✂️ برشی از یک کتاب
#ما_مکتبی_خواهانیم_که
ما مکتبی را میخواهیم که بالاتر از #تکامل بهره بیاورد ما #مکتبی را می خواهیم که #انسان را زیاد کند ، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را ؛ انسان را #زیاد کند . تا او بتواند به استعدادهای تکامل یافته اش جهت بدهد و آن ها را رهبری کند ؛ که زیاد شدنِ انسان و رُشد انسان ، یعنی همین #جهت_دادن به خویشتن و رهبری کردنِ خویش .
📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#سرگرمی_یا_تفقّه
بر #عالِم_اسلامی ، که خود را دانشمند و متخصص در امور اسلامی می داند و از اسلام #سخن می گوید و به راهنمایی پیروان اسلام می پردازد واجب است ... تصوری #جامع و فراگیر نسبت به اسلام پیدا کند و دین را همچون مجموعه ای واحد که هیچ پاره ای از آن بریدۀ از پارۀ دیگر نیست بفهمد . و این است معنی #تفقّه_در_دین .
یعنی شناخت بخشهای گوناگون دین در حالت پیوستگی و ارتباط با یکدیگر و به صورت مجموعه ای یگانه ... نه به صورت فصلهایی پراکنده و بخشهایی از هم جدا . بنابراین ، آن کس که از اسلام بدین صورت آگاه باشد و آن را به همین شکل معرفی کند . دانشمند اسلامی و #نمایندۀ_اسلام و #سخنگوی آن است . نه آن کس که #علم_فقه بداند و از سیاستِ اسلامی بیخبر باشد ، یا آن کس که از علم و عقاید آگاه است ولی از مسائل#اجتماعی در اسلام چیزی نمیداند یا آن کس که از حدیث و علومِ آن با خبر است ولی از دستگاه اداری دین خبری ندارد ... این گونه کسان ، #تفقّه در دین #ندارند ، بلکه هر یک از جزئی از دین ، جدا از دیگر جزئهای آن آگاهی پیدا کرده اند .
📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۱ ، ص ۵۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ندیدن_دلیل_بر_نبودن_نیست
#علوم_طبيعی که #قلمرو تاخت و تازش چهار دیواری #ماده و #طبیعت است ، تنها میتواند در این چهار دیواری تاخت و تاز کند ، مثلاً خواص موضوع خود(ماده) را جستجو نموده ؛ احكامی که از سنخ آن است کشف و استخراج نماید ، و یا خواص آلات و ادوات مادی که برای تکمیل تجارب خود بکار می برد بیان کند و اما اینکه در #پشت این چهاردیواری چه می گذرد و آیا چیزی هست یا نه؟ و اگر هست چه آثاری دارد ؟ در این باره نباید هیچگونه دخل و تصرفی و اظهار نظری بنماید نه #نفياً و نه #اثباتاً .
چون #نهایت چیزی که #علوم_مادی میتواند در باره پشت این دیوار بگوید این است که من چیزی #ندیدم ، و درست هم گفته چون نباید ببیند ، و این #ندیدن_دلیل_بر_نبودن_چیزی_نیست . و به همين دلیل اگر علوم مادی هزار برابر آنچه هست بشود ، باز در چهاردیواری ماده است و در #داخل این چهار دیواری هیچ موجود #غیر_مادی و خارج از سنخِ ماده و حكم طبیعت ، نیست تا او
ببیند .
📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، جلد ۱ ، ص ۵۵۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#کُفر_و_ایمان
کفر به #انسان ، کفر به #ادامه_ی_انسان و کفر به #الله را همراه می آورد . انسانی که خودش را باور نکرد و از خودش جز دهانی ندید ، هیچ احتیاجی به خدا نخواهد داشت و برای خود ادامه ای نخواهد دید ... کفر و ایمان از انسان #شروع میشود و به ادامه ی او و به الله می رسند ؛ «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»
📚صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ،
قابل توجه دوستانی که از نرم افزار #بله استفاده میکنند ، آدرس کانال ✂️ برشی از یک کتاب در #بله 👇:
https://ble.ir/ahlebasar
✂️ برشی از یک کتاب
#موضع_یا_موقعیت
هیچ کس نمیتواند به تو #رُشد بدهد . این تو هستی که در هر #موقعیتی میتوانی رشد کنی و یا #خسارت ببینی . گیرم تو در کنار #رسول باشی و یا همراه فاطمه ، این درست که اینجا زمینه بهتر است ولی این هم هست که تکلیفِ #بیشتری از تو میخواهند در هر حال این زمینه ها مهم نیستند ، وضعیتی که تو می گیری و اطاعتی که تو خواهی داشت ، تو را بالا می برد و یا پایین می آورد... رُشد ما در گرو همین اطاعت و تقوا ، همین عبودیت است ؛ یعنی اینکه در هر موقعیتی #تکلیفمان را بیاوریم و اسیر موقعیتهای خوب و یا بد نباشیم .
📚 صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۳ و ۱۶۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید :
saeidghorbani110
https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب
#روزی_روزگاری_مرجعی_بود
حکم #تحریم(تنباکو) ، حتی #دربار_شاه و اندرون و #حرمسرای وی را نیز در بر گرفت ، به طوری که در آبدارخانه و حرمسرای ناصرالدین شاه ، تمام خواجه ها و غلامان ، قلیان ها و سرقلیان ها را شکسته ، «برای اطلاع شاه » در جلو خوابگاه همه را جمع کردند . شاه به اندرون انیس الدوله که در واقع #ملکه و بی اندازه مورد توجه و علاقه ناصرالدين شاه بود ، وارد شد در حالی که کلفت های انیس الدوله مشغول پیاده کردن قلیان های نقره و طلای مرصع بودند و خود انیس الدوله ، ناظر به عمل خدمتکاران بود . شاه از انیس الدوله پرسید : خانم ! چرا قلیان ها را از هم جدا و جمع می کنند؟ جواب داد: برای آنکه قلیان #حرام شده ؛ ناصر الدین شاه روی درهم کشیده و با تغیر گفت : که حرام کرده؟! انیس الدوله با همان حال گفت: همان کس که مرا به تو #حلال کرده . شاه هیچ نگفت و برگشت و برای آنکه مبادا به احترامش لطمه وارد آید ، بعد از آن به هیچ یک از نوکران خود دستور نمیداد قلیان بیاورند و در تمام دربار قلیان ها را جمع کردند ؟
📚 تاریخ تحولات سیاسی ایران ، موسی نجفی/موسی فقیه حقانی ، ص ۲۴۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
14.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلتنگی هایش تمامی ندارد ...
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
دلتنگی هایش تمامی ندارد ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9a
هدیه به روح مطهر حاج قاسم صلواتی هدیه کنید .😔
✂️ برشی از یک کتاب
#اثبات_جزئیات_معاد_با_عقل_امکان_ندارد
به هیچ وجه نمیشود #یک_یک احکام شرع را و #خصوصیاتی را که برای #معاد ذکر فرموده ، #همه را با مقدمات کلی عقل اثبات کرد ، برای اینکه دست عقل ما به آن خصوصیات و #جزئیات نمیرسد ، تنها راه اثبات آن ، #تصديق به #نبوت_پیغمبر_صادق است که آن جزئیات و اصل معاد را از طریق #وحی اثبات کرده ، چون وقتی خودِ نبوتِ پیامبری #صادق با #ادله_عقلی ثابت شد ، دیگر لازم نیست که #فروعات آن مسائل نیز با ادله عقلیِ جداگانه ای اثبات شود ، چون #فرض_کردیم نبوت این پیغمبر و صدق آنچه آورده با ادله عقلی ثابت شده است .
📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۱ ، ص ۶۲۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#امان_از_اِسارت
بشر #اسیر نیروهایی است که او را به خود می کشند و در خود فرو می برند .
۱- غریزه ها و میل ها او را آزاد نمیگذارند . حب #نفس ، حب #دنیا ، حب #لذت ، حب #شهرت و ...
۲- حرف های مردم او را از تعالی باز می دارند ، نیاز به #مقبولیت ، نیاز به تعریف ، او را دهن بین خلق می سازد ...
۳- جلوه های دنیا و زینت های آن ، چشم او را پر میکنند و دل او را به دنبال میکشند ... بشر اسیر این نیروهاست و شوخی نیست . این نیروها در اعماقِ روحِ او نفوذ دارند و در نهادِ او را پاگرفته اند و در خون او نشسته اند .
... آیا این #بَشرِ گرفتار و به اسارت رفته را می توان با چند جمله #پند و #اندرز ، آزاد کرد و از کشش غریزه ها و هوس ها و حرف ها و جلوه ها رهایی داد ؟ ... هیچ گاه انسانی را که اسیر هفتاد نفر است و در زنجیر گرفتار ، نمی توان با یک کلمه #بیا_برویم نجات داد .
📚 مسئولیت و زندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۵ و ۶۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed