eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
211 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از یک کتاب
عید غدیر مبارک باشه . سخنرانی اثبات غدیر ، اما سپس چه ؟!  از استاد حسن رحیم پورازغدی رو از دست ندید التماس دعا 🌹
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ان شاء الله به یاری خداوند از شروع ماه بنا دارم مطالبی رو از کتاب (از عاشورای حسین تا تحریفات عاشورا) اثر رو در کانال برشی از یک کتاب به اشتراک بزارم ، امیدوارم اگر مطالب مفیدی بود در اشتراک گذاری اونها ما رو یاری کنید 🙏 التماس دعا ، سلام بر حسین علیه السلام 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ان شاء الله به یاری خداوند از شروع ماه #محرم بنا دارم مطالبی رو از کتاب #
✂️ برشی از یک کتاب در این اثر کوشیده ام ابعاد مختلف نهضت امام حسین را بررسی کنم : از آن حضرت تا کوشش او برای جلوگیری از جنگ ؛ از بودن امام حسین تا بودنش و پرهیزش از افراطگرایی ؛ از درسهایی که از امام حسین میتوان آموخت ، تا که از محالفانش باید فرا گرفت ؛ از این که امام حسین چه میگفت تا اینکه مخالفانش چه میگفتند ؛ و عاشورا نزاعِ چه با چه بود . سرانجام چون بدین نتیجه رسیدم که از آن عاشورا تا عاشورایی که در تصور ماست ، بسی است ، عهده دار تحریف زدایی و راز زدایی از عاشورا و نقد شدم ؛ نقد آفاتی که دامنگیرِ عاشورای شیعه شده و آن را قبض روح و غیر عقلانی کرده است . عذر نویسنده در صریح بودن جز این نیست که کوشیده است صادق باشد و ... خود و خوشامد دیگری را در نظر نگیرد . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یا راست اینکه درباره امام حسین ، حق ادا شده است و حق نه . در عزای او بس گریستند ، اما نهضتش را چنانکه باید ، . با وجود بیش از چهار هزار کتاب که فقط در این صد سال درباره آن حضرت نوشته اند ، هنوز ناگفته هایی دیگر باقی مانده است . مضافاً اینکه چه بسیار مطالبی که گفته و قطعی دانسته اند ، اما در بودنشان هیچ تردیدی نیست . بسیاری از افرادی که درباره امام حسین قلمفرسایی کرده اند ، از سر بوده است ، نه از روی ؛ و از بهر ثواب بوده است ، نه برای یافتن صواب ؛ و با رویکرد عاطفی بوده است نه رویکرد علمی . این نویسندگان یا اهل تحقیق نبوده اند ، یا روش تحقیق را نمی دانسته اند ، و یا روش تحقیق در تاریخ را ، و یا هر سه را . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اکنون بازنگری در و بیدادهایی که از دشمن و دوست بر سر امام حسین (ع) رفت ، هم فریضه ای است ، و هم وظیفه ای . و یکی از بزرگترین بیدادها این است که قیام آن حضرت را به انواع و و و و نیمه راستها و پرده پوشیها آمیختند ؛ تا آنجا که هم این قیام پوشیده ماند و هم آن . اینکه ، در این جا بدین اشاره بسنده می کنم که بگویم سوگمندانه ، قرنهاست که امام حسین (ع) شده است و فرزند خواندهٔ ناپدرانی که مورخ نیستند ، بلکه نویسنده اند و فقط به اتکای قلم و عشقِ خود می نویسند . در صورتی که با این ویژگیها ، روزنامه نگار هم نمی توان شد ، چه رسد به تاریخنگار . و چه رسد به اینکه بتوان اجتهاد تاریخی کرد و تاریخ اجتهادی نوشت . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از آنجا که باب آشنایی مردم با امام حسین (ع) در مجالس عزاداری است ، بالطبع آنچه می شنوند جنبه غم انگیز عاشوراست . در عزادرای ها جنبه عاشورا به اقتضای مقام ناگفته می ماند و جز از سخنی نمی رود . کتابهای مقتل نیز چنین وضعی دارد و بیش از اینکه حماسه نامه باشد ، مصیبت نامه است . خلاصه اینکه در گذشته هر جا سخنی از امام حسین بود ، سخن از مصیبتش بود نه آزادیخواهی و عدالتجویی اش ... بزرگترین و تحریف تاریخ عاشورا ، تبدیل شدنش از حماسه به است . گروهی عاشورا را ، که هم شامل حماسه بود و هم شامل مصیبت ، در مصیبت خلاصه کرده اند . با این تحریف ، امام حسین نماد شده است ، نه نماد ستیزی ، و وظیفه شیعیان فقط شده است ، نه رفتن به راه آن حضرت و را بر نتابیدن ... حماسه امام حسین در آن عصر ، آن گونه که باید درک نشد ؛ همان گونه که عدالت امام علی در زمان حیاتش ، چنانکه باید ، قدر دانسته نشد . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۲۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب عاشورا ترکیبی است از حماسه (ظلم ستیزی) و مصیبت(مظلومیت) ، و این دو از هم تفکیک ناپذیرند و نمی توان میانشان تقابل افکند . اکنون سخن در این است که کدامیک اصل است : حماسه یا مصیبت ؟ پاسخ به این پرسش بسته به این است که زاویۀ دیدِ ما به عاشورا چیست . با دو نگاه می توان در عاشورا نگریست : نگاه سیاسی و نگاه عاطفی . با نگاه سیاسی ، حماسه عاشورا برجسته تر می شود ، و با نگاه عاطفی ، مصیبتِ عاشورا . با نگاه سیاسی ، امام حسین الگوی ظلم ستیزی می شود ، و با نگاه عاطفی ، مظهر مظلومیت . اگر به حماسه عاشورا بنگریم و آن را اصل بدانیم ، نتیجه اش آن می شود که به ذلت و زور تن ندهیم و با ستمگران بستیزیم و آزادگی پیشه سازیم . اما اگر تراژدی عاشورا را اصل بشماریم و فقط به آن بنگریم ، حاصلش این می شود که یکسره مصیبت زده باشیم و عزاداری کنیم و روضه خوانی بر پا سازیم و بگرییم . شک نیست که آنچه در عاشورا اصل است ، حماسه است نه مصیبت . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب نزاع امام حسین و یزید ، نزاع دین بود با حکومت مدعی دین . نزاع با حکومتی بود که هیچ بهره ای از اسلام نداشت ، اما مخالفت با حکومت را مخالفت با اسلام می خواند و مخالفان را تفرقه انگیز و فتنه گر . نزاع با حکومتی بود که به نام اسلام برقرار شده بود ، اما به جای تحقق اهداف و احکام دین ، استفاده ابزاری از آن می کرد . هیچ خطری برای دین ، زیانبارتر از خطرِ این حکومتِ به نام دین نبود . همین نوع حکومتها در جهان اسلام و مسیحیت بودند که موجب شد سرانجام گروهی عطای دین را به لقای دین بخشند ، و گروهی هم به این نتیجه برسند که باید حکومت و دین از هم جدا شوند . متفکران سیاسی یک شبه به سکولاریسم نرسیدند ، بلکه کارنامۀ حکومتهای به نام دین ، آنها را به آنجا رساند که خواهان حکومت فرادینی شوند . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۵۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از دیرباز تا کنون ، مظلومیت امام حسین بیشتر از ظلم ستیزی او مورد توجه بود . آن حضرت بیشتر عزادار داشت تا حماسه دار ، و مرثیه سرا داشت تا حماسه سرا . در عزای او بسی گفتند و نوشتند و گریستند ، ولی حماسه اش را چنانکه باید ، ندیدند و نسرودند و پاس نداشتند . این از آن رو بود که با نگاه عاطفی به عاشورا می نگریستند و مضافاً اینکه کاری آسان بود . پیداست که عزاداری آسانتر از حماسه داری است . نشستن و برحسین گریستن ، آسانتر است از برخاستن و با ستمگران ستیزیدن . عزاداری اشک می طلبد ، ولی حماسه داری ، فداکاری . مردم به ندای «حی علی الصلوة» بیشتر لبیک می گویند تا «حی علی الزکاة» ؛ چه برسد به «حی علی الجهاد» . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۵ و ۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حسین(ع) کشته نشد تا اُمتی را تا ابد الآباد ، مصیبت زده و گریان کند ، بلکه جان داد تا آزادی را جان دهد و اُمتی را ستم ستیزی و آزادگی و عزت آموزد . مگر نفرمود : لَکُم فِی اُسوَةُ ؟ آن حضرت الگوی ستم ستیزی است ، نه دستمایۀ مرثیه سراییِ بی هدف و میان تهی و بی تأکید بر اهداف عاشورایی . یکی از گونه های تحریف در تاریخ ، ناموزون کردن اجزای آن است ؛ یعنی جزئی از آن را بزرگتر از اندازه اش ، و جزء دیگر را کوچکتر نمایاندن . با بزرگ و کوچک کردن اجزای یک رویداد تاریخی ، تصویری به وجود می آید که به کاریکاتور شبیه است و با اصل آن تفاوت دارد . حتی اگر هیچ دروغی در تاریخ گفته نشود ، و هیچ تحریفی در آن صورت نگیرد ، همین که بخشهای یک رویداد تاریخی کوچکتر و بزرگتر شود ، تحریفی بزرگ رخ داده است . 📚 حقیقت عاشورا ، محمد اسفندیاری ، ص ۳۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب من وظیفه شرعی و وجدانی و و انسانی و اجتماعی خود می دانم ، که در فرصت های مناسب ، حقایق دین ، و تعالیم قرآن مبین ، و اصول تربیت محمدی و عدالت علوی و ماهیت (غدیر) و پیام اصلی (عاشورا) را ، در ضمن نوشتارها و رساله هایی ؛ در اختیار نسل جوان بگذارم . من این نوشتار را به جوانان بی پناه ایران تقدیم می کنم : از دختر و پسر ، از دانشگاهی ، حوزه ای و دیگر جوانان ، جوانانی که عملکردهای و شماری چپاولگرِ از خدا بیخبر ، و افکار شماری دیگرِ بی اطلاع از ماهیت ( و برخی مشتبهُ الفکر و مجهولُ الهدف ) رشته های ایمان با صلابت و استعمار شکن آنان را از هم می گسلد ... و از دلهای ساده و خوشباور ایشان می رباید . و کجا که فرصت داشته باشند ، و بتوانند حقایق دین و سیره امیر المومنین (ع) را خود بدست آورند ؟ و ماهیت را بشناسند ؟! 📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed