eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب با ظهور مدرنیته ، فرهنگ اصیل به معنای تلاش برای رشد و تعالی انسانی به امری حاشیه ای و تزیینی تبدیل شده است . همین امر ، یعنی فقدان یک جهت گیری برای رشد و تعالی انسانی ، فرهنگ مدرن ، و به نحو مشخص فرهنگ لیبرالی را از درون تُهی و بی درون مایه ساخته است . فرهنگ ، میراث و سنت شرط تحقق نحوهٔ هستی آدمی است... در فرهنگ مدرن به دلیل مبانی وجود شناختی و انسان شناختی خاص آن هیچ گونه دعوتی برای عبور از خویشتن و صیرورت به سوی یک « من برتر و آرمانی» دیده نمی شود و واقعیت فرد ، همان گونه که هست ، به رسمیت شناخته می شود . لذا انسان مدرن با انقطاع از فرهنگ، سنت و میراث گذشتگان ، فرهنگ تازه ای را جانشین فرهنگ اصیل گذشتگان نمی کند ، بلکه ذات فرهنگ را به مهمیز پرسش و نقد می گیرد . انسان منقطع از سنت ، میراث و فرهنگ ، انسان بی خانمان است و یک چنین بی خانمان ای در انسان مدرن دیده می شود . فرهنگ مدرن مبتنی بر درک خاصی از عقلانیت ، یعنی مبتنی بر عقلانیت ابزاری است . بر اساس یک چنین عقلانیتی ، جهان به منزله منبعی برای بهره‌برداری است . انسانی که نقطه عروجش صرف بهره‌برداری از جهان ، و نه هیچ حقیقت و ارزش دیگری است ، انسانی تهی و بی درون مایه است . این انسان هیچ تعلقی به جامعه ندارد ، بلکه جامعه را نیز زمینه و ابزاری برای بهره مندی بیشتر از جهان درک می کند . انسان یگانه موجودی است که نحوهٔ هستی خویش را می تواند و باید تعیین کند . 📚 ما و جهان نیچه ای ، بیژن عبدالکریمی ، ص ۲۴۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
این مسلمانان واقعى هستند که اکنون دارند در مقابل تجاوز صهیونیست‏ها ایستادگى مى‏کنند و ما نیز به یارى خدا هر شهرى را که توسط اسراییلى‏ها محاصره شده، با در محاصره انداختن نیروهاى دشمن آزاد خواهیم کرد و اسراییل را به سقوط مى‏کشانیم! روزى را نزدیک خواهیم نمود که اسراییل چنان بترسد و در فکر این باشد که مبادا از لوله سلاحمان، به جاى گلوله، پاسدار بیرون بیاید باشد که ما شبانگاهان بر سرشان بریزیم؛ همچون عقابان تیزپروازى که شب و روز برایشان معنا ندارد و باشد آنجایى به هم برسیم که با گرفتن هزاران اسیر از صهیونیست‏ها به جهانیان ثابت کنیم که ما به اتکا به سلاح ایمان‏مان مى‏جنگیم؛ نه به اتکاى هواپیما نه با موشک‏هاى سام، نه با تانک، نه با توپ، نه با آتش جنگ‏افزارهاى مادى‏مان، ان‏شاءالله این حرکت جدید ما نیز در منطقه نه صرفا به عنوان یک حضور سمبلیک و صورى است، بلکه حضور ما در این منطقه، عمل نیز در پى دارد با اسراییل وارد جنگ خواهیم شد و عملیات‏مان را علیه آنها شروع خواهیم کرد هر کس با ماست؛ بسم‏ الله! هر کس با ما نیست، خداحافظ آخرین سخنرانی سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
وقتی مردم عامی باشند ، وابستگی جای شایستگی را خواهد گرفت ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب عدالت ؛ زندگی است عدالت یعنی : زندگی ، و زندگی یعنی : عدالت ؛ و جور و ستم یعنی : مرگ ، مرگ تدریجی که ستمگران سیاسی و اقتصادی و قضائی و فرهنگی بر مردم تحمیل می کنند . و آیا امکان آن هست که دین و احکام دین ، در اجتماعاتی مرده ، که به حیات عدل اجتماعی و اقتصادی و معیشتی و قضایی زنده نیست ( هر چند موعظهٔ دینی و شعار های مذهبی بر آن حکمفرما باشد ) ، راهی به تحقق پیدا کند ؟ هرگز ! و واقعیت ستم ، ترک قسط و عدل و توازن است که در نتیجهٔ بیرون رفتن از حد وسط قوامی پیش می آید ... 📚 الحیاة ، جلد ۶ ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۹۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اجرای عدالت اجرای عدالت ، اساسی ترین عامل برای سوق دادنِ مردمان به جانب دین و معنویت است ، بخصوص نوجوانانی که شیرینی معنوی اسلام را هنوز نچشیده اند . این است که شیرینی عدل و زیبایی قسط دو عامل است که نوجوانان را به جانب اسلام می راند و در ایشان زمینه را برای جهتگیری توحیدی و قبول «مبدأ و معاد» آماده می سازد ، و آنان را به نماز گزاردن و روزه داشتن و به حج خانه خدا رفتن و جهاد کردن بر می انگیزد . و از آن جهت چنین است که « عدل سر ایمان است» و « مایهٔ زنده ماندن احکام» و روشن است که پیکر بدون سر زنده نیست . و هنگامی که رجال دین و علمای اسلام برای تحقق بخشیدن به اجرای همه جانبهٔ عدالت کاری نکنند و آن را در اجتماع رواج ندهند ، مردمان بویژه نوجوانان ، برای سیراب کردن تشنگی خویش در طلب عدل و بر انداختن ظلم ، به دیگر مکتبها توجه می یابند و به جهتگیری های الحادی دچار می گردند ؛ و شبهه های شبهه افکنان در بنیان اعتقادات جوانان جان می گیرند ، و این کیفیتی است که در نیمه اخیر قرن گذشته شاهد آن بوده ایم . 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۰۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
📚 معرفی کتاب شاید بتوانیم جان مرشایمر ، استاد قدیمی دانشگاه شیکاگو را یکی از مهمترین و مشهورترین نظریه پردازان روابط بین الملل در کل تاریخ این رشته بدانیم . وی در سال ۲۰۰۸ هشدار جدی داد که سیاست گسترش ناتو در مرزهای روسیه ، واکنش جدی این کشور را به دنبال خواهد داشت . مرشایمر پیش بینی کرد به دلیل رعایت نکردن منطق موازنه قوا میان ایران و اسرائیل در منطقه ، بسیار شکننده خواهد بود . همچنین معتقد بود دستیابی ایران به سلاح هسته ای سبب ایجاد صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا خواهد شد و فشار به ایران برای پیشگیری از آن ، اثر عکس به جا خواهد گذاشت . مرشایمر میان سیاست های غلط و اشتباه با سیاست های غیر عقلانی فرق می گذارد . مرشایمر در کتاب عقلانیت در سیاست خارجی نشان می دهد که هیچ فرقی بین عقلانیت در لیبرال دمکراسی ها با عقلانیت در دیکتاتورآتوکراسی ها وجود ندارد . همه دولت ها در هنگام رویارویی با بحران در سیاست خارجی خودشان ، برای بقا و پیروزی ، به ناچار در یک فرایند مشورتی تصمیم می گیرند ؛ چه هیتلر ، استالین یا پوتین باشد و چه تونی بلر ، جورج بوش یا اوباما ... در واقع دولت ها در واکنش به ساختار نظام بین الملل ، مجبور به انتخاب سیاست ها و در پیش گرفتن رفتار هایی می شوند که الزاماً ربطی به سیاست و ایدئولوژی داخلی آنها ندارد ... به عبارتی سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی نیست... کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند اثر جان جِی مرشایمر و سباستین روزاتو می باشد که با تلاش هنرمندانه دکتر ابوالفضل بازرگان ، توسط انتشارات کتابستان در آبان ۱۴۰۲ منتشر شده است ... عمیقاً و شدیداً خواندن این کتاب رو به همه افرادی که مایلند نگاهی و دقیق به دور از نگاههای ژورنالیستی و عوامانه به حوزه سیاست خارجی کشورها داشته باشند پیشنهاد میکنم ... باشد که رستگار شویم ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ولایت حق ولایت حق ، اولین اثر ایمان است : « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ » اگر ایمان آمد ، الله ولی و سرپرست ما می شود و ما را درون نور می آورد تا بفهمیم چقدر هستیم و بیراه نرویم. شیطان وقتی می خواهد ما را ببلعد ، ما را در تاریکی فرو می برد: « إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ ». شیطان ما را گم می کند . وقتی گم شدم و نفهمیدم چقدر سرمایه دارم ، نمی دانم سود کرده ام یا ضرر داده ام . این گونه سرمایه هایم را از دست می دهم . اما خداوند ما را در نور می آورد . وقتی می خواهند تجارتی کنند ، در روز و در نور تجارت می کنند . خدا ولی کسانی است که ایمان آورده اند و آنها را در نور می آورد تا قدر خود را بفهمند و به کم قانع نشوند . با این دید دیگر نمی بازند ، گم نمی شوند و ضال نخواهند بود . ضالّ به معنای گمراه نیست ، به معنای گمشده است . اگر کسی فهمید چقدر است ، به کم قانع نمی شود و کلاه سرش نمی رود . 📚 عوامل رشد ، رکود ، انحطاط ، علی صفایی حائری ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
خوشا به حالت که خبر آسمانی شدنت ، دل ها را لرزاند و چشم ها را گریاند ...
✂️ برشی از یک کتاب مهم ، « تغییر ماهیت اوضاع» است ، نه تنها « تغییر هیئت اشخاص» . و از مهمترین اوضاعی که توده ها در آن بسر می برند ، اوضاع معیشتی و اقتصادی و قضائی است . و به همین جهت پیامبران از آغاز کار بدان اهتمام ورزیده اند و فریاد « أَوْفُوا الْكَيْلَ وَالْمِيزَانَ بِالْقِسْطِ » سر داده اند ، و به حرکتی تغییری دست یازیده اند و فراخوانده اند . از آنچه گفته شد ، معلوم می شود که در انقلابها ، تبدیل اشخاص و مسئولان ، به تنهایی ، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید . حتی اگر فاسدان را بر دارند و صالحان را به جای ایشان بنشانند ، مگر اینکه ذات زندگی دگرگون شود و ماهیت روابط زیر و رو گردد ؛ بقای روابط و تغییر عوامل ، جز بدبختی برای جامعه ها و توده ها نتیجه ای ندارد ... 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۵۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🇮🇷 فرصتی برای احیای امر ملی 🇮🇷 یک مسئله اساسی در رابطه با جامعه ایرانی و افراد آن بسیار مشخص و متبلور است و آن همه چیز دانی در همه مسائل است ، به عبارتی عادت کرده ایم که در مورد هر مسئله ای با هر موضوع و محتوایی اعم از فرهنگی ، سیاسی ،اعتقادی ، تاریخی ،ورزشی و ... اظهار نظر آن هم از نوع کارشناسی داشته باشیم بدون در نظر گرفتن این نکته که آیا تخصص و تجربه کافی در آن مسئله داریم یا خیر ، سئوال مهم این است : ریشه این همه چیز دانی به چه عاملی باز میگردد ؟! حال با این پیش در آمد به ایام انتخابات و فضای انتخاباتی رسیده ایم . سالهاست عرصه انتخابات و فضایش در ایران صحنه تاخت و تاز و تخریب شده به جای ساخت و ساز و بحث و طرح و برنامه و انتخابها تقریباً سلبی شده تا ایجابی ، به اینکه چه کسی طرح و برنامه دارد توجه نمیشود و همه عزم ها جزم این می شود که کاندیداهای جریانهای رقیب ( اصولگرا و اصلاح‌طلب) مورد هجمه و تخریب قرار بگیرد فارغ از اینکه کارایی و شاسیتگی فرد مورد تحقیق و سوال قرار بگیرد ... پرداختن به موضوعاتی از قبیل اینکه کاندیدایی در دایره گفتمان انقلاب هست یا خیر ، زمانی مطلوب است که معیارهای این دایره ، بر اساس سلیقه و نظر پدر خوانده های خود خوانده جریان های سیاسی ترسیم نشده باشد که متأسفانه همینک اینچنین است ، اما حال که شورای نگهبان زودتر از مخاطبین عام ، این افراد را آنالیزکرده و از فیلتر عبور داده و به بیانی ، دایره را مشخص نموده ... پس بهتر است به انتخابات به عنوان فرصتی برای احیای امر ملی نگریسته شود و مبنای انتخاب افراد نه نگاه حزبی و گفتمانی و تعدیلی بلکه صلاحیت و شایستگی باشد ... ببینیم چه کسی بیشتر از بقیه توانایی حل مسائل را دارد ... نه اینکه چه کسی مقبولیت بیشتری دارد . باشد که رستگار شویم. 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
بسم الله الرحمن الرحیم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍 عید غدیر بزرگترین عید ما شیعیانه و همه هرطور که میتونیم باید برا این روز یه حرکتی بزنیم... 😇 از اونجایی که ما موکب داریم ان شاءالله میخوایم برای این روز یه جشن بزرگ بگیریم 🥰 حالا هرچقدر عشق داری به امیر المومنین علی علیه السلام ، مارو تو برپایی این موکب یاری کن از 10 هزارتومن شروع کنید تاااااااااااااااا هرچی کرمتونه😅 👇 اینم شماره کارت
6037997567413621
به نام شمسه (بزنید رو شماره کارت خودش کپی میشه) 😊 منتظر یاری سبزتون هستیم...
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب رساله یا رسالت ؟! شاید مسئولیت فقیهان و مراجعی که خود را «نایب امامِ میزان» و امام پدید آورنده «توازنِ» اخلاقی و اقتصادی و معیشتی می دانند ، بسی بزرگ و مهمتر باشد . آری ، جای خالی توازن را در زندگی توده های مردم هیچ اقدامی دیگر پر نمی کند ، هر چند هم اقدامی گسترده و نمایان باشد . پس فقیه شدن و جمعی از مردم را به تقلید خویش درآوردن شاید آسان باشد به نسبت به نایب « امامِ میزان» شدن ، که برای این مقام «رساله» نوشتن ، بویژه در این روزگاران هرگز کافی نیست ، یعنی «رساله» بدون «رسالت» ؛ پس رسالت و اقدام پیامبرانه نیز باید باشد ، و اخلاق و زیست و زهدِ علی وار در خویش و نزدیکان، تا سپس سرایت کند به دیگران ... و گرنه « حرف» است و «حرف» ... توضیح : واژه المیزان که در قرآن کریم وارد شده است ، در احادیث به «امام» و به «میزان عدل» تفسیر شده است 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ص ۵۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقه برای تفکر ... ❤️ مشارکت یا شرکت ؟ 💢 از همه اندیشه ها برای رُشد ایران بهره ببریم ⛔ حل مشکلات کشور دکمه آن و آف ندارد ⭕ راهی به جز مقاومت در مقابل آمریکا نداریم 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جنگی پر مخاطره یا اقتصادی فلج تا اوایل ژوئیه ۱۹۴۱ ، ژاپن در موقعیت راهبردی وخیم و تاریکی قرار گرفته بود . نه تنها در چین گیر افتاده بود ، بلکه آمریکا نیز بیخ گلویش را در دست داشت . قانون کنترل صادرات در ۲ ژوئیه ۱۹۴۰ باعث قطع واردات کالاهای مختلف و مواد خام ، به ویژه آهن و فولاد ، به ژاپن شده بود و به این ترتیب اقتصاد ژاپن در بخش نظامی و غیر نظامی با مشکل مواجه شد . سپس در ۲۵ ژوئیه ۱۹۴۱ ، واشنگتن اموال و دارایی های ژاپن در آمریکا را مسدود و تحریم نفتی علیه توکیو اعمال کرد ، حرکتی که نوید ویرانی اقتصاد ژاپن بود . ژاپن در واکنش به دنبال راه حلی دیپلماتیک بود ، بحث و گفت و گوها با مقامات آمریکایی از ۱۷ اوت تا ۴ سپتامبر جریان داشت و حاضر بود در قبال برداشتن محدودیت های اعمال شده حق امتیازات زیادی به آمریکا بدهد ، منتها شکست خورد . رهبران ژاپن در این شرایط اسفبار با اکراه و آگاهی از شانس کم پیروزی شان قبول کردند تا به آمریکا حمله کنند ، اما استدلالشان این بود که جنگی پر مخاطره بهتر از اقتصادی فلج و حذف شدن به عنوان قدرتی بزرگ است . 📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۱۷۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امنیت والاترین هدف با توجه به اینکه دولت ها اهداف متفاوت و مختلفی دارند ، ممکن است این اهداف با یکدیگر متناقض باشند ، برخورد کنند و تنش زا شوند . این سئوال پیش می آید : راه عقلانی برای تمایز میانشان چیست ؟ تنها یک قانون همیشگی وجود دارد . «بقا» اصلی ترین هدف است و اهداف دیگر باید زیر مجموعه آن باشند . منطق و شواهد می گویند اگر دولتی نتواند اول بقا داشته باشد ، به هیچ کدام از اهدافش هم نخواهد رسید . همان طور که کنت والتز اشاره می کند ، « در آنارشی ، امنیت والاترین هدف است . تنها وقتی بقا تضمین شود ، دولت ها خواهند توانست به دنبال اهداف دیگر مانند آرامش ، قدرت ، سود و توسعه باشند » دولت های عقلانی البته می توانند در کنار بقا هر نوع اهداف فرعی دیگری داشته باشند و آن ها را هر طور که می خواهند رتبه بندی کنند ؛ اما هیچ هدفی بالاتر از بقا قرار نخواهد گرفت . به این ترتیب ، بازیگران که نمی خواهند بقا داشته باشند ، یا بقا را پایین تر از هدفی دیگر قرار می دهند غیر عقلانی اند . 📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۲۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تربیت بذری است که جز در زمین مستعد و شایسته نمی روید ، و آیا امکان آن هست که «تکاثر» یا «فقر» ، استعداد و آمادگی فهمی درست برای انسان و نشاط و فعالیتی سالم برای او بر جای گذارند ، تا بوسیله آنها به اوج تربیت درست و بسنده و پیشرفته بالا رود ؟ و آیا تربیتی انسانی و اجتماعی که بنا بر طبع خود باید آکنده از عناصر فضیلت و احساس انسانی باشد ، می تواند راهی برای وجود پیدا کردن در محیطی متکاثر و خالی از احساسات انسانی ، که در آن شخص هیچ توجهی به سازندگی نفس خود و جلا دادن به انسانیت خویش و دیگر انسانها ندارد ، یا در محیط فقری که قدرت بر ساختن نفس خویش نمی یابد و اندیشیدن دربارهٔ چیزی جز به دست آوردن قوتی لایموت به خاطر نمی رسد ، وجود پیدا کند ؟ تکاثر انسان را به شادخواری و لهو و لعب می کشاند و او را از توجه به تعهد و رسالتداری منحرف می کند ، و فقر و ناداری انسان را از رسیدن به ترازی که شایسته او است باز می دارد ؛ پس تربیتی که با غل و زنجیر های تکاثرِ لهو انگیز یا فقرِ مایهٔ خواری ،بسته شده است چگونه می تواند راهی برای رسیدن به آثار مثبت در جانهای مردم باشد ؟ این است که نه متکاثران از قوام تربیتی مطلوب و انسانی برخوردارند ، و نه فقیران ! 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۷۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed