eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب در هفت سال اول بچه درست مثل لاک پشت می ماند . زود می رود داخل لاکِ خودش . نباید بگذارید بچه کند . برای این که پنهان نکند ، باید راحت با ما طرح کند . با بهترین کسی که می‌تواند راحت حرف بزند است . وقتی طرف دارد حرف می‌زند مادر آنجا نباید واکنش نشان بدهد ، آن‌جا نباید اصلاً برخورد کند . مثل فقط ضبط کند . بعداً که حرفش تمام شد ، رفت دست و صورتش را شست لباس هایش را درآورد ، سر جایش گذاشت ، بعدها باید بنشینند حرف او را تحلیل کنند اگر لازم است با آن یک برخورد منطقی صورت بگیرد . مهمترین هفت سالِ اعتمادی است که مادران باید به وجود بیاورند و این خانه گریزی که در جوانان و نوجوانان ما هست . به نظر می‌رسد که علتش این باشد که در هفت سالِ اول بچه ها با خانه اُنس پیدا نکرده اند . چون در هفت سال اول یا مادر در خانه نبوده ، یا اگر هم در خانه بوده در آشپزخانه یا پای تلفن بوده . بچه مورد اعتنا و در کانون توجه مادر نیست . 📚از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب نهضت ها از لحظه ای آسیب پذیر می‌شوند که در دشمن ، محدود یا نفوذ دشمن در آنها می‌شود . مُهره هاشان از دست می‌رود و مهره های دشمن جایگزین آنها می‌شود و تو می بینی که پنهانی و نامحسوس ، سرنشین ماشین را عوض کرده و در نتیجه هم عوض خواهد شد . 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۲۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تربیت انسان نمی‌تواند مسخ او و پوک کردن او و غلتاندن او باشد . هر گونه تربیتی که با دست خودم تحقق نگیرد و با من همراه نباشد ، در واقع کردنِ من و نفی کردنِ من حساب می شود . و این است که تربیت های و و و ، ارزش نخواهد داشت ، حتی ضد ارزش هستند و عامل نفی انسان و آخر سر هم باعث عصیان و طغیانِ او 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب این درست نیست که دیده‌های خود را نقّالی کنیم و از عشق خود حرف بزنیم و یا دیگران را بغل کنیم و یا بر خود پافشاری کنیم و بخوریم ؛ چون یقینِ هر کس در درونِ اوست ، به دیگران نمی رسد . مگر هنگامی که نشان بدهیم که چگونه و از به این یقین رسیده ایم و به این روش دست یافته ایم و با چه کلیدها و ملاک‌هایی حرکت کرده ایم . هنگامی که می‌خواهیم فردی را و یا جامعه ای را بازسازی کنیم ، ناچاریم که در بکاویم و ریشه‌ها را بیدار نماییم . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ما برای خدا هستیم . از آنِ او هستیم . از آنِ او . نه برای هوس ها و حرف ها و جلوه ها ... ما برای او هستیم و این است که به سوی او باز می گردیم و داده‌ها را در راهِ او می ریزیم . ما برای او هستیم و او جهتِ ما و ما و ماست . هر کس که ؛ دارای نعمتی ، ثروتی ، قدرتی ، همتی ، فکری و اندیشه‌ای ، دارای قلمی ، قدمی ، درمی ... هر کس که داراست ، است که آنچه داشته کجا خرج کرده و برای چه مصرف کرده و به سوی که بازگردانیده . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما مکتبی را می‌خواهیم که بالاتر از بهره بیاورد ما را می خواهیم که را زیاد کند ، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را ؛ انسان را کند . تا او بتواند به استعدادهای تکامل یافته اش جهت بدهد و آن ها را رهبری کند ؛ که زیاد شدنِ انسان و رُشد انسان ، یعنی همین به خویشتن و رهبری کردنِ خویش . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر ، که خود را دانشمند و متخصص در امور اسلامی می داند و از اسلام می گوید و به راهنمایی پیروان اسلام می پردازد واجب است ... تصوری و فراگیر نسبت به اسلام پیدا کند و دین را همچون مجموعه ای واحد که هیچ پاره ای از آن بریدۀ از پارۀ دیگر نیست بفهمد . و این است معنی . یعنی شناخت بخشهای گوناگون دین در حالت پیوستگی و ارتباط با یکدیگر و به صورت مجموعه ای یگانه ... نه به صورت فصلهایی پراکنده و بخشهایی از هم جدا . بنابراین ، آن کس که از اسلام بدین صورت آگاه باشد و آن را به همین شکل معرفی کند . دانشمند اسلامی و و آن است . نه آن کس که بداند و از سیاستِ اسلامی بیخبر باشد ، یا آن کس که از علم و عقاید آگاه است ولی از مسائل در اسلام چیزی نمیداند یا آن کس که از حدیث و علومِ آن با خبر است ولی از دستگاه اداری دین خبری ندارد ... این گونه کسان ، در دین ، بلکه هر یک از جزئی از دین ، جدا از دیگر جزئهای آن آگاهی پیدا کرده اند . 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۱ ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب که تاخت و تازش چهار دیواری و است ، تنها میتواند در این چهار دیواری تاخت و تاز کند ، مثلاً خواص موضوع خود(ماده) را جستجو نموده ؛ احكامی که از سنخ آن است کشف و استخراج نماید ، و یا خواص آلات و ادوات مادی که برای تکمیل تجارب خود بکار می برد بیان کند و اما اینکه در این چهاردیواری چه می گذرد و آیا چیزی هست یا نه؟ و اگر هست چه آثاری دارد ؟ در این باره نباید هیچگونه دخل و تصرفی و اظهار نظری بنماید نه و نه . چون چیزی که میتواند در باره پشت این دیوار بگوید این است که من چیزی ، و درست هم گفته چون نباید ببیند ، و این . و به همين دلیل اگر علوم مادی هزار برابر آنچه هست بشود ، باز در چهاردیواری ماده است و در این چهار دیواری هیچ موجود و خارج از سنخِ ماده و حكم طبیعت ، نیست تا او ببیند . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، جلد ۱ ، ص ۵۵۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب کفر به ، کفر به و کفر به را همراه می آورد . انسانی که خودش را باور نکرد و از خودش جز دهانی ندید ، هیچ احتیاجی به خدا نخواهد داشت و برای خود ادامه ای نخواهد دید ... کفر و ایمان از انسان می‌شود و به ادامه ی او و به الله می رسند ؛ «مَنْ‏ عَرَفَ‏ نَفْسَهُ‏ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» 📚صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ، قابل توجه دوستانی که از نرم افزار استفاده میکنند ، آدرس کانال ✂️ برشی از یک کتاب در 👇: https://ble.ir/ahlebasar
✂️ برشی از یک کتاب هیچ کس نمی‌تواند به تو بدهد . این تو هستی که در هر می‌توانی رشد کنی و یا ببینی . گیرم تو در کنار باشی و یا همراه فاطمه ، این درست که اینجا زمینه بهتر است ولی این هم هست که تکلیفِ از تو می‌خواهند در هر حال این زمینه ها مهم نیستند ، وضعیتی که تو می گیری و اطاعتی که تو خواهی داشت ، تو را بالا می برد و یا پایین می آورد... رُشد ما در گرو همین اطاعت و تقوا ، همین عبودیت است ؛ یعنی اینکه در هر موقعیتی را بیاوریم و اسیر موقعیت‌های خوب و یا بد نباشیم . 📚 صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۳ و ۱۶۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب حکم (تنباکو) ، حتی و اندرون و وی را نیز در بر گرفت ، به طوری که در آبدارخانه و حرمسرای ناصرالدین شاه ، تمام خواجه ها و غلامان ، قلیان ها و سرقلیان ها را شکسته ، «برای اطلاع شاه » در جلو خوابگاه همه را جمع کردند . شاه‌ به اندرون انیس الدوله که در واقع و بی اندازه مورد توجه و علاقه ناصرالدين شاه بود ، وارد شد در حالی که کلفت های انیس الدوله مشغول پیاده کردن قلیان های نقره و طلای مرصع بودند و خود انیس الدوله ، ناظر به عمل خدمتکاران بود . شاه از انیس الدوله پرسید : خانم ! چرا قلیان ها را از هم جدا و جمع می کنند؟ جواب داد: برای آنکه قلیان شده ؛ ناصر الدین شاه روی درهم کشیده و با تغیر گفت : که حرام کرده؟! انیس الدوله با همان حال گفت: همان کس که مرا به تو کرده . شاه هیچ نگفت و برگشت و برای آنکه مبادا به احترامش لطمه وارد آید ، بعد از آن به هیچ یک از نوکران خود دستور نمیداد قلیان بیاورند و در تمام دربار قلیان ها را جمع کردند ؟ 📚 تاریخ تحولات سیاسی ایران ، موسی نجفی/موسی فقیه حقانی ، ص ۲۴۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب به هیچ وجه نمیشود احکام شرع را و را که برای ذکر فرموده ، را با مقدمات کلی عقل اثبات کرد ، برای اینکه دست عقل ما به آن خصوصیات و نمیرسد ، تنها راه اثبات آن ، به است که آن جزئیات و اصل معاد را از طریق اثبات کرده ، چون وقتی خودِ نبوتِ پیامبری با ثابت شد ، دیگر لازم نیست که آن مسائل نیز با ادله عقلیِ جداگانه ای اثبات شود ، چون نبوت این پیغمبر و صدق آنچه آورده با ادله عقلی ثابت شده است . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۱ ، ص ۶۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بشر نیروهایی است که او را به خود می کشند و در خود فرو می برند . ۱- غریزه ها و میل ها او را آزاد نمی‌گذارند . حب ، حب ، حب ، حب و ... ۲- حرف های مردم او را از تعالی باز می دارند ، نیاز به ، نیاز به تعریف ، او را دهن بین خلق می سازد ... ۳- جلوه های دنیا و زینت های آن ، چشم او را پر می‌کنند و دل او را به دنبال می‌کشند ‌‌... بشر اسیر این نیروهاست و شوخی نیست . این نیروها در اعماقِ روحِ او نفوذ دارند و در نهادِ او را پاگرفته اند و در خون او نشسته اند . ... آیا این گرفتار و به اسارت رفته را می توان با چند جمله و ، آزاد کرد و از کشش غریزه ها و هوس ها و حرف ها و جلوه ها رهایی داد ؟ ... هیچ گاه انسانی را که اسیر هفتاد نفر است و در زنجیر گرفتار ، نمی توان با یک کلمه نجات داد . 📚 مسئولیت و زندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۵ و ۶۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک اصل رعایت این اصل باعث به ثمر نشستن گفتگو ها خواهد شد . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از محبوب های خود به خاطر محبوب تری چشم‌ می پوشیم و خوب را فدای خوب تر می کنیم و آنچه با اهمیت تر است انتخاب می کنیم با آن که را دوست داریم می دهیم تا به آنچه بیشتر می:خواهیم برسیم . با آن که خود را دوست داریم از جانِ خود می‌گذریم تا به آزادی دست یابیم . عشق شدیدتر و حب الله ما را از اسارت غرائز و حب نفس و حب دنیا آزاد می کند … چگونه می توان این عشق را در نهاد انسان برافروخت ؟ و چگونه می توان او را از محبت سرشار کرد ؟ 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب ما چه وقت عاشقِ یک پارچه ، یک ماشین ، و یا عاشق ثروت و قدرت می شویم ؟ هنگامی که آن را می‌شناسیم و ارزش آن را می یابیم ، همان وقت به سوی او می شتابیم . و عشق را سبز می کند و به وجود می‌آورد . شناختِ در انسان را زنده می کند و شناختِ نفرت را و این عشق و نفرت انسان را به می‌اندازد ، جلو می آورند و یا فراری می دهند . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برفرض خدا را نفی کردیم ، با پذیرش و و بودنِ هستی دیگر نمی‌توانیم بی‌تفاوت و لوطی وار و عشقی حرکت کنیم . در هستیِ قانونمند با قانون ها ، با بهره‌برداری از آن ها برابر نیست . کسی که با آتش ، با برق ، با میکروب ها یا ... درگیر می شود و دل به دریا می زند ، با آن کس که از این ها می گیرد و با آنها هماهنگ می‌شود و آنها را اسیر می کند یکسان نیست . براساسِ همین نظم و قانونمندی ، خوبی و بدی و حق و باطل می توانند مطرح شوند ؛ که حق و خوبی هماهنگ شدن با قانون های حاکم بر هستی و بر جامعه و بر انسان است و باطل و بدی ، درگیری با آن‌ها و چشم پوشی از این هاست . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز دست نمی دهد ، و هرگز اجتناب نمی شود ، مگر با روز ، همچنانیکه خود خدای تعالی فرمود : إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ( سوره ص آیه٢٦) 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۲ ص ۱۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ( جناب ) پاسخ میدهد 👇 در صحیح و کتاب زاد المعاد تأليف ابن قیم روایت شده که شخصی از عبد الله از حج تمتع پرسش نمود، عبدالله پسر عُمر گفت: این عمل عملی است ، پرسید : آخر پدرت از آن کرده ، گفت : در این مسأله که پدرم نهی کرده ، اما رسول خدا صلى الله عليه وآله آن را ، آیا باید رسول خدا صلى الله عليه وآله را پیروی کنیم ، یا امر و فرمان را؟ سائل در پاسخ گفت : البته امر رسول خدا است ، عبدالله بن عمر گفت : اگر امر رسول خدا صلى الله عليه وآله است پس بدان که رسول خدا صلى الله عليه وآله خودش این عمل را بجای آورد . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ص ۱۳۰ : صحیح ترمذی ج ۳ کتاب الحج باب ۱۲ حدیث ۸۲۴ ص ۱۸۵(این آدرس در چاپهای مختلف متغیر است) 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جامعه ای که را از دست داده بود ، و غرب زده بار آمد و جامعه ای که اندیشه اش را کنار زده بود به اسارتِ غریزه رفت . و جامعه‌ای که را باخته بود ، به استقبال مکتب‌ها آمد ، و سرانجام این جامعه ی مکتب زده ی غریزه زده ی بی شخصیت ، همین شد که تو می بینی و تعجب می کنی از این که بتوان کاری کرد. 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از هر راهی که را در انسان ها می فهمیم ، از همان راه می توانیم شعور حاکم بر هستی را بفهمیم . ما از نظمِ هستی به شعور پی می بریم و از شعور به ... در این هستیِ هادف و منظم ، به تقدیر ها و اندازه ها می رسیم . و براساسِ این قدرها ، حدها و اندازه ها و حق ها و قانون ها به وجود می آیند . و ، براساس این و تقدیرها استوار می شوند ، نه براساسِ و یا و 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed