eitaa logo
اخلاق
29.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
104 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/GB0d.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نزدیکم من و دعای دعا کننده را هنگامی که مرا بخواند اجابت می‌کنم ... 🌺❤️ (سوره بقره ۱۸۶) ✳️ @Akhlagh_Et
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت دوم 📚 موضوع: انس با قرآن 📖تفسیر آیه ۲۵۷ سوره مبارکه بقره 🗓۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ✳️ @Akhlagh_Et
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹چگونه می توان عابد حقیقی شد🌹 🍂🌹پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله )فرمود: خداوند متعال در شب معراج به او گفت: ای احمد، آیا میدانی چگونه می توان عابد حقیقی شد؟ حضرت پاسخ دادند: نمی دانم. خداوند فرمود: هرگاه هفت صفت در انسان جمع شود: 🌾۱)تقوایی که او را از ارتکاب گناه باز دارد. 🌾۲)سکوتی که مانع از پرداختن به آنچه به او مربوط نیست،گردد. 🌾۳)ترسی که هر روز بر اشک و حزن او بیفزاید. 🌾۴)حیائی که در خلوت و تنهایی پردا کند. 🌾۵)خوردن مال حلال که برای ادامه حیات محتاج آن است. 🌾۶)دشمنی دنیا، که من آنرا دشمن دارم. 🌾۷)و دوستی با نیکان و صلحا از آن روی که من آنها را دوست دارم. 📙مستدرک الوسائل، جلد۹، صفحه۱۹ ✳️ @Akhlagh_Et
🔴‌ فردای قیامت شدیدا محتاج خواهیم شد آیت الله بهجت: خوب است انسان در هر کار خیری که پیش می‌آید و می‌تواند آن را انجام دهد، فرصت را مغتنم بشمارد و خود را از آن محروم ننماید ... زیرا فردای قیامت به هر یک از آنها شدیداً محتاج خواهیم شد. 📗 در محضر بهجت ج۱ ص۶۳ ✳️ @Akhlagh_Et
🔴 معجزه استغفار شخصی خدمتِ امام رضا(علیه السلام) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن». شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن» .فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن». حاضران باتعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟! فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند: «اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید. 📚مجمع البیان، ذیل تفسیر سوره نوح ✳️ @Akhlagh_Et
استاد تحریری: سرّ سفارش‏ هاى ائمه ـ عليهم‏ السّلام ـ به زيارت خودشان این است که چون زيارت ، يكى از راه‏ هاى ابراز محبت به ايشان، براى تقرّب به خداوند متعال و رسيدن به هدف از آفرينش می باشد. در حقيقت انسان با زيارت آنان، آن‏ ها را الگوى خود در سير به سوى كمال نهايى قرار می دهد، ❗️نه اين كه مقصود، 🚫خوش گذرانى و 🚫 ارضاى اميال حيوانى يا 🚫رسيدن به منافع مادى باشد، 👌از اين جهت آن بزرگواران در زيارت نامه‏ هایشان، مجموعه‏ اى از معارف اسلامى را از توحيد رسالت معاد امامت ولايت و مسايل اخلاقى و تربيتى ، متذكر شده‏ اند تا انسان با اعتقاد پاك و اتّصاف به اين اوصاف اخلاقى و نفسانى، شايستگى قرب الهى را بيابد. ✅ در اين صورت زيارت ايشان، همان زيارت خداوند است و موجب ورود در بهشت می شود. ✳️ @Akhlagh_Et
🔴 چرا امام مهدى علیه السلام در زمان غیبت کبری نایب خاص ندارد؟ 🔷در پاسخ این سوال، باید گفت اوّلا، غیبت صغری مقدمه اى براى آغاز غیبت کبری بود و در این دوره، نایبان خاص، وظیفه داشتند تا شیعیان را آماده ى غیبت امام(علیه السلام) کنند. در همین مدّت غیبت صغری، شیعیان توانستند خود را براى ورود به مرحله ى جدید آماده کنند؛ بنابراین، هدف اصلى از تعیین نواب خاص، تحقق یافته بود و دیگر نیازى به تعیین نایب خاص نبود؛ چون، با آغاز غیبت کبری ـ که هدف از آن، حفظ جان امام، آزمایش مردم، آماده سازى مردم جهان براى قیام امام (علیه السلام) در آخرالزمان و... بود ـ تعیین نایب خاص، با اهداف و فلسفه ى غیبت تعارض پیدا مى کرد.  ثانیاً، در صورت استمرار تعیین نایب خاص، امکان داشت فرصت مناسبى ایجاد شود تا هر کس ادعاى نیابت امام زمان (علیه السلام) را بکند و صادق و کاذب مشتبه شود و البته این هم امکان نداشت که خود حضرت هر بار ظاهر شود و اوّلا، معجزه اى بیاورد که خود امام است و ثانیاً، براى هر عصرى، کسى را معرّفى کند.[1]  ثالثاً، شاید دلیل عدم تعیین نائب خاص، این بوده که اگر نائب خاص تعیین مى شدند، دشمنان، آنان را آزاد نمى گذاشتند، بلکه آنان را شکنجه و زجر مى دادند.  📚پی نوشت: [1]. ابراهیم امینى، دادگستر جهان، ص 153. منبع: امام مهدى علیه السلام، رسول رضوى، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه (1384). ✳️ @Akhlagh_Et
🌸🍃🌸🍃مسيح علیه‌السلام از مسيري مي‌گذشت، يك نفر با او برخورد نمود، به محض ديدن مسيح به او فحاشي كرد و گفت: «اي پسر حرامزادۀ بي‌اصل و نسب». مسيح در پاسخ گفت: «سلام اي انسان باشرافت و ارزشمند.» اطرافيان از مسيح پرسيدند: «او به تو فحاشي كرد، چه طور شما به او اين قدر احترام مي‌گذاريد؟» مسيح پاسخ داد: «هر كسي آنچه را دارد خرج مي‌كند. چون سرمايۀ او اين بود، به من بد گفت و چون در ضمير من جز نيكويي نبود از من جز نيكويي در وجود نمي‌آيد. ما فقط آنچه را كه در درون داريم مي‌توانيم از خود نشان دهيم.» ✳️ @Akhlagh_Et
قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام – : مَنْ وَعَظَ أخاهُ سِرّاً فَقَدْ زانَهُ، وَمَنْ وَعَظَهُ عَلانِیَهً فَقَدْ شانَهُ. «تحف العقول، ص ۴۸۹» امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: هرکس دوست و برادر خود را محرمانه موعظه کند، او را زینت بخشیده; و چنانچه علنی باشد سبب ننگ و تضعیف او گشته است. ✳️ @Akhlagh_Et
امام صادق علیه السلام فرمود: أدنى ما يَخرُجُ بهِ الرّجُلُ مِن الإيمانِ أنْ يُواخِيَ الرّجُلَ على دِينهِ فيُحصيَ علَيهِ عَثَراتِهِ و زَلاّتِهِ لِيُعَنِّفَهُ (لِيُعَيِّرَهُ) بها يَوما (مّا). كمترين چيزى كه انسان را از ايمان خارج مى سازد اين است كه با كسى پيوند رفاقت و دوستی ببندد و سپس لغزشها و خطاهاى او را برشمارد، تا روزى آنها را دستمايه سرزنش وى قرار دهد و آبروی وی را ببرد. معانی الاخبار روایت امام صادق ✳️ @Akhlagh_Et
🔴ذبح شدن ابلیس به دست حضرت مهدی (عج): «الصّادق (علیه السلام)- عَن وَهْبِ‌بْنِ‌جُمَیْعٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ إِبْلِیسَ وَ قَوْلِهِ رَبِّ فَأَنْظِرْنِی إِلی یَوْمِ یُبْعَثُونَ قالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ إِلی یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ أَیُّ یَوْمٍ هُوَ قَالَ یَا وَهْبُ أَ تَحْسَبُ أَنَّهُ یَوْمُ یَبْعَثُ اللَّهُ النَّاسَ لَا وَ لَکِنَّ اللَّهَ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَنْظَرَهُ إِلَی یَوْمِ یَبْعَثُ اللَّهُ قَائِمَنَا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَیَأْخُذُ بِنَاصِیَتِهِ فَیَضْرِبُ عُنُقَهُ فَذَلِکَ الْیَوْمُ هُوَ الْوَقْتُ الْمَعْلُومُ.» «امام صادق (علیه السلام)- از وهب‌بن‌جُمیع نقل شده که گفت: «از امام صادق (ع) درباره‌ی ابلیس و این سخنش «رَبِّ فَأَنْظِرْنِی إِلی یَوْمِ یُبْعَثُونَ قالَ فَإِنَّکَ مِنَ المُنْظَرِینَ إِلی یَوْمِ الْوَقْتِ المَعْلُوم» پرسیدم که آن روز کدام روز است»؟ حضرت فرمود: «ای وهب! می‌پنداری آن روز روزی است که خداوند مردم را برای برپایی قیامت برمی‌انگیزد؟ نه! بلکه خداوند عزّوجلّ او را تا روزی که قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را برای قیام‌کردن برانگیزد، مهلت داده است و حضرت قائم (عج) موی جلو سرش را گرفته و گردنش را بزند؛ آن‌روز، الْوَقْتُ الْمَعْلُومُ است.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۹۴ 📗بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۲۱ 📗بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۵۴ 📗دلایل الإمامهًْ، ص۲۴۰ 📗 العیاشی، ج۲، ص۲۴۲ ✳️ @Akhlagh_Et