eitaa logo
الحقیقة و الشبهات
16.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
104 فایل
سید محمد موسوی واتساب . تلگرام . ایتا .سید محمد موسوی👇 09126513055👈 گروه پرسش https://eitaa.com/joinchat/2444427513Cf1faafc3e7 اینستاگرام👇 http://Www.Instagram.com/mousavi.seyed.mohammad اپارات 👇 https://www.aparat.com/alhojah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔎اثبات ولایت+سند؟(2) 🔵أدله شيعه بر فرقه ناجيه بودن خود: تمام مذاهب اسلامي، ادعا كرده اند كه آن ها فرقه ناجيه هستند و ديگران فرقه باطل. اما در اين ميان تنها مذهبي كه براي اثبات ادعاي خود از قرآن و سنت؛ حتي از كتاب هاي مخالفان خود دليل و مدرك معتبر دارد، مذهب اماميه اثني عشريه است. هر چند كه اين ادله بسيار گسترده است؛ اما به دليل اختصار تنها به چند دليل بسنده مي كنيم: 1⃣من مات بلا إمام مات ميتة جاهلية (هر كس بدون امام بميرد به مرگ جاهلي مرده است)‼️❓‼️ 🔴در صحيح مسلم از كتابهاي معتبر دست اول اهل سنت آمده كه رسول خدا (ص) فرمود: وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً. هركس بميرد و بر گردن او بيعتي نباشد به مرگ جاهلي مرده است‼️ 📜صحيح مسلم: ج 6 ص 22 ح 4686. 🔴احمد بن حبنل در مسند خود مي نويسد: من مات بغير إمام مات ميتة جاهلية. هركس بدون امام بميرد به مرگ جاهلي مرده است‼️ 📜مسند أحمد ج 4 96. ❌تنها مذهبي كه بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله امام زمان خود را مي شناسد و همواره بيعت يك امام مشخص را بر گردن داشته، مذهب اثني عشريه است؛ اما ساير مذاهب اين چنين نيستند🌹🌹 2⃣خلفائي اثناعشر (جانشينان پيامبر صلي الله عليه واله وسلم دوازده نفر هستند)‼️❓‼️ 🔴شيعه و سني با سندهاي صحيح و متواتر نقل كرده اند كه رسول خدا صلي الله عليه وآله بارها تأكيد كرده اند كه جانشينان من تا قيامت تنها دوازده نفر خواهند بود؛ چنانچه مسلم در صحيح خود آورده است كه رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: إِنَّ هَذَا الأَمْرَ لاَ يَنْقَضِي حَتَّي يَمْضِيَ فِيهِمُ اثْنَا عَشَرَ خَلِيفَةً. اين امر (اسلام) منقضي نمي شود تا اينكه دوازده خليفه در بين آنها بگذرد (حكومت كند). 📜صحيح مسلم، ج6، ص3، ح4598. ❌طبق اين روايت، خلفاي واقعي رسول خدا صلي الله عليه وآله تا زماني كه اسلام هست، تنها دوازده نفر خواهند بود❓ ❌به غير از مذهب حقه اثني عشريه، هيچ مذهب ديگري نتوانسته اند، اين روايت را بر مذهب خود تطبيق دهند. تعدادي از علماي اهل سنت قاطعانه تصريح كرده اند كه نتوانسته اند معناي اين روايت را بفهمند و هيچ يك از علماي اهل سنت نيز معناي دقيق و قاطعي براي آن ذكر نكرده است❓ 🔴ابن حجر عسقلاني به نقل از ابن جوزي مي نويسد: قد أطلت البحث عنه، وتطلّبت مظانّه، وسألت عنه، فما رأيت أحدا وقع علي المقصود به. در باره اين روايت تحقيق زيادي كردم و تمام احتمالات را ملاحظه كرده و از ديگران سؤال كردم؛ اما هيچ كسي را نيافتم كه معناي قطعي اين روايت را متوجه شده باشد. 📜فتح الباري ج 13 ص 181. ❌تنها مذهب شيعه است كه مي تواند اين روايت را بر باورهاي خود تطبيق دهد🌹🌹 https://eitaa.com/Alhojah
🔎اثبات ولایت+سند؟(3) 3⃣خلافت حضرت علي (ع) در قرآن‼️❓‼️ ❌پيروان مكتب اهل بيت عليهم السلام تنها مذهبي هستند كه براي اثبات حقانيت مذهب خود، از قرآن، سنت، عقل و اجماع دليل قطعي دارند كه ما به اختصار به چند دليل اشاره مي كنيم: 📚آيه ولايت {إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ ءَامَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَهُمْ رَ كِعُونَ}. سرپرست و صاحب امر شما، تنها خدا، پيامبر او و كساني هستند كه ايمان آورده اند؛ همانها كه نماز را بر پا مي دارند، و در حال ركوع، زكات مي دهند 📜المائدة: 55. 🔴طبري در تفسير خود به نقل از مجاهد نوشته است: {إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ} الآية. نزلت في علي بن أبي طالب تصدق وهو راكع. اين آيه در باره علي بن أبي طالب عليه السلام نازل شده است و او در حال ركوع صدقه داده است. 📜تفسير الطبري ج 6 ص 390 🔴همچنبن ابن أبي حاتم در تفسير خود از عتبة بن أبي حكيم همين مطلب را نقل كرده است: 📜تفسير ابن أبي حاتم ج 4 ص1162 🔴ابن تيميه در باره تفسير طبري و تفسير ابن أبي حاتم گفته: تفاسيرهم متضمّنة للمنقولات التي يعتمد عليها في التفسير. تفسير طبري و ابن ابي حاتم از تفاسيري است كه روايات نقل شده در آن ها، در تفسير قرآن قابل اعتماد هستند. 📜منهاج السنة، ج7، ص179 🔴آلوسي در باره شأن نزول اين آيه گفته است: وغالب الأخباريّين علي أنّ هذه الآية نزلت في علي كرّم اللّه وجهه. اكثر صاحبان روايت، بر اين باور هستند كه اين آيه در باره علي كرم الله وجهه نازل شده است. 📜روح المعاني، ج6، ص167 🔴و همچنين گفته است: والآية عند معظم المحدثين نزلت في علي. از ديدگاه بيشتر محدثين، اين آيه در باره علي بن ابي طالب عليه السلام نازل شده است. 📜روح المعاني، ج6، ص186. 📚آيه ابلاغ {يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ} اي پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است، به طور كامل (به مردم) ابلاغ كن؛ و اگر چنين نكني، رسالت او را انجام ندادهاي. خداوند تو را از (خطرات احتمالي) مردم، حفظ مي كند. 📜المائدة: 67. 🔴ابن أبي حاتم در تفسير خود از ابو سعيد خدري نقل كرده است: نزلت هذه الآية... في علي بن أبي طالب. اين آيه در باره علي بن ابي طالب نازل شده است. 📜تفسير ابن أبي حاتم، ج 4 ص1172. 🔴آلوسي در تفسير خود مي نويسد: روي ابن مردويه عن ابن مسعود قال كنا نقرأ علي عهد رسول الله (ص): بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ إنّ عليّاً وليُّ المؤمنين وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ. ابن مردويه از ابن مسعود نقل مي كند كه ما در زمان رسول الله صلي الله عليه واله وسلم اين آيه را اينگونه مي خوانديم: آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است كه «علي ولي مومنين است» را به طور كامل (به مردم) ابلاغ كن، و اگر چنين نكني، رسالت او را انجام نداده اي. 📜روح المعاني، ج6، ص193 🔴و سيوطي اين روايت را اين چنين نقل كرده است: بَلِّغْ مَا اُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ إنّ علياً مَولَي المؤمنين وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ. آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است كه «علي مولاي مومنين است» را به طور كامل (به مردم) ابلاغ كن، و اگر چنين نكني، رسالت او را انجام نداده اي. 📜الدر المنثور ج2ص298 📜فتح القدير ج 2 ص60 📜المنار: ج 6ص463. 