❖﷽❖
#رابطه_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
[سورهى حج] [آيهى ٦١]
ذلِكَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِيَ عَلَيْهِ
لَيَنْصُرَنَّهُ اللّهُ
إِنَّ اللّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ
(اين است كه هرآنكه به همان عقوبت شده كيفر كند،سپس مورد تعدّى قرار گيرد،خداوند او را يارى مىكند.همانا خداوند بس آمرزنده و بسيار بخشاينده است.)
🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨
📜[١٥٨]عليّ بن إبراهيم،في تفسيره:فهو رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم لمّا أخرجته قريش من مكّة و هرب منهم إلى الغار و طلبوه ليقتلوه فعاقبهم اللّه يوم بدر فقتل عتبة و شيبة و الوليد و أبو جهل و حنظلة بن أبي سفيان و غيرهم،فلمّا قبض رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم طلب بدمائهم،فقتل الحسين عليه السّلام و آل محمّد بغيا و عدوانا،و هو قول يزيد حين تمثّل بهذا الشّعر:
ليت أشياخي ببدر شهدوا جزع الخزرج من وقع الأسل
لأهلّوا و استهلّوا فرحا ثمّ قالوا:يا يزيد لا تشل
لست من خندف إن لم أنتقم من بني أحمد ما كان فعل
قد قتلنا القرم من ساداتهم و عدلناه ببدر فاعتدل
و قال الشّاعر في مثل ذلك(شعرا):
و كذاك الشّيخ أوصاني به فاتّبعت الشّيخ فيما قد سأل و قال يزيد أيضا(شعرا):
نقول و الرّأس مطروح نقلّبه : يا ليت أشياخنا الماضين بالحضر
حتّى يقيسوا قياسا لا يقاس به أيّام بدر لكان الوزن بالقدر
فقال اللّه تبارك و تعالى: وَ مَنْ عاقَبَ يعني رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم، بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ يعني حسينا أرادوا أن يقتلوه ثُمَّ بُغِيَ عَلَيْهِ لَيَنْصُرَنَّهُ اللّهُ يعني بالقائم عليه السّلام من ولده.
📝علىّ بن ابراهيم در تفسيرش گويد:او رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم است.
❇️هنگامى كه قريش آن حضرت را از مكّه بيرون(و آواره)كردند و آن حضرت از(دست)آنان، بهسوى غار گريخت و آنها به جستوجويش پرداختند تا حضرتش را بكشند.پس خداوند آنها را روز بدر عقوبت كرد كه عتبه و شيبه و وليد و ابو جهل و حنظلة بن ابى سفيان و... كشته شدند و پس از رحلت رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم،آن نابكاران به خونخواهى مقتولان خود پرداختند و امام حسين عليه السّلام و آل محمّد را از راه ظلم و تعدّى كشتند
و اين است (معنى)قول يزيد كه به اين شعر متمثّل شد:
-اىكاش بزرگان قوم من-كه در بدر كشته شدند-هماكنون بودند و ناله و اندوه خزرجيان را از فرود آمدن شمشيرها و نيزهها(بر پيكر پيشوايانشان)شاهد مىشدند!
-(آنگاه)از شادى و خوشحالى به هم تبريك گفته سپس فرياد برمىآوردند كه:اى يزيد، دستت بريده مباد!
-از تيرهى خندف نيستم اگر از فرزندان احمد-به خاطر آنچه او كرد-انتقام نكشم.
-ما از بزرگان اين گروه،مهتر را كشتيم و با بدر آن را همتا و برابر ساختيم.
شاعر(ديگر)همانند اين معنى را(از زبان يزيد پليد)گفته است:
-و اينگونه شيخ(-خليفه)به من توصيه كرد.پس آنچه را او خواسته بود،به جاى آوردم!
نيز يزيد چنين(شعرى)گفت: -درحالىكه اين سر افتاده است و ما آن را زير و رو مىكنيم،چنين مىگوييم:اىكاش بزرگان پيشين ما هماكنون حاضر بودند!
-تا مقايسه مىكردند؛مقايسهاى بىنظير بين اين جريان با روزهاى بدر كه وزن آن برابر مىشد!
💎پس خداى-تبارك و تعالى-فرمود:(و هركس عقوبت كند)يعنى:رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم،(همان گونه كه عقوبت ديده)مقصود هنگامى است كه خواستند امام حسين عليه السّلام را بكشند(سپس بر او ستم شد،خداوند او را يارى مىكند)يعنى:بهوسيلهى قائم عليه السّلام از فرزندان او.
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 311
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#ارتباط_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜 از جابر جعفى روايت شده كه گفت: شنيدم حضرت باقر عليه السّلام ميفرمود:
❣ بخدا قسم مردى از ما اهل بيت بعد از مرگش سيصد و نه سال در جهان سلطنت ميكند.
عرض كردم: اين چه وقت خواهد بود؟
فرمود: بعد از قائم
پرسيدم: قائم در عالم خود چقدر مىماند؟ فرمود: نوزده سال.
🌠آنگاه «منتصر» يعنى حسين عليه السّلام بدنيا برميگردد، براى طلب خون خود و يارانش، و از پس او امير المؤمنين رجعت ميكند.
📝 از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمود: چون تفسير آيه
✨ «فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ»(معارج/4) را از آن حضرت پرسيدند،
❤️فرمود: اين در موقع بازگشت و رجعت پيغمبر بدنيا است كه مدت سلطنتش پنجاه هزار سال خواهد بود. و امير المؤمنين نيز چهل و چهار هزار سال سلطنت ميكند.
📚مهدی موعود، صفحه 1222
علامه محمد باقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#ارتباط_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📝شيخ حسن بن سليمان در كتاب «منتخب البصائر» از بهاء الدين سيد على بن عبد الحميد حسينى باسناد خود از احمد بن عقبه از پدرش روايت ميكند كه از حضرت صادق عليه السّلام پرسيدند:
❓آيا رجعت صحيح است؟
🕊فرمود: آرى.
❓ گفتند: نخستين كسى كه مىآيد كيست؟
🕯 فرمود: حسين عليه السّلام است كه بعد از ظهور قائم عليه السّلام مىآيد.
❓عرض شد آيا همه مردم با او هستند؟ فرمود: نه بلكه چنان است كه خدا ميفرمايد:
🔅 «يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً» مردمى بعد از مردمى مىآيند.(نبأ/18)
♻️و هم آن حضرت فرمود: امام حسين با يارانش كه با وى كشته شدند در حالى كه هفتاد پيغمبرى كه با حضرت موسى بن عمران برانگيخته شدند با اوست، بازگشت بدنيا ميكنند.
✴️قائم، انگشتر خود را بامام حسين ميدهد چون قائم رحلت كند، امام حسين عليه السّلام او را غسل ميدهد و كفن ميكند و حنوط كرده در قبر ميگذارد.
📚مهدی موعود، صفحه 1220
علامه محمد باقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#ارتباط_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
📜 على بن ابراهيم روايت كرده است در تفسير اين آيه كريمه: «ووصينا الإنسان بوالديه إحسانا حملته أمه كرها ووضعته كرها» يعنى: «وصيت كرديم ما انسان را به والدين او به نيكى. حامله شد به او مادر او از روى كراهت و وضع كرد اورا از روى كراهت.»
💠 حضرت فرمود: مراد از والدين حسن و حسين عليهما السلام [هستند].
🕊آن كسى كه حمل و وضع او از روى كراهت بود، حضرت امام حسين عليه السلام است، زيرا كه حق تعالى بشارت داد رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم را به ولادت حسين و به آن كه امامت فرزندان او خواهد بود تا روز قيامت.
🌺پس خبر داد آن حضرت را به آنچه خواهد رسيد به حضرت امام حسين عليه السلام و به فرزندان او. در عوض اين مقرر فرمود كه امامت در فرزندان او باشد؛ خبر داد كه حضرت امام حسين عليه السلام كشته خواهد شد؛ حق تعالى اورا در رجعت به دنيا برخواهد گردانيد؛ يارى خواهد كرد اورا تا دشمنان خود را بكشد؛ او را پادشاه جميع روى زمين گرداند؛ چنانچه حق تعالى فرموده است كه: «ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين» 1 يعنى: «مىخواهيم كه منت گذاريم بر آنها كه ضعيف گردانيدهاند ايشان را در زمين و بگردانيم ايشان را امامان و بگردانيم ايشان را وارثان زمين.»
🌤باز فرموده است كه: «ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادي الصالحون» 2. يعنى: «به تحقيق كه ما نوشتيم در «زبور» بعد از «تورات» آن كه زمين را به ميراث خواهند برد بندگان شايسته من.» پس حضرت فرمود: «بشارت داد خدا پيغمبرش را كه اهل بيت او پادشاه زمين خواهند شد به دنيا رجعت خواهند كرد و دشمنان خود را خواهند كشت.»
💢پس حضرت رسالت صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه عليها السلام را خبر داد به ولادت حسين عليه السلام و شهيد شدن او. پس حامله شد به او با كراهت. پس حضرت فرمود كه: «هرگز ديده اى كسى را كه بشارت دهند اورا به پسرى و حامله شود به او با كراهت؛ يعنى: او مغموم شد و كراهت داشت از او، به سبب شنيدن قتل او و در وقت وضع حمل نيز كراهت داشت به سبب اين.»
💎ميان ولادت امام حسن عليه السلام و حامله شدن امام حسين عليه السلام به قدر يك طهر فاصله بود. امام حسين عليه السلام در شكم مادر شش ماه ماند و مدت شير خوردنش بيست و چهار ماه بود. براى اين حق تعالى فرموده است كه: «مدت حمل او و بازگرفتن او از شير سى ماه بود.
1. سوره قصص/ آيه 5.
2. سوره انبياء/ آيه 105.
📚مجلسى، جلاء العيون،/ 479
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#ارتباط_امام_حسین_و_امام_زمان_عج
وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلينَ
آنها مىگويند: «حمد و ستايش مخصوص خداوندى است كه به وعدهی خويش دربارهی ما وفا كرد و اين سرزمين را ميراث ما قرار داد كه هر جاى بهشت را بخواهيم منزلگاه خود قرار دهيم؛ و چه نيكوست پاداش عملكنندگان»!
(زمر/ ۷۴)
🌤✨🌤✨🌤
الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِبْنِعُمَرَ قَال ... یَا مَوْلَایَ ثُمَّ مَا ذَا یَصْنَعُ الْمَهْدِیُّ قَالَ یَثُورُ سَرَایَا عَلَی السُّفْیَانِیِّ إِلَی دِمَشْقَ فَیَأْخُذُونَهُ وَ یَذْبَحُونَهُ عَلَی الصَّخْرَهًِْ ثُمَّ یَظْهَرُ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) فِی اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفَ صِدِّیقٍ وَ اثْنَیْنِ وَ سَبْعِینَ رَجُلًا أَصْحَابِهِ یَوْمَ کَرْبَلَاءَ فَیَا لَکَ عِنْدَهَا مِنْ کَرَّهًٍْ زَهْرَاءَ بَیْضَاءَ ... ثُمَّ لَکَأَنِّی أَنْظُرُ یَا مُفَضَّلُ إِلَیْنَا مَعَاشِرَ الْأَئِمَّهًِْ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) نَشْکُو إِلَیْهِ مَا نَزَلَ بِنَا مِنَ الْأُمَّهًِْ بَعْدَهُ وَ مَا نَالَنَا مِنَ التَّکْذِیبِ وَ الرَّدِّ عَلَیْنَا وَ سَبْیِنَا وَ لَعْنِنَا وَ تَخْوِیفِنَا بِالْقَتْلِ وَ قَصْدِ طَوَاغِیَتِهِمُ الْوُلَاهًِْ لِأُمُورِهِمْ مِنْ دُونِ الْأُمَّهًِْ بِتَرْحِیلِنَا عَنِ الْحُرْمَهًِْ إِلَی دَارِ مُلْکِهِمْ وَ قَتْلِهِمْ إِیَّانَا بِالسَّمِّ وَ الْحَبْسِ فَیَبْکِی رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ یَقُولُ یَا بَنِیَّ مَا نَزَلَ بِکُمْ إِلَّا مَا نَزَلَ بِجِدِّکُمْ قَبْلَکُمْ ثُمَّ تَبْتَدِئُ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) وَ تَشْکُو مَا نَالَهَا ... ثُمَّ یَقُومُ الْمَهْدِیُّ سَمِیُّ جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَلَیْهِ قَمِیصُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مُضَرَّجاً بِدَمِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) یَوْمَ شُجَّ جَبِینُهُ وَ کُسِرَتْ رَبَاعِیَتُهُ وَ الْمَلَائِکَهًُْ تَحُفُّهُ حَتَّی یَقِفُ بَیْنَ یَدَیْ جَدِّهِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَیَقُولُ یَا جَدَّاهْ وَصَفْتَنِی وَ دَلَلْتَ عَلَیَّ وَ نَسَبْتَنِی وَ سَمَّیْتَنِی وَ کَنَیْتَنِی فَجَحَدَتْنِی الْأُمَّهًُْ وَ تَمَرَّدَتْ وَ قَالَتْ مَا وُلِدَ وَ لَا کَانَ وَ أَیْنَ هُوَ وَ مَتَی کَانَ وَ أَیْنَ یَکُونُ وَ قَدْ مَاتَ وَ لَمْ یُعْقِبْ وَ لَوْ کَانَ صَحِیحاً مَا أَخَّرَهُ اللَّهُ تَعَالَی إِلَی هَذَا الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ فَصَبَرْتُ مُحْتَسِباً وَ قَدْ أَذِنَ اللَّهُ لِی فِیهَا بِإِذْنِهِ یَا جَدَّاهْ فَیَقُولُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَیْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِینَ.
امام صادق (علیه السلام)- مفضّل عرض کرد: «آقا! بعد از آن مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه میکند»؟ فرمود: «لشکری برای دستگیری سفیانی به دمشق میفرستد؛ او را گرفته و روی سنگی سر میبرند. آنگاه حسین (علیه السلام) با دوازده هزار دوست و هفتادودو نفری که در کربلا از یاران او بودند و با وی شهید شدند، آشکار میشود. ای خوش آن رجعت نوری ... ای مفضّل! گویا میبینم که ما ائمه (علیهم السلام) آن موقع جلو پیغمبر (صلی الله علیه و آله) جمع شده و به آن حضرت شکایت میکنیم که امّت بعد از وی چه به روز ما آوردند، و میگوییم امّت ما را تکذیب کردند و بیاعتنایی و نفرین و لعنت و تهدید به قتل نمودند، والیان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعی از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) سخت گریه میکند و میفرماید: «ای فرزندان من! هرچه به شما رسید بیشتر به جدّ شما رسید». آنگاه فاطمه زهراء (سلام الله علیها) میآید و از ظلمی که به او رفته گوید ... آنگاه مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همنام جدّم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درحالیکه پیراهن آن حضرت را که آغشته به خون پیشانی و دندان پاکش میباشد پوشیده، و فرشتگان اطراف او را گرفتهاند، آمده و جلو پیغمبر (صلی الله علیه و آله) میایستد، و میگوید: «ای جدّ بزرگوار، شما مرا به اوصافی معرفی فرمودی که مردم مرا از روی آن اوصاف بشناسند. و نام و نسب و کنیهام را ذکر فرمودی. با این حال، این امّت منکر وجود من شدند و متمرّد گشتند». و گفتند: «مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متولّد نشده و اصلاً نبوده. اگر هست کجاست و کی میآید»؟ پدرش مرده و اولاد نداشته است و اگر او موجود و سالم میبود خدا آمدن او را تا این موقع به تأخیر نمیانداخت، ای جدمن! من کار را به خدا سپردم و تاکنون صبر کردم و اینک به فرمان الهی ظاهر گشتهام. پیغمبر (صلی الله علیه و آله) میفرماید: الحَمْدُ لِلهِ الَّذِی صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الجَنَّةِ حَیْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِینَ».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۴۰ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۳۰
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#دولت_کریمه_امام_عصر_عج
📜[١٥]الطّبرسيّ في الاحتجاج:عن عبد العظيم الحسنيّ رضي اللّه عنه قال:
قلت لمحمّد بن عليّ بن موسى عليهم السّلام:[يا مولاي]إنّي لأرجو أن تكون القائم من أهل بيت محمّد الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا.
فقال عليه السّلام:
«ما منّا إلاّ قائم بأمر اللّه و هاد إلى دين اللّه و لكنّ القائم الّذي يطهّر اللّه به الأرض من الكفر و الجحود و يملأها ١قسطا و عدلا،هو الّذي يخفى على النّاس ولادته و يغيب عنهم شخصه و يحرم عليهم تسميته،و هو سميّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و كنيّه و هو الّذي تطوى له الأرض،و يذلّ له كلّ صعب،يجتمع إليه من أصحابه عدّة أهل بدر ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من أقاصي الأرض،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ: أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً،إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ فإذا اجتمعت له هذه العدّة من أهل الأرض ،أظهر اللّه أمره فإذا كمل له العقد-و هو عشرة آلاف رجل-خرج بإذن اللّه،فلا يزال يقتل أعداء اللّه حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ.
قال عبد العظيم:فقلت له:يا سيّدي،فكيف يعلم أنّ اللّه قد رضي؟قال:
«يلقي في قلبه الرّحمة،فإذا دخل المدينة أخرج اللاّت و العزّى فأحرقهما.»
📝شيخ طبرسى در كتاب احتجاج از جناب عبد العظيم حسنى رضي اللّه عنه آورده است كه گويد:به حضرت محمّد بن علىّ بن موسى(امام جواد)عليهم السّلام عرض كردم:[اى مولاى من]اميدوارم آن قائم از خاندان محمّد-كه زمين را از قسط و عدل پر مىسازد؛ همچنانكه از ظلم و جور آكنده شده باشد-شما باشيد.آن حضرت فرمودند:
💎«هريك از ما(امامان معصوم)بهپادارندۀ امر خداوند و هدايتكننده بهسوى دين خداييم؛
ولى آن قائمى كه خداوند به(دست)او،زمين را از كفر و انكار حق پاك خواهد ساخت و آن را از قسط و عدل پر خواهد كرد،كسى است كه:
ولادتش بر مردم مخفى مىماند
و جسم او از ايشان غايب مىگردد
و بر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است.
اوست همنام و همكنيۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم .
و هم اوست كه زمين برايش درنورديده خواهد شد
و هرگونه دشوارى برايش آسان خواهد گشت.
🕊از اصحابش،به تعداد اهل بدر،٣١٣ مرد از اطراف زمين بهسويش جمع خواهند شد و اين است (معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:(هركجا باشيد،خداوند همهى شما را خواهد آورد.
محقّقا خدا بر هر چيز تواناست).
🌺پس اگر اين تعداد از اهل زمين برايش جمع گرديدند،خداوند امرش را آشكار مىسازد و چون عقد-كه ده هزار مرد است-برايش كامل شود،به اذن خداوند خروج خواهد كرد.سپس پيوسته دشمنان خدا را مىكشد تا اينكه خداى-عزّ و جلّ-راضى گردد.»
❓حضرت عبد العظيم گويد:به آن حضرت عرضه داشتم:اى آقاى من!چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده است؟(امام عليه السّلام)فرمود:
💞«در قلبش رحمت مىافكند.پس هنگامى كه به مدينه داخل گردد،لات و عزّى را بيرون مىآورد و آن دو را آتش مىزند.»
📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 69
سید هاشم بن سلیمان بحرانی
@Aldolatahalzahraeyah
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84