✂️ برشی از یک کتاب
#حسرت_نگاه
بچه ها به جوشکاری خیلی علاقه دارند ، هر چه هم می گویی : پسر جان ! نگاه نکن اذیت می شوی می گوید : دلم می خواهد ! خوشم می آید ! اما شب که شد ناخوشی ها شروع می شود و چشم درد امانش را می برد و تازه می فهمد که بعضی خوشی ها پایان خوشی ندارند . و همین جاست که به خود می آید و با خود می گوید : ای کاش حرف بزرگترها را آویزه گوش می کردم .حال ، بزرگ تری مثل علی علیه السلام به ما همین را می گوید : « کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ جَلَبَتْ حَسْرَةً » چه بسا نگاهی که حسرت و ندامت در پی دارد .
📚 مثل شاخه های گیلاس ، محد مرضا رنجبر ، ص ۶۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
(قسمت اول)
انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در جامعه اش و در ارتباط اجتماعیش ، حکومتی را می خواهد هماهنگ با شرایط اجتماعی و روابط تولیدی همان جامعه . ولی اگر انسان در رابطه ای دیگر مطرح شود و در وسعتی دیگر بررسی شود ، ناچار موضوع مسئله و شکل مسئله به طور کلی دگرگون خواهد شد . و داستان هم چنین است ؛ که انسان در《هستی》 و کل نظام جهانی مطرح است ، مسأله این است که انسان هم « استمرار » دارد و هم در این استمرار ، اتصال و پیوند دارد ؛ پیوندی با جامعه و پیوندی با کل نظام و با کل هستی . این تنگ چشمی است که انسان در جامعه و در رابطه با ابزار تولید بررسی شود . همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری هم محدود و تاریک می سازد . اگر این دید محدود و این طرح غلط را کنار بگذاریم و انسان را در « کل هستی » مطرح کنیم ، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط ، به حکومتی نیاز دارد هماهنگ با « نظام هستی » و به حاکمی نیاز دارد « آگاه به این نظام » و به قانونی نیاز دارد ، منبعث از این نظام و واقعیت ... در این دید دیگر روابط تولید و یا آراء مردم چه دخالتی می توانند داشته باشند . چه در اصل حکومت و چه در نوع قانون و چه در انتخاب حاکم که از این به بعد سر و کار ما با روابط اجتماعی و آراء انسانی نیست که ما فقط با واقعیت ها و روابط علیتی و علمی سر و کار داریم ؛ واقعیت هایی که پیش از ذهن و پیش از آراء و حتی پیش از علم واقعیت دارند و جلوتر از علم هستند و جلوتر از زمانی که علم در آن شکل می گیرد و پیش می رود . در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح « امامت » جان می گیرد و مفهوم می شود . در این بینش ، حکومت ، امامت است و حاکم امام و قانون قانونی هماهنگ با کل این نظام .
#ادامه_دارد
📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است (قسمت اول) انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در
این پُست را دقیق بخوانید و تفکر کنید 👌
✂️ برشی از یک کتاب
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
( قسمت دوم )
در این دید حاکم باید به تمام روابط انسان با هستی آگاه باشد و از تمام نظام باخبر باشد و گذشته از این آگاهی ، باید از جذبه ها و کشش ها آزاد باشد ، که خلق را به راهی دیگر نکشد و شتر حکومت را بر در خانه خویش نخواباند . جمع این آگاهی و آزادی می شود همان « عصمت » که ملاک انتخاب حاکم است . و همین طرح می شود . طرح حکومتی تشیع و این چنین طرحی ، با چنین بینشی وسیع و مترقی ، سزاوار این همه خون در تاریخ و این همه شور و حماسه و درگیری در جامعه انسانی است . آیا با این ملاک انتخاب حاکم ، دیگر می توان گفت که امامت برای چند نسل براساس نص و سنت است و سپس براساس شورا و انتخاب ؟ ... اگر این طرح حکومتی را کنار گذاشتیم و انسان را در کل هستی مطرح نکردیم ، باید با کمال معذرت عرض کنم ، که انسان در سطح جامعه و در این محدوده احتیاج به حکومتی دارد مبعوث از آراء مردم و احتیاج به قانونی دارد منبعث از متن روابط اجتماع ، دیگر قانون قرآن و اسلام و سنت بر این جامعه تحمیل است ... تو یا باید انسان را در جامعه مطرح کنی ، آن وقت به اسلام احتیاج نیست تا چه رسد به تشیع و یا انسان را در هستی مطرح کنی ، آن وقت جز « تشیع » ، اسلامی نیست و جز طرح حکومتی شیعی طرح اسلامی وجود ندارد .
📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک حقیقت
#نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت
رحیم پور ازغدی: مدیرانی که با ته ریش، یقه آخوندی، سه انگشتر عقیق و جای مهر برای خودشان حقوق صدمیلیونی مینویسند...
اسلامی که مستحبات باشد ولی اشرافیگری هم باشد، اسلام تحریف شده است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مرگ_کودکی_به_خاطر_نداشتن_هزینه_دارو
دین اسلام نیامده است تا در《جوامع اسلامی》عده ای《تا گِلو》در انواع گوناگون نعمتها و خوشگذرانیها و سفرها(اگر چه سفرهای دینی) و استراحتها فرو رفته باشند و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از《مرگ کودکِ دمِ مرگ خویش》دارویی اندک به دست آورند !
اگر چنین است ، پسکو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردانند ؟
📚 انذار ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام "
امروز روز ارتحال سید محمد حسین طباطبایی می باشد ؛ لطفا برای شادی روح ایشان " صلواتی " هدیه بفرمائید 🙏
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بزرگترین_جرم_شریعتی
یکی از دانشجویان سابقم که از روشنفکران نویسنده و هنرمند امروز است به دوستش که با من هم آشنا است نوشته بود : « حیف از شریعتی که افکارش مذهبی است ، اگر نه " بت روشنفکران " می شد .
این اتهام من است در برابر گروه خودم ، در جَو خودم و طبقه خودم ، و به این اتهام است که من جدی فکر می کنم و می اندیشم ، نه به اتهام آنها ، به من کاری ندارند و من هم به آن ها . من آمده ام اتهامات گروهی را که پسر شما و دختر شما و نسل شما است ، به عنوان نماینده آن ها به خود شما بگویم ، و این نمایندگی را از من بپذیرید ، برای این که من نه با آن ها همفکر هستم که به نفع آن ها و طبق عقاید آن ها صحبت کنم ، و نه هم در گروه شما و در این طبقه شما وابستگی دارم تا به مصلحت شما و اوضاع و احوال اینجا صحبت بکنم . و می بینید که زرنگی من جوری است که زبانی را و راهی را انتخاب کرده ام که هم آن طبقه رسمی روشنفکر و هم این طبقه رسمی مذهبی هر دو بر می آشوبند و « باطلم » می شمارند ، و از همین جا فهمیدم که شاید واقعا برحقم و راست می گویم ، چه ، امروز هم هر کس بخواهد به راستی از ( علی ) پیروی کند تنها می ماند ، « هم دشمنان دین » با او می جنگند و هم « متعصبان و مقدسان دین » ، به نام حمایت از دین شمشیر برویش می کشند ، چنانکه کردند و دیدید و در تاریخ می خوانید .
📚 پدر ، مادر ما متهیم ، علی شریعتی ، ص 27
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
⛅️خورشید پشت ابر⛅️
چند ساعتی در اتاقی تاریک نشسته بود.
چراغ را که بیخبر روشن کردم
چشمهایش را بست و دعوایم کرد.
میگویند تو ناگهانی میآیی.
ما که در دوران غیبتت
به تاریکی عادت کردیم
و با نوری که از پشت ابر میتاباندی
انس نگرفتیم
اگر بیخبر طلوع کنی
چه خواهیم کرد؟
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حرف_حساب
💢 کِی #جمهوری_اسلامی شکست میخورد؟
بعید میدانم در #جنگ_اقتصادی که آمریکایی ها راه انداخته اند حریف جمهوری اسلامی شوند، هرچند سختی هایی #تحمیل میکنند اما دوره کوتاهی است که میگذرد.
بعیدتر آنکه در جنگ نظامی بتوانند #انقلاب را تسلیم کنند هم قدرت نظامی ما #ارتقا پیدا کرده و هم #دشمن آن برتری سابق را ندارد.
اما وقتی هر روز در #تلگرام دانش آموزان زیادی پیام میدهند و میپرسند #اعتقادم به خدا از بین رفته است؟ معلم دینی سوالاتمان را درست جواب نمیدهد!
وقتی دانشجو میگوید جنگ در کربلا برسر #قدرت بوده و ما خودمان اساطیر ایرانی داریم!
وقتی نوجوان ۱۲ ساله از علت حرام بودن همجنس بازی در اسلام میپرسد و دختران #نوجوان در مدرسه از تناقض در قرآن سوال میکند؟
وقتی رضاشاه #دیکتاتور را مصلح و قهرمان میدانند چون چند کلیپ در #اینستاگرام و مستندی از شبکه #منوتو دیده اند.