📚آيه اكمال دين {أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمْ الاِْسْلاَمَ دِيناً}. امروز، دين شما را برايتان كامل كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آيين (جاودان) شما پذيرفتم. 📜المائدة: 3 🔴خطيب بغدادي با سند معتبر نقل كرده است كه اين آيه بعد از معرفي اميرمؤمنان عليه السلام در غدير خم، نازل شده است: وَهُوَ يَوْمُ غَدِيرِ خُمٍّ لَمَّا أَخَذَ النَّبِيُّ (ص) بِيَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، فَقَالَ: " أَلَسْتُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ؟ "، قَالُوا: بَلَي يا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: " مَنْ كُنْتُ مَولاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ "، فَقَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ: بَخٍ بَخٍ لَكَ يَابْنَ أَبِي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ مَوْلايَ وَمَوْلَي كُلِّ مُسْلِمٍ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ: {الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ}. روز غدير خم، زماني كه پيامبر دست علي بن ابي طالب را گرفت، سپس فرمود: آيا من سرپرست مومنان نيستم؟ گفتند: بله اي رسول خدا! فرمود: هركس كه من مولاي او هستم پس علي مولاي اوست. پس از آن، عمر بن خطاب گفت: تبريك تبريك بر تو اي فرزند ابي طالب ؛ زيرا از اين پس تو مولاي من و مولاي كل مسلمانان هستي، سپس اين آيه نازل شد: امروز، دين شما را برايتان كامل كردم. 📜تاريخ بغداد ج8 ص284 https://eitaa.com/Alhojah
🔎اثبات ولایت+سند؟(4) 4⃣ولايت علي بن ابي طالب درسنت‼️❓‼️ الف:حديث ولايت❓ ❌علماي اهل سنت با سندهاي صحيح نقل كرده اند كه رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: إنّ عليّا منّي وأنا منه وهو وليّ كلّ مؤمن بعدي. به راستي علي از من است و من از او هستم و او سرپرست همه مؤمنان، پس از من است. 🔴حاكم نيشابوري پس از نقل اين روايت گفته: صحيح علي شرط مسلم. اين روايت صحيح است و شرايط صحيح مسلم را دارد. 📜المستدرك ج 3 ص 110. 🔴شمس الدين ذهبي نيز در تلخيص المستدرك اين روايت را «صحيح» دانسته است. محمد ناصر الدين الباني نيز در باره اين روايت گفته: صحّحه الحاكم الذهبي وهو كما قالا. اين روايت را حاكم و ذهبي تصحيح كرده اند. اين روايت، صحيح است همان گونه است كه حاكم و ذهبي گفته اند. 📜السلسلة الصحيحة، ج5، ص222. ب: دلالت كلمه ولي بر خلافت❓ 🔴براي فهم دقيق معناي كلمه «ولي» بايد به سراغ كلمات خلفاي اهل سنت در صدر اسلام برويم كه آن ها از اين معنا چه فهميده است. ابن كثير در البدايه والنهايه گفته است: قال ابوبكر: قد وُلِّيتُ أمركم ولست بخيركم. إسناد صحيح. ابوبكر (در نخستين سخنراني خود بعد از خلافت) گفت: من حاكم شما شدم؛ و حال آن كه از شما بهتر نيستم. 📜البداية والنهاية ج 6 ص 333. 🔴مسلم در صحيح خود نقل كرده است كه عمر بن خطاب گفت: فلمّا توفّي رسول اللّه قال أبو بكر: أنا وليّ رسول اللّه (ص)... ثُمَّ تُوُفِّيَ أَبُو بَكْر وَأَنَا وَلِيُّ رَسُولِ اللَّهِ (ص) وَوَلِيُّ أَبِي بَكْر. زماني كه رسول خدا وفات كرد ابوبكر گفت: من جانشين رسول خدا هستم.... بعد ابوبكر فوت كرد من جانشين رسول خدا و جانشين ابوبكر شدم. 📜مسلم ج5 ص 152 ح 4468. ❌روشن است كه نمي توان معناي كلمه «ولي» را در اين روايات به معناي «دوست»، «ناصر» و... گرفت؛ بلكه تنها مي توان به معناي حاكم، خليفه، سرپرست گرفت؛ زيرا اگر به معناي دوست باشد، اين معنا استفاده مي شود كه ابوبكر و عمر گفته اند كه تا رسول خدا زنده بود، ما با شما دوست نبوديم و الآن دوست شده ايم. ج: حديث الخلافة❓ 🔴ابن أبي عاصم در كتاب السنهء مي نويسد كه رسول خدا صلي الله عليه وآله خطاب به اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: وأنت خليفتي في كلّ مؤمن من بعدي تو پس از من، جانشين من در ميان همه مؤمنان هستي ‼️الباني در باره سند اين روايت گفته: إسناده حسن. سند اين روايت «حسن» است. 📜كتاب السنة لابن أبي عاصم، ص551. 🔴حاكم نيشابوري اين روايت را اين چنين نقل كرد است كه رسول خدا صلي الله عليه وآله خطاب به اميرمؤمنان عليه السلام فرمود: إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا وَأَنْتَ خَلِيفَتِي. شايسته نيست كه من از ميان مردم بروم؛ مگر اين كه شما جانشين من باشي. 📜المستدرك ج3 ص133. ‼️الباني وهابي در باره سند اين روايت مي گويد: صحّحه الحاكم والذهبي وهو كما قالا. اين روايت را حاكم و ذهبي تصحيح كرده است و اين روايت صحيح است، همان گونه حاكم و ذهبي گفته اند. 📜السلسلة الصحيحة ج 5 ص222. د: حديث امامت❓ 🔴ابونعيم اصفهاني با سند معتبر در كتاب معرفهء الصحابه نقل كرده است كه رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: انْتَهَيْتُ لَيْلَةَ أُسْرِيَ بِي إِلَي السِّدْرَةِ الْمُنْتَهَي، فَأُوحِيَ إِلَيَّ فِي عَلِيٍّ بِثَلاثٍ: «أَنَّهُ إِمَامُ الْمُتَّقِينَ، وَسَيِّدُ الْمُسْلِمِينَ، وَقَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ إِلَي جَنَّاتِ النَّعِيمِ». هنگامي كه در شب معراج به سدرة المنتهي رسيدم، خداوند به من در باره علي (ع) سه چيز وحي كرد: به راستي كه او پيشواي پرهيزگاران، سردار مسلمانان و جلودار روسفيدان به سوي بهشت سرشار از نعمت خداوند است. 📜معرفة الصحابة، ج 3 ص 1587، https://eitaa.com/Alhojah
بعضی از ادله امامت از قران کریم وسنت نبوی ،، حتما مطالعه بفرمایید👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ بسیار بسیار مهم حتما مشاهده بفرمایید با ترجمه فارسی ،،،،،(( انچه در آخرین لحظات عمر پیامبر ص اتفاق افتاد،،،،،،)) https://t.me/joinchat/AAAAADxCSLgYRnvzbLPz5A
هر کس بگوید فقط قران را قبول دارم وانچه در قران کافیست ، کافر است به اجماع امت https://eitaa.com/Alhojah
مفتی وهابی ها: هر کس بگوید فقط قران کافیست ( حسبنا کتاب الله ) کافر است https://telegram.me/Alhojah
هر كس بگويد حسبنا كتاب الله ،زنديق است ،يعني بي دين ، ،،هر كس بگويد فقط قران،، زنديق است ،،، قضاوت با وجدان های بیدار https://eitaa.com/Alhojah
❀بسم الله الرحمن الرحيم❀ ⚜شبهه: چرا نام ائمه مستقيما در قران نيامده؟ 📝پاسخ: 1⃣جواب اول : ◀️در قرآن كريم كليات احكام و معارف آمده است ؛ ولي تفصيل و تشريح آن را به عهدهء نبي مكرم اسلام (ص) گذاشته شده است ؛ چنانچه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد : 💠وأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (النحل / 44) 🔶و اين قرآن را به سوي تو فرود آورديم ، تا براي مردم آنچه را به سوي ايشان نازل شده است توضيح دهي ، و اميد كه آنان بينديشند . و ده ها آيهء ديگري كه به جهت اختصار به همين يك آيه اكتفا مي شود . ◀️مثلاً در قرآن كريم آمده است كه «اقيموا الصلاة » ؛ ولي نيامده است كه روزي چند وعده نماز بخوانيد ، در هر وعده چند ركعت بخوانيد ، چگونه بخوانيد ، چه سوره هايي را بخوانيد و ... تمام اين موارد به عهدهء رسول گرامي اسلام (ص) گذاشته شده است و آن حضرت فرمودند : 🔵صلوا كما رأيتموني اصلي . 🔴نماز بخوانيد ، همان طوري كه من نماز مي خوانم . 📚صحيح البخاري ؛ ج: 1 ، ص: 226 ◀️كليات امامت نيز در قرآن در آيات فراواني آمده است: 💠يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ (المائده / 67) 🔶اي پيامبر ، آنچه از جانب پروردگارت به سوي تو نازل شده ، ابلاغ كن ؛ و اگر نكني پيامش را نرسانده اي . و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مي دارد . 💠الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا (المائدة / 3) 🔶امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانيدم ، و اسلام را براي شما [به عنوان] آيين برگزيدم . 💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ (النساء / 59) 🔶اي كساني كه ايمان آورده ايد ، خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياي امر خود را [نيز] اطاعت كنيد. 2⃣جواب دوم : ◀️درست است كه ائمه در قرآن اسم شان نيامده است؛ ولي خداوند بوصفه از آن ها ياد كرده اند ، خداوند در بارهء امير المؤمنين (ع) فرموده است : 💠إنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آَمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (المائدة / 55) 🔶وليّ شما ، تنها خدا و پيامبر اوست و كساني كه ايمان آورده اند : همان كساني كه نماز برپا مي دارند و در حال ركوع زكات مي دهند . ◀️بنابر تصريح بسياري از علماي اهل سنت ، اين آيه در بارهء امير المؤمنين (ع) نازل شده است ‼️آيا اين آيه براي اهل حق كفايت نمي كند؟ آيا لازم بود كه خداوند اسم ائمه را تك تك در قرآن مي آوردند؟ 3⃣جواب سوم: ◀️آيا اگر خداوند در قرآن نام ائمه را نيز آورده بود ، پيراوان سقيفه حاضر بودند كه بپذيرند ؟ آيا همان هايي كه به پيامبر اسلام (ص) نسبت هذيان دادند و گفتند: 🔵ان الرجل ليهجر . ❗️اگر نام حضرت علي در قرآن هم آمده بود ، نمي گفتند : 🔴ان جبرئيل قد هجر ؟ ❗️يا نستجير بالله نمي گفتند كه خدا هم اجتهاد فرموده و ما هم مجتهد هستيم و اين سخن را قبول نداريم؟ 👌ما معتقد هستيم كه حتي اگر نام امير المؤمنين (ع) هم در قرآن مي آمد ، پيروان سقيفه حاضر نبودند كه بپذيرند ؛ چنانچه در بارهء بسياري از احكام ديگر نپذيرفتند ؛ همانند متعه. مگر در بارهء متعه در قرآن آيهء صريح نداريم كه فرمودند : 💠فمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآَتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً (النساء / 24) 🔶و زناني را كه متعه كرده ايد ، مَهرشان را به عنوان فريضه اي به آنان بدهيد ، و بر شما گناهي نيست كه پس از [تعيين مبلغ] مقرر ، با يكديگر توافق كنيد [كه مدت عقد يا مَهر را كم يا زياد كنيد]. قرطبي مي نويسد : 🔵وقال الجمهور المراد نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام. 🔴مراد از اين « فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ » نكاح متعه است كه در صدر اسلام رايج بوده 📚الجامع لأحكام القرآن ؛ ج: 5 ، ص: 130 . ⬅️و ده ها روايت در بقيه كتب اهل سنت ◀️جالب اين است كه آقاي سرخسي حنفي از شخصيت هاي برجستهء اهل سنت مي نويسند: 🔵وقد صح أن عمر رضي الله عنه نهي الناس عن المتعة. 🔴اين كه عمر از متعه نهي كرده است ، صحت دارد. 📚المبسوط ؛ ج: 4 ، ص: 27 . ‼️متعه اين قدر در قرآن به صراحت آمده است و آن ها زير بار نرفتند ، آيا اگر نام امام علي (ع) هم در قرآن آمده بود ، مي گفتند : خداوند اسم علي بن ابي طالب را به صراحت براي امامت آورده است ولي عمر بن خطاب آن را عزل كرده است! ⬅️پس حتي اگر اسم ائمه در قرآن هم مي آمد ، هيچ ضمانتي وجود نداشت آن را بپذيرند . https://eitaa.com/Alhojah
چرا نام ائمه مستقیما در قران ذکر نشده👆👆👆👆👆👆👆
پیامبر اکرم ص فرمودند بعداز من امامان و خلفایی خواهند امد که اگر از انها اطاعت کنید شما را به کفر خواهند برد و اگر اطاعت نکنید خواهند کشت !! اینها امامان کفر وضلالت هستند!!!!!! @Alhojah
پیامبر اکرم ص : حضرت علی ع برادر و وصی و خلیفه من است ، از او اطاعت کنید . این حدیث دلالت واضح بر خلافت امیر المومنین ع دارد لذا ان را تحریف کردند ملاحظه بفرمایید👇👇👇 https://telegram.me/Alhojah
ملاحظه بفرمایید چگونه این حدیث را حذف کردند و به جای وصی و خلیفتی کلمه کذا و کذا گذاشتند !!!! سوال : چرا کلمه خلیفتی و وصی را حذف کردند ؟؟؟؟،، https://telegram.me/Alhojah
شبهه وهابيهاي خبيث: انچه به جاي خدا ميخوانند دعا ميكنند باطل است////جواب شبهه از كتب اهل سنت https://telegram.me/Alhojah👇👇👇👇👇👇
شبهه وهابيهاي خبيث: انچه به جاي خدا ميخوانند دعا ميكنند باطل است////جواب شبهه از كتب اهل سنت https://telegram.me/Alhojah👇👇👇👇👇👇
جواب ها را خوب وبا دقت ملاحظه بفرمایید 👇
ايه مباركه از عبادت مشركين وبت پرستي انها بحث ميكند وربطي به توسل مسلمانان سني وشيعي ندارد ،اما وهابيت ملعون انرا در مسلمانان تفسير ميكند https://telegram.me/Alhojah
ایه از عبادت مشركين بت پرست بحث ميكند وربطي به توسل مشروع ندارد ،اما وهابيت خبيث انرا در مسلمانان سني وشيعي تفسير ميكند وانها را كافر ميداند https://telegram.me/Alhojah
ايه مباركه در باره كفار بت پرست بحث ميكند كه بتها را عبادت ميكنند وربطي به توسل مسلمانان سني وشيعي ندارد ،اما وهابيت همه را به سبب اين ايه كافر دانستند https://telegram.me/Alhojah
ايه در باره بتها بحث ميكند كه استحقاق عبادات ندارد ، اما وهابيت خبيث ابه را درباره مسلمانان سني وشيعي تفسير ميكند https://telegram.me/Alhojah
ملاحظه بفرماييد كه همه علماي اهل سنت ،ايه را درباره مشركان بت پرستان تفسير كردند ،،اما وهابيها انرا درباره امت اسلامي تفسير كردند وانهارا كافر دانستند https://telegram.me/Alhojah
ايه شريفه درباره كفار بت پرست بحث ميكند وربطي به مسلمانان سني وشيعي كه معتقدبه توسل هستند ندارد https://telegram.me/Alhojah
ايه درباره مشركين است ،اما شجره ملعونه وهابيت خبيث انرا درباره مسلمانان تفسير كرده وبه كفر انها فتوا ميدهد https://telegram.me/Alhojah
به اعتراف تمام مفسرين كه ايه درباره مشركين بحث ميكند ،اما وهابيهاي خبيث ،انرا در مسلمانان سني وشيعي تفسير ميكند https://telegram.me/Alhojah
اين ايه وايات ديگر درباره دعاء بت پرستان كه عبادت است بحث ميكند ،اما وهابيها انرا در مسلمانان سني وشيعي تفسير كردند وهمه را كافر دانستند https://telegram.me/Alhojah