eitaa logo
الحقائق
299 دنبال‌کننده
160 عکس
55 ویدیو
3 فایل
🔰حجه الاسلام سیدهادی حسینی 🟢مطالب و نکات مهم فرق و ادیان 🟢پاسخگویی به سوالات و‌شبهات 🟢نقد وهابیت و مدعی یمانی 🟢مسائل رسانه و خانواده 🟢ارسال مطالب علمی جدید ارتباط با مدیر 👇 @s_h_sadat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 سندی جدید و قدیمی از باورهای شیعیان نخستین ـ بر اساس روایتشان از افراد مورد اطمینان ـ به مسأله‌ی غصب فدک و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بر اثر ضرب و جرح‌های واردشده از جانب قنفذ، غلام ابوبکر، و سقط حضرت محسن بن علی علیهما‌السلام. 📚 كتاب المقالات، المنسوب إلى أبي علي الجبّائي (ت ۳۰۳ ق)، ص۱۵۰، طبعة تركيا. 📎 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq
آقای دهبان مهارت ارائه مطلب در تبلیغ دانش آموزی.pdf
565K
✅ خلاصه نکات بسیار قابل استفاده جلسه تبلیغ دانش آموزی 🟣تقریبا کل جلسه پیاده سازی شده است واقعا ارزش مطالعه دارد 🔺ارائه توسط حجت الاسلام مجید دهبان 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq
🔴خلقت نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها در کتب اهل سنّت 🔷«طبرانی» در کتاب «معجم الکبیر» روایتی را از عایشه نقل کرده است؛ 👈، يَا حُمَيْرَاءُ، إِنَّ فَاطِمَةَ لَيْسَتْ كَنِسَاءِ الْآدَمِيِّينَ وَلَا تَعْتَلُّ كَمَا يَعْتَلُّونَ»👉 👈آلوسی در کتاب تفسیرش، به افضلیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر سائر زنان حتی حضرت مریم -ولو بنا بر قولی که مریم کبری را پیامبر میداند-، تصریح می کند و دلیل آن را پاره تن پیامبر بودن بیان کرده است. 📚المعجم الكبير، ج 22، ص 401، ح 1000 📚روح المعانى فى تفسير القرآن العظيم، ج 4، ص 183 📎 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq
🔘متن شبهه👇 امیرالمومنین علیه السلام درباره قاتل خویش یعنی ابن ملجم سفارش کرد که فرزندانش او را ببخشند! یعنی حتی سلاح کشیدن بر رهبر جامعه هم محاربه نیست بلکه یک حق خصوصی است که قابل بخشش است 🔰 پاسخ شبهه: 1⃣ حضرت علی(ع) نبخشید بلکه برحسب عدالت گفت قاتلم یک ضربه زده شمانیز یک ضربه. 2⃣ برفرض محال که بخشیده باشد، حضرت علی ( ع) قاتل خودش را بخشیده نه قاتل مردم را،حاکم جامعه اسلامی میتونه از حق خودش بگذره ‏نه خلق الله. 3⃣ امیرالمؤمنین گروهی ازخوارج را که توبه کردن عفو کرد و باعده ای که همچنان بر تفکر باطلشون ایستادن جنگید وهمه راکشت به جز۹ نفر که۲نفر به خراسان،۲نفر به یمن،۲نفربه عمان،۲نفر به جزیره(موصل) و۱نفر به تل موزون فرار کردند. 4⃣ با تحریف اسلام واحکام دینی،ارجاع ‏میدید به ۱۴۰۰ سال پیش درحالیکه تا دیروز میگفتید این دین پوسیده است و دیگه احکامش به درد عصر تکنولوژی نمیخوره. 5⃣ بارها گفتیم برای نتیجه گیری از یک مطلب باید همه صحبتها را دید ، چرا از نامه 47 نهج البلاغه چیزی نمی گوئید که در آن حضرت بدون صحبت از عفو ابن ملجم ، توصیه می کند که فقط او را قصاص کنید ، نه کسی دیگر را ! 6⃣ در ضمن همین شماها مگر نبودید که سر قضیه خانم امینی دم از صحبت های امیرالمومنین و خلخال پای زن یهودی می کردید ؟؟؟؟ حال چه شده از یک یاغی اغتشاش گری که باعث ترس و وحشت عده ای زن و بچه شده طرفداری می کند ؟؟؟ این همه تناقض را کجای دلمان بگذاریم؟؟؟ 7⃣ امیرالمومنین علیه السلام از ظلم به شخص خودش می گذرد اما از ظلم به امنیت جامعه و مردم تحت حاکمیتش به هیچ عنوان نمی گذرد ، لطفا با شبهه افکنی تاریخ را تحریف نکنید. 📎 📎 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq
⁉️ چطور سال ۱۳۵۷ که مردم بیرون ریختند و اعتراض کردند به آن‌ها می‌گفتند انقلابی اما الان که مردم و جوانان ریختند بیرون به آن‌ها اغتشاشگر می‌گویند؟ 🔶 نکته اول: آن موقع هدف مردم از انقلاب چی بود؟! 🔻 مردم برای ولنگاری انقلاب کردند؟! یا برای حفظ دین و آرمان و انسانیت و اعتقاداتشان انقلاب کردند؟! 🔻 انقلاب آن‌ها برای عزت و سربلندی مردم بود که بیگانه به مردم ایران زور نگوید و زن و ناموس ایران را مثل کره و ژاپن به بردگی نبرد. 🔷 نکته دوم: مردمی که اعتراض می‌کردند پول نمی‌گرفتند توی خیابان بیایند. شما ببینید این کسایی که دستگیر می‌شوند اعتراف می‌کنند که گول خوردند، جو گیر شدند و به آن‌ها پول دادند ولی مردم زمان انقلاب برای اعتقاد و عقیده خود به خیابان می‌آمدند و وقتی هم دستگیر می‌شدند با بدترین شکنجه ها از کار خود پیشمان نبودند و پای کار خود می‌ماندند. 🔶 نکته سوم: مردم آن موقع کجا مأموران را زجرکش می‌کردند؟! چه برسد به مردم بی‌گناه؟! بلکه خود سینه سپر می‌کردند تا خودشان کشته شوند. ولی این اغتشاشگران هم مأموران را می‌کشند هم مردم بی‌گناه را می‌کشند. 🔷 نکته چهارم: مردم انقلابی کجا مغازه و ماشین مردم را آتیش می‌زدند؟! که الان اغتشاشگران امروزی این‌ها را آتش می‌زنند. 🔶 نکته پنجم: آن موقع انقلاب خواست مردم بود و دشمنان مخالف آن بودند ولی الان دشمنانی که مثل گرگ دنبال منافع خود در ایران هستند شدند مدافع اغتشاشگران آدم عاقل نباید شک کند که چگونه گرگ دوست انسان شده است؟! ♦️ آیا شما این‌ها را با آن‌ها یکی می‌دانید؟! 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌
🔷پاسخ علامه طباطبایی (ره) به شبهه‌ای درمورد قصاص: و اما این که گفتند: رأفت و رحمت بر انسانیت اقتضاء مى‌کند قاتل اعدام نشود، در پاسخ مى‌گوئیم بله و لکن هر رأفت و رحمتى پسندیده و صلاح نیست و هر ترحمى فضیلت شمرده نمى‌شود. چون به کار بردن رأفت و رحمت، در مورد جانى قسى‌القلب...‏(که کشتن مردم برایش چون آب خوردن است)، و نیز ترحم بر نافرمانبر متخلف و قانون‌شکن که بر جان و مال و عرض مردم تجاوز می‌کند، ستمکارى بر افراد صالح است و اگر بخواهیم به طور مطلق و بدون هیچ ملاحظه و قید و شرطى، رحمت را بکار ببندیم... اختلال نظام لازم مى‌آید و انسانیت در پرتگاه هلاکت قرار گرفته، فضائل انسانى تباه مى‌شود. المیزان/ج۱/ص۴۳۹ 📎 📎 📎 📎 📎 📎 @ir_tavabin https://eitaa.com/Alhaqayeq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷اقای دایی؛ خفتگیر؛ گردن بند‌تون رو بخشیدید؟ 🔰دایی : نه نبخشیدم ، این یه چیزیه که مربوط به اجتماعست مربوط به من نیست، این آسیب اجتماعیه ، اونایی که وحشیانه با قمه میان سرقت میکنن شما حسابشو کن چقدر آرامش رو از ما میگیره ـــــــــــــــــــــــ 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ♨️کانال الحقائق https://eitaa.com/Alhaqayeq
💫فراخى روزى و حماقت : ✨شرح نهج البلاغة : 🍃أوحَى اللّه ُ تعالى إلى بعضِ أنبيائهِ : أ تَدرِي لِمَ رَزَقتُ الأحمَقَ ؟ قالَ : لا ، قال : لِيَعلَمَ العاقِلُ أنّ طَلَبَ الرِّزقِ لَيسَ بِالاحتِيالِ . 🌟خداوند متعال به يكى از پيامبران خود وحى فرمود كه : آيا مى دانى چرا احمق را مى دهم؟ عرض كرد : نه . فرمود : تا خردمند بفهمد كه روزى با به دست نمى آيد . 📚( شرح نهج البلاغة ابن أبي الحديد : ۳/۱۶۰ ) 📎 📎 📎 📎 📎 📎 ♨️کانال الحقائق https://eitaa.com/Alhaqayeq
🔖 خلیفه با سنت مخالف بود! چطور عبارت اهل سنت سازگار است؟ 🔸️عن أبي هريرة، قال: ما كنا نستطيع أن نقول: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم؛ حتى قبض عمر، كنا نخاف السياط. 🔷️از ابوهریره نقل است که گفت: ما نمی‌توانستیم بگوییم که پیامبر چنین فرمود؛ تا این که عمر از دنیا رفت، ما از شلاق می‌ترسیدیم.» 🗂سیر اعلام النبلاء، ذهبی، بیروت: مؤسسة الرسالة، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۶۰۳ 🔺️ممکن است بگویند: دستور موقت بود، اما در هیچ کدام از عملکرد های خلیفه اول و دوم و سوم و بعدها معاویه چنین چیزی دیده نمی شود. 🔺️ممکن است بگویند: بخاطر قرآن بود، مخالفت کردند تا با قرآن مخلوط نشود! 🔹️چرا با قرآن امیرالمومنین علیه السلام مخالفت کردند؟ 🔹️چرا قرآن را جمع نکردند؟ 🔹️چرا بعد از جمع آوری و حفظ قرآن باز هم مخالفت کردند؟ چرا تا سال ۱۰۰ قمری اجازه حدیث داده نشد؟ درحالی ادعا این است قرآن تا سال ۳۵ جمع شد؟ 🔹️چرا به یهودیان اجازه حدیث گفتن از میراث یهود را می دادند؟ 🔺️اهل کدام سنت؟ 📎 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq
🧮آیا می توانم حضرت زهرا را مادر خطاب کنم؟ سوال يکی از دوستان سلام.حاج اقا حال شما خوبه؟ این روایت که میگن حضرت زهرا فرمودن هرکی محبت من رو داشته باشه میتونه به من مادر بگه که از امام صادق میگن ، هست؟ سندش چه طوره؟ عليكم السلام 🔸️چنین روایتی بر اساس جستجوی های انجام شده پیدا نشده. 🧮از نظر عرف کسانی که جایگاه خاص و اهمیت ویژه ای دارند، به عنوان پدر یا مادر معنوی محسوب می شوند. 🧮 در قرآن خداوند از همسران پیامبر به عنوان «امّهات المؤمنین» یاد می کند و می فرماید: «پیامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است و همسران او مادران آنها [مؤمنان‏] محسوب مى‏شوند». احزاب، 6، البته منظور این نیست که تنها علّت امّ المؤمنین گفتن جایگاه خاص ایشان است. در روایات نیز پیامبر (ص) و علی (ع) به عنوان پدران این امت معرفی شدند. 📚ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبی طالب (ع)، ج 3، ص 105، مؤسسه انتشارات علامه، قم، 1379 هـ ق، قال النبی (ص)، "أنا و علی أبوا هذه الأمة". 🔺️همچنین در زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا (س) در بیستم جمادی یعنی روز ولادت آن حضرت می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّةِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ خَلْقِهِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ ... .» 📚سید على بن موسى بن طاوس، إقبال‏الأعمال، ص 624، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1367 هـ ش. 🔸️در این زیارت نامه آن حضرت را به عنوان «أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ» سلام می دهیم و ایشان را مادر مؤمنان خطاب می کنیم. @dehban_ir 📎 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/Alhaqayeq