وقتی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ نسل تربیت شده در فضای مجازی هزاران سوال بی جواب در #اعتقادات دارند یعنی نسلی در حال تربیت است که ده سال دیگر بدون حمله نظامی و اقتصادی دشمن از درون پوسیده میشویم.
اصل جنگ اینجاست، حوزه، مساجد، مدارس، دانشگاه، رسانه، هیاتها و... خط مقدم #جنگی هستند که برای آن آمادگی ندارند، به روز نیستند، #تنوع و جذابیت ندارند.
نه بنیان #مطهری را داریم، نه #مدیریت بهشتی و نه هنر #آوینی را.
جمهوری اسلامی و حزب اللهی ها را سرگرم اقتصاد و سیاست کرده اند، اما جنگ اصلی و بُردشان در فرهنگ است.
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#هشداری_که_به_واقعیت_تبدیل_شد
برای جلوگیری از (غلبه لیبرالیسم) باید با این تفکر مبارزه کرد که :
《ما باید آن گونه حرکت کنیم که پسند دنیای امروز و مجامع بین المللی است》.
ضرورت ایجاد رابطه با دولت های دیگر و مجامع بین المللی اگر ما را بدان جا سوق دهد که بخواهیم (معیار) حرکت خود را《پَسند جهانی》قرار دهیم ، مسلّم است بدانیم که آن چنان با شتاب به درون《چرخ دنده سلطه سیاسی استکبار غرب》بلعیده خواهیم شد که حتی استخوان هایمان خُرد خواهد گشت .
📚 حلزون های خانه به دوش ، سید مرتضی آوینی ، ص ۴۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#سقوط_جاذبه_ریشه
دختر خوبم ! سقوط و انحطاط خیلی آسان و طبیعی است . جاذبه ها تو را به سقوط می خوانند ، ولی بالا رفتن و از کشش جاذبه آزاد شدن ، « موتورهای روشن » می خواهد . ببین ! یک سنگ به اندازه ای بالا می رود ، که نیرویی پشت آن باشد با تمام شدن نیرو ، سقوط و افتادن سنگ طبیعی است ، ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن ، که چطور از زیر خاک ها و سنگ ها سر بیرون می آورد و حتی آسفالت ها و سیمان ها را می شکند و سر بلند می نماید . اگر تو به اندازه ی این گیاه کوچک ، ریشه داشته باشی ، از زیر خاک و سنگ و از زیر عادت و غریزه و از زیر حرف ها و هوس ها سر بیرون می آوری و سربلند می شوی .
دخترم می دانی ریشه ی آدم چیست ؟ ریشه ی تو ، فهم تو ، علاقه تو و انتخاب توست ، عمل تو از این ریشه ها سر بلند می کند .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 162
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#درد_ما
درد ما درد طرح نیست ، درد《کادر و مهره هاست》مهره هایی که کلید دگرگون کردن جامعه هستند . مادام که زمینه ها فراهم نشود و این مهره ها تربیت نشوند و این کادر فراهم نگردد . هر نوع سازماندهی ، بخصوص از نوع آزاد و اسلامی اش به جایی نخواهد رسید . مادام که جامعه ی اسلامی به وسیله《جمعی اسلامی》شکل نگیرد ، حکومت اسلامی جز سنگینی و ابهام نشانی نخواهد داشت .
📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 115
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خیلی_جنایت_کرده_ایم
در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند ، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده اند ، دل من به این خوش است که پول هایم را روی هم گذاشته ام و یا آن ها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب ، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می گیرم ، منقلب شوم ! مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است ، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است ، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد . وقتی می آید ، می بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته ، خیلی منقلب و ناراحت است . آن بزرگ به او می گوید : تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است ؟! چرا کاری نکرده ای ؟! آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم . آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی ؟! اگر می دانستی و اقدام نمی کردی ، که یهودی بودی ! حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند ! نه در همسایگی ، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه ها ی ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند . با این همه کوتاهی ، انتظار داریم که دلمان بلرزد ؟ خیلی جنایت کرده ایم ! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند ، آن روز روز وجلِ ماست .
📚 اخبات ، علی صفایی حائری ، ص 115
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شریعتی_حامی_یا_نافی_روحانیت
دفاع ، نگاهبانی و جانبداری از این جامعه علمی نه تنها وظیفه هر مسلمان مؤمن است بلکه از آن جا که《آخرین و تنها سنگریست》که در برابر هجوم استعمار فرهنگی غرب ایستادگی می کند ، وظیفه هر《روشنفکرِ مسئول》است ولو معتقد به مذهب هم نباشد . من به عنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است ، ادعا می کنم ، در تمام این دو قرن گذشته در زیر هیچ قرارداد استعماری ، امضای یک《آخوند نجف رفته》نیست . در حالیکه در زیر همه ی این قراردادهای استعماری ، امضای《آقای دکتر و آقای مهندس فرنگ رفته》هست . باعث خجالت بنده و سرکار !
این یک طرف قضیه ، از طرف دیگر ، پیشاپیش هر《نهضت مترقی ضد استعماری》در این کشورها ، همواره بدون استثناء《قیافه یک یا چند عالم راستین اسلامی و بخصوص شیعی》 وجود دارد .
📚 عقیده ، علی شریعتی ، ص 36 و 37
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نقطه_آغاز_پایانی_برای_اِلحاد
اتم ها از کجا شکل گرفته اند و چگونه تحول یافته اند . مارکسیسم که《وارث و کامل کننده》تمامی ( مکتب های الحادی ) است ، جواب می دهد که این ها از ماده اولیه برخاسته اند و این ماده ازلی و ابدی است ؛ همیشه بوده و همیشه هست . و جواب می دهد که حرکت این مادّه ، از تضاد درونی و ترکیب آن ها برخاسته و احتیاج به محرک خارجی و ضربه مکانیکی ندارد ...
این نظریه در قسمت فلسفی ، گرفتار این اشکال اساسی است ، چون این سؤال هست که ماده اولیه آیا《ترکیبی 》دارد یا ندارد ؟ اگر ترکیب داشته باشد ، خوب پیداست که مرکب ( مبدأ ) نیست و اجزاء و روابط آن ها بر مرکب تقدم دارند و در نتیجه ، آغاز و حرکت و قانون و جهت جهان هنوز زیر سؤال است . اگر فرض کنیم که ( ترکیبی ) در کار نیست ، خوب این اشکال هست که بدون ترکیب ، تضاد و حرکتی معنا نخواهد داشت و تحول ماده به طور دیالکتیک امکان نخواهد داشت از همین جاست که در بینش اسلامی به جای اثبات مبدأ هستی و آفرینش به《صفات و خصوصیات》این مبدأ می پردازد ؛ چون هر کس با هر اعتقادی ، ناچار است که این جهان را از جایی《آغاز》کند .
📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 32
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ گلچین بهترین پست های کانال
(یک ماهِ گذشته)
#نقطه_آغاز_پایانی_برای_اِلحاد
#هشداری_که_به_واقعیت_تبدیل_شد
#حرف_حساب
#نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
(قسمت اول)
#امامت_یا_خلافت_مسئله_این_است
(قسمت دوم)
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک سخنرانی تاریخی
#دفاعی_به_یاد_ماندنی
#ویژه_ولادت_پیامبر
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#محمد_در_کلام_شریعتی
به راستی می توان گفت که محمد را این چنین « باید از نو دید » ، « از نو شناخت » ، او را با نگاهی که اشیاء و اشخاص را می نگریم نباید نگریست ، باید از روان شناسی ، جامعه شناسی و تاریخ ، نگاهی تازه ساخت و بر سیمای محمد ( ص ) افکند . او را باید در صف شخصیت های عظیم تاریخ ، قیصران و حکیمان و انبیاء دید ، در جمع پیامبران بزرگ شرق نشاند و تماشایش کرد . در این هنگام است که تصویر او در چشم ما چنان شگفت و توصیف ناپذیر می نماید که گویی هرگز او را ندیده ایم و هرگز چنین تصویری را از مردی در جهان نمی شناخته ایم ... « برای شناخت دقیق » و تصویر کلی و تمام هر مذهبی ، شناختن خدای آن ، کتاب آن و پیغمبر آن ضروری است و این روش ساده ترین ، ممکن ترین و در عین حال علمی ترین و مطمئن ترین روش شناخت یک مذهب است ... « محمد ترکیبی از موسی و عیسی » است ، گاه او را در صحنه های مرگبار جنگ می بینیم که از شمشیرش خون می چکد و پیشاپیش یارانش که برای کشتن یا کشته شدن بی قراری می کنند ، می تازد ... و گاه همو را می بینیم که وقتی هر روز در رهگذرش مرد یهودی از بام خانه اش خاکستر بر سرش می ریزد و او نرم تر از مسیح ، همچون بایزید روی درهم نمی کشد و یک روز که از کنار خانه وی می گذرد و از خاکستر مرد خبری نمی شود ، می پرسد رفیق ما امروز سراغ ما نیامد ؟ و چون می شنود که بیمار شده است به عیادتش می رود . در اوج قدرت در آن لحظه که سپاهیانش مکه را ، شهری که 20 سال او و یارانش را شکنجه داده و آواره کرده است ، اشغال کرده اند ، بر مسند قدرت سزار اما در سیمای مهربان مسیح ، کنار کعبه می ایستد و در حالی که 10 هزار شمشیر تشنه انتقام از قریش ، در اطرافش برق می زنند و بر ابوسفیان و هند و عکرمه فرزند کینه توز ابوجهل و دیگر قیافه هایی که یادآور شکنجه ها و توطئه ها و تبعیدها و مرگ های جانخراش عزیزان اویند ، دندان می نماید ، می پرسد ، « ای قریش فکر می کنید با شما چه خواهم کرد ؟ » قریش که سیمای مسیح را در این موسایی که اکنون سرنوشتشان را در دم شمشیر خویش دارد ، خوب می شناسند و به چشم می بینند پاسخ می دهند که « تو برادری بزرگوار و برادر زاده ای بزرگواری » و آن گاه با آهنگی که از گذشت و مهربانی گرم شده است ، می گوید : « بروید ، همگی آزادید » . آری این است محمد صلی الله علیه و اله و سلم .
📚 سیمای محمد ، علی شریعتی ، ص 25 الی 39
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک کنسرت بی نظیر
#ویژه_ولادت_والاترین_انسان
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
گلچینی از بهترین (کلیپ های تصویری) منتشر شده در کانال برشی از یک کتاب :
#وجود_آخوندی_که_مُضر_است
#نقض_آزادی_افراد_جامعه
#فیلم_هالیوودی_قابل_تقدیر
#انتقاد_تلخ_مهران_مدیری
#نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت
#دفاعی_به_یاد_ماندنی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خُرد_کردن_توده_های_مردم
توده های مردم را زیر چرخ مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم و گرانی خُرد کردن ، و از حقوق حرف زدن ، گزافه گویی است . در اسلام چنین منطقی نا بخردانه ، هیچ جایگاهی ندارد . اسلام براستی و در « زبان عمل » نه « زبان گفتار » به انسان ها می اندیشد و تامین نیازهای انسانی را فوری ترین و تکلیفی ترین مسئولیت مدیران و زمامداران لایق می شناسد ، و هر گونه سستی و کوتاهی در رفع نیازهای انسانی را ، از هر کسی و هر مقام ، به هیچ وجه نمی پذیرد و « انسانی و اسلامی » نمی داند و فریاد « لیقوم الناس بالقسط » می زند . در اینجا تنها به سخن پیامبر بزرگ اسلام اشاره می کنیم که : در آیین نامه ای به یکی از کارگزاران خود چنین فرمود : حاکمیت نباید مردم را به فقر و تنگدستی بکشاند ، تا در نتیجه آنان را به سوی « بدبینی و بی اعتقادی به حاکمیت دینی » سوق دهد . اصول کافی جلد 1 ص 406
📚 حکومت اسلامی ، محمد رضا حکیمی ، ص 220
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#جوانان_مظلوم_ایران_بِهوش_باشید
در حفظ دین خود بکوشید و خسته و بی تاب و بی حوصله نشوید و ضعف نشان ندهید ؛ که گفته اند《حفظ دین در آخرالزمان از نگاه داشتن آتش شعله ور در کف دست سخت تر است》. درباره دین اطلاعات درست به دست آورید ؛ و گول هر ادعا یا نظریه را نخورید ،《مقداری از کتابهای سالم دینی را بخوانید》، اسلام را با (عملکردها و اشخاص) مقایسه نکنید و فاسدان و دنیاداران را در هر لباس" ملاک " دین شناسی نشناسید . شما جوانان مظلوم ایران امروز میان دو هیولای مهیب و حمله ور گرفتار شده اید :
🔹 مسلمان نماها
🔸 متفکر نماها
برخی مسلمان نما در آن طرف داریم و برخی متفکرنما در این طرف و شما هنگامی که از《اسلام و منابع اصیل اسلام》اطلاعاتی مستند و درست فهم شده و کافی نداشته باشید ؛ اسلامی و غیر اسلامی عملکردها را از هم تمیز نمی دهید و همه را به پای اسلام می گذارید و از چشم اسلام می بینید ؛ پس باید خطر را جدی گرفت ، باید (خامی جوانی) و احساسات (بی مبانی) را از خود دور کرد ... بِهوش باشید ؛ بِهوش باشید .
📚 ۱۵۰ سال تلاش خونین ، محمد رضا حکیمی ، ص ۱۴۲ الی ۱۴۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed