفت » دارد و نه محبت و ایمان ، کسی که در مقام عمل و اطاعت نیست ؛ بر فرض برایش از احکام بگویی ، فرار می کند ؛ و بر فرض بر او سخت گیری کنی و تحمیل نمایی ، نفرت می آورد و عصیان و سرکشی نشان می دهد ... عمل و حکم ، پس از معرفت و محبت و ایمان است . و تو مادام که از این هدایت و ارشاد کمک نگرفته باشی ، بیان احکام و امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد . هر جوازی برای بیان احکام ، جواز بیان معارف هم هست .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 149
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک
#انتقاد_تلخ_مهران_مدیری
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #معرفی_کتاب_اصول_عقاید 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/15429
✂️ برشی از یک کتاب
#معرفی_کتاب_اصول_عقاید
یکی از کتابهای خوبی که می توان برای《شروع》مطالعه در مباحث توحید و خداشناسی برای عموم《نوجوانان و جوانان》پیشنهاد کرد ، کتاب خداشناسی آیت الله ابراهیم امینی می باشد . نویسنده این کتاب با تکیه بر《برهان نظم》به شیوه ای زیبا و به دور از مفاهیم پیچیده فلسفی ؛ مباحث عمیق توحیدی را برای جوانان توضیح می دهد . این کتاب مفید در سال ۸۴ به قلم آیت الله ابراهیم امینی و توسط انتشارات(بوستان کتاب) راهی بازار شده است .
به امید خواندن این کتاب و معرفی آن به دوستان
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حسرت_نگاه
بچه ها به جوشکاری خیلی علاقه دارند ، هر چه هم می گویی : پسر جان ! نگاه نکن اذیت می شوی می گوید : دلم می خواهد ! خوشم می آید ! اما شب که شد ناخوشی ها شروع می شود و چشم درد امانش را می برد و تازه می فهمد که بعضی خوشی ها پایان خوشی ندارند . و همین جاست که به خود می آید و با خود می گوید : ای کاش حرف بزرگترها را آویزه گوش می کردم .حال ، بزرگ تری مثل علی علیه السلام به ما همین را می گوید : « کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ جَلَبَتْ حَسْرَةً » چه بسا نگاهی که حسرت و ندامت در پی دارد .
📚 مثل شاخه های گیلاس ، محد مرضا رنجبر ، ص ۶۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
(قسمت اول)
انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در جامعه اش و در ارتباط اجتماعیش ، حکومتی را می خواهد هماهنگ با شرایط اجتماعی و روابط تولیدی همان جامعه . ولی اگر انسان در رابطه ای دیگر مطرح شود و در وسعتی دیگر بررسی شود ، ناچار موضوع مسئله و شکل مسئله به طور کلی دگرگون خواهد شد . و داستان هم چنین است ؛ که انسان در《هستی》 و کل نظام جهانی مطرح است ، مسأله این است که انسان هم « استمرار » دارد و هم در این استمرار ، اتصال و پیوند دارد ؛ پیوندی با جامعه و پیوندی با کل نظام و با کل هستی . این تنگ چشمی است که انسان در جامعه و در رابطه با ابزار تولید بررسی شود . همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری هم محدود و تاریک می سازد . اگر این دید محدود و این طرح غلط را کنار بگذاریم و انسان را در « کل هستی » مطرح کنیم ، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط ، به حکومتی نیاز دارد هماهنگ با « نظام هستی » و به حاکمی نیاز دارد « آگاه به این نظام » و به قانونی نیاز دارد ، منبعث از این نظام و واقعیت ... در این دید دیگر روابط تولید و یا آراء مردم چه دخالتی می توانند داشته باشند . چه در اصل حکومت و چه در نوع قانون و چه در انتخاب حاکم که از این به بعد سر و کار ما با روابط اجتماعی و آراء انسانی نیست که ما فقط با واقعیت ها و روابط علیتی و علمی سر و کار داریم ؛ واقعیت هایی که پیش از ذهن و پیش از آراء و حتی پیش از علم واقعیت دارند و جلوتر از علم هستند و جلوتر از زمانی که علم در آن شکل می گیرد و پیش می رود . در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح « امامت » جان می گیرد و مفهوم می شود . در این بینش ، حکومت ، امامت است و حاکم امام و قانون قانونی هماهنگ با کل این نظام .
#ادامه_دارد
📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است (قسمت اول) انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در
این پُست را دقیق بخوانید و تفکر کنید 👌
✂️ برشی از یک کتاب
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
( قسمت دوم )
در این دید حاکم باید به تمام روابط انسان با هستی آگاه باشد و از تمام نظام باخبر باشد و گذشته از این آگاهی ، باید از جذبه ها و کشش ها آزاد باشد ، که خلق را به راهی دیگر نکشد و شتر حکومت را بر در خانه خویش نخواباند . جمع این آگاهی و آزادی می شود همان « عصمت » که ملاک انتخاب حاکم است . و همین طرح می شود . طرح حکومتی تشیع و این چنین طرحی ، با چنین بینشی وسیع و مترقی ، سزاوار این همه خون در تاریخ و این همه شور و حماسه و درگیری در جامعه انسانی است . آیا با این ملاک انتخاب حاکم ، دیگر می توان گفت که امامت برای چند نسل براساس نص و سنت است و سپس براساس شورا و انتخاب ؟ ... اگر این طرح حکومتی را کنار گذاشتیم و انسان را در کل هستی مطرح نکردیم ، باید با کمال معذرت عرض کنم ، که انسان در سطح جامعه و در این محدوده احتیاج به حکومتی دارد مبعوث از آراء مردم و احتیاج به قانونی دارد منبعث از متن روابط اجتماع ، دیگر قانون قرآن و اسلام و سنت بر این جامعه تحمیل است ... تو یا باید انسان را در جامعه مطرح کنی ، آن وقت به اسلام احتیاج نیست تا چه رسد به تشیع و یا انسان را در هستی مطرح کنی ، آن وقت جز « تشیع » ، اسلامی نیست و جز طرح حکومتی شیعی طرح اسلامی وجود ندارد .
📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک حقیقت
#نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت
رحیم پور ازغدی: مدیرانی که با ته ریش، یقه آخوندی، سه انگشتر عقیق و جای مهر برای خودشان حقوق صدمیلیونی مینویسند...
اسلامی که مستحبات باشد ولی اشرافیگری هم باشد، اسلام تحریف شده است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed