💠حدیث قدسی💠
✅ قال الله عزّوجلّ:
آن گاه که در برابر من به نماز می ایستی، شتاب نکن.
📚 (کافی8/46)
#حدیث_قدسی
#کانال_تذکره
https://eitaa.com/Akherat12
4_5990174184603386317.mp3
1.73M
🔴قابل توجه اعضای محترم کانال🔴
مطلب مهم در سیر و سلوک (عرفان اسلامی)
💕💕موضوع : افراط و تفریط در مسیر تربیت نفس(سیر و سلوک) بدونه استاد
🎵حاج آقا حسین علیپور از شاگردان آیت الله سعادت پرور رحمه الله
⏰زمان سخنرانی 9 دقیقه
👈جلسه شهر تبریز (فارسی)
#حاج_آقا_علیپور
#تربیت_نفس
#عرفان_اسلامی
#سیر_سلوک
#کانال_تذکره
https://eitaa.com/Akherat12
@TAZKAREH14 👈👈👈
۱.انتقادات و پیشنهادات
۲.پرسش و پاسخ مسائل دینی
۳.مشاوره(امکان تماس تلفنی در روز های پنجشنبه و جمعه با هماهنگی... 📞)
مدیریت کانال
https://eitaa.com/Akherat12
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
سلسله بیانات...
آیت الله مجتهدی رحمه الله
💠سه امر واجب💠
در برخي جلسات درس، ايشان حديثي را ذكر ميكردند و سپس توضيحاتي پيرامون آن حديث ارائه ميدادند كه در ادامه به يكي از آن احاديث ميپردازيم.
سه امری كه امام صادق(ع) براي همه مردم واجب دانستهاند:
از امام صادق(ع) در کتاب خصال صدوق نقل شده است: «ثلاث لم یجعل لله لأحد من مالناس فیهن رخصه: برّالوالدین و وفاء العهد بالبرّ والفاجر و اداء الامانت إلی البرّ والفاجر».
🔷️امر سوم:
🔸️ادای امانت حتي در مورد شمر!
3. ادای امانت إلی البرّ والفاجر، چه طرف خوب باشد، چه بد.
آن روایت امام چهارم در بند قبل نیز اینجا باید گفته بشود که اگر کسی به شما امانتی داد باید آن امانت را به او برگردانی ولو طرف آدم خوبی نیست، ولی امانتی به شما داده باید آن امانت را به او برگردانی نمیتوانی امانت را برداری بخوری.
شمشیر را امام چهارم(علیه السلام) فرمودند:
اگر شمر آن شمشیری را به من امانت بدهد که با آن سر پدرم را از بدن جدا کرد، بعد بیاید آن شمشیر را از من مطالبه کند، به او میدهم. اینها را خیلیها نمیدادند.
#سه_امر_واجب
#آیت_الله_مجتهدی_رحمه الله
#کانال_تذکره
https://eitaa.com/Akherat12
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
بسمه تعالی
✍...با عرض سلام خدمت همه اعضای محترم کانال
از بیانات آیت الله #بهجت رضوان الله تعالی علیه
که در هر شب جمعه یک بیان گذاشته می شود امشب #بیان_پنجم معظم له خدمتتان ارائه می شود..
🔴نکته🔴
به علت طولانی بودن مطالب به پیشنهاد اعضای محترم کانال در هر شب جمعه (تا اتمام بیانات) قسمت هایی از بیانات را می گذاریم...
التماس دعا
💠بيان پنجم💠
بسم اللّه الرحمن الرحيم
آقايان مداح و ذاكر اهل بيت عليهم السلام كه مبتلا هستند به اين شغل و اين كار، مشغول باشند به مدّاحى اهل بيت عليهم السلام ، به ذكر فضائل آنها و مطاعن اعداء اهل بيت عليهم السلام و مصائبى كه بر ايشان وارد شده است.
همه اينها [مداحان] بايد بدانند در چه موقفى هستند؟
چه كارى را دارند انجام مى دهند؟
براى چه اين كارها را مى كنند؟
بايد بدانند كه همان مودّت ذى القربى را كه در قرآن هست، دارند پياده مى كنند، چه ذكر فضائل اهل بيت عليهم السلام باشد و چه ذكر مصائب آنها؛ همه اينها ادا كردن اجر رسالت است؛ تثبيت كردن مردم را به «قرآن» است.
چرا؟ [زيرا] كه در قرآن هست: «إلاّ المودّة في القربى» شورى: 23.
اگر كسى بگويد: «ما قرآن را مى خواهيم و مى گيريم، امّا به اهل بيت كارى نداريم، چه كار داريم به اهل بيت؟» «حسبنا كتاب اللّه »، مى گوئيم: [آيا مى شود] كتاب الهى كه در آن«إلاّ المودّة فى القربى» هست قبول داشته باشيد ولى بگوييد به اهل بيت كارى نداريم؟ كتاب اللّه كه در آن آيه«اَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُم و اَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى» مائده: 3.
هست و شما هم آن را مى خوانى، آيا اكمال محقّق مى شود بدون ولايت اهل بيت عليهم السلام ؟
در قرآنى كه مى گوئيد آن را قبول داريم، آيه «انما وليّكم اللّه ورسوله والذين يؤتون الزكاة وهم راكعون» مائده: 5.هست؛ يا اينكه در قرآن شما اين آيه نيست؟!
بله اگر در قرآن شما اين آيه ها نباشد، ممكن است بگوئيد ما قرآن را مى گيريم، ولى در قرآن كه اين آيه ها نيست.
پس، بايد بدانيم كه يك واجب بزرگى بر دوش همه است، معلّمين به وسيله تعليم و بر مادحين به عمل به اينها بفهمانند كه از محبّت اهل بيت عليهم السلام نبايد دست برداشت، همه چيز توى محبّت است، اگر چيزى داريم از محبّت است. اگر ما خدا را دوست داشته باشيم، آيا ممكن است دوستانش را دوست نداشته باشيم؟
آيا ممكن است اعمالى را كه او دوست دارد، دوست نداشته باشيم؟
آيا چنين چيزى ممكن است كه كسى دوست خدا باشد، امّا دوستِ دوستان خدا نباشد؟ دوست اعمالى كه خدا دشمن دارد، باشد؟
آيا چنين چيزى ممكن است؟
قهرا كسى كه گفته: «حسبنا كتاب اللّه » [مى گويد] خير نه وصيتى و نه هيچ چيز ديگرى لازم نيست. [اين حرف] دروغ واضح و آشكار است؛ مثل اينكه در روز بگويد حالا شب است، يا در شب بگويد حالا روز است. كتاب اللّه كه پُر است از«كونوا مع الصادقين» توبه: 119.(وامثال آن)؛ كتاب اللّه كه متّقين و فاسقين را در دو صف قرار داده است، ببينيد متّقين كيانند؟ فاسقين كيانند؟ راستگويان كيانند دروغگويان كيانند؟
آيا مى شود تفكيك كرد. اين مثل اين است كه بگويند: ما نصف قرآن را قبول داريم، نصف ديگرش را قبول نداريم. كما اينكه نصارى و يهود از دوستانشان در سيصد سال قبل معاهده گرفته اند كه لعن يهود و نصارى بايد از قرآن حذف شود و غير از خداپرستى چيز ديگرى در قرآن نباشد!! آيا چيزى را كه تنصيفش كنيم قرآن است؛ پس [شايد بگويند:] خداپرستى هم لازم نيست در قرآن باشد؛ همين كه انسان كسى را نكُشد، كسى را نزند [كافى است]!! خداپرستى هم لازم نيست!! بت پرستها هم بگويند: «ما هم نكاحى داريم، سفاحى داريم، مال مردم خورى داريم و... ـ [بالاخره] يك چيزهائى را آنها قائلند ـ اما اينكه خدا يكى باشد، نه، اين [بتها[ «شفعائنا عند اللّه » اگر بنا باشد بر تبعيض، اكثر مردم اصلاً خداپرست نيستند، اكثر مردم بت پرستند. [دين خدا] تبعيضى نيست، يا بايد همه اش را بگيرى يا هيچ چيزش را نگيرى....
..ادامه دارد
🔴قابل توجه🔴
🔶️ان شاء الله ادامه بیانات معظم له در شب جمعه بعدی...
#مداح
#بهجت
#کانال_تذکره
https://eitaa.com/Akherat12